Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 35 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Buster R- i renoveerimine, Adolf
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 31 Okt 2011 21:51 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Alljärgnevalt üks paadiparanduse lugu. Ega ma seda asja ostmise ajal suurt ei jaganud, aga tahtmine omale väikest kaatrit või maakeeli mootorpaati saada oli suur. Pika otsimise peale jäi lõpuks valik siiski "tainast põhjaga" vanale Busterile.
Nagu iga vana asja ostmisega, oli ka sellega natuke juhust ja asjaolude kokkulangemist. Lõpuks sai selline riistapuu omale õue peale veetudPilt
Pildil paat enam- vähem kobe, aga tegelikkuses üpris kõvasti vatti saanud. See, et põhi kivide otsas mõlki sõidetud ja mõned põhjaneedid logisevad, oli kohe ostes näha. Pisimõlkidest ja kriimudest parem ei räägigi. Paadil vanust ka omajagu. Esialgne plaan kergemalt läbi ajada ja ruttu vee peale saada asendus kergelt masohhistliku plaaniga paat laiali lammutada ja kõik vead parandada.Näiteks sellised kõverdunud ja pragunenud kohadPilt
Lahti said puuritud kõik asjad, kus loksuvat neeti või mikropragu näha
oli.Pilt
Lõpuks jäi alles üsna puhtaks roogitud õnnetu vrakk
Pilt
Ahtripeeglis olev veekindel vineer ei näinud just kõige parem välja
Pilt
Ka mõned praod neetide ümbruses olid mõnes kohas tekkinudPilt
Põhja õigeks kolkimise käigus õnnestus ninas keevitusõmluse kõrvale veel üks täiendav pragu tekitada.[img][img]http://static3.nagi.ee/i/p/791/54/19788689403316_l.jpg[/img]
Siin veel pilt lahtimuugitud kolihunnikustPilt

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 31 Okt 2011 23:00 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Kuna lühikese jalaga mootor oli olemas, siis leidsin endas nii palju nahhaalsust, et paadi pikale jalale ette nähtud ahtripeeglit natuke madalamaks tehaPilt
Siin veel pilt nimetatud protseduurist natuke varemPilt

Järgnevalt kerkis päevakorrale alu-keevituse teema. Algul teiste abiga, pärast iseseisvalt said praod ja mõrad kinni keevitatud Pilt
Kohe päris ilmse eesmärgiga antud materjali keevitusega edaspidi iseseisvalt hakkama saada, ostsin omale korraliku Al võimalusega traadikeevituse.
Ülal paistva tehase keevitusega muidugi võrrelda ei anna:) Pilt

Järgnevalt sai asutud juba keevitatud kaari tagasi neetima.
Sellest polegi ühtki pilti, aga lühidalt kokku võttes: sai tehtud rauad ja vasturaud, ning uuesti kaared ja vahukast tagasi needitud. Neetide saamisega oli ka igavene tegu- seal kasutusel pool- lapiku peaga DIN 674 neet. Lõpuks üks kinnitusvahenditega hangeldav sõber neid tõi. Needitud ta lõpuks sai ja ega see lihtne polnud. Seda enam, et päris üksi on nimetatud operatsiooni üsna kehv teha:)
Keevitama pidi ka kaarte kesk- osi Pilt
Siin on vene juba kokku needitud ja käib madalamaks lõigutud ahtripeeglile uue kattepleki tegemine Pilt
Siin ta juba valmiskujul Pilt
Uued vineerid ka sellel pildil ahtripeeglisse juba sisse topitud. Oluliselt peaks jäikust juurde tulema.
Lõpuks ohtralt mastiksit vahele ja pitskruvidega kinni
Pilt

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 01 Nov 2011 09:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Lihtsalt huvi pärast küsin: kas selle keevitatud mõra juures oli ka kivi jälgi või oli puhas väsimuspurunemine?

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 01 Nov 2011 17:05 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Küllap mikropragude põhjuseks võib olla nii üks kui teine. Mõlkis põhi nähtavasti ei tööta enam nii, nagu insener kunagi plaanis. Aga väsimuspragu ta tõepoolest on. Minu arust peamine põhjus on see, et kaare ots ei ulatu sellel paadil lõpuni vastu parrast ja jääb teatud osa plekki, mida parras lainetuses edasi- tagasi, õigemini üles alla, väänama hakkab. Praegu jääb nii.

