Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 32 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 04 Mär 2014 21:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
rool paremas pardas ehk tüürpordis on puhtalt ajalooline ja omal ajal praktiline lahendus. Nagu mulle hiljuti väideti siis uued paadid kipuvad pigem tulema rool vasakul.
Palju sinna plaanis taha riputada on, et selline mure selle tasakaaluga on? Kui tahad üle 30 panna siis tasuks mõelda labade peale- sommid kiidavad väiksetel paatidel neid smart tabs asju- hinnalt suht söödavad!

http://www.nauticusinc.com/smart_tabs_ss_price_list.htm


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 04 Mär 2014 21:03 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
50 hp 4 takti läheb talle arvatavasti külge. Võimalik, et ka 55 hp 2-e taktilist proovin. Eks uurin pisut veel vindi värki...
Kui seal ees juba kord istuma peab, siis ise- enesest istuda meeldiks rohkem auto moodi :)

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 04 Mär 2014 21:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05
Postitusi: 672
Asukoht: Keri ja vahel ka Eestis
või naise, kes tuletab meelde "et kus sa kõik need talveõhtud oled, mis" :P

Igatahes meie seda välja ei mõtle, kuidas sul mugavam hakkab!

_________________
Mul pole õigus.
Aga mind ei koti!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 08 Mär 2014 08:40 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Arvatavasti läheb rool ikkagi pursuide moodi. Ilmselt keevitan sinna "armatuuri" plekki juurde, et kellad- viled ära mahuks.
Tauri viidatud nutikate trimmilabade nutikus seisneb siis lihtsas gaasamortisaatoris.
Nime järgi võiks eeldada mingit sensoritega elektrooniliselt kontrollitavat ja elektriliselt juhitavat laba. Nagu ühes teises teemas viidatul
Samas lihtsad asjad töötavad vahel sama hästi...
Sellisele vanale vene kastrulile ei näe ka väga mõtet osta hinnalt kallimaid trimmilabasid, kui ta ise maksis:)

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nõukogude daycruiser "Sarepta". Adolf
PostitusPostitatud: Laupäev, 15 Mär 2014 17:32 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Natuke veel nõukogude inseneride merendusloomingut:
"putka" esimene osa on kinnitatud kruvidega.
Nõukogude paaditöösturid on sinna täiesti tavalised tsingitud kruvid kruttinud

Pilt

Niisamuti on liigutatava katuse kinnituslõksud tehtud tsingitud terasest

Pilt

Panipaikade kaante hinged on messingist. Messingi ja alumiiniumi "koostööst" on meil siin pikalt räägitud.
Samas mingit hullu korrosiooni ka ei tähelda. Ju ei ole siis õige soolsusega vees sõitnud.

Pilt
Kruvid tuleb asendada, lõksud arvatavasti puhastada värvida või roostevabast uued sarnased tellida. Hinged samamoodi...

Veel messingdetaile

Pilt

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nõukogude daycruiser "Sarepta". Adolf
PostitusPostitatud: Laupäev, 15 Mär 2014 17:58 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Adolf kirjutas:
Nõukogude paaditöösturid on sinna täiesti tavalised tsingitud kruvid kruttinud
......
Panipaikade kaante hinged on messingist. Messingi ja alumiiniumi "koostööst" on meil siin pikalt räägitud.
Samas mingit hullu korrosiooni ka ei tähelda. Ju ei ole siis õige soolsusega vees sõitnud.


Õige soolsusega vette nõukogude inimene ei saanud/tohtinud/pidanudki sattuma. Tavaliselt võrdus see kodumaa reetmisega ja 25+5. Neis vetes seilasid ainult "propuskiga" inimesed, usaldusväärsed ja kontrollitud. Neil oli tavaliselt külm pea, tuline süda ja pahatihti verised käed.
Sestap ka need paadid sellised on. Ja teine asi, et paate tegid lennuki-tanki-kahuritehased kõrvalproduktina, süvenemata üldse detailidesse, seda enam, et igasugu "detailid" olid üldreeglina defitsiit ja kes siis viitsis jantida, kui T72 plaan niigi kõrbes. Aga mulle tundub, et Sa oled piisavalt eakas :lol: inimene, et seda kõike ise mäletada. Mõnikümmend aastat nooremad ei pruugi sellist olukorda mõista alati :wink:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nõukogude daycruiser "Sarepta". Adolf
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 02 Jaan 2017 09:33 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Tere ja head uut kõigile!
Hulk aega jälle mööda läinud. Paadiga pole tegelenud eriti. Igasugu muu hall argipäev elab seljas :)
Midagi siiski vaikselt üritan.
Hetkel päevakorral ahtripeegli ümberehitus ja tugevadamine. Olen dilemma ees, kas kaks 3 mm sileplekki (üks neist olemasolev peegel) vaheribidega ribitada alumiiniumiga või panna lihtsalt kolm kihti merekindlat vineeri olemasoleva transomi külge. Jutt käiks 50 hp mootorist. Peegli paksus tuleks ka ca 50-55 mm.
Huvitav, kuidas näiteks Alunaut oma väikestel paatidel ahtripeegli ehitab? Ühekordse paksu alumiiniumiga, vineeriga, kaks kihti alumiiniumit vaheribidega või kuidagi veel isemoodi?
Busteritel näiteks on ikka merevineer kahe pleki vahel. Kangesti tahaks nö. igavest asja ehitada ja selle vineerivahetusega eriti jamada enam ei viitsiks. Teisalt- kui ta nii paarkend aastat ära kestab, siis ehk aitabki :)

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nõukogude daycruiser "Sarepta". Adolf
PostitusPostitatud: Teisipäev, 24 Jaan 2017 00:03 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Kui nüüd öelda, et ülemäära palju vastukajasid oleks, siis ma vist valetaks :)
Kuidagi kokku on kuivanud see asi siin foorumis paadiehituse ja "tuunimise" seisukohalt...

