Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 35 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Jurmo Cabin, teinlum
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Okt 2011 09:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 12 Sept 2011 13:30
Postitusi: 287
Asukoht: Juminda
vaatasin, et Eestis ja siin Kipperis pole Jurmo Cabin ´ist pea üldse juttu, samas kui alus on Soomes üsna levinud.
Paat siis ise selline:
http://www.ajak.net/merilohi/jurmo_cabin.html
Panen siis siia ühe sellise Soomest toomise loo, võibolla koguneb siia aja jooksul pisut infot selle paadi kohta.

Pisut siis juhtumi tagamaadest:
Ammu-ammu on juba kodus käinud jutt, et rannas sa elad ja pole paadi juhtimiseks lubegi, ok, väiksemat alust saab juhtida küll ja eks on ka juhitud, aga sellist suuremat ja korralikumat Eesti seaduste järgi ei tohiks nagu tüürida.
Suvel sai Pärnus neid kaatreid vaadatud, sai merelgi käidud, Pitseri mällu pani Naantali, kus neid ilusaid kaatreid ikka omajagu, kuniks sõber Siim ühel kenal päeval teatas, et nii: täna õhtu lähed kooli. Käsk on vanem kui meie – tuli minna. Mõned nädalad pingelist õppimist, kuniks eksamipäev käes: polnud keeruline, eksam sai tehtud – muidugi minule omasel viisil: pisut tuli vaielda eksami vastuvõtjaga mõne küsimuse üle, aga siiski - tehtud.
Esimesest koolipäevast saadik algasid ka arutelud millist liikurit meie pere siis vajab, samas kohe sai alustatud ka otsinguid, Eestis eriti ringi ei vaatanud, ikka Soome ja Rootsi, Soome ikka hingelähedasem ja sealsed portaalis siis saatsid mulle nii uusi kuulutusi, kui kuulutuste uuendamisi. Varakult sai selgeks, et tahame täiesti kinnise kabiiniga liikurit ja glisseerivat ja sõiduautoga treilardatavat, minu eelarve juures tõmbas see valiku üsna kitsaks, kokku valikus maksimaalselt 10-20 paati Soomes, mitmete müüjatega sai ka suheldud, aga küll oli mõnel varustus kehva, paat kuskil 1000km kaugusel või oli miski muu häda.
Üks aga jäi algusest saadik silma, kuigi algselt oma 2000€ kallima hinnaga, mis ma planeerisin - ja kui mis ma ta ostsin, lasi seda hinda jupi kaupa alla, ma vaid vaatasin „nettivenes“ kõrvalt, kuni üks päev siis oma küsimusterodu ja pakkumise saatsin. Selgus, et hind on nüüd tõeline „syyshinta“(mida ta loodetavasti ka on,kuna hetkel on enamvähem samaväärne paat müügis pea 3000€ kallimalt) ja seda syyshinta ta enam ei tingi(olgu siis kohe öeldud, et pisut ikka kohapeal sai veel tingida.)
Kuna selle treileriga sõitmise eest, mida paadiga pakuti oleks mind Eestis mõneks ajaks vangi pandud, ja see teps mitte mu tööandjale poleks meelidnud, rääkimata kallist „mina maailma seadusekuulekam“ abikaasast, siis loobusin sellest ideest, et toon paadi üle treileril. Võtsin nõuks paadiga üle lahe sõita. Selles mõttes oli mõte täitsa teostatav, et paat asus mu majast tegelikult vaid pisut üle 35 meremiili kaugusel! Koduvalla sõprusvallas Sipoos. Tuli jääda sobivat ilma ootama ja tuli loota, et keegi paati vahepeal ära ei osta.
