Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 85 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 14 Aug 2006 10:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2558
Asukoht: Tallinn
Uuri siit kah:
http://www.sailnet.com/collections/racing/sailtrim/index.cfm
http://www.wb-sails.fi/news/95_11_Tellingtales/Tellingtales.html


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 14 Aug 2006 11:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 09 Mär 2004 17:02
Postitusi: 688
Asukoht: Kalamaja
peebuste kirjutas:


Päris head lingid!
Tänud!

_________________
-The goal in Life's Journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "holy shit what a ride!" -autor tundmatu


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: mast kõver ja kaiotsad
PostitusPostitatud: Neljapäev, 17 Aug 2006 07:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 07 Jaan 2004 17:13
Postitusi: 605
Asukoht: rannavesi
PriitV kirjutas:
3. Üks murelaps on ka loksuvad saalingud. Eks vastutuule kurssidel võivad need küll trikke teha, parem saaling kipub üles-alla jooksma.


3. Esmapilgul tundub, minu kõverate silmadega vaadates,
et mast on vantide kinnituskohast paremale kõver.
Miks see nii on ei tea, kuid üks oletus on, et seda mainitud
saalinguloksu on püütud vähendada vanti liigselt pingutades?

Trosside pingutatust saab mõõta tensiomeetriga,
veebist kiiruga leidsin paar pilti, mis peaksid olema piisavalt
kujundlikud, et tööpõhimõttest aru saada.
http://www.torqhoist.com/images/products/dynarp.jpg
http://www.checkline.com/cable_tension_meters/136-3
http://www.team-twg.com/Downloads/SalesLiterature/CPM100CPM100Tensiometer4242004.pdf
http://www.aptecelectronics.com/images/t5.jpg

ja need on ühed, millistega siis mõõdetakse taglast:
http://www.northsails.com/Media/media_image_1089.jpg
Pilt
http://www.northsails.com/Media/media_image_1090.jpg
Pilt

http://na.northsails.com/product_photos/ANO-08-04-003.jpg
http://na.northsails.com/product_photos/ANO-08-04-004.jpg

4. Kai otste karabiinid on liiga väikesed Pirta rautiste jaoks ja praegusel
viisil kinnitades on juba ühe otsa punane kate läbisöödud
ja pea need teised ei lähe. Ehk on odavam natuke suuremad
karabiinid panna või lihtsalt sõlmi kasutada?


Viimati muutis suwa, Pühapäev, 22 Juul 2012 10:50, muudetud 2 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mast kõver ja kaiotsad
PostitusPostitatud: Neljapäev, 17 Aug 2006 08:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 09 Mär 2004 17:02
Postitusi: 688
Asukoht: Kalamaja
suwa kirjutas:
4. Kai otste karabiinid on liiga väikesed Pirta rautiste jaoks ja praegusel
viisil kinnitades on juba ühe otsa punane kate läbisöödud
ja pea need teised ei lähe. Ehk on odavam natuke suuremad
karabiinid panna või lihtsalt sõlmi kasutada?

Punane kate kulus ära juba siis, kui seda otsa kasutasin eespurje vallina. See, et vana vall sattus kaiotsaks oli loomulikult ajutine lahendus aga mis ajutine see igavene.

Mis aga nende vantide pingsusesse puutub siis võib Sul õigus olla. Tuleks vast jah laenutada seda tensiomeetrit ja vandid üle mõõta. Kellel oleks võimalik seda riistapuud laenata? Kas sellega mõõdetakse seda, et kõik vandid oleks võrdselt pinges või reguleeritakse selle aparaadi abil nad vastama mingile arvväärtusele?

_________________
-The goal in Life's Journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "holy shit what a ride!" -autor tundmatu


