Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 51 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Week End 650, Erik
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 10 Sept 2014 14:00 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Okt 2011 18:36
Postitusi: 282
Minu jaoks uus paat, kellegile vana.

Otsisin pikemat aega Piloodimajaga paati, millel saab selja tagant ukse kinni tõmmata ja et samas oleks koht ka kahele inimesele pikutamiseks.
Vaatasin pikalt ka Soome kuulutusi, aga seal pakuti sarnase hinnanumbriga oluliselt vanemaid, või rohkem tunde teinud aluseid, mis tagatipuks alati asusid kuskil "karutagumikus".
Vaikselt lootsin, et mu eelarvega saab kätte analoogse quicksilver 650`e, aga alati oli midagi halvasti, või hind mulle sobimatu.

Siis aga leidsin meie turult sellise asja:
Pilt


Aga asjast lähemalt, Poolas DarekCo tehases, 2007 aastal toodetud, nn. universaalpaat, mis on vist orienteeritud küll avamere kalapüügile. Tootjalehelt saab igatahes lugeda, et tegemist on väga merekindla ja uppumatu kahekihilise kerega väikelaevaga, mille keretühimikud on täidetud vahuga. Reaalsuses tähendab see mulle seda, et panipaiku on suhteliselt vähe ja kõik piloodimaja välised panipaikade luugid on tihendite ja sulguritega. Pilss on väike ja sinna mahuvad ainult pumbad (käsitsi ja automaatne elektriline), akud ja kütuse filter.

Sõites oli mulle halvaks üllatuseks tunda ja kuulda, et väike ja tihe laine kolistab kõvasti vööris, mida kõrgemaks ja laugemaks laine läks, seda rahulikumalt alus käitus ja seda vaiksemaks kajutis jäi, "päris lainet" aga pole veel proovida saanud.

Eriti hea on kinnise roolimajaga asja puhul see, et kui ikka tahad seltskonnaga juttu rääkida, panedki kajuti ukse kinni, on putkas vaikus majas, olgugi et mootor röögib õues pea 6000 tuhande pöördega.
Kajutisse mahub mugavalt 5 inimest istuma. Kemps on ka kajutis, aga privaatsust see küll ei taga. Pigem laste ja oma naise teema :wink:

Sabas on 90 tundi sõitnud, 115 hobujõuline pritsega yamaha. Proovisõit näitas, et vint pole vist sobivaim, kuna tippkiirus saabus 5800 - 5900 pöördel. Kruvi peaks ilmselt suurema sammu ja läbimõõduga hankima. Kas kellegil on soovitusi?
Proovisõidul tundus, et alus vajaks ka trimmilabasid, kuna glissist vajub välja juba kuskil 16 - 17 sõlme juures. Jällegi, kas kellegil on kogemust sellise kerega asjaga, mis tüüpi labasid panna (automaat, elekter, hüdro), või ajab asja ära hoopis soodne hüdrfoil?
Kajutit on plaanis ka kütma hakata, kaalun kas Vebasto, Eberspächer või Wallas`e vahel, saab siis määravaks hind, müra või mis iganes. Oleks kena, kui keegi omast praktikast kogemusi jagaks, mis kellegi head ja vead. Midagi keerulist poleks vaja, sooja õhku vaid esiklaasile ja kajuti põrandale...

Ilmselt tagumisele tekile peaks päikse ja vihma katte ka laskma teha, siis oleks iga ilmaga, puhas ja kuiv tunne :lol:

