Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 35 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 03 Nov 2011 19:09 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Trutta kirjutas:
Adolf kirjutas:
Ootan kannatamatult, millal kohalikud ridvahoidjatemeistrid suudavad 4-5 üleliigset 22 mm alakinnitusega ridvahoidjat teha, et neid mulle ka jaguks.


Minu käest saad kohe :) vähemalt 3 on olemas hetkel.


Ikka 22 mm reelingule?

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 03 Nov 2011 19:57 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Mul on 25 mm reelingule.
Samas need "adapterid" on standardtükid, kasutatakse näiteks hüdraulikatorude kinnitamiseks.
Müüb Hydroscand näiteks, igas standardmõõdus torule. Sh 22mm, hind oli vanas rahas vist u 15 eeku= kaks klotsi ja plekitükk. Avad sobivad, ise panin ühe topsihoidja ATV 19mm torust pakiraami külge Hydroscandi adapteriga. Hea talvel kalal käies purk sisse torgata
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 04 Nov 2011 09:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Sept 2011 13:15
Postitusi: 159
Miks mitte neid reelingutorusid kannude sisse kinni keevitada?
On neid vaja aegajalt paadi kyllest eemaldada?

Trutta kirjutas:
Need reelingukannude sisekuuskandiga kruvid (või poldid) viska sealt minema, puuri vana keere maha ja auk läbi reelingutoru, keermesta üle, faasi ära ja pane peitpeakruvi v poldi ja keermeliimiga kinni.
Kaval on seda kohe teha, muidu teed siis, kui reeling pihku jääb.
..been there, done that....
Need teravikuga õnnetused midagi kinni ei hoia, vibreerivad lahti ja kaovad ära. Keere on kah neil mingi uduimelik, kohalikud poldimüüjad laiutavad ainult käsi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 04 Nov 2011 18:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 24 Mai 2006 20:57
Postitusi: 472
Asukoht: Tartu
Adolf kirjutas:

Edasi võis juba elekritööde ja mootori ja juhtkonsooli paigalduse kallale asuda. Mootoriks 15 hj Suzuki.

peatu sellel pikemalt.
Omal vaja teha busteri vanaemale ise konsool ja siis vedada sealt juhtmed- trossid mootorini.
Mul mootoriks 20HP Mariner
Kas 15 Suzuki liigutab paati parajalt?
Omale tahaks ka mingi reelingu aretada. Mu omal on seal üleval mõnus nelikant toru. Mõtlesin sinna sisse tõmbneedid panna ja sinna siis reeling juba kinnitada. Halb mõte?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 04 Nov 2011 19:18 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
merilane kirjutas:
Miks mitte neid reelingutorusid kannude sisse kinni keevitada?
On neid vaja aegajalt paadi kyllest eemaldada?

Kinni keevitada siiski ei tahaks. Kas või kõveraks sõitmise või mõnel muul puhul parem maha võtta. Polt läbi kõige kindlam.

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 04 Nov 2011 20:01 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Hiid kirjutas:
Omal vaja teha busteri vanaemale ise konsool ja siis vedada sealt juhtmed- trossid mootorini.
Mul mootoriks 20HP Mariner
Kas 15 Suzuki liigutab paati parajalt?
Omale tahaks ka mingi reelingu aretada. Mu omal on seal üleval mõnus nelikant toru. Mõtlesin sinna sisse tõmbneedid panna ja sinna siis reeling juba kinnitada. Halb mõte?

