Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 36 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Növlan - 6m mahagonist päramootoriga kaater, 1955
PostitusPostitatud: Neljapäev, 31 Mai 2012 13:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 28 Mai 2012 19:37
Postitusi: 71
Asukoht: Tallinn/Muraste
Mõningaste kokkusattumuste tulemusel ja eks natuke ka sellepärast, et tekkis lihtsalt mingi hetk vallatu mõte, sai äsja soetatud Ahvenamaalt üks vana puupaat. Sattus nii, et selle ajastu paadikesed hakkasid oma küljejoone/disainiga just silma ja tundub vähemalt hetkel, et sellisest kajutita "suvesõidukist" on esimeseks paadiks küll ja veel.

Tegemist ca. 6x1,6m puulaevaga, milliseid 50-60ndatel eriti Rootsis just päris palju tehti erinevate ettevõtete poolt, nn. camping boat.

Növlan on 4-kohaline, välise päramootoriga (Evinrude 20 hetkel) mahagonist kaater. Paadimeistriks Rulle Boman, kes väidetavalt omal ajal ehitas paadi Stig Lundqvistile.

Laevuke on veel Eesti pinnale toomata ja vajab kindlasti korrastamist, eelmise omaniku 10a ajaloo käigus on teda küll nokitsetud ja natuke ka igal aastal sõidetud, kuid viimased aasta-kaks on peaasjalikult rannas treileril seisnud.

Juuli alguses on ta plaan treileril kohale lohistada ja siis selgub täpsemalt, mis nüüd ostetud sai ja mis temast saab - ehk ikka sobib rohkemaks kui lilledele istutuskastiks aianurgas :P. Korrastustöödest lihv-õli-lakk ja väiksem kohendamine on ilmselt jõukohane endalegi, kuid kui tuleb suuremalt ette võtta n. mõned lauad vahetada, siis oleks juba ilmselt meistrimeest appi vaja. Sama lugu mootoriga.

Pilt kui ta veel vees oli ja enam-vähem seisus:
Pilt


Viimati muutis xjan, Esmaspäev, 01 Apr 2013 20:37, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Növlan - 6m mahagonist päramootoriga kaater, 1955
PostitusPostitatud: Neljapäev, 31 Mai 2012 22:13 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 19 Sept 2011 08:31
Postitusi: 18
Asukoht: Harjumaa
Ilus paat, palju õnne! Hoia foorumit kursis taastamise edusammudega!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 01 Juun 2012 11:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Sept 2011 13:15
Postitusi: 159
Kujutan ette, et korda tehtuna, punase nahksisu ja uue päravurriga oled yle Tallinna lahe mees selle iludusega 8)
Mis tal max. lubatud võimsus mootorile on muuseas?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 12 Juun 2012 22:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 28 Mai 2012 19:37
Postitusi: 71
Asukoht: Tallinn/Muraste
Uurisin paadi eelmiselt ja üle-eelmiselt omanikult paadi nime kohta - algset nime pole teada ja see NÖVLAN on suht tõlkimatu, ehk keegi oskab anda eestikeelse vaste siinkirjeldatule...

I bought the boat from an old capitain Tomas Melin, he is dead since several years.I asked him what the thing in bottom was. He said it is növlan, an old word that we only use at Aland. You open a screw when you drive about ten knots to empty the boat from water. I don't know the english word for it.

Kas jutt põhjakorgist? Mulle tundub, et ta räägib 10 knots puhul kiirusest mitte vahemaast.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 13 Juun 2012 06:04 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 06 Mär 2010 19:52
Postitusi: 61
mu arust ka jutt põhja/ahtri korgist


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 13 Juun 2012 07:31 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 04 Juun 2011 16:05
Postitusi: 15
Lürbits peaks see asi olema. Ehk siis sõites u. 10 sõlmelise kiirusega (või kiiremini) ning klappi avades "imetakse" paat veest tühjaks. Sadamas avades on hea võimalus paat ära uputada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 13 Juun 2012 10:30 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
Et paadi nimi läheb ka tõlkimisele? Lürbits kõlab küll vahvalt :-)

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 13 Juun 2012 11:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 04 Aug 2008 13:48
Postitusi: 126
Põhjanaabrite juures tundub sama vene olevat ja nimi Fiskari :D
http://www.nettivene.com/moottorivene/fiskari/467800


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 13 Juun 2012 12:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 28 Mai 2012 19:37
Postitusi: 71
Asukoht: Tallinn/Muraste
Lürbits oleks jah lahe nimi :)
Nime ei tõlgi, tahtsin aru saada, mis see tähendada võiks...

