Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 51 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Week End 650, Erik
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 27 Okt 2014 21:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 19 Jaan 2004 12:58
Postitusi: 167
Asukoht: linnas
Väikelaevakindlustuse tingimused
TB-20131-EST
7
TULEOHUTUS
101. Kütust ja muid tuleohtlikke vedelikke võib väikelaevas hoida ainult selleks ettenähtud ja ametivõimude poolt aktsepteeritud mahutis ning ainult lubatud koguse piires.
102. Eraldiseisvasse kütusemahutisse (nt kanister, varupaak) ei tohi kütust valada väikelaevas olles.
103. Väikelaeva elektripaigaldustöid ja elektriseadmete parandus- ja hooldustöid tohivad teostada ainult isikud, kel on piisavad oskused ja kogemused elektritööde teostamiseks väikelaevas ja õigusaktidega ettenähtud juhtudel õigus elektritööde teostamiseks väikelaevas

väike lõik kindlustus tingimustest....bensiini soojendusega on lugu sihuke, et "firma" laeva paigaldada ei tohi… ise võid, aga mida kindlustus sellest arvab? :roll:

isiklik soovitus - osta Wallas… ja sinna korralikku kütust :wink:

_________________
Paadimootorite hooldus ja tehniline konsultatsioon.
Eesti ainuke YTA Silver Technican


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Week End 650, Erik
PostitusPostitatud: Teisipäev, 28 Okt 2014 21:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Dets 2010 13:47
Postitusi: 211
Siin ei ole ju kuskil öeldud, et sul ei või olla bensiinil toimivat kütet vms.
101. ütleb, et kütusemahuti peab olema aksepteeritud, et ei tohi hoida bensiini jahutusvedeliku kanistris näiteks.
102. ütleb, et kanistrisse ei tohi kütust valada laevas olles, aga kui su kütte paagil on pistik ja sa käid sellega tanklas, siis ju võid.
103. on niigi selge, et elektritöid tohiks teha ainult pädev isik, nii merel kui maal.

_________________
Tanel


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Week End 650, Erik
PostitusPostitatud: Teisipäev, 28 Okt 2014 23:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Tan121 kirjutas:
Siin ei ole ju kuskil öeldud, et sul ei või olla bensiinil toimivat kütet vms.
101. ütleb, et kütusemahuti peab olema aksepteeritud, et ei tohi hoida bensiini jahutusvedeliku kanistris näiteks.
102. ütleb, et kanistrisse ei tohi kütust valada laevas olles, aga kui su kütte paagil on pistik ja sa käid sellega tanklas, siis ju võid.
103. on niigi selge, et elektritöid tohiks teha ainult pädev isik, nii merel kui maal.


Bensiiniga töötava kütteseadme keelab selgelt ära RCD elik euronõuded väikelaevadele. Eberi mehed müüksid neid loomulikult suurima heameelega ja ega neile ausalt öeldes vastutust ei langekski lõppkokkuvõttes. Mis see nende vastutada on kuhu ja milleks keegi soojendi ostab? Ma olen teadlik, et nad ei müü paadile bensukaid ja selle keeldumise ainus põhjus on südametunnistus, ei midagi muud.
Kui paat peaks sellise ahju tõttu süttima, siis pole lootustki kindlustuselt midagi saada.

Kütusepaagid - neile kehtib terve oma reeglistik ja just seda ongi mõeldud, et kütust hoitakse ainult ja ainult sellistes paakides mis on selleks tehtud ja ka vastavalt nõuetele katsetatud ja MÄRGISTATUD. See tähendab et jutt käib päramootoritega kaasa müüdavatest või tarvikuna ostetavatest markeeritud paakidest. Või paadi ehitaja poolt paigaldatud ja ISO/EN/EV standardile vastavalt PÜSIVA MÄRGISTUSEGA MÄRGISTATUD statsionaarsetest kütusepaakidest. Kindlustuse tingimusest tuleb aru saada, et paati ei tohi kütust kaasa võtta ka bensukast ostetud bensukanistriga, rääkimata sellest kanistrist lehtriga valamisest.

12/24V elektritöödeks paatide puhul pädevustunnistust ( vist ) ei nõuta. Ma ei tea kas masinaohutusseadus vms äkki võib mingeid piiranguid seada...

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Week End 650, Erik
PostitusPostitatud: Neljapäev, 30 Okt 2014 09:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Dets 2010 13:47
Postitusi: 211
Mark sul aega ka kibekiirel messiajal pikka juttu siia kirjutada :)
Kas see tähendab seda, et kui mul on bensiimootor paadis, siis ma ei tohi panna kütteseadet bensiiniga? Miks?
Elektrikuga see lugu, et pädevustunnistust ilmselt ei pea jah olema, aga oomiseadus peaks ikka selge olema, eriti just 12/24V juures, kuna siis on voolud kõvasti suuremad kui 230V juures.
Aga see läheb juba teemast väga mööda...

_________________
Tanel


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Week End 650, Erik
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Juul 2015 14:32 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Okt 2011 18:36
Postitusi: 282
Minu hooaeg algas küll väga hilja, kuna muud hobid ei lubanud alust ette valmistada. Paigaldasin ise jaanipühadel Benneti hüdraulilised trimmilabad, nüüd sai ikka oluliselt parem. Kui varem ei jaksanud alus täislastis glissi minna, siis nüüd läheb ilusti. Natuke nuppude klõbistamist ja asi sõidab 22 - 25 sõlme tunnis, alati.
Käisin ükspäev alusega Soomes, ilm oli, nagu see suvi ikka, sain tuult ja lainet, sekka paduvihma ja päiksepaistet. Porkkala saarestik oli väga lahe ja sinna ma lähen pikemaks ajaks kindlasti tagasi. Pikemal sõidul tekitas küsimusi kütusekulu, cruisi kiirusel (18 - 20 knots) on kulu u. 30lh, kas see on igati normaalne, või saaks seda vindi vahetusega tuunida, hetkel tunne, et natuke väiksem lõppkiirus ja parem kiirendus oleks sellele alusele sobivam.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Week End 650, Erik
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Juul 2015 16:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 16 Apr 2007 21:16
Postitusi: 1233
Asukoht: Rammu / Kopli
Mulle tundub, et see 30L/h marsisammul 20knotis juures on 115Hp pritsungi puhul natuke palju :!:
Peaks jääma sinna 15-20L/h juurde vast.