Trossidega asi lihtne- hangi õige pikkusega trossid. Mõõda enne kas või mõne muu trossilaadse esemega ära nii nagu sa pärast neid paigaldada tahad. Ses mõttes, et mis aukudest läbi jne.
Elektriga oli mul ka selles suhtes lihtne, et keegi hea vene inimene oli internetti üles pannud taolise mootori tehase manuaali. Küll natuke vanema variandi oma, aga põhimõtteliselt klappis kõik. Ma saan aru, et internetist taoliste asjade allatõmbamine on moraalinormide jälk eiramine, aga mul oli seda manuaali siiski väga vaja :oops:
Reeglina on margist olenemata mootorist tuleval juhtmetel alati ka nn. tühjad otsad, kust saab signaali lasta armatuuri lisatavasse tahhokasse või ammutada toidet mõne lisatava tintel- vinteli jaoks. Aga skeemi läheb tõepoolest vaja.
15 Hp mootori liigutamisvõimest räägin üsna pea. Igatahes 20 hp mootorist peaks maa ja ilm olema. Kui su "busteri vanaema" ikka on umbes samasuguse suurusega paat. Aga keegi vist müüs küll taolist sellise slogani abiga paar kuud tagasi :)
Reelingumõttest ei saanud päris hästi aru, aga tõmbneetidega kinnitades peab toetuspunke hulga olema. Minu reelingulapakad on neljast nurgast ja päris suurte vahedega kinni. Lörakas mastiksit ka veel all.

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 04 Nov 2011 20:28 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Natuke veel paadist.
Roolikonsooli külge aretasin ühe kummist võrgu, et oleks kuhu moblat, kalakaalu vms. panna. Kaubamärgiks "Lazilas." Kreeka oma siis vist?
Igatahes peale esimese eseme proovimist jäigi kummist võrk kuidagi natuke välja veninult lotendama.
Pilt
Kreeklastele on ilmselt tõepoolest laenu vaja anda. :lol:

Aga põhimõtteliselt on nüüd paat valmis. Juhikoht näeb välja selline

Pilt

Siin juba kärule aetud ja esimest sõiduproovi ootamas

Pilt

Pilt

Pilt

Kaubandusliku välimuse huvides lasin reklaamifirmas kleepsud ka teha. Lisaks Busteri kaubamärgile on seal tõepoolest kirjas ka emafirma"Fiskars" nimi. Sponsor ta paraku mulle siiski pole :lol:
Originaalis tagumiste "sangade" asemele paigaldasin alumiiniumplaadi vahendusel knaabid.
Number sai nüüd nõutavast esimesest kolmandikust pisut tahapoole, aga ehk inspektorihärrad ei pahanda. Number ei ole ka enam see, mis algupäraselt. ARK-is oldi juba paadi ümbervormistamise ajal väga imestunud, miks ma ikka endale uut numbrit tahan ja mingit kahtlast tehingut sellest vist kardeti. Lõpuks ikkagi anti. Ju vist jäädi uskuma, et see mu lihtne inimlik soov uuendatud paadile ka uuendatud reg. number saada.

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 04 Nov 2011 22:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Pisuke tähelepanek: Paadinumbril käib seal keskel üks väike kriips kah.

Aga muidu on paat aus. Samuti on projekt vähemalt story-t silmas pidades hämmastava kiirusega realiseeritud. Loodan millalgi kalavetel kohata.

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 04 Nov 2011 22:36 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Adolf kirjutas:
Originaalis tagumiste "sangade" asemele paigaldasin alumiiniumplaadi vahendusel knaabid.


Esimesi knaape on palju rohkem tarvis kui tagumisi....


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 04 Nov 2011 22:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 31 Juul 2007 17:03
Postitusi: 256
Asukoht: Pernau
Vähe offtopic, kuid väikelaevade registreerimisnumbri pardale märkimise nõudeid kehtestab Väikelaeva ja alla 12-meetrise kogupikkusega laeva registreerimise eeskiri, mis on antud hetkel kehtetu (redaktsiooni kehtivuse lõpp 01.01.2012) - Seega hetkel võid seda numbrit märkida kuidas tahad. Peaasi et peal on :)


EDIT: Muidu väga kena töö oled ärad teinud!

_________________
Pärnu Lahe Merepääste Selts


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Nov 2011 05:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 24 Mai 2006 20:57
Postitusi: 472
Asukoht: Tartu
Adolf kirjutas:
Reelingumõttest ei saanud päris hästi aru, aga tõmbneetidega kinnitades peab toetuspunke hulga olema. Minu reelingulapakad on neljast nurgast ja päris suurte vahedega kinni. Lörakas mastiksit ka veel all.

siin üsna hea pilt mu paadist. http://www.nettivene.com/moottorivene/fiskars/429188
Pikkus 4.3m
Üleval servas nelikant toru 4mm vms paksust materjalist.
Tõmbmutrid paneks mingi 10mm. poldile.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Nov 2011 10:17 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 01 Apr 2004 21:52
Postitusi: 340
Eespoollingitud KELLO ehk Busteri vanaisa päras 15hj 2T Yamaha väga hästi asja ära ajab kui 2 kalameest oma kolaga sees on.
Kiirust ma tal mõõtnud ei ole,glissi läheb ilusti.Aga eks see sinna 25km/t kanti jääb.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 06 Nov 2011 08:37 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
rekkamees kirjutas:
Pisuke tähelepanek: Paadinumbril käib seal keskel üks väike kriips kah.

