Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 46 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Mootorpurjekas Iversen 35
PostitusPostitatud: Neljapäev, 28 Mär 2013 08:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 13:25
Postitusi: 275
Asukoht: maailma äärel vastu ookeani
hei.
Sai siis vahepeal Rootsis käidud ja diil tehtud sellise aluse ostuks.

Taanis valminud 76 aastal
Raudkere - 11,3/3,2/1,6 meetrit, kaal 10 tonni. 2011 aastal väljast renoveeritud ja seest tööd pooleli jäänud. Mootor Gardner4LK kast Paragon (hüdrauliline). Mootoriga peaks tegema nii 8 sõlme ja kütust rüüpab 4 liitrit tunnis.


Viimati muutis seafish, Pühapäev, 16 Juun 2013 15:00, muudetud 3 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Mootorpurjekas tundmatust Taani tehasest
PostitusPostitatud: Neljapäev, 28 Mär 2013 14:18 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 07 Nov 2005 10:15
Postitusi: 16
Asukoht: Tallinn
Lisasin reeder Seafishi palvel siia mõned tema kuunari pildid.


Manused:
6400775628.JPG
6400775628.JPG [ 180.75 KB | Vaadatud 3238 korda ]
6427311752.JPG
6427311752.JPG [ 90.56 KB | Vaadatud 3227 korda ]
6464298380.JPG
6464298380.JPG [ 97.68 KB | Vaadatud 3231 korda ]
6484220839.JPG
6484220839.JPG [ 141.4 KB | Vaadatud 3237 korda ]
motor.JPG
motor.JPG [ 179.95 KB | Vaadatud 3239 korda ]
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 28 Mär 2013 17:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
väga kihvt asi mille pardale tahaks astuda :) isegi just sellise asja peale mõelnud, kuid enda kodusadam hetkel seda ei võimalda!

Loodetavasti tuleb siin nüüd selline ilus blogi kus kõik tegemised toimetamised koos fotode ja kommentaaridega kirjaa...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 29 Mär 2013 11:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Kui paate kahte gruppi jagada siis ma liigitaksin nad järgmiselt:

- Paadid, mis kõrvaltvaataja esmapilgul külmaks jätab, omanik aga millegipärast soovib temaga koos aega veeta ka järgmisel hooajal, ja ülejärgmisel...
- Paadid, mis kõrvaltvaataja pisut kadedaks teeb ja nende kaasad ahhetama paneb, omanik aga millegipärast mõtleb hooaja lõpus uue paadi peale...

seafish, Su paat evib selgelt esimese grupi tunnusjooni! :wink:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 29 Mär 2013 11:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 13:25
Postitusi: 275
Asukoht: maailma äärel vastu ookeani
muuseas sattusin huvitavale mõttele - olenevalt millise rooliga juhtida on tegemist kas Jaul´i või Ketš´iga :P


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 29 Mär 2013 16:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Marlene kirjutas:
Kui paate kahte gruppi jagada siis ma liigitaksin nad järgmiselt:

- Paadid, mis kõrvaltvaataja esmapilgul külmaks jätab, omanik aga millegipärast soovib temaga koos aega veeta ka järgmisel hooajal, ja ülejärgmisel...
- Paadid, mis kõrvaltvaataja pisut kadedaks teeb ja nende kaasad ahhetama paneb, omanik aga millegipärast mõtleb hooaja lõpus uue paadi peale...

seafish, Su paat evib selgelt esimese grupi tunnusjooni! :wink:


Nii on ja selleks peab igasuguse erinevaga ka sõitma. Ei sa salata, teatud mõttes jätsid mind kunagi ammu täiesti külmaks sellised pikaotsapurjekad: ajal, kui pikim ots oli parimal juhul Kaliningradini ja sel ajal oli "sõidetav" veel üks 18-meetrine iludus ;) Siis tundus Polaris "maailma kõige ägedam ja ihaldusväärsem". Kohe päris tegelikult. Aeg möödus, sõitsid üha erinevamate alustega, üha kaugemale, kuniks sai proovida ühte analoogset raudlaeva. Kuigi mõte oli "sügelenud" enne seda juba aastaid kaidel vesise suuga selliseid vaadates, siis korra "maigu suhu saanuna" muust enam palju ei mõtle ;) Kui, siis "hästi suurest polaarisest" a'la IMOCA vms ;)

