Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 167 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 05 Mai 2013 12:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 23 Apr 2012 21:37
Postitusi: 219
Asukoht: Tallinn
Käidud mõned korrad nüüd sõitmas erinevatel veekogudel.

Vihr toimetab siiani väga hästi, käivitub sekundiga või vähemaga nii külmalt kui soojalt. Hetkel on igal juhul kõikvõimalikud jutud mootori altvedamisest alusetud. Aga eks ta on ju nö uus ka, näis mis edaspidi saab.

Küll aga ei saa hästi aru sellest, et paat läheb liiga vähe glisseerima. Väidetavalt peaks see Neman rohkem veest välja tõusma ja ainult umbes viimase kolmandikuga vett puutuma (päris tõena ei julge neid jutte samas võtta), kuid praegu max kiiruse juures istub vähemalt 2/3 või isegi 3/4 jagu vees. Kiirus on seejuures 39 km/h (üks või 2 inimest pardal - vahet ei ole).
Võibolla siis loeb mootori piiraja nii palju...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Mai 2013 22:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 23 Apr 2012 21:37
Postitusi: 219
Asukoht: Tallinn
Nii kui merele sain, hakkas mootor jebima. Algul ei saanud aru, et seal on merega seos, aga täna vist selgus milles asi.
Kui mootor muidu töötab igast asendist, siis tundub, et vett kõrgepinge alas ta ei salli. Kui slipi pealt ära tagurdada või niisama laine üle mootori käib, siis piibud/juhtmed vett täis ja võimsus u 1/3 peal. Päris ära ei sure samas.

Eelmistel kordadel sai siin erinevaid juhtmeid ja piipe (originaale) proovitud, sest arvasime nendes viga olevat, aga tulemus sama.
Täna kuidagi koitis, et vesi ei meeldi neile ilmselt (nagu vanasti mossedele).

Nii kui laine üle käis, siis võimsus kadunud. Mootor seisma, piibud maha ja tühjaks raputada - jälle korras.

Mis lahendus oleks? Veekindlad piibud-juhtmed panna?

Mu metsaautol, mis Toyota päritolu V6 bensumootoriga, sellist jama ei ole. Mootor töötab ka üleni vee all olles, kuigi juhtmed ju sarnaselt seal. Ainuke vahe, et piibud on kummist ja tihedad ning jagaja veekindlaks tehtud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 17 Mai 2013 00:17 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 29 Okt 2008 14:50
Postitusi: 335
Asukoht: Tallinn
Veekindlalt küünla otsas istuvad piibud võiks abiks olla küll kui kõrgepingekaabli teine ots kuiv püsib.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 17 Mai 2013 08:24 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 928
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
Vihril on ju alumise panni põhjas kaks auku, eks vist vee äravooluks, aga sealt lööb muidugi sisse oi kui mõnusasti. Mõnel mehel oli neist aukudest riidekalts läbi tõmmatud ja alt kokku seotud-enam ei pritsinud ja niiskus pääses ka kopa alt välja nirisema.

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 17 Mai 2013 08:31 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 09 Apr 2009 17:15
Postitusi: 239
Asukoht: Rapla
Mosse kannatas vett küll ainult tuli natuke kaasaaidata.Vihrile korralikud küünlajuhtmed,millel mõlemas otsas veekindel lutt ja piip.Oma sellel mootoril olid mingid Fordi hallid juhtmed punaste piipudega V6elt pärit .Fordi osi kasutasin selle pärast,et sõber töötas Infoautos!Süütepoolid ja kõik elektri osad tuleb lasta üle ka migi hea niiskuse eemaldajaga.Mosse ajastul oli selleks aineks TAD 17 nüüdsel ajal on muidugi paremaid ja vähem haisevaid aineid.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 19 Mai 2013 04:01 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 28 Juun 2008 17:53
Postitusi: 206
Asukoht: Tallinn
WD40on parim niiskuse eemaldaja. Toimib alati.

_________________
Made in Sweden


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 19 Mai 2013 21:18 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 25 Apr 2005 09:14
Postitusi: 204
Asukoht: Tartu
Tänapäeval on olemas ka espetsell elektrivärkidelt niiskuse tõrjumise aerosoolid. Mingi tollesama paljukiidetud WD-40 laadne ollus, on, ainult et isoleerib märksa paremini (ausaltöelda määrib ehk õlitab ka paremini).

_________________
Ei, see ei ole Rio de Janeiro, see on hoopiski midagi hullemat.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 19 Mai 2013 22:50 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 17 Juun 2009 20:48
Postitusi: 432
tarmo4 kirjutas:
Nii kui laine üle käis, siis võimsus kadunud. Mootor seisma, piibud maha ja tühjaks raputada - jälle korras.

Mis lahendus oleks? Veekindlad piibud-juhtmed panna?

