Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 46 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Veebr 2012 01:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Rekkamees, väga heaks saab vist ikka ja ainult täielise lahtilammutamisega. Kui natuke "nokid" mõnda irvitavat kohta näiteks näpitsatega ehk võtad kinni ja tõmbad mitte loomajõuga aga nii parasjagu, saad kohe aru. Kui lamineering on tõesti aluspinna küljes kinni, siis niisama näpurammuga lahti ei tõmba. Minu oma "lagunes laiali" aga lihtsalt palja käega (ja käed jäid terveks!) otsast tõmmates, seda ka kere/teki ühenduskoha lamineeringu osas. Kahjuks ma väga ei usu imedesse ja sellesse, et teised sama tehase samavanad paadid kuidagi teisiti tehtud oleks...
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Veebr 2012 09:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
PriitV kirjutas:
Rekkamees, väga heaks saab vist ikka ja ainult täielise lahtilammutamisega.


See on nii ja naa pidi võetav.
Uhiuueks ei saa seda alusti nii kui nii.

Kunagi sain oma õppetunni lamineeritud vineerist paati remontides.
Läksin paadi kallala ja hakkasid vigastusi .. avama puhastama.
Selleasemel, et mõistliku kohapealt pooleli jätta, tirisin ise lahti ka sealt, kust poleks pidanud. Lõpp tulemusena, tuli kogu korpus uuesti üle lamineerida ...

Pigem tee ... hädapärased ära... sõida suvel ja vaata mis häirima jääb.
Järgmiseks hooajaks oskad juba rohkem teadlikumalt ette võtta.
Mina olen paari paadiga nii teinud, et hädavajalik ära tehtud ja siis hiljem juba selgunudki, et omad vajadused juba teised.
Oleks kohe kõikke liialt lammutama hakanud, siis poleks veepeale pääsenudki ja liialt pappi alla toppinud.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 23 Veebr 2012 23:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Eile peale lõunat vahtisin siis paadi juures, uurisin siit ja sealt ning mõtlesin, mis edasi. Mida rohkem uurisin, seda rohkem pidin kukalt kratsima, sest kokku lamineeritud keredetailid, mis esmapilgul tundusid korralikult koos olema, kippusid natukene kõvema käega katsumise puhul üksteise küljest lahti tulema. "Õnnetuseks" juhtus sealsamas töötaval pedandist sõbral õhtune vahetus olema ja ta tuli uurima, et mis ma seal niisama kajutisse sisse ja välja käin. Näitasin talle neid kohti, mida olin jõudnud nokkida ja küsisin arvamust. Arvamus oli konkreetne: "Kisu laiali, muidu jäädki põdema ja parandama.

Nagu juba isegi arvate, nii ka läks. Tekk sai eile maha tõstetud. Kõik poldid tulid akudrelli otsa pandud 10mm padruniga keerates lahti. Teki lahti kangutamine just päris Priidu jutu kohaselt ei läinud. Vööriots tuli küll käega tõstes lahti, aga edasi pidin vineeritükid mõlemile poole vahele ajama ja neid kas käega edasi lükkama või haamriga kopsima. Masti toe lamineering irdus kere küljest, kui noaotsa vahele ajasin. See mastiks või pigem kõva pahtlilaadne ollus, mis kere ja teki vahel oli, oli omajagu pragunenud ja tõenäoliselt imbusid laineharjad sõidu ajal sealtkaudu mingil määral sisse. Võrdlesin pärast enda paadi liitekohtade, sverdikaevu ja põhjaraskuste lamineeringu kvaliteeti Priidu Julia remondi piltidega ja leidsin, et minu paadi vastavad lamineeringud on vähe paremini tehtud, kuid oluliselt küll mitte. Kui võrdluseks öelda, et Priidu paat on esmaspäeval kokku pandud, siis minu oma on äkki teisipäeval. :lol:

Täna võtsin siis luukere välja. Kui tekk oli maas ja ma koi peal istudes käe vastu keret toetasin, liikusid kere ja luukere põhimõtteliselt eri suundades. Luukere oligi ainult põhjast, sverdikaevu juurest ja tagumisest otsast kinni. Mujalt oli ainult siit-sealt õrnalt veidi, aga see tuli põhimõtteliselt käega tõstes lahti.