Aga Teie kommentaarid ja nõu on alati teretulnud. Ja kui keegi omab reaalset kogemust, et just see või seda tüüpi Poola alus on täielik küna, siis ei pea ka seda vaka all hoidma, kuna reaalset tagasisidet andvad kommentaarid on alati harivad.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Week End 650, Erik
PostitusPostitatud: Neljapäev, 11 Sept 2014 07:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 26 Mai 2004 18:45
Postitusi: 84
Asukoht: Tallinn
Mul tekkis selle jutu peale selline võhiku küsimus, Mark või keegi teine spetsialist kommenteerib äkki. Küsimus oleks siis see, et mis seos selle tippkiiruse, mootori pöörete ja vindisammu vahel on. Mul tuleb see tippkiirus kätte põhimõtteliselt käivitamise pöörete juures, mõni kümnendik tuleb gaasi lisamisega juurde, edasi ainult tagumiku uputamine ja kiirem bensubaagi tühjenemine ... :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Week End 650, Erik
PostitusPostitatud: Neljapäev, 11 Sept 2014 08:07 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 16 Dets 2010 09:58
Postitusi: 123
Kui see on nüüd see samavorm mille järgi praegu neid aqualine valmistatakse siis ta on paras jonnipunn suurema lainega. pildi järgi tundub täpselt sama.
Trimmilabad tuleks kindlasti panna, tee üks matk ära oma tavapärase asjade laariga mis muidu kaasas on ja siis saad teada mis propat sul vaja on.
Kui on sama siis kajutis müra on päris suur tegelikult :)
kas peldik asub kohe roolist eespool ja nii öelda see kast?
Muidu ju täitsa kena paat mõistliku hinnaga :)

_________________
www.boatworld.ee
www.watersport.ee
www.tallinnsar.ee
56157755


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Week End 650, Erik
PostitusPostitatud: Neljapäev, 11 Sept 2014 08:10 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 16 Dets 2010 09:58
Postitusi: 123
hsn_va kirjutas:
Mul tekkis selle jutu peale selline võhiku küsimus, Mark või keegi teine spetsialist kommenteerib äkki. Küsimus oleks siis see, et mis seos selle tippkiiruse, mootori pöörete ja vindisammu vahel on. Mul tuleb see tippkiirus kätte põhimõtteliselt käivitamise pöörete juures, mõni kümnendik tuleb gaasi lisamisega juurde, edasi ainult tagumiku uputamine ja kiirem bensubaagi tühjenemine ... :)

See on suurem teadus ja sõltub väga paljudest asjadest kui rääkida tippkiirusest jne...
Võidusõidu paadiga oleme isegi lätlastel külas külas käinud et nende propasi proovida jne....
Arvan et sa räägid mitte klisseerivast paadist ja väikesest hobujõu numbrist.
või millest jutt on?
Kui on sama paat mis pildil siis ilmselt liiga väike mootor küljes.

_________________
www.boatworld.ee
www.watersport.ee
www.tallinnsar.ee
56157755


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Week End 650, Erik
PostitusPostitatud: Neljapäev, 11 Sept 2014 08:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Ma kardan, et hsn-va keissi puhul ei aita suurem mootor ka midagi juhul kui on tüüpiline sõudepaadikere. Siis saabki suurema võimsusega lihtsalt vööri kõrgemale ja kiirust juurde praktiliselt ei saa.

Mis poolakat puudutab siis siin läheb asi palju keerulisemaks ja eks tuleb ka mõelda mida soovitakse: kas vinget tippkiirust või head ja ökonoomset kruiisikiirust. Need kaks asja ei käi alati koos. Kui mõlemat tahad siis pole ka hüdraulilisest liftist pääsu. Ja sealt edasi, lift ise ei pane paati paremini sõitma, juht peab seda kasutada ka oskama. Mind on viimase paari aasta jooksul mitu korda hämmastanud ka asjaolu kui vähesed oskavad mootori trimmi kasutada ja kui paljud selle nupu sootuks ära unustavad. Kui purjetajate keeles võiks öelda et gaas on soot siis mootori trimm on võrreldav purje kuju muutva jooksevtaglastusega ning kui lisad lifti siis saad astme võrra keerulisema kuid palju võimekama taglastuse. Üsna üksühele sobilik võrdlus.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Week End 650, Erik
PostitusPostitatud: Neljapäev, 11 Sept 2014 08:59 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Okt 2011 18:36
Postitusi: 282
Kere võrdlus vs aqualine, jään vastuse võlgu. Kui ise asja vaatasin, on põhi sarnane trophy tüüpi alustega, e. vööris suht sügav V, lisaks air cup servad, mis siis peaks külgloksu vähendama, aga teevad seda plaksuvat häält väiksema lainega. Aga eks pikem kasutamise annab parema ettekujutuse.

Peldik on jah, see keemiline kast rooliseina taga.