Neid Fiskarile sarnaseid campingboat-e on nii tehasetoodanguna kui erameistrite käte all valminud oi kui palju.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 13 Juun 2012 15:58 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 755
Asukoht: Muhu
xjan kirjutas:
Mulle tundub, et ta räägib 10 knots puhul kiirusest mitte vahemaast.

Knots, eesti keeles "sõlme", ongi kiiruse tähistus mere peal!!!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 14 Juun 2012 13:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Sept 2011 13:15
Postitusi: 159
Mõni nimetab knotse hellitavalt notsudeks.
Merinotsu uueks nimeks ehk?
Või siis mehisemalt Kuldne Kult.

:wink:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 29 Juun 2012 23:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 28 Mai 2012 19:37
Postitusi: 71
Asukoht: Tallinn/Muraste
Növlan on kodus ja juba läbinud esmase inspektsiooni ning lammutamise, et saaks ta uuesti heaks tehtud ja korda.

Pikalt nukralt sadamakail vanade purjeräbalate all oma uut omanikku oodanud Növlani jaoks oli eilne paras shokk - kõigepealt õhulend, siis autosõit, ja siis sai ta ka "merele", suurema õe kõhus küll :)

Tõin koos sõbraga paadi ära Ahvenamaalt järelhaagisel - varahommikul kella 5 paiku kohale jõudes sai mõned tunnid autos veel tukkuda, kui juba müüja (kellel nagu selgus on Eestist üsna värskelt uus armastus) teatas, et kohvi ja võileivad ootavad. Kiire kehakinnitus päeva alustuseks ja läksime siis asjatama.

Kergelt oli ärevus paati sadamas katetest lahti harutades nagu jõulude ajal kinke avades lapsena - mis siin siis küll on? Pilte olin näinud ja uurinud, kuid päris elus oli ikka natuke muud. Pidulikule ärasaatmisele tuli ka üleelmine omanik, vanahärra Bengt, kes tõi mulle meeleheaks ka kolm paberfotot ajast, mil Növlan tema käes oli (15a nimelt, viimase omaniku käes 10a).

Müüja oli organiseerinud kraana, mis vähese vaevaga paadi treilale asetas ning kui koormarihmaga lisaks veel saba kinni tõmmatud oligi kõik - läks väga ladusalt see värk.

Parkisime treileri sadama lähedale ära ja müüja kohaliku giidina asus meile tutvustama Mariehamni söögikohti, ajalugu, vaatamisväärsusi ning külastatud sai ka kohalikku meremuuseumi jne. Õhtul kella 19 paiku jätsime temaga hüvasti ja sõime õhtust jalgpalli vaadates ning oligi aeg Növlani pikimaks merereisiks Tallinki kõhus.

Pildid SIIN, täiendan infot veel hiljem lisaks tänase päeva lammutuspiltidega ja jutuga.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 01 Juul 2012 00:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 28 Mai 2012 19:37
Postitusi: 71
Asukoht: Tallinn/Muraste
Lisasin samasse ka pildid esmasest lammutamisest.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 25 Juul 2012 13:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 28 Mai 2012 19:37
Postitusi: 71
Asukoht: Tallinn/Muraste
Paat on enamuses remonditööde ulatuse teadasaamiseks ja tegemiseks lahti lammutatud, väljast veeliinini puhtaks kraabitud ja seest ka enamuses vanast värvist/õlist puhastatud. Nüüd jätkub veeliini aluse osas puhtakskraapimine ja vaikselt võib parendustöödega pihta hakata.

Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 26 Mär 2013 21:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 28 Mai 2012 19:37
Postitusi: 71
Asukoht: Tallinn/Muraste
mõned nädalad on nüüd Növlan olnud taastamistöödel (samas töökojas kus valmivad http://www.benenavis.eu paadid) ja hakkab juba vaikselt looma.

Ahterpeegel taastatud, kere lapitud, kaari tugevdatud, kere enamuses nüüd lihvitud ja sisudetailid juba esimese õlitamise läbinud, põhi värvitud, uued klaasid olemas jne.

Nädala lõpupoole võiks minna siis tõsisemaks immutamiseks ja seejärel lakkimiseks (Owatrol D1 ja D2 kasutusel). Tellitud on ka ports uusi jubinaid, mida pärast külge kruvida, osalt kasutab vanu detaile ja osa saavad uuenduskuuri käigus asendatud tummisematega.

Pildiklõpse siin: Pilt


Viimati muutis xjan, Esmaspäev, 01 Apr 2013 19:54, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 36 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 14 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group