Sverdikaevu ümbrus ja luukere tagumine äär on ülima tõenäosusega juba mingil ajal üle lamineeritud, sellest tulenes ka suurema jõu ja natuke isegi lõikamise vajadus nimetatud kohtades. Ainuke koht, mis Priidu Julia demonteerimise kirjeldusest totaalselt erines, oli sverdikaev. Kui Priit ütles, et see oli välja tõstmise vaev, siis mina eemaldasin sverdikaevu umbes 3h. Muidu ei tulnudki, kui teritasin mingi väikse sõrakangi-laadse asja korralikult teravaks ja hakkasin läbi sverdikaevu seda kere äärise ja sverdikaevu vahele ajama. Niiviisi toksisin ääre sentimeeterhaaval lahti. Muidu polekski vähemalt esialgu hakanud sverdikaevu eemaldama, kuid luukere saab minu Microl kätte ainult koos sverdikaevuga ja vastupidi, kuigi iseenesest on need eraldi detailid.

Mõned eilsed pildid ka. Pildid on telefoniga tehtud, seega katsuge kehv kvaliteet välja kannatada:

Pilt
Ettevalmistused teki maha võtmiseks

Pilt
Lahti kruvimine

Pilt
Nii ta tulebki

Pilt
Red Bull annab tiivad :lol:

Pilt
Teki maha tõstmine

Pilt

Pilt
"katus sõidab"

Pilt
Kere ja masti tugikaare vahel 2cm täiteainet. Täpsus missugune!

Pilt
Uppumatuse tagav materjal peaks minu mõistuse kohaselt ikka kere küljes kinni olema?!

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 25 Veebr 2012 15:02 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
Mida rohkem ma neid pilte siin vaatan, seda rohkem kinnitub mu veendumus, et oma vene jahti remontima ma ei hakka. Püstitan parem maakodusse, kylaliste magala tarbeks ja vandivile kuulamiseks mälestusmärgi :D Mereleminekuks vaatan järelturult välismaise päritoluga jahte. Jõudu julgele pealehakkamisele igatahes!

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 26 Veebr 2012 00:27 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
Polarised tunduvad Mikrode kõrval ikka päris tummised tükid ;-)

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 26 Veebr 2012 22:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Hey,
Kas paberilehe nurgale kirjutad ülesse ka aja ja materjali kulu taastamisele?
Tubli töö.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 26 Veebr 2012 22:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
:idea: Aitäh asjale tähelepanu juhtimise eest. Pole ma praegu veel midagi kirja pannud, aga kuna asi alles suht algfaasis, on hetkel veel kõik võimalik mälu järgi korda ajada. Paari nädala pärast oleks vist olnud selle koha pealt juba hambad, kuna pea pole prügikast. :lol:

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 26 Veebr 2012 22:46 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
pea jah palun arvet! see on omale ka ju pärast hea - saad kokku lüüa kui vähe oleks saanud teenust kui oleks kellegi palganud ja kui palju rohkem oleks paati võinud saada kui oleks korraga raha alla pannud. Elik hea mõõdik kas oled võis või pigis ;-)

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: paadi taastamistööde arvepidamine on vajalik
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 27 Veebr 2012 11:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 07 Jaan 2004 17:13
Postitusi: 605
Asukoht: rannavesi
tõepoolest, endal sarnane rookimine ees ja heameelega jälgin, kuidas eelarvedistsipliini suudetakse pidada :)
ja mu lemmikküsimus: millist põletit kambüüsinurka kavandad?
kaasfoorumlane viitas kahele:
http://www.henka.ee/gaasipliidid/valigi ... ersuur.jpg
http://www.svb.de/index.php?cl=details&anid=117771&
ja ma ise üritan sellest aru saada:
http://www.thethermalcook.com/mr-ds-the ... -the-range
8)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 27 Veebr 2012 13:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
rekkamees kirjutas:
Täna võtsin siis luukere välja. Kui tekk oli maas ja ma koi peal istudes käe vastu keret toetasin, liikusid kere ja luukere põhimõtteliselt eri suundades. Luukere oligi ainult põhjast, sverdikaevu juurest ja tagumisest otsast kinni. Mujalt oli ainult siit-sealt õrnalt veidi, aga see tuli põhimõtteliselt käega tõstes lahti.