Torm-tormi järel, mõnikord tagantjärgi tarkust, et näe, oleks saanud. Lõpuks ei maldanud enam oodata ja reede õhtul bronnisin piletid Soome ja minek, et vaadata üle, kas paat on nii hea, kui reklaamitakse ja kui on, siis hääled sisse ja koju. Lubas ka kenasti plekki merd kuni kella 4-ni päeval. Omasuguste seas on tegemist üsna uue paadiga, toodetud 89 ja vette lastud 90, üldiselt ruuliv aastaarv seda tüüpi alustel on ca 70-88 (90-datel tuli „lama“, ja siis keegi kallemaid suuri kinniseid matkapaate enam ei ostnud, neid toodeti ka olulisemalt väiksemas mahus) . Pilt, mida nägin ei olnud ehk nii lubav, kui esmalt ootasin, aga võlus see, et kõik mis küljes töötas kenasti, mootori ja jala õlid olid nagu eile vahetatud, omanik oli vaeva näinud ja küljes sel ühtkoma teist oli: Kaardiplotter, kajalood, webasto soojendus(oli ikka mugav küll, terve reisu ajal sain esimest korda igatahes oma paadi kabiinis sooja), kompass, trimmid, täis ohutusvarustus, siis mugavuse poolelt stereod(neid kõlareid ei jõua kokku lugeda) ja palju muud, mida hetkel loendama ei hakkakski. Käima läks kenasti, ühesõnaga kaup koos peale väikest tingimist, kauppakirja/luovutuskirja allkirjastatud. Kuna paat siis veest väljas, tuli see mereäärde vedada, tankida ja veel 100 operatsiooni teha enne, kui vette sai vette lasta. Kõike täpselt kirjeldama ei hakka, mis sellele eelnes, igatahes graafikust jäime kõvasti maha ja randa jõudsime alles umbes kella 3 paiku, slipil oli järjekord, peale mõningast ootamist siis meie paat vette ja veel viimane võimalus kaubast loobuda: proovisõit... kõik toimis kenasti, tiirud saarte vahel ja ....
.... kuniks kell umbes 4 sai ilm polnud selleks ajaks enam nii pleek midagi, keegi eestlane paadisillal julgustas, et anna nüüd pihta: „ööseks lubab kuni 15m/s“... polnud just paljulubav, 100 mõtet käis peast läbi, aga otsustasin siis pihta anda: selline 11m/s Pärnu lahel mõni aeg varem polnudnii hull midagi
Saarte vahel oli fun, oli mõnus paati tundma õppida, liiklus ikka väga tihe seal seega tuli juba koolis õpitut meenutada, aga plotteriga on ikka lihtne sõita seal küll. Fun sai otsa,kui saarte vahelt välja sain, kiirus langes 21 sõlme pealt ca 17 peale, muidu tagus kõvasti, aga midagi hullu ka (veel) ei olnud, Soome kaugenes vaikselt, mull muss põhjas ja püüan kenasti lõunakurssi hoida. Laevateeni sai suht sama hooga tuldud, mõned suured kaubalaevad seal liikusid. Laevatee ületatud, siis hakkas laineühe suuremaks minema, kohati olid tuuleiilid väga tugevad, trimmidega nina pisut enam alla, et liialt ei peksaks, juhtimisega juba palju rohkem tegemist, pea sai mitmeid kordi lakke löödud, mitu korda sai vabalangemist tunda, kiirus alla - umbes 10-13 sõlme vahele, üsna niru tunne, keset Soome lahte, tuul aina tugevnemas ja maad veel eikusagil. Algselt plaanitud 2 sõidutundi oli juba umbes, kui Juminda tipp paistma hakkas... Lootuskiir.... Muidugi see maa väikese kiiruse tõttu paistis ikka kaua aega vahel on selline tunne, et jääbki vaid paistma, samas laine aina kasvab, kuigi suures ja pikas laines oli juba oluliselt mugavam sõita, kui sellises „noores“ hakkivas laines, enam ei tagunud nii palju,kuid samas vesi käis nüüd iga lainega üle paadi: nina sukeldus üha sügavamale ja paaril korral ikka täitsa vee alla (tuleb seda sja veel õppida).
Kegendatult sai hingata siis, kui tuule suund oleks mind juba Juminda ps. läänekaldale kandnud (mitte kuskile Peterburi ) helistasin pojale, et vaadaku nüüd binokliga, nägi mind koduaknast ja oli ka lehvitanud. Sealt edasi läks laine iga miiliga madalamaks ja päris Pedassaare taga sai taas kiirus üles aetud: viimased miilid sellest reisust sai kiirelt läbitud. Paat Salmistu sadamasse ja koju.
Uni oli magusaim üle pika aja, üsna väsitav selline sõit, tagatippu kogu see jahmerdamine viis ka külmetamiseni, mida süvendas tõenäoliselt järgmisel päeval Salmistul ja kodus rassimine, et paati koju saada.
Samas hing on kuidagi rahul, tahaks juba merele... aknast välja vaadates pole vist kõige arukam tegu