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 17 Aug 2006 10:26 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 27 Juun 2006 14:46
Postitusi: 482
Asukoht: Pärnu
Isiklik kogemus ütleb, et alustuseks on uuel tundmatul jahil vaierite pingutamiseks need riistapuud väga head. Loed tema peal olevast tabelist vastavalt vaieri jämedusele soovitatavad numbrid ja pingutad. Peaksid saama vandid, barduunid või mis iganes mõlemalt poolt võrdseks ja võid loota, et mast on enam-vähem keskel. Kuid siis hakkab ikkagi trimmimine "tunde järgi". Kuna laeva käik erinevatel halssidel sõltub sajast tundmatust, pead ikkagi saavutama sellise trimmi, et ta sõidaks mõlemal halsil võrdselt. Edasi laheb veel keerulisemaks. Et saavutada soovitud masti läbipaindeid ( ja seeläbi head purje kuju ), ei pruugi su jahi kõik ühe külje nt. kolm vaierit olla võrdse pingega. Kuid see tuleb pika katsetamisega kus kogenumad trimmijad võivad head nõu anda. Kui nüüd pärast seda uuesti pinged ära mõõta, peaks edaspidi kerge olema mõõduriista järgi masti peale sättida. On veel üks väike nüanss. Kui mast on kukkunud või murdunud, siis sõltuvalt taglase tüübist, ei pruugigi Sa teda üldse visuaalselt täiesti sirgeks saada. Sellisel juhul tuleb maksta lõivu välimusele ja võtta kiirusest, mis võtta annab ( või vastupidi ).


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 06 Nov 2006 10:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 09 Mär 2004 17:02
Postitusi: 688
Asukoht: Kalamaja
Nii, nüüd siis on selle hooajaga kõik. Laupäeva hommikul 9.15 väljusime Dirhami sadamast, et teha selle aasta viimane sõit ja parkida Gamajon talveks Suursadamasse.
Et eelneval ööl oli kõvasti lund sadanud siis kõiksepealt kaevasime paadi lume alt välja ja kuna ilm oli äärmiselt ilus siis hakkas meil päris soe.
Töristasime siis mootoriga merele, kus kõikus laisalt möödunud tormi järellainetus. Tuult peaaegu polnudki ja see pisuke, mis hiljem tekkis puhus kah peaaegu vastu.
Püssirahu all (u.14.00) tõmbasime purjed ka korraks üles aga kuna selline tegevus meid sadamale lähemale ei viinud siis lasime mootoriga edasi. Sadamas (u.16.30) võtsime masti maha, loopisime kõik mudru kaile ja mina kukkusin segastel asjaoludel jalgupidi üle parda. Ju siis oli saabumise eufooria nii võimas.
Oli äärmiselt mõnus merepäev, kui selliseid ilmasid vaid rohkem oleks siis ei tõstakski paati välja.

Pildid: tulevad ka varsti...

_________________
-The goal in Life's Journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "holy shit what a ride!" -autor tundmatu


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 06 Nov 2006 14:39 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 11:45
Postitusi: 462
Eelmise lõigu jätkuks -
viimases ajakirjas PAAT kirjutas Saarso Mart, et ega tegelikult ei peakski plastikjahte talveks välja tõstma. Ja kirjutas veel pikalt jahtide soojustamisest, kütmisest ning talvisest purjetamisest. Päris põnev jutt oli, mõtlen selle valguses, et järgmisel aastal ei kangutagi Minnat veest välja :)

_________________
http://www.sailing.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 06 Nov 2006 16:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2558
Asukoht: Tallinn
Kuda jää talle mõjub? Ega see ju paigal püsi, muudkui nühib siia - sinna. Ise kujutan ette, et kevadeks kukub kiil koos veealuse osaga küljest :twisted:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 06 Nov 2006 17:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Kaspar, Saarso jutt käib rubriiki "lehe täiteks ja sauna etteruumi õllekõrvale käib kah." See on tegelikult BS. Üks kogemata õnnelikult lõppenud jääpankade vahel hulpimine ei tee purjetamisest talisporti, nagu pruunkarust üks parvetamine parvepoissi. Iseenesest võib ju jahiga Põhjanabale "purjetada"... jäämurdja sabas, kui selline võimas aparaat olemas oleks. Saarsod on mingi suurusehullustus tabanud, hakkab üha enam sedasi tunduma. Juba Lennukiga Piritale sõit polnud just see kõige mõistlikum tegu. Mina veeliiklust reguleeriva ametnikuna vaatleks seda, kui teadlikult valesid sõiduvõtteid keskkonda mittesobiliku vahendiga ja selle tegevusega inimeste ning vara ohtu seadmist. Ega ilmaasjata laevadele jääklasse ei määrata. Korra olude sunnil seda teha, ma saan aru. Lennuki tulemine oli põhimõtte küsimus. Aga kui sellised lollused hakkaksid püsivalt korduma, tuleks ikka miskit ette võtta. Piisab ühest mööduvast suurest laevast, et tonne kaaluv jäätükk jahi murdsekundiga purustaks. See samahea, kui keedumuna haamriga lüüa.

