Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 42 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Dets 2011 12:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Sept 2011 13:15
Postitusi: 159
Pole paha.
Võibolla ongi kaks väiksemat purje parem, kui yks suur tekikott.
Ainuke asi, et yksi ei saa kahe purjega vist hästi hakkama.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Dets 2011 14:09 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 03 Dets 2009 14:58
Postitusi: 36
Üksi saab vast ikka hakkama. Pigem kusimus, et kui lihtne see olema saab. Paar näidet ka:

http://www.youtube.com/watch?v=-awaoZHxcYQ

http://www.youtube.com/watch?v=2xZPm2VQ ... 017&lf=BFp


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Dets 2011 15:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2559
Asukoht: Tallinn
Pisipaadil kahte masti pidada näib olevad vaid üks põhjus - purjestuse tasakaal. Kui ikka (groot)masti keset paati ei taha, siis selle vööri viimise hind on besaanmast ahtris.

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Dets 2011 15:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
ma just mõtisklesin ja vahtisin neid youtube videosi, et miks meil selliseid lahendusi eriti esine- just väikestel paatidel besaani mast ja puri?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Dets 2011 16:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Sept 2011 13:15
Postitusi: 159
Eelistaks sellist taglastust.
http://www.youtube.com/watch?v=lbSUQYZA ... re=related


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Dets 2011 21:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2559
Asukoht: Tallinn
Tauri kirjutas:
ma just mõtisklesin ja vahtisin neid youtube videosi, et miks meil selliseid lahendusi eriti esine- just väikestel paatidel besaani mast ja puri?


On Pirital, TOPi sadamas, üks säärane. Sinine kere ja punased purjed. Omanikku ei tea, numbri järgi paistab, et registris mootorpaadina.

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 03 Dets 2011 12:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 26 Mär 2005 19:59
Postitusi: 298
Asukoht: 58.17,056N 26.9,986E
peebuste kirjutas:
Tauri kirjutas:
ma just mõtisklesin ja vahtisin neid youtube videosi, et miks meil selliseid lahendusi eriti esine- just väikestel paatidel besaani mast ja puri?


On Pirital, TOPi sadamas, üks säärane. Sinine kere ja punased purjed. Omanikku ei tea, numbri järgi paistab, et registris mootorpaadina.


On ka võrtsu peal sellise purjestusega kajutiga puupaat.Omanik kaasfoorumlane Mosse.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Dets 2011 09:19 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 25 Apr 2005 09:14
Postitusi: 204
Asukoht: Tartu
Et segadust ei tekiks: mul ikka ühemastiline, lihtsalt kahvelpurjega - umbes nagu merilase pandud lingil, ainult tiba suurem (20 ja pool jalga ilma pukspriidita).

_________________
Ei, see ei ole Rio de Janeiro, see on hoopiski midagi hullemat.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Dets 2011 10:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Sept 2011 13:15
Postitusi: 159
Mosse, on su purjekal lisakiil, mingi lisaraskus paadi põhjas? Kuidas paat tuules kurssi hoiab?
Jube hea oleks pilte ka näha.

Endal on plaan kahvlile lisaks pukspriit panna.
Pidavat andma parema manööverdamisvõime.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 06 Dets 2011 14:59 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 25 Apr 2005 09:14
Postitusi: 204
Asukoht: Tartu
Mul kah pukspriit olemas, lihtsalt paadi pikkust ikka ilma selleta ju arvestatakse. Hetkel pole ühtegi pilti käepärast, aga katsun meeles pidada, et otsin teisest arvutist.
Lisakiilu ei ole, lihtsalt kiil või emapuu (ei teagi, kuidas sel paadil tehniliselt õige nimetada on) on ca 15 cm kõrge. Kursi hoidmisega on nii ja naa - ilma laineta, tugeva ühtlase tuulega sõites on triiv üllatavalt väike. Aga kui laine üles tõstab ja eriti kui tuul siis puhanguline kah on, nii et raske suure "maoga" alus hoogu enam üles ei saa, siis on triiv muidugi jube. Ja pautimine on siis kah rohkem õnnemäng, rohkem kui üks kord on tulnud pautimise asemel halssides pöörata, et lõpuks ikka koju pääseks.

_________________
Ei, see ei ole Rio de Janeiro, see on hoopiski midagi hullemat.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 06 Dets 2011 21:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 05 Mär 2005 16:22
Postitusi: 279
Asukoht: Otepää/Tartu/?!
merilane kirjutas:

Endal on plaan kahvlile lisaks pukspriit panna.
Pidavat andma parema manööverdamisvõime.