Aga muidu on paat aus. Samuti on projekt vähemalt story-t silmas pidades hämmastava kiirusega realiseeritud. Loodan millalgi kalavetel kohata.

Noh, tegelikult paadi valmimiseks kulunud aeg päris siin ilmunud postituste kuupäevadega päris kokku ei klapi :lol:
Umbes juuni algusest septembri lõpuni vältas too paaditegu. Vahelduva eduga vabadel päevadel ja õhtupoolikutel. Tööajas väljendada väga ei oskagi. 8-tunniste tööpäevadena paar- kolm nädalat kindlasti. Pluss siis veel ainukese teha lastud tööna osa keevitusest.

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 06 Nov 2011 09:00 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Mis sellesse "Kellosse" puutub. siis tollel võiks küll vabalt reelingu alumiiniumtorust kokku keevitada. Kui roostevabast tahta, siis võib- olla piklikud või u- kujulised lapakad ise teha ja nende külge muud osad juba edasi. Pildi pealt on raske aru saada, kas parda ülaosas asuv nelikant-toru on kinnine või alt lahtine- ehk siis u- profiil. Kui u- profiil, siis asi lihtne- kinnita otse läbi, mida tahad. Ja kui seal on kinnine profiil, siis peaks saama ka ju otse läbi kinnitada. Roostevaba polti näiteks, mille pea külge saab keevitada torujupi, mille külge juba omakorda teise, horisontaalse torujupi...
Tõmbmutridega saab kindlasti ka. Sellisel juhul peaks parda ülaserva kinnituma mingi kannu moodi asi, kuhu hiljem muu reeling sisse torgata.

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 06 Nov 2011 09:28 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Oma paadist ka natuke.
Tegelikult on tänaseks käidud kaks korda temaga juba kalal. Sai ikka hoogu võetud, et igaks juhuks esimene katsetus kuskil kodu lähedal järvel- näiteks Õisul- teha ja veenduda enne pikemale kalaretkele minekut, et kõik asjad toimiks. Garaažiz veetünni abiga olin muidugi proovinud.
Lõpuks läks ikkagi nii kiireks, et sai mindud otse Emajõele. Igaks juhuks ainult ülesvoolu, et rikke korral vool "sadamasse" tagasi kannaks. Kõik töötas siiski veatult. Kiirust arendas ka piisavalt. GPS ununes maha, aga hinnanguliselt 30 km/h. Seda siis kahe mehega pardal + kalakola ja muud asjad.
Eile käisime teistkordselt ja silmamõõt sai GPS-i näol kinnitust- ülesvoolu 28 km/h , allavoolu 31 km/h. Jällegi sama koormaga- kaks meest ja kalakola. Nii et 15 hp mootoriga saab sellise paadiga sõita küll. Eks kolmanda mehe lisandumisel kukub kiirus oluliselt, aga kolmekesi kalastada sellise suurusega paadis enam väga mugav ei olegi.
Kartsin ka natuke trollingukiiruse pärast- et äkki natuke liiga kiire või nii. Garaaziz keerasin tühikäigupöörded üsna maha, pärast vee peal kruttisin natuke juurde tagasi- vedu oli juba nii aeglane et vastuvoolu praktiliselt kalda suhtes seisime.
Kahe sõidu peale kokku on kulunud umbes 10 liitrit bensiini. Valdavalt muidugi trollingut tehtud, kus küttekulu olematu. Kiiremat sõitu sõidetud vast oma paar tundi kahe korra peale kokku. Nii et ikkagi üliökonoomne.

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 35 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group