Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 108 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: XO 240 RS cabin, Muhv
PostitusPostitatud: Pühapäev, 23 Veebr 2014 22:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Tunnen, et olen foorumi kogukonnale ühe teema võlgu, nii umbes täpselt aasta jagu.

Hõbenool – Buster Magnum oli juba 5 aastat ustavalt teenistuses olnud kui selle kapteni korpusel sai looduse poolt antud garantiiaeg läbi. Otsustasin seda tähistada lahtise aluse vahetusega roolimaja omava vastu. Alumiiniumist kere oli minu jaoks end sedavõrd tõestanud, et mingi teine materjal ei olnud isegi kaalumise all. Pealisehitus võis olla ka plast.

Valiku teise vooru pääsesid Arronet 245, Anytec 747 CAB, Alunaudi kioskiga variant ja XO 240RS cabin. Pean tunnistama, et igal ühel neist olid oma trumbid ja tugevad kohad nagu ka nõrkused. Võtsin valikut kaunis tõsiselt, külastades muuhulgas ka enamuste tootmist. Oluliseks oli aluse sisu ergonoomika ja põhja kuju, mis pidi sobima lühikese ning terava lainega.

Oli see nüüd Anytec või Alunaut, kes viimaseni vastu pidas, aga lõpuks osutus valituks siiski XO 240. Põhjuseks parim ergonoomika ja parim disain (ilu mõistes). Viimast hinnati pool aastat hiljem ka Motor Boats poolt aasta sportpaadi tiitli andmisega.

Kuna tegemist oli minu esimese uuena ostetud paadiga, olid ootused muidugi kõrgel. No, et anna vaid otsad ja merele - igatahes! Päris nii see kõik siiski ei läinud. Selle foorumi kaasabil olin valinud mootoriks Yamaha 250. Suur oli mu üllatus kui selgus, et kuigi mitmel demopildil just selline mootor just sellise paadi küljes istus, siis tegelikult ahtripeegli ehitus selle korrektset paigaldust ei võimalda. Peale pikka pusimist saavutati olukord, kus rooli hüdrosilinder ülestrimmituna enam väga hullu väändesse ei läinud ja vindi vahetusega sai ka enamusest kavitatsiooniprobleemidest lahti, mis olid tingitud mootori aste liigkõrgest paigaldusest. Madalamat paigaldust takistas taas ahtripeegli vigane disain. Pikemalt detailidesse laskumata sain ühel hetkel aru, et olin ostnud tooriku, mille korrektne töölesaamine on põhiliselt minu enda mure. Olgu siis. Kuulu järgi ei ole ma olnud ainus uue paadi omanik, kes sarnaste probleemide küüsis on vaevelnud – seega julgen soovitada – ärge ostke uut paati! Ostke mõni aasta sõidus olnu. Tõenäoselt saate uuest odavamalt aluse, mille tehase vead on esimene omanik oma aega ja raha raisates kõrvaldanud, aga millele pole jõudnud kulumit veel tekkida.

Muidu pole ma oma valikut veel siiani kordagi kahetsema pidanud. Hooaja jooksul kogunes ca 110 mootoritundi ja läbitud sai üle 1400 meremiili. Hooaeg algas kuu aega enne VTA poipaigaldusaluseid Väinameres ja lõppes jaanuari teises pooles, napp nädal enne seda kui Suur-Väin sai juba uiskudel ületatud. Kaugeimaks sadamaks jäi Naantali. Üldiselt ma kõva tuulega niisama välja ei roni, seega tormis pole mul aluse käitumist õnnestunud kontrollida. Vähe tugevama tuulega merepäevad olid, siis kui Tall Ship Race Väinamerd läbis (mina muidugi kenasti tervitamas) ja ka too päev kui jahtlaev Edasi paari laine taga peidus olles masti otsustas kaotada. Neil päevadel käitus alus igati eeskujulikult ja kordagi ei tekkinud tunnet, et toimetan kusagil piiri peal. Kõige närvesöövam on siis olnud sildumine. Jäätisekiosk pardal muudab tuuletriivi nii vägevaks, et üksinda toimetades on teinekord tulnud kai peal purjemeeste poose sisse võtta – paigalda või vints!

Süstiku nime saanud alus on ennast õigustanud ka tubli vabatahtliku merepäästjana. Sel suvel jääb ta kontosse 2 juhtumit, mil appikutse peale sai merelt leitud ja turvaliselt kaldale aidatud hättasattunud inimene.

Veelkord – olen saanud maailma toredaima paadi omanikuks. Ta pole küll nii tugev kui lootsin, aga südikust on täiesti piisavalt. Oleme päris paras paar.