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 01 Nov 2011 17:19 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Aga paneks veel mõne pildi.
Kuna ma sellisel Busteril tavaliselt kasutatavat puupõhja omale enam ei tahtnud, otsustasin teha selle rihvelalumiiniumist. Ilma raamita muidugi läbi ajada ei õnnestunud
Pilt

Raami lapakad toetavad vastu põhja ainult mastiksi vahendusel, kinni ma neid sinna ei keevitanud. Mõnes kohasin tõmbasin roostevabade tõmbneetidega tugede lapakad lihtsalt kaarte külge kinni.

Madalaks tehtud ahtripeeglile sai ülemine plekk ka lõpuks paika keevitatud
Pilt

Põrkekummi all asuvad needid puurisin osaliselt välja ja asendasin. Tehas oli seal ikkagi raudsüdamikuga neeti kasutanud, mis ajapikku oksüdeerumise tulemusena ära väsinud
Pilt

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 01 Nov 2011 17:44 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Järgmiseks tööks oli põhja puhastamine , kruntimine ja võõpamine. Roostevaba käsiharjaga oli puhas päris ruttu.
Pilt
Pintsliga värv ja krunt peale.
Pilt
Põhja kaubanduslik välimus jätab endiselt soovida. Samas on tegu kalalkäimise paadiga ja pahtlit ilu pärast põhja alla ka panema ei hakka:)
Selle hunniku alumiiniumi, mis väljalaskekorgi all on, pani keegi sinna juba enne mind.
Järgmise etapina keerasin paadi uuesti õigesse asendisse. Panin tagasi keskmise panipaiga ja eesmise vahukasti
Pilt

Ühtlasi sai ära viimistletud lõplikult ka pärapakk
Pilt

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 02 Nov 2011 11:20 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 16 Juun 2011 20:57
Postitusi: 120
Väga kõva töö, midagi ei ole öelda. Aga ka tingimused ja tehnika tunduvad üle harju keskmise olevat.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 02 Nov 2011 22:30 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Tingimustega on täpselt nii nagu on. Need saab omale ise luua. Garaaž praegu veel puhas ja korras küll, aga tilluke. Sellel on omad plussid ka- küttele kulub vähem raha. Nagu kodukasutajal ikka, tuleb seal teha nii autoremonti, paadiremonti kui vahel puutööd jne. Peale puutööd on mõnus peenike tolm igal pool :lol:
Loodan varsti sama hoone tagakambri ka käiku saada, kus puitu peenestada annab. Paadiremondi ajal muud tööd seal väga teha ei andnudki.
Aga läheks remondijutuga edasi.
Kuna kange himu oli pardad värvida siniseks, nagu "päris" Busteritel, siis sai küljed ära krunditud (eelnevatel piltidel näha) ja minu meelest väga ilusa tooniga Hempeli sinine värv poroloonrulliga peale kantud. Enne aga pidin reelingud valmis tegema. Enne sellepärast, et keevitada tuli asi ikkagi laias laastus paadi küljes kokku- et pärast paika ka istuks. Panin reelingukannud esialgu kruvidega kinni ja kuna mul mantreliga toruväänamise võimalust pole, siis keevitasin põlvedega kokku. Roostevaba sussutasin tavalise elektroodiga, käiasin ja poleerisin, seda siis juba uuesti mahavõetuna. Nati lopergune peegeldus on, aga üldiselt jäin rahule. Tagasi panin r/v tõmbneetidega.

Pilt

Pilt

Pilt

Peale külgede värvimist võtsin ette roolikonsooli

Pilt

Soov oli arhailistest katkistest lülititest vabaneda ja paar näidikut ka lisada. Tahhomeeter ja voltmeeter eelkõige olid need, mida vajalikuks pidasin. Kui tellitud pudinad kohale jõudsid, läks armatuurlaua ehituseks

Pilt

Valmiskujul selline
Pilt

Ühtlasi osandasin ka roolikarbi- seal polnud muud häda midagi, kui et plastikpuksid olid kuivale jäänud ja kulunud. Sõber treis uued, määre sisse ja rool missugune.
Pilt

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 03 Nov 2011 00:07 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 27 Okt 2010 11:49
Postitusi: 29
Väga pro värk :!:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 03 Nov 2011 09:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 31 Juul 2007 17:03
Postitusi: 256
Asukoht: Pernau
Ühel poordivärvimise pildil on näha kirja "FISKARS". Sponsorlus?

