Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 37 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 18 Jaan 2013 10:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Seal on mingi muu jama tegelikult. Mingi Dodge RAM oleks selle eest lennanud samamoodi nagu takukoonal minema. Mul hakkas sama jama tekkima umbes 100kg paadiga kui see oli paadi lisavarustusega varustatud Tiki 750kg portekäru peal. Ostsin lõpuks ikkagi väikse paadika ja probleemid kadusid. Selle portekaga oli see jama, et haakeseade jäi end üles kiskuma umbes 40...50kg jõuga. Täitsa omaette teema on ka see, et haagis ise peaks kindlasti samuti tehniliselt korras olema. Laagrid, pidurid....

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 18 Jaan 2013 11:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tauri kirjutas:
Mark kirjutas:
Minu arust lihtsalt ülereageerimine või siis hoopis veoäri lobby.


usutavasti on see bürokraatia tulnud pigem sellistest juhtumitest!

https://www.youtube.com/watch?v=mfLnLwFcSBc
Selliste juhtumite vastu ei aita piirangud kohe mitte kuidagi. Aitab tasemel e-kategooria koolitus ja saadud teadmiste rakendamine ka praktikas. Videos nähtu oli puhtalt "tihendi" viga, alustades haagise tasakaalu ajamata jätmisest ja lõpetades sõiduvõtetega, mida ilma haagiseta sõites ollakse harjutud kasutama. Raskema haagise puhul on ülioluline koormata haakeseade lubatud maksimumini. Negatiivne koormus haakeseadmele on suht kindel jama kaela hankimise viis. Ohutu aeglustamine on haagisega sõitmisel üks nõudlikumaid elemente, millele kahjuks ilmselgelt liiga vähe tähelepanu pööratakse.

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 18 Jaan 2013 11:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Selliste nähtuste raviks oleks sobilik pigem veoseaduste osaline rakendamine kõigele mis on konksu otsas üle 750kg. Ehk siis koorma tegemise reeglid peaks kohustuslikud olema mitte uduumbe täismassidega jamama. Väike lootus on mul selle peal, et kui O2 kärudele elektripidurid ja ABS hakkab tulema, siis veduri nõuded peaks teoreetiliselt langema.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 18 Jaan 2013 11:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Rekkal on haagise jaoks eraldi piduriheebel. Selle kontrollitud kasutamisega nii mõnigi olukord päästetud. Kui O2 haagisele elektripidurid tulevad, siis saaks seda eraldi pidurdada. Seni aga jääb loota, et heades ilma- ja teeoludes, nagu antud videoklipis need tegelikult olid, gaasi tallates rongi sirgeks saaks. Muud võtted on juba raskemad kirjeldada ja tagumikutunde küsimus. Rooli vastulappamine aitab ka, kui seda täppistööna teha.

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 18 Jaan 2013 12:01 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 27 Juul 2008 18:12
Postitusi: 213
Asukoht: tartu
Tauri kirjutas:
Mark kirjutas:
Minu arust lihtsalt ülereageerimine või siis hoopis veoäri lobby.


usutavasti on see bürokraatia tulnud pigem sellistest juhtumitest!

https://www.youtube.com/watch?v=mfLnLwFcSBc


Kahjuks need juhtumid ei ole seotud mitte vedukiga, vaid koorma paigutuse ja kinnitusega ja seos lubatud haagise massiga puudub.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 18 Jaan 2013 12:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Mark kirjutas:
Ma tean kahte sellist mis suhtkoht sagedasti pistavad rinda üle 3,5t sikutamisega ja ühte mis on Tallinnast 2tk ameeriklast kolmeteljeliste treilade peal saarde vedanud. Ilma tõrgeteta, aga legaalselt kahjuks sellise tööga neil masinatel pistmist ei saa olla. Nii et 3:1. Peeter :)


See, et sa vead 1-2 või 5 korda aastas, 70nega sõites kerge ülekaaluga haake ettevaatlikult punkt a punkt b, siis see ei ole see, et pead hoidma keskmiselt sama tempot (95 km/h) nii kui rekkad, et mõni hull poolakas või leedukast sust üle ei sõidaks.

Siit tulebki jõudluse vahe, milles tekkib arvestatav keskmine kiirus (Küttekulu) ja ohutu liiklemine.
Kuna siiani on mul all vale sild haagisel on probleemiks kohad, kus maantee kvaliteet on alla arvestuse.

Vale tähendab toppelt torsioon silda ehk siis seda standartset, mis täna haagistel all on. Ei loe ei pidurid ega ega muu.