Purjetamise hooaega saab pikendada veekogu kaanetumiseni ja jahti ning tema elutähtsaid detaile saab teatud vaevaga hoida jäätumast aga see ei ole purjetamine. Saarso ja Paat võiks samamoodi tuima näoga "soovitada" vendrite mittekasutamist ja pidurdamist sildumisel ning kajaloodi mittekasutamist kivide vahel sõitmisel. Plastjaht ju nii kõva asi, et paned ikka pardaga kaisse ja põhjaga kivisse. Jääpankade vahel lolli mängimine just seda tähendabki. Paned aga raginal rüsijäässe sisse?
Täpselt samamoodi võiks Veerpalule ja Šmigunile soovitada suviseid treeninguid suuskadega heinamaal või suisa Sahara kõrbes. Libiseb küll, las uhavad, mis kuradi suusatunnelit ja kunstlund veel vaja...

Priit, kirjutab äkki ajakirja, kuidas ikkagi need "kõige õigemad mehed" talvel lumetuisus slikkrehvidega maanteel "kihutavad", jäätunud aknalt seestpoolt küünega jääd kraabivad (sest küttevent kulutab voolu) ja leeklambiga diislipaaki ning salongi soojendavad. Muuseas, ma olen seda kõike ja korraga teinud trassil Tallinn-Riia-Tallinn Aviaga. Tagatipuks lagunes ära ka genekas, aku sai ka tühjaks ja nii ma siis hommikuvalguses tulede ja kojameesteta koju jõudsin, siseruumi kütteks lahtise tulega leeklamp, et kaup ära ei külmuks. Aga see ei ole normaalne! Ma ei hakka ju soovitama, et "sõitke ka niimoodi".

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 06 Nov 2006 19:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2558
Asukoht: Tallinn
Point vast polegi Titanicu mängimises. Aga - teoreetiskaliselt - kas plastjaht peaks jää sees vastu? St siis mitte sõites vaid kai ääres? Mina küll ei usu, et palju üle paari, kolme talve.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 06 Nov 2006 20:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 04 Mär 2004 16:09
Postitusi: 1212
Asukoht: Kiili metsas
Hea jutt Gamajoni teemas, aga külmas talvituvaid liiga rasketele jahtidele pannakse ümber pidevalt mullitavad torud. Mullid siis pidid jäätumisest hoidma. See ei olnud küll kuidagi sõiduga seotud, vaid kasutatakse raskete jahtide puhul mida on maale liiga kallis tõsta. Ise oma silmaga pole näinud, nii et naised saunas rääkisid.

Madis


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 06 Nov 2006 21:01 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 11:45
Postitusi: 462
Näiteks "Martha" talvitub Orjakul vist juba teist aastat vees. Hillar kombineeris ka väikse veemulli ümber jahi ja pole häda miskit.
Mõnikord võiks ju juba märtsis veepeal käia, kui jää läinud on.
selge see, et talvituma peab sellises jääs, mis ei liigu.

_________________
http://www.sailing.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Nov 2006 12:43 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 27 Juun 2006 14:46
Postitusi: 482
Asukoht: Pärnu
Priidu jutt on õige, mis puudutab jää sees sõitmist. Samas olevat õige ka Saarsoo jutt jää sees talvituvatest jahtidest ja loogika on selles, mida mainis Madis 16, et väga suured jahid, keda on liiga kallis ja raske välja võtta, jäävad jäässe. Kuid asja eelduseks olevat täiesti vaiksed seisukohad, kus ei saa talvel tekkida absoluutselt mingisugust jää liikumist ei laevade ega lainetuse tõttu. Sellisel juhul pidavat jaht piltlikult öeldes tõusma vastavalt jää survele üles tekitamata kahju jahi korpusele. Ainult, et värvimiseks ja puhastamiseks peavad nad ju ikkagi aeg-ajalt dokkimas käima.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 09 Nov 2006 10:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 09 Mär 2004 17:02
Postitusi: 688
Asukoht: Kalamaja
See video peaks küll naljanurgas olema aga kuna tehtud siiski viimasel sõidul ja Gamajoni pardal siis olgu siia. Kui jutt on sellest, et "ullult puhub" siis tegelikult hakkas 2m/s asemel puhuma u.4-5m/s :lol:

_________________
-The goal in Life's Journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "holy shit what a ride!" -autor tundmatu


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 06 Veebr 2007 13:33 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2452
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
Mürkide, osmoosi ja karpide teema asub nüüd siin:
http://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?p=11352#11352


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 85 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group