_________________
Pärnu Lahe Merepääste Selts


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 03 Nov 2011 10:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 12 Sept 2011 13:30
Postitusi: 287
Asukoht: Juminda
fiskars on ju busteri tootja

_________________
Janek


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 03 Nov 2011 15:16 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Need reelingukannude sisekuuskandiga kruvid (või poldid) viska sealt minema, puuri vana keere maha ja auk läbi reelingutoru, keermesta üle, faasi ära ja pane peitpeakruvi v poldi ja keermeliimiga kinni.
Kaval on seda kohe teha, muidu teed siis, kui reeling pihku jääb.
..been there, done that....
Need teravikuga õnnetused midagi kinni ei hoia, vibreerivad lahti ja kaovad ära. Keere on kah neil mingi uduimelik, kohalikud poldimüüjad laiutavad ainult käsi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 03 Nov 2011 18:26 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Trutta kirjutas:
Need reelingukannude sisekuuskandiga kruvid (või poldid) viska sealt minema, puuri vana keere maha ja auk läbi reelingutoru, keermesta üle, faasi ära ja pane peitpeakruvi v poldi ja keermeliimiga kinni.
Kaval on seda kohe teha, muidu teed siis, kui reeling pihku jääb.
..been there, done that....
Need teravikuga õnnetused midagi kinni ei hoia, vibreerivad lahti ja kaovad ära. Keere on kah neil mingi uduimelik, kohalikud poldimüüjad laiutavad ainult käsi.


Tõepoolest, nood teravikuga kruvikesed on üpris viletsakesed, omalgi tekkis plaan kruvid asendada. Peale selle, et neil "uduimelik" keere on, on neil ka sisekant sama veidra mõõduga. Tollimõõt, mis muud. Igatahes tollimõõdus kuuskantvõti keeras teda küll. Esialgu jääb nii, aga kindlasti tulevikus lähevad vahetusse. Igatahes tänud soovitamast :)
Ootan kannatamatult, millal kohalikud ridvahoidjatemeistrid suudavad 4-5 üleliigset 22 mm alakinnitusega ridvahoidjat teha, et neid mulle ka jaguks.

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 03 Nov 2011 18:57 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Adolf kirjutas:
Ootan kannatamatult, millal kohalikud ridvahoidjatemeistrid suudavad 4-5 üleliigset 22 mm alakinnitusega ridvahoidjat teha, et neid mulle ka jaguks.


Minu käest saad kohe :) vähemalt 3 on olemas hetkel.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 03 Nov 2011 19:02 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Peale roolikonsooliga hakkama saamist läks järjest lõbusamaks- iga tükk, mis paika läks, muutis paadi üha rohkem valmis asja sarnaseks. Reelingutest veel nii palju, et Busteritel kasutatavat näpitsa moodi kinnitustega parda ülaserva kinnituvat alumiiniumist toru kaalusin ka, aga lõpuks otsustasin siiski r/v kasuks. Juba selle pärast, et tahtsingi reelingut natuke väljapoole ja alumiiniumi keevitamisel ei tundnud ka veel ennast nii kindlalt.

Põhjad saagisin tikksaega välja ja lasin ühes metallifirmas ära painutada. kokku on neid 3- lisaks põhjadele tegin ette veel nn. ankruboksi.
Pilt
Buster R-il on algupäraselt see asi suht nõme- vahukasti ees on mõttetu tühi ruum ja pealegi napakalt lahtine nii alt kui kõrvalt. Landid ja muu koli läheb kenasti vahele ja kätte seda sealt enam ei saa.
Pilt
Augu probleemi lahendasin kolme neediga ja plekitükiga :lol:
Pilt

Eesmisele põhjale keevitasin väikese püstosa ka juurde- ikka samal põhjusel- et peenikesed pudinad põranda alla ei pääseks. Kuigi põrandad ise on raami küljes kruvidega ja esimene käib päris kergesti välja.

Pilt

Edasi võis juba elekritööde ja mootori ja juhtkonsooli paigalduse kallale asuda. Mootoriks 15 hj Suzuki.
Pilt

Muu hulgas läks paika ka pilsipump- mine tea, kuidas need needid peavad :lol:
Istme all leidsid koha nii paak kui ka akuboks, milledele samuti põhjad said tehtud.

Pilt

_________________
Harrastuskalastaja


Viimati muutis Adolf, Reede, 04 Nov 2011 21:40, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 35 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group