Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 24 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Glastron Sierra 199-Smithers
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 11 Apr 2012 21:39 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 28 Juun 2008 17:53
Postitusi: 206
Asukoht: Tallinn
Siin ta nüüd on...
Täna tõin Soomest, kus vahetasin selle oma Silver Hawki vastu.
1990 aasta kere ja 2001 aasta 3.0 Mercruiseri mootor.
Katsun siia teemasse siis panna infot, mis on ameerika paatides halba ja mida head. Samuti saavad osad seltsimehed siis siin öelda, et ma ju hoiatasin või siis hoopis kadedusest sülge pritsida :lol:

Hetkel tundub esimese probleemina vahetust vajav tent. Pakkumised teretulnud :D

Pilt

_________________
Made in Sweden


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 15 Apr 2012 19:38 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Kutuvene :lol:
Nii neid klassifitseeritakse. Samas tean tüüpi kes, sellises paadis kudenud on.... ja see pole mitte mina!
Aga jaga muljeid kohe kui tuleb.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Apr 2012 14:21 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 755
Asukoht: Muhu
Sorry OT: (Kui teemaalgatajale ei meeldi, kustutan ära!)
Trutta, see Sinu näidatud ju iganes mõnus täispuhutav madrats! :wink:
Aga tüüp ilmselt küll mitte ei kudenud, vaid lasi niiska... ! 8)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 22 Apr 2012 13:22 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 28 Juun 2008 17:53
Postitusi: 206
Asukoht: Tallinn
Eile sai tehtud esimene pikem sõit ning käiguproovi erinevate inimhulkadega. 3 mehega pardal läheb kenasti ja kergelt glisseerima ning tippkiiruseks sai 30 sõlme. Täislastis ehk ca 550 kg ilma inimesi ümbepaigutamata gliseerima ei läinud. Täisgaasiga sõita on päris mürarikas ja ega see polegi soovitav tehasemanuali järgi. Kruiisikiirusel 20 sõlme oli kulgemine mõnus ja ka müra oli talutav. Kütusekuluks sai ca 18l/h ja 1,2l/nm (kui mu algandmed õigesti üles sai tähendatud).
Üldkokkuvõttes jäin tehtud vahetusega väga rahule :) kuigi päev kõige paremini ei lõppenud
Pilt

Sõidu pealt otsustas käruratta laager laiali pudeneda ilma igasuguse hoiatuseta ning ratas ise lahkus koos rummuga meie seltskonnast. Kannatada sai poolassi ots päris kõvasti. Oskab keegi öelda, kas seda saavad meistrimehed silla tala küljes ära vahetada või tuleb uut silda hakata otsima?
Lisaks küsimus müra kohta. Hetkel on mootoriruum seespoolt kaetud ca 2cm paksu musta porolooniga... kas selle asendamine mingi muu matiga (näiteks pigimatiga) võiks mootorimüra vähendada?

_________________
Made in Sweden


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 22 Apr 2012 16:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
smithers kirjutas:
Oskab keegi öelda, kas seda saavad meistrimehed silla tala küljes ära vahetada või tuleb uut silda hakata otsima?

Otse loomulikult saab! Igas kärupoes ja ka näiteks Tööriistamarketis müüakse neid. Vali kas 4- või 5-poldilist. Lõikajaga vana maha, uus keevitusega külge ja kogu lihtne ooper. Teostatav isegi teepeal pisikese kompaktkeevituse olemasolul.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 22 Apr 2012 20:05 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 08 Juul 2007 22:11
Postitusi: 285
Asukoht: Viljandimaa-Pärnu
Sellel treileril nii plirts-plärts lihtne ei ole, kuna piduritega haagis paistab.

_________________
kes õppida tahab, sel on aabitsast õppida ikka küll ja küll


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 22 Apr 2012 20:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 04 Aug 2008 13:48
Postitusi: 126
Laagritega saaks kindlasti aidata. :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 22 Apr 2012 21:00 
Eemal

Liitunud: Reede, 26 Mär 2010 14:07
Postitusi: 92
Asukoht: Harjumaa
3,0 liitrine mootor ongi mürarikas ja 4 pütisele omaselt ebameeldiva häälega. Enda paadil paigaldasin ka lisa heliisolatsiooni, kuid sellest midagi oluliselt vaiksemaks ei muutunud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 22 Apr 2012 21:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
bodzadaja kirjutas:
Sellel treileril nii plirts-plärts lihtne ei ole, kuna piduritega haagis paistab.