Aga trimmilabad, kas panna nupust sätitavad, või automaadid. Olles automaatsetega (gaasamortisaatoritega) sõitunud, ei näe ma erilist vajadust, miks ma peaksin neid nuppe koguaeg näppima, või on mingi konks kuskil? Ei otsi suurt lõppkiirust, selle aluse puhul pigem rahulikumat ja kindlat kulgemist glissis (ka karvasema ilmaga), ökonoomsus ei teeks ka paha. Hetkel näitab keskmiseks tunnikuluks 30 l/h.

Mootori trimmi näpin selliselt, et startides mootor võimalikult alla ja kui juba glissis, siis sobilikul kiirusel hakkan üles trimmima, kuni hakkab kaviteerima ja siis nõks tagasi. Nii olen saavutanud parima kiiruse ja mootori pöörete kombo.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Week End 650, Erik
PostitusPostitatud: Neljapäev, 11 Sept 2014 09:18 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 16 Dets 2010 09:58
Postitusi: 123
matkapaadil elektrilised labad annavad suure eelise sõites inimeste ja asjade paigutusel ja annavad ahtrile olulist tõstejõudud ka.
See täitsa tavaline jah et klient helistab või toob paadi remonti ja ütleb et paat ei lähe pöördesse või on aeglane, isegi need kes on uue paadi ostnud ja jutt ära räägitud kasutamise kohta, siis osadel kipub meelest minema :roll:

_________________
www.boatworld.ee
www.watersport.ee
www.tallinnsar.ee
56157755


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Week End 650, Erik
PostitusPostitatud: Neljapäev, 11 Sept 2014 17:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Need gaasivedrudega self adjusting trim tabs on tegelikult midagi muud kui automaatsed trimmid. Automaattrimmid on veel kõvasti mugavam süsteem.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Week End 650, Erik
PostitusPostitatud: Neljapäev, 11 Sept 2014 20:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 19 Jaan 2004 12:58
Postitusi: 167
Asukoht: linnas
:evil: 5900rpm on normaalne ..kui paned suurema sammuga propelleri koormad mootori yle :wink: ja tekivad täiskoormaga glissimineku mured jne.
6,5m ja 115hj... :roll: minumeelest vähevõitu..150 oleks nagu ok.
trimmid..ikka hydraulilised või elekrilised....igasugu foilid..automaadid :twisted: rahaga on targematki teha :wink:

glissist alla-ära vajumine tuleb põhja ehitusest.,võimalik ,et ka lahjemast mootorist millel on väiksema labapinnaga propa..seda nagu trimmiplaatidega ei paranda :( sõidu mugavust aga kyll...ja nuppe tuleb ka sõidu aeg näppida,nii mootori trimmi kui plaate.

uppumatusest....EU direktiivi järgi peavad "uppumatud" olema s.t. vesilastis pinnal pysima kuni 6m lahtised paadid...nii,et mina isiklikult seda juttu väga tõsiselt ei võtaks

_________________
Paadimootorite hooldus ja tehniline konsultatsioon.
Eesti ainuke YTA Silver Technican


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Week End 650, Erik
PostitusPostitatud: Neljapäev, 11 Sept 2014 22:08 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 860
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
Kui paned ahju, siis nii, et ahi jääks juhi juurde ja otse esmane laks tuleks juhi aknale. Sedasi on kindel. et vähemalt üks aken puhas on.

_________________
http://reinufoto.wordpress.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Week End 650, Erik
PostitusPostitatud: Reede, 12 Sept 2014 09:48 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 28 Juun 2008 17:53
Postitusi: 206
Asukoht: Tallinn
Käisin seda sama paati näppimas 2 aastat tagasi, kui endale uuemat alust otsisin. Kaks asja jäi silma:
Paremal küljel ahtri pool veeliinil oli mingi imelik lohk, ei saanudki aru, kas valuviga või siis mingi paranduse koht.
Kainaaber teadis rääkida, et siis oli mingi suurem mootoriviga olnud... mis täpsemalt ei saanudki teada.

Aga muidu on päris praktilise kerekujuga meie tingimustesse kuid arvan, et vajaks natuke suuremat mootorit. Tootja max soovitus on 150hj... sellest tasuks lähtuda. Nelja- viielabaline sõukruvi ei teeks ka paha.