Vene ajal sai piipudele kondoomid peale tõmmatud, aitas. Alustuseks proovi seda.
WD40 on vaid ajutine värk, jube kiirelt aurab ära.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 19 Mai 2013 22:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2558
Asukoht: Tallinn
WD-40 on otseselt vee tõrjumiseks loodud värk. Määrimisomadused on kõrvalnähtus :)
http://en.wikipedia.org/wiki/WD-40

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 09 Juun 2013 19:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 23 Apr 2012 21:37
Postitusi: 219
Asukoht: Tallinn
Piipude ja juhtmete asendamine uute kummiste vastu aitas sädemeprobleemist edukalt üle saada.
Samuti sai 2 suuremat auku mootori pannil kinni pandud.

Senised sõidud on mõned üksikud puudused välja toonud, mida lähinädalatel on kavas kõrvaldada.

1. Nagu mitmed siin juba arvasid - ujumisredel tuleb paremini toestada, et see paadi alla ei läheks. Selleks juba plaan olemas, natuke alumiiniumi juurde keevitada.
Samas redeliga seda probleemi ei ole, et sõites redeli ots vett künnaks - ilusti on veest väljas ja 5+ cm jääb veel veepiirini.

2. Redelil veest välja ronimisel pole eriti kuskilt kinni hoida, et naised-lapsed ohutult ronida saaks. Teen ikkagi ahtrisse alumiiniumtorust kaare, kust saab siis kinni hoida ronimisel. Ühtlasi saab sinna veespordi vahendi nööri kinnitada.

3. Originaal bensiinipaak on ikka jube pisike (22 l) ja suht tihti tuleb kanistritega solberdada. Lisaks on probleem selles, et kui paak on kurguni täis ja õhutusnippel on lahti (nt paadiga sõidu ajal ta peab lahti olema, ning tihti ununeb ka treilerdamisel lahti), siis pritsib sealt päris kenasti bensiini välja ja paagil oli loik pidevalt all. Lisaks muidugi bensuhais.
Millegipärast hakkas veel ka paagi kõrval oleva 20 l plastkanistri kork lekkima.

Kogu selle jama tulemusel otsustasin, et tuleb suurem paak leida.
Aga see niisama lihtne ei olnudki, sest nii madalat (17 cm) paaki kuskilt saada polnud. Järelikult tuli ise teha.

Hetkel ongi paagi tegemine pooleli. Alumine osa sai kokku keevitatud ja vee abil lekketesti tehtud. Paar auku on jäänud, mis tuleb üle keevitada. Maht peaks arvutuslikult tulema 73 l.

Pilt
Pilt
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 09 Juun 2013 23:27 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 08 Juul 2007 22:11
Postitusi: 285
Asukoht: Viljandimaa-Pärnu
Teema alguses kirjutasid, et keevitad TIG keevitusega, aga siiani ei ole fotodel näinud ühtegi õmblust, mis oleks TIG`i nägu.
Ei meenuta isegi inverter -pulse MIG`i. Pigem tavaline MIG teflonkõriga käpaga.
Ei ole mõeldud kriitikana, sest müts maha, kuidas oled südamega asjaga tegelenud- kiitus. Aga minu silmale fotodelt nähtavast tekkis küsimus- millega keevitad? Ja pindu ettevalmistad?

_________________
kes õppida tahab, sel on aabitsast õppida ikka küll ja küll


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 10 Juun 2013 09:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 23 Apr 2012 21:37
Postitusi: 219
Asukoht: Tallinn
TIG-i jutt võis olla eksitav. Paadi lekked said tõesti TIGiga keevitatud, kuid seda ei teinud ma ise, kuna tegemist olid kriitiliste kohtadega.

Ülejäänud keevitused on mul oma tehtud ja seda tavalise MIG/MAG-iga: 250A keevitus, alu traat 1.0, teflonkõri, argoon gaas.
Pindu ette spetsiaalselt ei valmista, sest pole siiani mitte mingit vahet märganud kas on RV kettaga eelnevalt puhastatud või mitte.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 12 Juun 2013 09:33 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 09 Apr 2009 17:15
Postitusi: 239
Asukoht: Rapla
Ma imestasin ka omades Vihri kuhu see bensiin küll kaob,aga suurema paagi asemel panin teise mootori ja asi lahenes.Kui sul on elektronsüütega isend,siis kontrolli tihti vända ülemist laagrit,sest kui sinna tekib väiksemgi loks on merelejäämise oht ligidal.Kontaktidega isend on märgatavalt töökindlam


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 12 Juun 2013 09:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 23 Apr 2012 21:37
Postitusi: 219
Asukoht: Tallinn
Mul on kontaktidega versioon, mitte elektron.

Aga suurem paak on abiks igal juhul, isegi kui peaks mootorit vahetama millalgi :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 12 Juun 2013 11:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Paslik on siis öelda, et Tuul tõmbab paagis :)

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 167 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group