Kui oleks piduritega, siis ei laseks ratas jalga vaid jääks trossi otsa lohisema. Aga ka see ei tee mitte mingit vahet - lihtsalt paar polti rohkem keerata ;) Igasugune haagise telg on kõige-kõige labasem vabajooksutelg. Kas sinna on nüüd külge poogitud pidurisüsteem nagu autol või lihtsalt vankrijooks, pole laagri ja selle võlli seisukohalt ju üldse oluline? No ja selellt pisipildilt ma küll pidureid ei näe aga võin ka eksida.
Tüüpilised sillalahendused haagistel, kui just pole mingi ulmeline samodelkin auto lillale või mingi ürgvana/überkallis versioon:
Pilt
Pilt
Ja siis Knotti piduriga torsioonsilla tooriku pilt, mis on niisama panemiseks liiga suur. Kohu vahe ongi pidurisüsteemi kinnitusplaadi kõrvades. Lisaks kõige tavalisema haagise klotspiduri trumli ehitus, mis on veel palju lihtsam, kui Gaz AA mehaanilised varraspidurid... või umbes sama keeruline ;) Kui sõiduautodele ei müüda üldiselt eraldi varuosadena vabajooksusildade rumme/võlle, siis haagistele õnneks müüakse. A'la keerab kinnijooksnud laager oopeli või kolhvi võlli tuksi, vahetad terve silla välja. Haagisel ainult otsa, mis siin pildil on nr.7. Ahjah, ühte autoveotreilat arstisime just vastupidi: mingi oopel astraali tagasilla lõikusime ära ja installisime elektrikeevitusega ürgvana (70'te algus) Knott'i silla külge. Jooksis kenasti otse ja pidurdas kui "loom".
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 22 Apr 2012 22:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
PriitV kirjutas:
bodzadaja kirjutas:
Sellel treileril nii plirts-plärts lihtne ei ole, kuna piduritega haagis paistab.

Kui oleks piduritega, siis ei laseks ratas jalga vaid jääks trossi otsa lohisema.
/.../
Laagrist "ratta poole" ei lähe mingit trossi. Muidu ratta ja piduritrumli pöörlemist raske lahendada. Aga jah, sillatala peaks piduritega ja ilma versioonil põhimõtteliselt sama olema. Vähemalt sarnased nad seal Tööriistamarketi riiulil on tundunud olema. Piduritega lihtsalt üks paksust plekist "taldrik" juures, mille külge kogu pidurisüsteem kinnitub ja rummu ning ratta vahele on piduritrummel topitud. Sellise paadi oletatavat kaalu silmas pidades peab treila seadusetähte silmas pidades piduritega olema.

Kui oled kindel, et võlli otsa silla küljes olevana taastada ei saa või kui see vastu maad kõveraks läks, on ka minu arust mõistlik kogu rumm välja vahetada, nii nagu PriitV seda kirjeldas. Muidu näed kogu värgiga kurja vaeva ja saad ikka ainult parandatud asja.

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 22 Apr 2012 23:08 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 08 Juul 2007 22:11
Postitusi: 285
Asukoht: Viljandimaa-Pärnu
Vaadates sellises kaaluklassis paadi all 1-teljelist piduritega haagist oleks endal küll kõhe tunne natuke pikemaid sõite ette võtta.
Tõenäoliselt on kõige odavam osta Tööriistamarketist uus ots, kogu pidurimänguga, kui rumm koos rattaga leebet pani. Kui lehtvedru sild, siis vahetus suhtkoht lihtne, aga kui torsioon ja veel valatud õlaku küljes, siis võib ohutuse mõttes olla kasulikum terve sild välja vahetada. Priit võib leiutada, palju tahab, ja minu igapäevane töö ongi leiutamine, aga teinekord on enda meelerahu ja kaasliiklejate ohutuse huvides siiski pisut rohkem kulutada.

_________________
kes õppida tahab, sel on aabitsast õppida ikka küll ja küll


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 23 Apr 2012 09:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
bodzadaja kirjutas:
Vaadates sellises kaaluklassis paadi all 1-teljelist piduritega haagist oleks endal küll kõhe tunne natuke pikemaid sõite ette võtta.


Ei ole see asi nii hull midagi.
Sai omalegi selline Respo hangitud.
Pika peale läks raam pooleks ja pidurid kadusid üsna ruttu, kuid ei ole Hullu.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 23 Apr 2012 11:04 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 28 Juun 2008 17:53
Postitusi: 206
Asukoht: Tallinn
Üheteljeline piduritega Respo 1200 haagis on koos Knotti 1300 sillaga. Respost uurisin järgi, et saab vahetada võlli. Selleks tuleb see õlaku küljest lahti lõigata. Uus võll koos trumli ja pidurimänguga 124 euri + lisaks laager ka teisele rattale 26 euri.
Pole hullu jah :)... kuigi peale hankimist sai laagreid loksutatud ja tundusid korras olevat. Nii et kasutatud käru ostes tuleb kohe ikka uued laagrid panna... tuleb odavam :)

_________________
Made in Sweden


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 23 Apr 2012 12:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
bodzadaja kirjutas:
Priit võib leiutada, palju tahab, ja minu igapäevane töö ongi leiutamine, aga teinekord on enda meelerahu ja kaasliiklejate ohutuse huvides siiski pisut rohkem kulutada.

