Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 14 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Bella 470 Scantic. Raavik
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Mai 2013 21:28 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 15 Mär 2010 20:39
Postitusi: 16
Panen ka enda nädal aega tagasi soetatud Bella 470 Scantic`u kohta info üles. Kuna paat vajab mõningast remonti ja kohendamist, siis ehk saan foorumlastelt abi asjades, millega ise hätta jään.
Panen siia kirja, mida plaanin paadi juures teha:
Esmalt vajab tähelepanu paadi põhi, kuna mürkvärv on peal, plaanin selle esmat eemaldada, et leida üles ka peidetud vead- parandused, siis on selge, kui suures mahus on vaja parandustöid ette võtta.
Hakkan kasutama paati peamiselt Võrtsjärv,Väike-Emajõgi, Suur-Emajõgi, Peipsi, seega mürki pärast põhja korrastamist kindlasti kasutada ei kavatse.
Veidi korrastamist vajab ka tekiosa, mõned üleliigsed kruviaugud, väikesed kahjustused.
Puudu on tuuleklaas, koos raamiga ja 1 klaasiraami kinnitus.Ilmselt originaalraami kuskilt leida ei õnnestu, seega tuleb klaasiraam lasta uus teha kas siis alumiiniumust või roostevabast.
Pilt
Elektrisüsteem oleks vaja ka üle vaadata. Esimese asjana jäi silma pilsipumba käivitamise lahendus, mis on eelmisel omanikul korraldatud väikeste näpitsate abil. Samuti korralik pilsivee väljavooluava võiks olla suvalise väljaulatuva voolikujupi asemel.
Arvan, et sellest paadist võib peale mõningase töö asja saada küll, eks hoian teid asjade käiguga kursis.


Viimati muutis raavik, Teisipäev, 29 Okt 2013 18:46, muudetud 2 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bella 470 Scantic. Raavik
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Mai 2013 07:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
raavik kirjutas:
Hakkan kasutama paati peamiselt Võrtsjärv,Väike-Emajõgi, Suur-Emajõgi, Peipsi, seega mürki pärast põhja korrastamist kindlasti kasutada ei kavatse.


Kui mürki ei kasuta, siis peaks kasutusvälisel ajal paat olema veest väljas. Aga mõte ise on positiivselt roheline ja kiirduväärt.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 05 Juun 2013 22:57 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 15 Mär 2010 20:39
Postitusi: 16
Nüüd on asi niikaugel, et saan tööde käigust väikese ülevaate anda ja mõne pildi panna. Põhjamürgi eemaldamisel selgus, et seis on suht nutune. Tuli välja mõni päris ulatuslik nn. ämblik ( Gelcoat mõranenud, mis tähendab ka klaaskiu kahjustust ) Lisaks 1 ahtripoolne alumine parda nurk pehme, lõin sealt kohe kruvika läbi- see tuleb välja lõigata ja uus teha. Lõpuks selgus et tuleb tekiosa üldse eemaldada. Kuna üks pool põhjast tundus kuidagi pehme olema, siis pigistasin ennast kuidagimoodi tagumisest istmeluugist sisse, et põhja ja teki vahele piiluda, niisiis avastasin põhjast lahti tulnud kihid. Miks see juhtunud on ei oska öelda. Võib see tekkida suures laines trampimisest? Arvatavasti on sellest tingitud ka põhja ristitala ja poortide liitekohtade mõranemine ja osaliselt lausa lahti tulek.
Üldiselt ei saa paadi seisukorraga kuidagi rahule jääda, aga kuna ta sellisena soetatud sai, tahan selle paadi põhjalikult korda teha.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 06 Juun 2013 00:34 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 15 Mär 2010 20:39
Postitusi: 16
Teki lahti lõikamine
Pilt
[img=http://imageshack.us/scaled/thumb/534/05062013398.jpg][/url]

ja maha tõstetud
Pilt
Siit on näha, et ka ahtrivineer läheb vahetusse.
Pilt
Teki eemaldamiseks tuli põhi lahti lõigata, millest eriti kahju ei olnud, sest vineer oli juba mustaks tõmbunud ja osaliselt ka pehme roolikonsooli ümbrusest.Põhjus-konsooli kruvid paigaldatud ilma sikafleksita. Tööd on palju, aga usun, et jaanipäevaks on paat vees. Kuna teen kõike välitingimustes, tuleb lamineerimisel jälgida ka temperatuure ja õhuniiskust.