Ehk siis see, et ilusal ideaalselt siledal trassil (Jeep + Lenne) Autorong 130 - 150 34l/100km probleemitult liigub , ei anna võimalust mul Lätis, ennem Iklat maanteel üle 60 ne sõita...

Auto jääb kergeks, kuna trass on lihtsalt nii - nii peetis.
Sama hull lõik on Peale Ristit, Haapsalu peale minnes.. , Kus haage 5-10 sm maast eraldub ja seda 90 nega minnes.... Ei jõudnud kaamerat kahjuks haarata.
Veel hullem lõik on Läti, Leedu piiril... Ca 35 kilomeetrit 40nega liikumiseks sest , .... see on õudus kuubis.
Neid lõike on palju-palju, kus 90 nega minnes hakkab paat autot tõstma. Ja meie kaasliiklejate komme istuda 90ne pealt 4-5 meetri kaugusel sabas on &%¤#!!!

Ilma haagiseta ei ole need lõigud, teab mis hullud. Ei saa arugi, et miskit viga, kuid paraku seepärast ka need bürokraatlikud piirangud, et ikka Kellegi lollustest sõltumatult, Kaasliiklejad elama jääks.

Kas mainisin siia tõstmise... Nüüd mõtle sellele, mis saab autost, mida konksust tõstetakse ca 1000 korda päevas. Mitte, et rattad maast lahti vaid peaaegu lahti.
Siis vaadates su oma valikut Mark.. ISuZu.
See on veel selliseks tööloomaks ettenähtud kui ta vedrustus oleks vaid auto moodi.

"Ja nüüd siis need neetud piirangud, sest kindlasti teme me ju paremini inseneridest, mis autoga mida vedada võib :D"

Tahad vedukit vähendada, tuleks maanteedele kehtestada kvaliteedi nõuded ja see teeks miski ... kulukamaks, näiteks tekitaks vajaduse teetasudele.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 18 Jaan 2013 12:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Ja siia ka üks ääremärkus, et mu haagisel on pidurid vähe teisiti reguleeritud. Ühel sillal on pidurid äkilisemad, kui teisel.
Sest kui tugevalt piduri peale vajutada, jooksevad nad plokki.. Nii jääl kui asfaldil ja kui kaks ratas ikka ringi veerevad ... siis vähemalt ei lähe haage külge ette. See on siiani toiminud.
Selline .. katse sündis juhusest.:D

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 18 Jaan 2013 13:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 23 Apr 2012 21:37
Postitusi: 219
Asukoht: Tallinn
Mark kirjutas:
Seal on mingi muu jama tegelikult. Mingi Dodge RAM oleks selle eest lennanud samamoodi nagu takukoonal minema.

Päris nii see ei ole ka.
Antud juhul ilmselt oli jah haagis balansist väljas (raskus taga), aga selliseid möödalaskmisi koorma paigutamisel annab vedukauto mass üsna heldelt andeks.

Konkreetse näitena sai testitud olukorda, kus 2,5 tonnisel treileril sai auto paigutatud liiga taha (negatiivne koormus haakeseadmele). Mu eelmine masin (Land Cruiser 80 - tühimass 2200 kg) hakkas 90+ km/h juures sarnaseid paremale-vasakule õõtsumise ilminguid näitama (kuigi kaugeltki mitte nii hullusti, nagu video alguses).
Sama käru ja sama vale paigutuse puhul, vedades Dodge RAMiga (tühimass 3000 kg), ei tee teist nägugi. Lihtsalt ei lähe nii kergelt resonantsi.

See muidugi ei tähenda, et suure autoga võib koorma suvaliselt peale visata.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 18 Jaan 2013 13:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Kui haagse pidurid on korras, siis tunned kohe kuis Auto tagumik maha surutakse ... Veo kadumisel, Haage oma massiga juba inerts pirdurid rakendab. Sellise mineku eelduseks on ka olematud haagise pidurid.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 18 Jaan 2013 13:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
ma pakkusin välja, et videost nähtust põhjustel on bürokraadid lahendanud need kg-d nii nagu on. See ei oma tähtsust EU normidega seatud piirangute puhul, et kas tihend oli roheline, loll, täis või ilma igasuguste lubadeta!