Pilt
Esimene kohtumine. Täpselt aasta tagasi Veteli tehases Soomes


Pilt
Ja ongi vees - napp tund peale registrisse saamist.


Pilt
Hooaja lõpetamine. Slipile pääsemiseks tuli, tõsi küll, veidi kõrvalist abi kasutada.


Pilt
Üldiselt läks kõik libedalt.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: XO 240 RS cabin, Muhv
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 24 Veebr 2014 11:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Muhv kirjutas:
Kuulu järgi ei ole ma olnud ainus uue paadi omanik, kes sarnaste probleemide küüsis on vaevelnud – seega julgen soovitada – ärge ostke uut paati! Ostke mõni aasta sõidus olnu. Tõenäoselt saate uuest odavamalt aluse, mille tehase vead on esimene omanik oma aega ja raha raisates kõrvaldanud, aga millele pole jõudnud kulumit veel tekkida.


No see soovitus põhineb antud juhul selgelt paadi vigasel inseneerial. Tegelikult ei tohiks vahet olla kelle rippmootori sinna ahterpeeglile riputad, need on suhtkoht standardsed ja rippmootorile projekteeritud paadil mingit võitlust mootori installiga küll ei peaks olema. Ka on mõistlik osta paat alati koos kogu soovitud varustusega, sest takkajärgi installiga tuleb lõppsumma tegelikult üldjuhul suurem ja ka paigaldiste juures näeb tihti igasuguseid "afterthought"e ;)

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: XO 240 RS cabin, Muhv
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 24 Veebr 2014 13:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Mark kirjutas:
Ka on mõistlik osta paat alati koos kogu soovitud varustusega, sest takkajärgi installiga tuleb lõppsumma tegelikult üldjuhul suurem ja ka paigaldiste juures näeb tihti igasuguseid "afterthought"e ;)


No, aga mida mina siis tegin? Mootor pandi kenasti esindaja poolt külge ja sileda veega ei saanud arugi, et midagi häda oleks.
Arvan, et nii mõnedki ostjad sõidavad reaalsuses valesti paigaldatud tehnikaga ringi ja ei aimagi, et tegelikult on asi kuskilt kohast piiri peal. Heaks näiteks on siinkohal see paljuräägitud Yamarini lugu Soomes. Kui mu mälu mind ei peta, siis see suur läbiviik Webasto paigaldusest, mis saatuslikuks sai oli ka tehtud edasimüüja poolt. Mis seal salata, ka XO tehasetööna paigaldatud Webasto õhuvõtt oli koha pealt ja viisil, mille kohta Webasto Eesti esindaja lausus - (tsenseeritud). :D

Minu puhul on vastupidi - Eesti esindaja on pidanud afterthoughtidega parandama mitmeid tehase apse. Kohati jääb mulle tunne, et paatide tootjad ise oma toodangut ei kasuta või kui kasutavad (eriti Soome puhul) teevad seda suletud veealadel, ilusa ilmaga.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 24 Veebr 2014 16:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Mootori valikuga olen üldiselt väga rahul. Tippkiiruseks Saltwater 2 seeria vindiga sai 43 sõlme. Kogu hooaja keskmiseks kuluks tuli 1,39L/nm. Võttes arvesse, et tavaliselt on mul alus ka parajas lastis on see päris hea tulemus. Eks kõik sõltub muidugi ilmast ja lainest.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 24 Veebr 2014 16:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Eks siin on need tunnused ka mis kaasnevad siis kui "raha" hakkab paate ( või maju või muud ) ehitama ja ainsaks oluliseks näitajaks on aastane tootlikkus. Eesmärgid lähevad lihtsalt nihkesse.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 24 Veebr 2014 17:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Mis mul siis paadi juures ka meeldib?
Esiteks, super avatus ja väga hea nähtavus igas suunas. Kumerate klaaside kasutamine võimaldab "A-piilari" niipalju tahapoole nihutada, et ka see ei jää segama. Katuseluugid on väga funktsionaalsed, just see, et neid on 2 tükki. Väga hea on ventilatsiooni nende abil reguleerida. Sõiduasend. Kõik on käe-jala juures, rool on reguleeritav. Salongi mahub lahedasti 5 inimest, ahtripingile tuulevarju paneb veel 2. Kioski klaasist tagasein laseb viimastel tunda end seltskonna osana. See tagumine osa on ka kuidagi täpselt selliste mõõtudega, et seal on hea igasugu asju transportida - reisikohvritest ja bensiinikanistritest täismõõdus vineertahvliteni välja. Vett sinna ei pritsi. Vööri panipaigad on üllatavalt mahutavad ja Busteri päevilt pärinev harjumus kotid roolimaja kappidesse toppida hakkab vaikselt juba kaduma. Kõik pinnad on kuidagi inimsõbralikud. Kui Busteri puhul olid käed külmema ilmaga pidevalt verised, siis see paat käsi ei lõhu - ilmselt on servade kumerused paremad. Paat on hõlpsasti läbikäidav ja esiukse auk on üks kõrgemaid selles klassis. Muhkudest pole see mind muidugi päästnud.