_________________
TÄNAN!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Week End 650, Erik
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Juul 2015 18:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 807
Minu kogemus ütleb, et vahet pole kas 115 või 200.
Kruiisikiirusel võtavad mõlemad sama palju, sageli võtab väiksem mootor isegi rohkem.
Kas 1,5 l/miilile on 6,5 meetrise puhul palju?
Võiks ehk tsipa vähem olla, pakun, et kuskil 1,3 l/NM on 6,5 meetriste keskmine, aga keskmine tähendab, et mõned peavadki rohkem võtma.
Propa vahetamisega vist palju ei võida kui maks pöörete arv kuskil 6000 lähedal on.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Week End 650, Erik
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Juul 2015 21:52 
Eemal

Liitunud: Reede, 15 Veebr 2008 19:43
Postitusi: 531
Asukoht: haapsalu
35l tunnis peaks 4t 115hp õige paadi sabas max olema, ehk.

_________________
oi kuidas tahaks merele


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Week End 650, Erik
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Juul 2015 09:20 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Okt 2011 18:36
Postitusi: 282
Ok, aga kui nüüd teemat edasi arendada, siis hetkel on alla jamu enda terasvint, millel number 17, mida ma võiksin sinna vaadata?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Week End 650, Erik
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Juul 2015 19:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 807
Erik78 kirjutas:

Sabas on 90 tundi sõitnud, 115 hobujõuline pritsega yamaha. Proovisõit näitas, et vint pole vist sobivaim, kuna tippkiirus saabus 5800 - 5900 pöördel. Kruvi peaks ilmselt suurema sammu ja läbimõõduga hankima.



Miks sa arvad, et sul vale vint on? 5800-5900 pööret tundub täpselt õige.
115 HJ on 6,5m paadi jaoks ilmselgelt liiga vähe. Kui võtad suurema sammuga vindi ei saa sa seda paati enam glissi -> jõudu ei ole.

Iseasi on proovida 3 labalise asemel 4 labalist, aga see on juba selline kõrgem pilotaaž, et sellise alamotoriseeritud paadi puhul ei ole vahe nagunii märgatav.

Mis kütusekulusse puutub, siis selle paadi puhul võib ka nii olla, et sinu 115 HJ võtab 1,5 l/NM kuna peab kogu aeg täiskäigu lähedal töötama aga näiteks 150 HJ sama paadi sabas võtaks tublisti vähem kütust.

Samuti sõltub sellises suuruses paatide kütusekulu väga palju lastist.
Näiteks 6,7m, 1200 kg tühimassiga (ilma mootori ja varustuseta paadi tehasekaal), 175 HJ mootoriga paat võtab üksi sõites 1,1 l/NM aga suure kambaga ja kolaga Soome minnes 1,4 l/NM.

Edit:
Selle Week End 650 tühikaal on 1350kg -> seega on 1,5 l/NM 115 mootoriga täitsa OK.
Positiivne on see, et see paat selle mootoriga glissi läheb :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Week End 650, Erik
PostitusPostitatud: Neljapäev, 06 Aug 2015 09:59 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Okt 2011 18:36
Postitusi: 282
Nüüd on nii... ja see on juba hoopis teine paat :)

Pilt


Eks varsti tekib müüki üks väga korralik ja vähe sõitnud 115 Yamu


Viimati muutis Erik78, Neljapäev, 06 Aug 2015 12:12, muudetud 5 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Week End 650, Erik
PostitusPostitatud: Neljapäev, 06 Aug 2015 11:23 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 07 Apr 2014 19:17
Postitusi: 120
Asukoht: Salmistu
Palju õnne uue mootori puhul. Kahjuks pilti ei näita, et millega täpsemalt tegu...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Week End 650, Erik
PostitusPostitatud: Neljapäev, 06 Aug 2015 12:17 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Okt 2011 18:36
Postitusi: 282
igasugu popid albumid küll, aga vahel on lihtne asi keeruliseks tehtud. Ei saa kohe pilti üles.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Week End 650, Erik
PostitusPostitatud: Neljapäev, 13 Aug 2015 09:23 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Okt 2011 18:36
Postitusi: 282
Erinevad testsõidud näitavad, et kütusekulu vähenes, nüüd on cruisil 20-25 l/h, mis on puhas pluss, rääkimata sellest, et heebli allavajutamisel on maks kiirus 30 notsu. Ilmselt sätin talvel natuke mootori kõrgust, kuna mingis olukorras on kuulda kaviteerimist.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Week End 650, Erik
PostitusPostitatud: Neljapäev, 13 Aug 2015 15:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 807
Mitmendas augus motor on?
Kui see kaviteerimine palju ei sega, siis jäta nii.
Kui mootori allapoole lased, siis kütusekulu jälle suureneb.

Ma ei tea täpselt kuidas see yamul käib, aga hea oleks mootori kulu (l/h) NMEA kaudu plotteriga ühendada, et saaksid plotteri ekraanile kulu l/NM ühikus. Vist mingid yamu kellad võtsid ka NMEA siinilt koordinaadi ja näitasid l/NM.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 51 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group