Ksf! Seafish ei tee mitte kadedaks vaid õnnelikuks, et lõpuks ometi hakkab ka meie sadamate pilt muutuma paremuse suunas! Nüüd jääb veel oodata, et suhteliselt liigkiirete ja raiskvate üheülbaste mootorpaatide kõrvale hakkab juude tulema ka uusi soliiidseid-rahulikke traaler-tüüpi pikaotsalaevu.
PS: kui näiteks 10-meetrine reisser tundub täieline punn, siis sama pikk aga hoopis teistsuguse ülesehitusega alus tundub juba paras kolakas. Naljakas? Ahjah, kulla seafish, see 12,3 LOA on ikka koos pukspriidiga ehk kereliselt on see jämedalt 34-jalane? 3,2 laiust viitab sellele. Kusagil Saaremaal peaks üks väga sarnases mõõtkavas traaler töö all olema, mida sai mõned ajad nühitud ja selline mõõtkava on vaat et ideaalne! Sellest käib ühe-mehe-mõistus (ja ka rahakott) veel igati üle, selline 55-jalga ja meeter laiem on tegelikult overkill.
Ai, uhke asi tuleb Sul!!!

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 29 Mär 2013 16:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5840
Asukoht: Saaremaa
PriitV kirjutas:
Kusagil Saaremaal peaks üks väga sarnases mõõtkavas traaler töö all olema, mida sai mõned ajad nühitud ja selline mõõtkava on vaat et ideaalne


Diivanipadjad ja köisvender on veel puudu. Korralik ,mitte DIY kreenimine ja mingi hulk pliikange pilssi poldituna samuti. Takerdunud peamiselt finantseerimisprobleemide taha ja sattus meil seeläbi prioriteedinimekirjas taha otsa, nii et jäi aeg ajalt ka meie ajanappuse taha. Aga finišijoon paistab.

Traaleri kohta on sel paadil siiski peamõõdud pisut liiga napid. Eriti just laiuse ja seega mahukuse osas.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 29 Mär 2013 22:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
PriitV kirjutas:
jääb veel oodata, et suhteliselt liigkiirete ja raiskvate üheülbaste mootorpaatide kõrvale hakkab juude tulema ka uusi soliiidseid-rahulikke traaler-tüüpi pikaotsalaevu

Küllap hakkab.

Mööndusena eelistaks kahte peamasinat. Normaalse 7-sõlmese popsutamise kõrvale ka võimsusvaru 14 sõlmeni.

Kui ikka mõjuv põhjus täiskäik anda. Noh, mõne "trammi" eest ära põigata või mis veel hullem - pardal viibiv armunud paar palub kaptenil end laulatada.
Ei tahaks ju sellist vastutust võtta :wink:

Tundub, et uued tuuled traalerite leeris sinnapoole liiguvad ka.
_


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 30 Mär 2013 07:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 05 Nov 2011 09:42
Postitusi: 372
Marlene kirjutas:
... või mis veel hullem - pardal viibiv armunud paar palub kaptenil end laulatada.
kahjuks ei ole EV's kaptenitel seaduse järgi paaripanemise õigust.

_________________
FINNARK 460


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 30 Mär 2013 10:07 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1761
Asukoht: Tallinn
Fuego kirjutas:
Marlene kirjutas:
... või mis veel hullem - pardal viibiv armunud paar palub kaptenil end laulatada.
kahjuks ei ole EV's kaptenitel seaduse järgi paaripanemise õigust.


14 sõlmega rahvusvahelistesse vetesse? Või siis just sealt ära? ;)

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 30 Mär 2013 12:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1291
offtopik: kui ma nüüd õieti mäletan, siis jäeti paarikümne aasta eest toimunud seadusemuudatusega kaptenitele vaid õigus merematus korraldada, ühes koordinaatide sissekandmisega logiraamatusse.
olen selle faktiga vahest lohutanud mõnd tegelast, kes näitab välja merehaiguse kätte kõngemise soovi.
vähemasti üks kord läks hädalisel suremise plaan selle peale üle :)

aga laev on tubli. õnnitlused värskele reederile.

AndresA kirjutas:
Fuego kirjutas:
Marlene kirjutas:
... või mis veel hullem - pardal viibiv armunud paar palub kaptenil end laulatada.
kahjuks ei ole EV's kaptenitel seaduse järgi paaripanemise õigust.


