Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: "Tõrs". Suprudko
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Mai 2014 14:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 24 Sept 2009 20:29
Postitusi: 42
Asukoht: Muhu
Juba amsest ajast on kiskunud merele. Poisikesepõlves sai salaja naabrimehe lootsikuga rannaservas aerutamas käidud.

Teismelise eas sai vanaisa käest üks lõhkikuivanud, pleki, kotiriide ja pigiga paigatud paat koju veetud. Nüüd tagantjärgi mõeldes oli isegi hea, et sellega vee peale ei jõudnud. Tõsi paat siiani alles, veedab pensionipõlve lillepeenrana.

Kroonust tulles sai omale Progress 2m hangitud. Sellega sai ikka paar suve väinas ringi tiirutatud. Paraku oli aeg tolle paadi neetidega oma töö juba teinud ja nii ta ümbertöötlusesse läkski.

Siis tuli tükk tühja maad ja lõpuks eelmise aasta suve hakul sai Matsalust ära toodud plastikuga kaetud 5m puupaat. Endise omaniku poja sõnul olid nad isaga selle paadi Muhust toonud, seega paat tuli kodusaarele tagasi.
Ega seal miskit ülearu rõõmustavat pole. Puitosa on 50% ulatuses pehme, plastik tahab samuti mõnest kohast lappimist saada. Sõuvõll koos vindiga oli küljes ja kaasa sain ka mootori L-6 (rahvakeeli kinomootor). Mineva aasta, tuleb tõdeda, ei saanud paadi kallal miskit suurt ära tehtud. Korda sai aetud paberimajandus, seega alus kenasti registris. Ja lapitud sai kraabitud, pragunenud plastikut.
Nüüd sai siis ette võetud mootori korrastamine. Magneeto sai äia tuttava poolt uuesti särtsu tegema pandud. Sai alustatud mootori lahti võtmist, vaja korralik sisepesu teha. Reeverskasti ma kaasa ei saanud, viimati olla sõuvõll otse mootori otsa käinud. Täna mootorit ringi ajades jäin miskipärast selle peale mõtlema. Kontrollides vinti ja mootori pöörlemissuunda sai selgeks, et see mootor ei ole kunagi siin paadis olnud, vähemalt mitte ilma vahekastita. Ei taha uskuda, et viimati see paat ainult tagurpidi sõitis :D
Kuna mootori korrastamine ja reeversi otsimine võtab omajagu aega ja tahaks juba merele, siis küsiksin targematelt nõu. Registreerimistunnistusel on märgitud ainult mootori tüüp: bensiin ja ja mootorite arv: 1. Kas seaduse silmis võin selle paadiga ka päramootoriga sõita? Loomulikult niikaua, kuniks sisemootori mure lahenduse leiab.


Manused:
IMG_4329.JPG
IMG_4329.JPG [ 919.57 KB | Vaadatud 4805 korda ]