Nii on. See detail, mis peab jahile tema jäikuse andma, ei tee seda kohe üldse ja peno, mis peaks uppumatust tagama, olles samal ajal veel ka ruumiline jäikuskonstruktsioon, ujub mööda paati ringi...
Pluss mastikandur ja selle kõnealune "täpsusklass" - täpselt nii ongi. Seda on alati väidetud, et venelaste jaht iseenesest oli väga hea disaini ja käiguga aga kõik see jama seal sees tegi ta konkurentidest raskemaks ja peale mõningast tõsisemat kangutamist väänas kõik detailid omavahel lahti. Kuhu sa sellist jahti trimmid, mis liigub mööda vett nagu merimadu....
Ainus ülikõva "jublakas" ongi mast, mis olevat ennevanasti läänlased suisa ahhetama pannud. Kogu Mikro väärtus ongi seal ja kui nüüd kere ka normaalselt jäigaks ja pisut kergemaks saab, on rõõmu palju. Jämedalt 100 kilo on Piiteri Mikro ülekaalus võrrelduna teiste omaaegsete sama klassi jahtidega.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 27 Veebr 2012 17:44 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Okt 2011 18:36
Postitusi: 282
Mitte, et ma midagi purjetamisest teaks, aga mis selles Micro mastis erilist on? Oleks hea teda, kui teinekord käega katsuda õnnestub.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Mär 2012 01:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Täna õnnestus leida selle nädala ainuke vaba õhtupoolik paadi kallal nokitsemiseks. Kui nüüd täpne olla, siis paadi enda kallale otseselt ei jõudnudki, kui kere seest puhtaks harjamist mitte arvestada. Kuna töökojas on suurem tolmutamine mul rangelt ära keelatud, tegin 2-st koormaalusest ja lauajuppidest mingisuguse süsteemi, mille paigutasin kere alla. Sellest tirides või tõugates saab vajadusel keret uksest välja ja sisse lohistada. Esmaspäevaks lubas ilmataat päikest ja siis plaanin kere seest puhtaks nühkida.

"Alusvankrile" andsin sellise kuju, et see keret ka mingil määral vormis hoiaks. Minu Micro "põhjavann" on ilma toetava tekita ja "luukereta" ikka eriti vedel, niisama põrandale asetatuna vajub põhi umbes meetri pikkuselt ja poole meetri laiuselt maha toetavalt pinnalt lamedaks. Ja kui paned põhjale ümberringi tugesid alla, on seest hästi näha, kuskohas neid liiga hõredalt on...

Kui kere oli juba korra üles tõstetud, pääsesin põhja alla ka neid vigastusi uurima, mille pärast paat üldse kindlustuse kaudu müüki sattus. Kui pildi järgi võis arvata ja ka komplektse paadi pealiskaudse vaatluse põhjal sai oletada, et põhi on pragunenud, siis tühja kere mõlemalt poolt vastu valget uurimine andis palju meeldivama tulemuse: Pragusid, vähemalt läbivaid ei ole ja vigastused piirduvad ainult gelcoati läbivate kriimustustega. Seega, põhja täiendava lamineerimise vajadus langeb tõenäoliselt ära ja asi peaks saama pahtli, uue gelcoati ja kõige muu sellisega korda. Kriimustused võivad tõesti olla treilerdamisega hangitud, sellele viitab kõige sügavama kriimu iseloomulik kolmnurkne kuju. Natuke "haige" on kogu asja juures see, et Autovahingokeskuse suure ja pikkade laadimispiikidega frontaallaaduriga on põhja usutavalt rohkem kriimustatud, kui selle algse õnnetusega.

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Mär 2012 09:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
rekkamees kirjutas:
Kui pildi järgi võis arvata ja ka komplektse paadi pealiskaudse vaatluse põhjal sai oletada, et põhi on pragunenud, siis tühja kere mõlemalt poolt vastu valget uurimine andis palju meeldivama tulemuse: Pragusid, vähemalt läbivaid ei ole ja vigastused piirduvad ainult gelcoati läbivate kriimustustega. Seega, põhja täiendava lamineerimise vajadus langeb tõenäoliselt ära ja asi peaks saama pahtli, uue gelcoati ja kõige muu sellisega korda.