Viimati muutis raavik, Teisipäev, 29 Okt 2013 19:28, muudetud 5 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 06 Juun 2013 09:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Kui juba nii suur avang käsil, siis soovitaksin kindlasti kokkupannes sise ja väliskesta vahe täita selle moodsa makro-mulli-kilega. Kust seda saada, oskab Mark ilmselt öelda. Saad aluse, ilmselt, uppumatuks ja ka vaiksemaks. Kui see vahe on jäikuse pärast ette nähtud täita vahuga, siis pole muidugi midagi teha.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 06 Juun 2013 13:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Korralik reanimatsioon! Õhukottide hankimine on jube peavalu. Hetkeks oli Eestis üks väikefirma, kes seda tellimusena tegi, aga seda punti kahjuks enam ei ole. Ise toon neid Rootsist. Täitsa jama, maksa õhu vedamise eest....

Nii et kui seda siin nüüd mõni toiduainete pakkimsega tegelev firma lugema satub ja lamp peas põlema läks, siis jään pakkumisi ootama :)

PS. nende vajadus on nii väike, et ainult selle jaoks mingit fiendust või kooperatiivi arendada ei maksa. Nälg tuleb majja.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 29 Okt 2013 14:00 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 15 Mär 2010 20:39
Postitusi: 16
Vahepeal jäi postitamine soiku, kuna suvel sebimist palju ja arvuti jäi tahaplaanile. Panen nüüd oma paadiprojektist pilte ja juttu, ehk on kellelgi huvitav lugeda. Viimases postituses plaanisin paadi valmis saada enne jaanipäeva, sellest ei tulnud loomulikult midagi välja, sest mida rohkem sai kere puhastatud ja laiali harutatud tuli tööd juurde. lõpuks otsustasin loobuda paiguti põhja parandamisest, värvimisest ja käiasin terve põhja puhtaks.
Pilt
kes plaanib seda tööd ette võtta, peab ikka arvestama tohutu töömahuga, nii nii mõnigi kodune toimetus jäi paadi tõttu tegemata, tähtsamad asjad ikka kõigepealt :D Mõned kohad tahtsid ka pahteldamist saada, need kohad märkisin pliiatsiga ära, vist on isegi pildilt näha.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 29 Okt 2013 14:31 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 15 Mär 2010 20:39
Postitusi: 16
Ahtripeegli vineer oli ikka päris mäda kohati ja läks vahetusse, kasutasin okaspuuvineeri.Tulemus sai päris hea.
Pilt
Pildil valged kohad on suuremad parandused, kahjustatud kohad käiasin julmalt välja,lamineerisin uued kihid peale ja topcoatiga üle.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 29 Okt 2013 15:25 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 15 Mär 2010 20:39
Postitusi: 16
Tulemus jäi selline. Selge see, et rulliga peale kantud topcoati pinda ei saa võrrelda vormist tulnud gelcoati läikega, aga peamine, et kerel on uus kaitsekiht.
Pilt
Kui veel pind ära poleerida, siis peaks tulemusega rahule jääma.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 29 Okt 2013 18:37 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 15 Mär 2010 20:39
Postitusi: 16
Ja ongi ühes tükis tagasi.Tekiosa täpselt pealesobitamisega oli tükk tegemist, tegutseda tuli kiiresti, et vaik kivistuma ei hakkaks enne kere ja tekiosa tõmbeneetidega fikseerimist.
Pilt
Nüüd saab hakata tegelema vähe lõbusamate töödega. Vaja veel teki isetühjenev süsteem külge monteerida ( kõik jubinad ostsin uued ) Mõtlen veel, kust puurida välja pilsivee äravool. Elektrisüsteem tuleb täielikult uus, konsoolile 2 lülitit pumba ja valgustuse lülitamiseks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 29 Okt 2013 19:13 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 25 Mai 2005 19:01
Postitusi: 374
Asukoht: Võru
Väga ilus. Aga mina oleks vist teki ja põhja omavahel filleriga kokku liiminud. Ma vaatan, et sa oled kasutanud tavalist vaiku ja mati ribasid.
Kuna need liitepinnad ei ole tasased, ei saa ainult vaiguga konstruktsioon piisavalt jäik. Filleriga ei ole põhimõtteliselt neetegi vaja, ainult kuivamise ajaks kruvidega fikseerida. See on sama polüester mis vaik, ainult pasta kujul ,oluliselt mugavam on toimetada ja tulemus saab tugev. Ennem tõmbab laminaadi kihid lahti kui filler järgi annab. Seda kraami saab paaditootjate käest norides, muidu vist on minimaalne müüdav kogus maaletooja käest väikekasutajale liiga suur, 20 kg vist kui õigesti mäletan.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 29 Okt 2013 20:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Viking kirjutas:
Väga ilus. Aga mina oleks vist teki ja põhja omavahel filleriga kokku liiminud.