14 sõlmega rahvusvahelistesse vetesse? Või siis just sealt ära? ;)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 29 Apr 2013 18:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 13:25
Postitusi: 275
Asukoht: maailma äärel vastu ookeani
niisiis Rootsist mööda merd koju seilatud ja vahepeal ka selgunud, et tegemist on Iversen 35ga. Kui aega saab kajastan ka tulekut ... mõned probleemid jne.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 09 Mai 2013 17:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 13:25
Postitusi: 275
Asukoht: maailma äärel vastu ookeani
Nii. Rootsi aluse juurde ( N 59.216 E17.610 )jõudsime siis me kahekesi lõunaks. Põhimõtteliselt kohe peale plottleri kiirpaigaldust mootor käima ja teise sadama poole teele ( seal asusid mastid ).Peale 15min ja 2,5 km läbimist esimene ja viimane lüüsimine ( Slussborn N 59.193 E 17.632 ).Peale lüüsi silda meile ei avatud ja roolimaja katusest jäi puudu nii umbes 20 cm. Ilus ilm ja kena minek - kell viis umbes jõudsime Grödinge Bätklubb´i ( mastide asukoht N 59.099 E 17.742 ). Tunnikesega olid mastid horisentaalselt kinnitatud ... väike grill ja kuskil seitsmest jälle liikuma, ikka saarestiku lõpu poole. Õhtul kui pimenema hakkas leidsime vaikse nurgakese kus äsja valminud korralik väike kai millel ehituspraht veel koristamata. Nii-et olime selle kai ääres esimesed :P . Otsustasime kell kümme silma kinni lasta, et siis hommikul nelja paiku saarte vahelt välja ja kodupoole seilata .... Sellega lõppes meie probleemideta meresõidu osa.
varsti kui aega saan tuleb ka järg .... ja äkki piltegi jagamiseks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 10 Mai 2013 06:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 12 Aug 2010 23:09
Postitusi: 419
seafish kirjutas:
Sellega lõppes meie probleemideta meresõidu osa.
varsti kui aega saan tuleb ka järg ....


Reklaamipaus lõigatakse sisse ikka kõige põnevama koha pealt:)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 11 Mai 2013 09:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 13:25
Postitusi: 275
Asukoht: maailma äärel vastu ookeani
Järg kakkab siis sellest, et hommikul kell 4 olime ärkvel ja minekuks valmis, mitte et meil und poleks jätkunud aga öö läks ülemõistuse külmaks. Aga mootor käima , otsad lahti ja minekut. Jõudsime parasjagu saarestiku lõppu ( N 58,772 E 17.903 ) kui mootoril äkkitselt jõud kadunud ja peagi seisis. Migi aja jooksul saime aru, et kütust ei tule peale - ühendasime varupaagist vooliku otse pumbale ja otsustasime tagasi pöörduda lähimasse tsivilisatsiooni. Selleks sai sadam nimega Torövarv ( N 58.883 E 17.872 ). Sealt saime poest kohe uue kütusefiltri. Viga ise aga oli selles et paagis mingi prügi ummistanud väljatuleva vooliku - sai läbi puhutud ja kütus hakkas jälle jooksma. Niisiis uuele katsele ja .... umbes samas kohas kus enne läks mootri jahutusvedelik keema. Jahutasime nats maha - lisasime külma vett ja 5 min hiljem jälle keeb. Otsustasime mootori korralikult maha jahutada ja pöörduda tsivilisatsiooni ( Nynäshamn ja sadamaks Segelsällskap (( N 58.890 E 17.944 )). Mis sa hing muud tega oskad kui ellimineerida termostaat. Soojusvaheti muidugi parajat prügi täis aga sinna saab vähemalt sõidu ajal vett lisada kui mootor kuumenema kipub.
Mõtlesin siis , et kui pool päeva sai tühja sõidetud kontrollin ära ka kütuse koguse. Kaks täis paaki 500 lt. Arvestuslikult kulu max 4,5 ltr tunnis.
Ja oh imet ei taha oma silmi uskuda aga paak millega sõitsime pool päeva peale kütusepaagi vahetust põhimõtteliselt tühi - sees vast ainult 30 ltr ?
Järgneb ...


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 46 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group