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nõukogude daycruiser "Sarepta". Adolf
PostitusPostitatud: Teisipäev, 24 Jaan 2017 08:26 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 26 Aug 2013 15:07
Postitusi: 81
Eks ta selles kinni on, et ilm ei ole just veesõidukitele mõtlemiseks soodne.
Mõnel pole miskit väga raporteerida (kas pole tegemiseks kohta või ideed või raha või vajadust :) ) ja teised teevad nii, et pole aega heietada, kuna on nö. peadpidi paadis. Kolmandad peavad plaani ja ei oska väga midagi kaagutada, kuna mõtted tunduvad kuidagi triviaalsed.

Umx

P.S. Mina kuulun kolmandate hulka ja planeerin Progressile nö. roll-bar'ide tegemist. Üks esiklaasi ette, kuhu siis tuled kinnitada ja millest oleks hea kinni haarata, kui paadi ninale kõndimist on (eriti kui tent peal). Teine ahtrisse, kuhu õngehoidjad kruvida ja mille vastu oleks hea õlga toetada.

_________________
Progressiivne jõeinimene ja -õpilane.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nõukogude daycruiser "Sarepta". Adolf
PostitusPostitatud: Teisipäev, 24 Jaan 2017 10:26 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 13 Mai 2008 10:49
Postitusi: 12
Asukoht: Kloogaranna
Tracker 17 sai uue ahtripeegli vineeri. 50mm. Ahtripeeglit lahti võttes selgus ka, et alumiinium on kehvas seisus. See sai soodaga puhtaks ja krundiga kaetud.


Manused:
14513791_1440742262620344_1939986582_o.jpg
14513791_1440742262620344_1939986582_o.jpg [ 108.83 KB | Vaadatud 3729 korda ]
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nõukogude daycruiser "Sarepta". Adolf
PostitusPostitatud: Teisipäev, 24 Jaan 2017 10:27 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1764
Asukoht: Tallinn
Kas see nurkadeni välja ei peaks ulatuma?

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nõukogude daycruiser "Sarepta". Adolf
PostitusPostitatud: Teisipäev, 24 Jaan 2017 10:54 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 13 Mai 2008 10:49
Postitusi: 12
Asukoht: Kloogaranna
Pildil olevas seisus ei ole vineer veel päris omal kohal.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nõukogude daycruiser "Sarepta". Adolf
PostitusPostitatud: Teisipäev, 24 Jaan 2017 11:11 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 13 Mai 2008 10:49
Postitusi: 12
Asukoht: Kloogaranna
Sellel pildil kõik juba koos.


Manused:
DSC_0548.JPG
DSC_0548.JPG [ 90.39 KB | Vaadatud 3714 korda ]
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nõukogude daycruiser "Sarepta". Adolf
PostitusPostitatud: Teisipäev, 24 Jaan 2017 19:08 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Vineer oleks kahtlemata hea lihtne variant. Minu paadil on paraku võimatu seda seestpoolt paigaldada nii et vineer ahtripeegli ülaservani ulatuks või et ta üldse ilus suur monoliitne tükk oleks.
Teise võimalusena saab vineeri panna väljapoole, see lihtsalt jättagi paljaks, või siis omakorda alumiiniumiga katta.
Ise tahaksin asja lahendada hoopis kahekihilise ribitatud alumiiniumist ahtripeeglina. Ribide asemel võib pruukida kahe kihi vahel ehk näiteks mõnd karp-profiili vms.
Midagi sellist näiteks:

Pilt

Rohkem kalduks siiski ribitamise poole ja kõik ühendused teeks keevituse teel. Kuna CAD- i ei valda, siis teeks lihtsalt talupoja tugevusõpetuse najal kolmesest merealumiiniumist pealmise plaadi ja ca. 45 mm ribad vahele samast materjalist. Keevitaks ribad olemasoleva peegli külge ja sinna omakorda veel ühe tüki alumiiniumit. Väljastpoolt ribide külge keevituse saab teha näiteks läbi piklike aukude. Keppi nende märkimise, lõikamise ja kribidega kohakuti sättimisega on, aga saab hakkama.
Eeldatavalt peaks selline lahendus jääma üpris jäik ja üpris pikaealine.
Küsimuseks on ribade samm ja asetus. Mootori kinnitusaukudele ei tohiks nad ette jääda ja samas üpris tihe peaks see ribistus ilmselt olema. Ja kahe kihi vahele ei tohiks vesi ka minna.
Päris palju sai seda oleks ja teeks vormis juttu.
Mõeldud see jutt eelkõige sellepärast, et äkki polegi nii hea lahendus kui ma oma arust arvan.

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nõukogude daycruiser "Sarepta". Adolf
PostitusPostitatud: Neljapäev, 26 Jaan 2017 11:21 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Okt 2011 18:36
Postitusi: 282
Mina arvan (tõde ei tea) et poldid peaks läbima mingit materjali, mille paksust on raske kokku suruda, näit vineer, alumiinium torud, nailon plaat. Sest muidu sa pead poltidega selle ahtripaneeli üle deformeerima, et mootor hiljem loksuma ei jääks. Ja poltide aukudest hakkab ikka mingi hetk vett sinna konstruktsiooni sisse tulema, mökerda seda mastiksit sinna vahele palju tahad. Miks muidu need ahtripeeglid ära mädanevad, ajas on ainult küsimus. Tee see konstrui selline, et alt nõrguks sisse tunginud vesi ja kondents pilssi.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 32 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 19 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group