Ise tahtsid jube korralikult teha!
Sa räägid küll kriimudest, aga kas sul seal gelcoati 'ämbikuvõrke' pole? Sellised praod igas suunas.
Need tulevad küll tagasi ja muudavad plasti osmoosile vastuvõtlikuks.
Vabalt võib olla, et kui lased mõe sellise prao relakaga kui klaasplastini lahti ja siis näed seal sellist aukude rida või lihtsalt õhku...
Lisaks veel, kui kurdad, et kere on pehme, miks siis mitte teda paksemaks lamineerida? Keerad põhja püsti ja lased käia - lamineerimine läheb võrreldes kõige muuga väga kiiresti. Selle lühiksese kirjelduse põhjal laseks mina küll kõik vigastatud kohad klaasini paljaks, need kohad, kus praod ka klaasi sees aimduvad, veel õhemaks, siis lamineeriks lohud tasaseks ning paar kihti veel kogu kupatusele otsa.
Vt ka Merisea renoveerimist. Tegin seal põhjalamineerimist laeasendis, see oli pehmelt öeldes... sportlik. Kuigi panin ca 4 kihti lateks kindaid üksteise otsa, tuli polüestrist mingi koostisosa ikka käeni ja tegi pidevalt põletavat valu, sest pidin käeseljaga läbilödistatud klaasmati tükke lakke kleepima (kindad ise olid täiesti terved). Kanna õiget maski ka!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Mär 2012 13:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Mul ongi mõte kogu vigastatud gelcoat eemaldada, mis tähendab seda, et tõenäoliselt läheb põhi kuni klaasplastini puhtaks. "Ämblikke" pole alt jõudnud veel otsima hakata, seda saan siis teha, kui kerel põhja taeva poole keeran. Eilne "uurimistöö" käis selili ülestõstetud paadi all pikutades ja seda vastu valget uurides ning torkides. Pärast uurisin sama koha veel pealtpoolt ruutsentimeeterhaaval üle.

Rõõmuood pragude puudumise teemal oli tingitud sellest, et pole vaja klaasplasti pragude koha pealt "paberõhukeseks" lihvima hakata, et seda siis uuesti piisava paksuseni kasvatada. Sverdikaevu ümbrust plaanin küll veidi tugevamaks lamineerida, sest selle otstes olid tugevduse eesmärgil eraldi klaasriide tükid, mis teps mitte oma rolli ei täitnud vaid näppudega tõmmates pihku jäid ja lähemal uurimisel vaigust suhteliselt puutumatuteks osutusid. Lisaks on ka sverdikaevu ääris veidike räsitud ja vajab parandamist.

Mis puudutab "vanni" üleüldist pehmust, siis see on ainult praegu, kui kõik välja roogitud, selline. Tegelikkuses hoiab "luukere" teda kenasti vormis, on ju see keskosast suurte pindadega otse põhja külge lamineeritud, või vähemalt oleks pidanud olema. :D Ja põhja peal on tavaolukorras ka raskused kenasti reas, praegu ootavad need koormaalusel hunnikus oma järge. Parrastega on ka nii, et altpoolt toetab "luukere" ja ülevalt servast tekk. Seega totaalsel ülelamineerimisel ma erilist mõtet ei näe, kui uut tahta, siis on mõistlikum poest kohe selline osta, mitte hakata ilma unikaalse väärtuseta odavpurjekast uut ehitama. Praeguse remondi peamine eesmärk on kere parandamine nii, et ta kohe uuesti ära ei lagune.

Eelmise aasta Meremessil keerlesin vähemalt tund aega Viko ümber. Ainuke põhjus, miks ma messilt ilma selleta lahkusin, oli raha. Just raha pärast ma Micro-nimelise odavprojektiga mässangi, kriteeriumiteks korras treilerdatav purjekas, see, et hind pilvedesse ei läheks ja töö ikka enne valmis saaks, kui aja teistsuguse kasutamise korral oleks "valmis" asja jaoks papi kokku saanud.

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Mär 2012 21:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Täna viisin kere paariks tunniks tuult nuusutama ja lasin rellakaga sisemusest liimijäägid ning pehmeks läinud kohad tolmuks. Sügisel sai tehtud hirmus investeering ja ostetud reguleeritavate pööretega rellakas - nüüd oli sellest palju kasu. Madalate pööretega sai palju täpsemat tööd teha ja tolm ei lennanud ka nii kõrges kaares, kui täispööretel. Kusjuures lamellketas võttis isegi kõva liimi madalate pööretega justkui mõnusamalt.

Pehmeid kohti oli sees omajagu. Osa sverdikaevu kinnitusäärisest, mõned väiksed kohad siin-seal põhjas ning tehase praagina päris mitmed kohad sisenurkadest ja teki kinnitusäärisest veidi allpool olid lamineerimise ajal vaigust suuresti puutumata jäänud. Ma ei tea, kas ma kõik lamineerimisvead üldse üles leidsin, aga vähemalt need, mis avastasin, kavatsen ka korda teha. Järgmise asjana näitan sisemusele survepesurit, aga selleks on õues soojakraade vaja.

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 46 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group