Viimati muutis Suprudko, Neljapäev, 27 Aug 2015 10:28, muudetud 1 kord kokku.
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nimetu puupaat. Suprudko
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Mai 2014 18:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
edu ja muidugi võid! Selle tulemus võib olla ainult, et seda vana kinomootorit ei jõua sinna peale niipea :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nimetu puupaat. Suprudko
PostitusPostitatud: Reede, 23 Mai 2014 21:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 24 Sept 2009 20:29
Postitusi: 42
Asukoht: Muhu
Suure sisemise vaidluse tulemusena jääb päramootor siiski külge riputamata. Mõneti aitas kaasa fakt, et on võimalus soetada komplektne väidetavalt töökorras Wickström W2.
Uuriksin nüüd kaasfoorumlaste käest, kel on kogemusi sellise mootoriga? Head ja halvad küljed? Varuosade saadavus?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nimetu puupaat. Suprudko
PostitusPostitatud: Pühapäev, 08 Juun 2014 18:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 24 Sept 2009 20:29
Postitusi: 42
Asukoht: Muhu
Sai siin mõeldud, ümber mõeldud ja uuesti ümber mõeldud. Igatahes asi lõppes lõpuks sellega, et eile õhtul sai ette võetud mandri reis ja ära toodud hoopis 5-ne Proletar. Siinkohal tänud ksf koomataja666-le, kes ei ole väärt kraami veel kaalule tassinud.
Kuna oli parasjagu kiire tagasijõudmisega, siis asi sai aetud koomataja666 isaga, äärmiselt sümpaatne härra, väga ehe rannamees. Mootor oli seisnud kenasti kuivas kuuri all. Parasjagu raske jurakas, aga kahepeale saime siiski käru peale lohistatud. Ahju pealt sai ka õige magneeto üles otsitud, särts oli täitsa olemas. Vanahärralt veel mõned õpetussõnad kaasa ja saigi tagasiteele asutud.
Õhtul kodus sai korra reeverskasti piilutud - tundmatu vesine ollus sees, lasin välja. Samas kastis sees kõik tundub liikuvat, miskit kinni roostetanud ei ole. Mootor käib samuti ringi, natuke kangelt, aga käib. Rohkem inspekteerida ei jõudnud. Eks tänane õhtu saab edasi uurida.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nimetu puupaat. Suprudko
PostitusPostitatud: Laupäev, 16 Aug 2014 16:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 24 Sept 2009 20:29
Postitusi: 42
Asukoht: Muhu
No kuidagi ei kipu töö ja kodupidamise kõrvalt aega hobideks jääma. Nüüdseks olen igatahes Proletariga juba lähemat tutvust teinud, paraku ei taha meie koostöö sujuda. Ksf Harlep on hüva nõu andnud, tema juhatusel sai reverskastil kord üle ja veepump kenasti tööle. Mootor ise, aga üle mõne matsu teha ei taha.
Tehtud tööd:
1. Põlemiskamber nõgist puhtaks. Silindri seintel mingeid ebaloomulike kulumisjälgi ei tuvastanud. Kolvirõngad olid terved ja liikusid vabalt
2. Klapid üle kontrollitud, poole tunni jooksul ei tulnud tilkagi diislit läbi. Klapivahed said paika, 0,5mm hetkel
3. Originaal karburaator on asendatud vene K-16ga. Karburaator sai puhtaks pestud ja puhutud, nõelklapp peab ilusti
4. Magneeto on M124 Б3, säde ilus sinine, 3-4mm. Süütemoment on praktiliselt ÜSS-s
Sümptomid:
Kõige lootusrikkam on esimene käivitus, peale üleöö seismist. Topkatäie müdistab kenasti maha ja siis on ka kõik. Edasistel katsetustel on ainult üksikud kaootilised plahvatused ja kipub lööma karburaatorisse. Hilisema süütega on täpselt samad sümptomid ja varasemaga ei taha üldse häält teha.
Ehk on kellelgi hüva nõu anda, kust veel kotermanni otsida?
Samas olen avatud ka originaalkarburaatori pakkumistele.
Andrei
56358787


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nimetu puupaat. Suprudko
PostitusPostitatud: Laupäev, 16 Aug 2014 19:48 
Eemal

Liitunud: Reede, 30 Aug 2013 10:43
Postitusi: 41
Ei kujuta absoluutselt ette, millise ehitusega see mootor on, aga kas klapiajastust ei ole võimalik kuidagi valesti panna? Samas kui topkaga töötab, siis nagu ei saaks kütet kätte. Karpa viga? Ma olen nii ka mootoreid käivitanud, et lasen pidevalt sisselaskesse mingit käivituseeterit. Kunagi testisin mingit mootorit üldse ilma karpata, panin värvipüstolisse bensu ja pihustasin sisselaskesse. Päris pikalt sai mootorit sel viisil käitatud. :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nimetu puupaat. Suprudko
PostitusPostitatud: Laupäev, 16 Aug 2014 20:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 24 Sept 2009 20:29
Postitusi: 42
Asukoht: Muhu
Just kirjutasin naaberfoorumisse, et hing ei andnud rahu, kuidas nii lihtsast mootorist jõud üle ei käi. Ja tööle ma ta sain. Karpa viga ilmselt see kõige suurem oligi. Süüdet sai veel säätud, kontaktid kenasti puhtaks ja karpa segukruvi 2 tiiru lahti. Vägev podistaja on.
Nüüt tuleb veel aeg leida mootori sisse panekuks, mõned pingid veel teha jne jne :lol: nimekirjal ei taha lõppu tulla.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Nimetu puupaat. Suprudko
PostitusPostitatud: Neljapäev, 27 Aug 2015 07:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 24 Sept 2009 20:29
Postitusi: 42
Asukoht: Muhu
Kuna selle paadi seisukorraga on lood nagu nad on, siis ühel hetkel jäi projekt lihtsalt seisma. Võib öelda, et motivatsioon sai otsa.
Ainus areng mis toimus oli see, et selle aasta märtsis sain pisut infot juurde paadi ajaloo kohta. Nimelt sattusin juttu puhuma Koguva küla põlise kaluriga, hr Endel Noorega. Tuli välja, et taoline paat oli Koguva külas tõepoolest olnud. Tema erilise kerekuju tõttu, 5x2m ja parasjagu kõhukas, oli hüüdnimeks paadil "Tõrs". Läinud teine edasi kehvemini kui tagasi :lol:
Mõte "Tõrs" vette saada pole veel päris maha maetud, kui hetkel on see liigutatud edasi kaugemasse tulevikku.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group