Leiutada tuleb siis, kui midagi uut ja õiget asemele panna pole või tahetkse selle eest täiesti arusaamatuid rahanumbreid (a'la Cadillacide, paljude pilukate kompakttagalaagrid jms õudus) saada. Haagistel on aga 90+% juhtudest võllid/laagrid juba eos projekteeirtud vahetatavateks ja varuosad müügil nagu ka praegusel juhul välja tuli. 124 tugrikut on just täpselt niipalju, et aretamine võib rohkem maksta, kui omal korralikku töökoda koos kõigi metalli lõikamis/treimis/freesimis seadmetega pole.

Mis aga aretamist puudutab, siis näiteks ma hoian alles oma Sitika vana tagasilda, kus tavapäraselt 200K km peale said otsalaagrid kergelt otsa (peale ühte remonti teist korda ei näinud mõtet, ostsin tuliuue) aga ikkagi on tegu maailma parima kompaktsillaga, millest kerge paadihaagis ehitada. See pornograafia, mida haagiseehitajad torsioonsillaks kutsuvad, on ... jäledus ja räigeim porno kuubis oma kantossimaterjalist "torsiooniga". Aga PSA grupi legend on peaaegu fenomenaalseim vabajooksusild, mille inimene välja on mõelnud. Detail, mis kaalub "mittesittagi" (koos amortide ja trumlitega 45kg), on samas ülitugev kandekonstruktsioon, piisavalt madal aga ülikõrge kliirentsiga ja otse loomulikult topelt-terastorsioonidel! 10-tolliste haagiseratastega saab teha siledapõhjalise platformhaagise, mille kõrgus on u 40 cm maapinnast aga kliirents on ikkagi suurem tavalisest haagisest.
Täiesti julgen soovitada DIY-meestele - PSA masinate tagasillad on superlahendus kergete haagiste alla. Haagiseks muutub see sild sinna tiisel 4 poldiga külge poltides ja rohkemat polegi vaat et vajagi. Ning isegi tühi haagis ei põrkle kummipallina meie teedel. Kui ka kallal on tüüpviga, mis autos kolisemise näol ja "rullnokajooksuna" häirib, siis haagise all kärab veel mõned ajad.
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 23 Apr 2012 14:10 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
PriitV kirjutas:
Mis aga aretamist puudutab, siis näiteks ma hoian alles oma Sitika vana tagasilda, kus tavapäraselt 200K km peale said otsalaagrid kergelt otsa (peale ühte remonti teist korda ei näinud mõtet, ostsin tuliuue) aga ikkagi on tegu maailma parima kompaktsillaga, millest kerge paadihaagis ehitada. See pornograafia, mida haagiseehitajad torsioonsillaks kutsuvad, on ... jäledus ja räigeim porno kuubis oma kantossimaterjalist "torsiooniga". Aga PSA grupi legend on peaaegu fenomenaalseim vabajooksusild, mille inimene välja on mõelnud...
Täiesti julgen soovitada DIY-meestele - PSA masinate tagasillad on superlahendus kergete haagiste alla. Haagiseks muutub see sild sinna tiisel 4 poldiga külge poltides ja rohkemat polegi vaat et vajagi...


Natuke on ikka rohkemat ka vaja. Kui superinsener viitsiks ja oskaks auto ja paadikäru rööbet võrrelda, siis ta näeks, et auto sild on käru sillast tubli 30- 40 cm kitsam. Ehk teisisõnu tuleb sild pooleks lõigata ja tükid vahele keevitada.
Mis tee peal käru telje vahetusse puutub, siis-noh, üks asi on paberi peal tarka panna ja ilusaid pilte vaadata, teine asi reaalselt telg silla külge niiviisi kinni keevitada, et "jooks" ka pärast paigas oleks. Eriti torsioonsilla puhul. Tee peal geneka ja pisikese inverteriga jantides suht kahtlane ettevõtmine. Eriti veel, kui näiteks pimedaks juba kisub. Pealegi- pole seal midagi nii, et lõikad maha ja uus asemele. Telg on ka lehtvedrudega variandi puhul otsapidi sillatalas sees ja vastavalt ka kinni keevitatud.
Lihtsalt telje otsast tükki maha lõigates ja teist asemele keevitades ots- otsaga saab päris kindlasti ühe käkerdise :lol:
Kindel pole seegi, kas vana telg ikka tuleb pärast lahtilõikamist tala seest välja. Äkki on hoopis kinni roostetanud ja tahab gaasipitsiga "ehmatamist".
Sel juhul tuleks päästeoperatsioonile juba ka gaasikeevitus kaasa tarida
:lol:

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 24 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group