Minu arvates võib manööverdusvõime paraneda kiiruse paranemise tõttu, mitte et pukspriit oleks mingi imevahend... On olnud nooruses võimalus purjetada väga erinevate jahtidega, millest mitmel olid väga tõsised vead, ka purjestuse tasakaalustuses. Pluss venekeelsest kirjandusest (Muud ju polnud saada...) kogutud teadmised.
Olgu purjesid paadil kui palju tahes, nende summaarne pindala kese peab olema teatud kindlates piirides!! Kui purjestuskese viia ettepoole- näiteks kliivri lisamisega, siis hakkab jaht liigselt vallama (st. vöör püüab pöörduda allatuule ja tekib väga tõsine oht, et jaht juba väikeses laines ei lähe enam pauti!!). Et liiga suurt vallamise jõudu mõistlikuks saada, tuleb siis vastavalt purjestuskeskmest ahtri poole purjepinda lisada. On selleks siis väike besaanpuri, oluliselt pikendatud groodi poomiliik, veidi tahapoole nihutatud mast. Aitab tõhusalt ka kiilu või sverti pinnakeskme ettepoole nihutamine! (Oi- oi, kui lihtne see on!)
Kere ja purjestuse keskmete vertikaalide õige vahe on üsna lähestikku, vist kusagil 10- 15% veeliini pikkusest, kui mälu ei peta. Katsetamisel (vali selleks ohutud tingimused!) saab kiirelt selguse kätte vanade purjetajate poolt õpetatud meetoodil:
Vali umbes 3- pallise tuulega ilm ja vii jaht lahedamale tihttuulekursile ning lase rool vabaks. Kui jaht hakkab luhvama (vastutuule poole pöörduma)- olulise jõuga, siis võid üsna julgelt vööri purjepinda lisada.(nt. kliiver). Vallamistendentsi puhul- vt. ülalpool toodut. Purjede õige tasakaalu puhul jaht peaaegu ei kaldu kõrvale otsesuunast! Profid konstruktorid lahendavad probleemi ka joonestuslaual enam- vähem.
Väike mõttekild veel siia: suurema triivi radikaalse vähendamise üks viis on külgsvertid hollandlaste eeskujul. Võid huvi korra uurida!

_________________
Muutuv muutuvas. Positiivsus on oluline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Dets 2011 10:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Sept 2011 13:15
Postitusi: 159
Rooli Robi andis palju kasulikku tarkust. Tänud.

Loodan, et kimmkiilud ja korralik roolileht täiendavad piisavalt palju olemasolevat kiilu. Kui ikka väga vaja siis kylgsvertide lisamine pole eriti keeruline tegemine... Peab veel laevameistriga nõu.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Dets 2011 20:02 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 928
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
Groot(pea)mast vööris ja besaanmast ahtris annab parema ruumijaotuse, kesklaev on mastidest ja seisevtaglasest-vantidest jne. vaba. vaadake näiteks Swallowboatsi paate!
www.swallowboats.com
Purjestuskese peab olema 10-15% veeliini pikkusest kere külgtakistuskeskmest eespool,nagu Rooli Robi õieti märkis. Seda saab ise või mõne asja paremini jagava sõbra abil paberi peal ka ise uurida.Tehke oma paadist lihtsalt mingis, näiteks 1:10 mastaabis joonis.Rehkenduses tuleb rooli pindala välja jätta, see peab jääma neutraalseks! Selliselt jooniselt on võimalik siis ka külgsvertide asukoht leida.
Õieti trimmitud purjekas peab kerges ja keskmises tuules kergelt luhvama ja kui rool lahti lasta, vastutuule asendis seisma jääma.See on vajalik ka ohutuse mõttes.
Pukspriit on vajalik kogu olemasoleva või vajaliku-võimaliku purjepinna ära paigutamiseks ikka õigesse kohta, väide, et lihtsalt pukspriidi kasutuselevõtt mingil paadil parandab manööverdamisvõimet või mida iganes, võib osutuda valeks.

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 06 Aug 2012 15:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 12 Sept 2011 13:30
Postitusi: 287
Asukoht: Juminda
Kuidas paadiehitamine sujub?

_________________
Janek


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 08 Aug 2012 10:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Sept 2011 13:15
Postitusi: 159
Ahoi.

Vaikselt sõuan, järgmine aasta veele jõuan... Kui suur vaim peale tuleb siis ehk see aasta.
Suurematest tegemistest vaja ette võtta põhja värvimine ja purjede õmblemine, öösimine, immutamine.

Purje idee.
Pilt

Tyyr.
Pilt

Poomi plokid.
Pilt

Kahvli plokid.
Pilt

Pilt


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 42 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group