_________________
Janek


Viimati muutis teinlum, Neljapäev, 08 Mär 2012 10:37, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 22 Okt 2011 16:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 12 Sept 2011 13:30
Postitusi: 287
Asukoht: Juminda
leidsin mingi pisikese ümmarguse päikesepatarei aluse katuselt, juhtmed liiguvad kõik polstri all ja ei saa aru, mida ta toidab, mida see väike asi toita võib, oskab keegi ütelda?
Patarei suht pisike läbimõõt ca 20-25cm.

_________________
Janek


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 22 Okt 2011 16:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Ega äkki tegu ei ole selle üsna levinud autonoomse laeventilaatoriga : kui päike välja tuleb mistõttu paadis võib palavaks minema hakata, hakkab paneel energiat tootma ja samas korpuses olevat ventikat ringi ajama.
Enamjaolt on need seadmed installitud näiteks WC lakke, aga võib vabalt ka salongi laes olla. Ehk siis vaata sama asja nüüd korra paadi seestpoolt, sealt peaks paistma kas on ventikas või mitte. Just Soome paatidel oli see mingil ajajärgul väga levinud vidin.


Midagi sellist?
http://www.koritukku.fi/index.php?produ ... roup2=194#

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 22 Okt 2011 19:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Mark kirjutas:


See on vahva vidinas:

1) Kui see vanaks saab ja juhtumisi magamistoa laes, on peale lainetes rassimist ka voodi läbimärg. Siis õhtul rammestunult pole muud kui naine sinnapoole magama kupatada kuspool see vidin ja naine ka läbi...

2) Hommikul, kui veel röötsakil tahaks olla (mis tublile meremehele pole ju kohane) hoolitseb see vidin esimestes päikesekiirtes oma värdja vidinaga selle eest, et esimesena kai peal päikesekiiri tervitad!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 22 Okt 2011 20:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 12 Sept 2011 13:30
Postitusi: 287
Asukoht: Juminda
Seda ta võib olla küll, vent käib tõesti ringi, ka kui massilüliti väljas. Sarnane näeb välja nagu pildil. Vent vähemalt hääletult töötab ja voodi kohal ta ka pole. vent salongi laes, kipperikoha seljataga.

Tänud!

_________________
Janek


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 22 Okt 2011 21:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 12 Sept 2011 13:30
Postitusi: 287
Asukoht: Juminda
muide see ventilaator samas korpuses ei ole, loen sealt soomlaste netilehelt välja, et osadel samas korpuses puhus sisse, aga ventikas ise on ikkagi eraldiseisev, igatahes jälle üks linnuke kirjas, et ka see seade töötab.

_________________
Janek


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 21 Nov 2011 10:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 12 Sept 2011 13:30
Postitusi: 287
Asukoht: Juminda
Selline teema, et ei suuda kuskilt leida "pirkat" kus oleks peal paadi valmistamise aasta, lubatud mootori võimsused, merekindluse kat. jms. info, mis isegi igal aerupaadil olemas on???
Äkki keegi oskab aidata ja juhendada, et kuskohast seda otsima peaks -hõlbustaks regamist.

_________________
Janek


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 21 Nov 2011 10:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 12 Sept 2011 13:30
Postitusi: 287
Asukoht: Juminda
kas on võimalik, et see pirka kuskile sisepolstri alla on jäetud, paat on seest kaetud sellise kunstnaha laadse kattega?

_________________
Janek


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 21 Nov 2011 12:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Tol ajal kui neid paate tehti, ei pruukinud seda sildinõuet veel ollagi. Sel juhul seda pirkat ei olegi. Otsida tuleks eelkõige juhi koha ümbrusest.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 21 Nov 2011 12:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 12 Sept 2011 13:30
Postitusi: 287
Asukoht: Juminda
Sellisel juhul, pole pikemat juttu, kui VTA poole pöörduda oma arvelevõtu murega? Olemasoleva info järgi tootmisaastaks 89, tahaks küll arvata, et siis ikka iga tootja vähemalt paadi tüüpi/marki kirjeldava pirka sinna kuskile pani?

_________________
Janek


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 21 Nov 2011 13:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Töötasin ise 1990 alates Soomes paatide koostajana. Tegu oli samuti selliste 7...9m perepaatidega ja mitte ei mäleta kas neid silte pandi kuskile või mitte. Pigem vist ei pandudki peale logodega kleepsude mitte midagi. Vähemalt ei meenu mulle küll mitte midagi, pinguta kuidas pingutad.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 21 Nov 2011 13:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 12 Sept 2011 13:30
Postitusi: 287
Asukoht: Juminda
Tänud kaasamõtlemise eest!
Siis järgmine tegevus on kõne VTA-le, et seda alust inspekteerima tuleksid.

_________________
Janek


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 21 Nov 2011 18:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Milleks VTA? Minu kunagine, samuti birkavaba, Meretäheke sai ARKis arvele ilma pikema jututa. Nenditi vaid, et jah nii vanal paadil ei peagi seda olema.

Aga muidu - kena paat!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 21 Nov 2011 18:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 12 Sept 2011 13:30
Postitusi: 287
Asukoht: Juminda
Juba öeldi, et ei anta, kuna pole passis tootmisaastat ja merekindlust/klassi kinnitavat märget.
Eriskummaline ikka, miks seda ei ole sinna pandud, samas reisijaid on passis kamaluga lubatud :)

_________________
Janek


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 22 Nov 2011 09:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
VTA-l on olemas mingid kataloogid, kus arvatavasti sinu paat ka ehk sees on...

ARK-s saad kohe arvele kui samasugune paat juba registris olemas!


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 35 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group