Alus on suhteliselt hästi manööverdatav. Kord sadamas tipa tuulisema ilmaga sildudes olen ühelt soome Aquadori kaptenilt suisa aplausi ära teeninud (ilmselt ta jõudis juba karta, et sõidan ta 30 jalase pilbasteks). Teravat lainet lõikab hästi kuigi eriline paugutaja ma ei ole (seljal on garantii läbi). Samas nõuab alus väga kibedat trimmi kätt. Minu kallis kaasa on end kord suisa kringliks vihastanud - no ei saa paati otse jooksma. Tean, et automaattrimmide paigaldus parandaks asja oluliselt. Samas - ise olen juba ka nii harjunud. Võrreldes Magnumiga on sõitmine väga kuiv. Vesi hakkab üle tuiskama vaid siis kui tuuleosuti püsivalt üle 10 m/sek näitab.

Alus on vaikne! Kui tagumine uks on kinni, siis saab sees rahulikult vestelda või muusikat kuulata. Pikematel, mitmetunnistel ülesõitudel on see äärmiselt oluline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 24 Veebr 2014 21:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Üks paraadlikum pilt ka kodusadamast.

Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 28 Veebr 2014 20:36 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 08 Jaan 2008 21:45
Postitusi: 117
Asukoht: Tallinn
http://youtu.be/KdxW2b42NRg

Loodan, et Muhv ei pahanda!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 28 Veebr 2014 21:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Oeh, nüüd tuli küll suveigatsus peale!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 28 Veebr 2014 22:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 829
Asukoht: Tallinn / Muhu
Jajah, eks varsti peabki hakkama sadamat lahti lõhkuma jälle, ongi juba üle kuu aja talveunes oldud... :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 28 Veebr 2014 23:14 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 860
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
Küsiks pigem seda, palju sellist sõiduilma on suve jooksul?

_________________
http://reinufoto.wordpress.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 28 Veebr 2014 23:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Õnneks ikka on, aga pead merel lähedal olema, et märkaksid nautida. Nagu Rehepapp siin õrritab - talveuni juba pikaks venimas, võib nii mõnegi kauni päeva asja eest, teist tagant mööda lasta.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 01 Mär 2014 08:51 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 860
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
Okey, vanasti purjelauda sõites kirusid sellist ilma :D Nüüd mootorpaadiga ootaks, eelistused võivad 180 kraadi muutuda elu jooksul :idea: Esimene merekogemus mootorpaadiga oli siis eelmise aasta suvel, juuli tormiga. Ütleme nii, et ei olnud mugav sõita. Sel aastal oleks tahtmine siis "oma transpordiga" erinevaid saari külastada, et sõidust rõõmu tunda peab arvestama siis suhteliselt kiire stardi võimalusega ;)

_________________
http://reinufoto.wordpress.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re:
PostitusPostitatud: Laupäev, 15 Mär 2014 10:27 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 11 Aug 2008 12:58
Postitusi: 304
Asukoht: Kiili/Tallinn
Muhv kirjutas:
Mis mul siis paadi juures ka meeldib?
Esiteks, super avatus ja väga hea nähtavus igas suunas. Kumerate klaaside kasutamine võimaldab "A-piilari" niipalju tahapoole nihutada, et ka see ei jää segama.


offtopic, kuid sama mõte kehtib ka autode puhul - olen omanud kunagi kahte käulat mis kahe uksega ja parim oligi külgnähtavus. Praeguse puhul no kohati nagu silmaklappidega sõidaks...

Loomulikult õnnitlen Muhvi vahva paadi puhul! Nägin eelmine kevad su alust Pirita slipi juures mingi aeg , kenasti "Süstik" peale kantud. Toona imetlesin kaunitari , ja , mis salata , viisin juba otsad kokku, et see ongi siis Muhvi uus.

väike edit ka peale video vaatamist ... et huvitav kooslus paistis , eesti registri number pardal, ahtris aga lehvimas... ?

_________________
www.tihend.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Re:
PostitusPostitatud: Laupäev, 15 Mär 2014 18:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 829
Asukoht: Tallinn / Muhu
Kalle1 kirjutas:
et huvitav kooslus paistis , eesti registri number pardal, ahtris aga lehvimas... ?
... Kesse kuningriigi lipp loomulikult ;)


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 108 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group