Juhtub igasugu asju- alles nädalake tagasi läksin Peetri külla ühele asjale käruga järgi. Asulasiseselt ringilt väljasõites avastasin tühja driftima hakanud käru paremast peeglist :lol: kiirust polnudki- hea et vahtisin paremalt maja numbreid...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 18 Jaan 2013 15:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Talvine käru driftimine tuleneb konkreetselt rehvidest. Kuigi kerghaagisel pole talverehvid kohustuslikud, on neid minu kogemuse põhjal siiski soovitav kasutada. Eriti, kui Sul topeltsild ja vähe laiemad rehvid-pikem-raskem haagis on. Sest see, mis annab suvel stabiilsuse, hakkab talvel libedaga mingist hetkest vastupidi töötama.

Tõin eelmisel talvel Micro Tamperest ära 2t registrimassiga rendihaagisega, mil suverehvid all. Teadsin küll, millega peale trahvi veel riskin, aga pohhuism sai võitu. Trahvi ei saanud, kuna ükski ametnik ei osanud vist keset talve sellist nahhaalsust oodata. Küll aga oli nii Tallinna kui ka Helsinki linna vahel käru pea igas kurvis kerges külglibisemises. Seda hoolimata sellest, et ma enne kurvi sisenemist kiiruse peaaegu jalakäija tasemele tõmbasin. Maanteel polnud probleemi, kuna need olid puhtad.

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 18 Jaan 2013 16:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Tauri kirjutas:
ilma igasuguste lubadeta!

Teadlikult lubadeta liikleja on Tihtilugu teistest hoolikam.

Kui Nissanil tagasild vale õli tõttu plokki jooksis, siis tegin (ca 400kg) Kerghaagisega (paat peal) jääl 360 kraadi ära ja seda kiiruselt (alla 5 km/h), et tahtnuks välja astuda ja sirgeks lükata.

Too oli tolle aasta esimene lumi ja slikid, nii auto kui haagisel all olid.
Pöördel paremale jooksis tagadiffer plokki ja haagis lükkas auto tagumiku paremale pöördesse ja seejärel tegin üle vasaku õla täisringi üle 3 rea...:D

Nissaniks oli Terrano II ja siit ka õpetus, et mass ei loe.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 18 Jaan 2013 16:43 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 01 Apr 2004 21:52
Postitusi: 340
Pole saanud aega asjaga palju tegeleda aga ühe viite küll sain -
see pidi olema EU direktiiv 1998 aasta aprillist...
Tõenäoliselt ongi põhjuseks autotootmiskontsernide tahtmatus/soovimatus millegi eest vastutada.... noh - las nad siis veavad järelhaagist millel paar patja - sellega ei juhtu veel midagi...peaasi et MEIE ei vastuta...
Tänapäeval räägivad advokaadid valge kasvõi värvituks,peaasi kui raha saab.USAs olla üks tädi kallanud mingis McDonalsis endale tassi kohvi sülle ja advokaadid olid tädile ca 2,9 milli taala välja rääkinud...kuulake viimast mnemoturniiri....
Ps põhimõtteliselt sama on nt ka pakiautodega
registrimass 3500kg
tühimass 2250kg
paak naftat 60kg
juht 100kg
koormaks jääb 1090kg
kaubaruum 11m3
kaupa mille erikaal on 99kg/m3 või vähem võid vedada...mineraalvatti näiteks...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 18 Jaan 2013 19:05 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 06 Mai 2008 23:36
Postitusi: 87
Asukoht: Tallinn
retti kirjutas:
USAs olla üks tädi kallanud mingis McDonalsis endale tassi kohvi sülle ja advokaadid olid tädile ca 2,9 milli taala välja rääkinud...kuulake viimast mnemoturniiri....


Kahjutasu täpne suurus ei ole teada, aga see jäi alla 600 000 USD. Kannatanu sai muide 3da astme põletusi ja pidi 8 päeva haiglas veetma.

Tsiteeri:
http://en.wikipedia.org/wiki/Liebeck_v._McDonald's_Restaurants

(link tsiteeringuna kuna alakriipsud ja punktid url tag-le ei meeldi)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 18 Jaan 2013 19:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 23 Apr 2012 21:37
Postitusi: 219
Asukoht: Tallinn
Peeter Ude kirjutas:
Nissaniks oli Terrano II ja siit ka õpetus, et mass ei loe.

Terrano massiga just ei hiilga ju, st suht kerge.
Aga antud juhul olgu või 10 tonni mass - kui ikka tagasild keset sõitu kinni kiilub, siis keerab suvalise krusa kraavi või piruetti tegema. Olgu seal taga haagis või mitte, raske või kerge.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 37 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group