Edu ja muretuid miile

_________________
Made in Sweden


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Week End 650, Erik
PostitusPostitatud: Reede, 12 Sept 2014 10:03 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Okt 2011 18:36
Postitusi: 282
Mootori viga oli tingitud väidetavast 24v laadimisest, viga said aju ja kellad. Hetkel nii kellad kui aju uus.
See on müüja info... Aga kellad on uued, multifunksionaalsed... Parda "kohta" nägin, parandust ei tuvastanud, pigem mingi tehase asi. Olen selliseid "kohti" varem ka plastpaatidel näinud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Week End 650, Erik
PostitusPostitatud: Reede, 12 Sept 2014 18:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 30 Dets 2009 12:40
Postitusi: 46
Asukoht: Kuival maal
Erik78 kirjutas:
Minu jaoks uus paat, kellegile vana.

Kajutit on plaanis ka kütma hakata, kaalun kas Vebasto, Eberspächer või Wallas`e vahel, saab siis määravaks hind, müra või mis iganes. Oleks kena, kui keegi omast praktikast kogemusi jagaks, mis kellegi head ja vead. Midagi keerulist poleks vaja, sooja õhku vaid esiklaasile ja kajuti põrandale...


Vahet pole kas Webasto või Eber, osta sellelt kummalt parema pakkumise saad :P. Olulisem enne ostu on kindlasti läbi mõelda see, kuhu saab soojendi paigaldada ja milliseid õhu jagamisi peab tegema, kui ise paigaldama ei hakka siis on mõistlik lasta paigaldajal joonis teha, mis kuhu läheb. Samuti tuleks kindlasti vaadata milliseid lõppotsikuid kasutada, et oleks hiljem mugavam õhuavasid sulgeda, avada või suunata.

_________________
Õigekiri pole just mu tugevaim pool, kuid ma ei lase sellest ennast häirida :)
Drinking Rum Before 10 AM Makes you a Pirate, not an Alcoholic :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Week End 650, Erik
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 27 Okt 2014 10:26 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Okt 2011 18:36
Postitusi: 282
Küttest lähtuvalt küsimus, kas bensiin või diisel. Bensiiniga asi lihtne, kütust saaks ol.ol kütusepaagist, aga kas on mingeid muid probleeme?

Wallase parafiiniahju jätaks hetkel mängust välja, kuna nende pakkumine on teistega võrreldes kallis.
Valikusse on jäänud Webasto bens ja diisel ja Eber, viimane väidetava ohtlikuse tõttu bensuahju ei paku. Või on see lihtsalt Eberi müügijutt?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Week End 650, Erik
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 27 Okt 2014 21:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 30 Dets 2009 12:40
Postitusi: 46
Asukoht: Kuival maal
Erik78 kirjutas:
Küttest lähtuvalt küsimus, kas bensiin või diisel. Bensiiniga asi lihtne, kütust saaks ol.ol kütusepaagist, aga kas on mingeid muid probleeme?

Wallase parafiiniahju jätaks hetkel mängust välja, kuna nende pakkumine on teistega võrreldes kallis.
Valikusse on jäänud Webasto bens ja diisel ja Eber, viimane väidetava ohtlikuse tõttu bensuahju ei paku. Või on see lihtsalt Eberi müügijutt?


Eh, seda bensiini ahjude mitte kasutamise juttu on lahatud ennegi, tegemist EU direktiiviga, mis on rohkem mõeldud paaditootjatele ja ametlikele esindustele. Keegi ei saa keelata sul vastutust enda peale võtmast ja bensukat sinna mitte paigaldamast. Autodel võetakse soojendi kütus samast paagist, samuti tehakse seda paadi puhul. Kindlasti tuleb jälgida seda, et väljavõte tehtaks eraldi, mitte ei hakataks olemas olevat kütuseliini jagama.

_________________
Õigekiri pole just mu tugevaim pool, kuid ma ei lase sellest ennast häirida :)
Drinking Rum Before 10 AM Makes you a Pirate, not an Alcoholic :D


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 51 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group