Nõus - ilus töö. Pole nõus - nii vaik kui filler on "täiesti mõttetud" möginad :) Muidugi mitte nii konkreetselt aga üldjoontes küll. Spetsiaalne liimpahtel elik filler liimib küll täitsa hästi aga seda ei saa kuidagi nii täpselt doseerida, et see kudagi rõvedalt seespool ei voolaks. Lisaks kaal.
Ikka liim-mastiks. Kasutad Sika oma, Würthi oma, kellegi kolmada oma, vahet pole. Mugav püstolist lastes kasutada, saab täpselt doseerida ja on peaaegu lollikindel. Ma rõhutan: rekkade haagiste põhjad ja ka muud detailid liimitakse sellise möginaga kokku ja seal on ikka väga jõhkrad jõud taga! Lisaks hull keskkond sooladest-kloriididest vibratsiooni ja paindumiseni. Paat on päris poisike selle kõrval. Veel üks tugev pluss: nagu autode klaasegi (sama asi põhimõtteliselt) saab vahetamiseks lahti lõigata, saab ka paati vajadusel veelkord lihtsamalt avada. Fillerit peab rõveda tolmu saatel lõikama.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 30 Okt 2013 19:13 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 15 Mär 2010 20:39
Postitusi: 16
Kasutasin Würth-i mastiksit, aga teki ja põhja liimimisel ei taibanud seda kasutada. Tagantjärele mõeldes oleks olnud ideaalne variant. Aga arvan, et vaiguga sai ka väga hea, sest kahe poole vaheline pind oli ilusti sile, ise lõikasin tikksaega lahti, kasutasin metallitera. Neid kulus küll 5 tk. ja ikka kõva tunni jagu aega kogu kere peale. kusjuures tikksaag oli minu arust parim lahendus, sest multimasteriga jäi pind palju ebaühtlasem. Selle kere poolekssaamiseks on ainus võimalus tekk maha lõigata, sest tekk on liimitud kere tala külge kinni ja lahti lõikama ei pääse kuidagi. Eespool on ka pildilt näha, mida ma silmas pean. Eks järgmisel korra olen targem. Osad tootjad kasutavad mingit tihedat PUR liimi sarnast uretaanvahtu ?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bella 470 Scantic. Raavik
PostitusPostitatud: Teisipäev, 15 Sept 2015 10:03 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Sept 2015 09:09
Postitusi: 1
Kui ma ei eksi siis selle paadi lõpptulemus selline.


Manused:
IMG_20150911_091130.jpg
IMG_20150911_091130.jpg [ 424.43 KB | Vaadatud 4302 korda ]
IMG_20150911_091144.jpg
IMG_20150911_091144.jpg [ 409.8 KB | Vaadatud 4302 korda ]
Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 14 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Alex ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group