Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 125 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: BUSTERipojuke SUN, Macar
PostitusPostitatud: Reede, 21 Nov 2014 14:28 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 18 Aug 2013 19:24
Postitusi: 118
Asukoht: Maardu
Eile ilmus siis ootamatult minu õuele uus pereliige – Sun Buster R, pikkust „vanahärral“ 3.90 ja vanust 24 aastat. Oma ea kohta üllatavalt kõbus vennike, ......õigemini vanake. Vaid mõned üksikud väiksemad mõlgid ja kraapsud, mis selle ea kohta ka loomulikud on. Põhi on (suht) sirge, põhjaneedid korras ning mingeid kahjulikke keemiliste reaktsioonide jälgi pole näha, vähemalt pinnapealseid.
Ainuke silmnähtav pikaaealisuse märk on ahtripeegli vineer, mis esmase tööna vahetusse läheb. See on totaalselt läbi vettinud ning nurgast näppides hakkas kohe pudenema.
Nüüd on eelolevaks külma ja lumehooajaks mured murtud ja probleem lahendatud – mida hakata peale vaba aja ja finantsidega :) . Järgmise paadihooaja alguseks peab olema tuuning sooritet ning paat vees. Suuremas osas lähevad käiku vanalt RIBipojukeselt mahakruvitud pisividinad, roolisüsteem, trossid, mootor jne. Lubatud on sellele paadikesele kuni 30 hp, kuid kuna olen raudne neljataktiliste fänn, siis ei kujuta päris hästi veel ette kuidas seal sabas üks 30 hp ja ligi 100 kg kaaluv isend ripuks. Läheb vist liiale. Seega üritan ta liikvele lükata oma olemasoleva 4 T 20 hp Yamuga ja siis vaatan edasi, kuidas käituma hakkab.
Kriban ritta mõned enda esmased hajusad uitmõtted edasiste tegevuste osas ja õhus rippuvad küsimused ning kui kellelgi on aega ja viitsimist mu üllitist lugeda, on ka kõik kommentaarid teretulnud – kiitused, laitused, hukkamõist, kriitika, nõuanded, soovitused jne.
Ahtripeegel
Vana mädanenud vineeri kättesaamiseks peab ilmselt mõned needid lahti puurima ja pisut relakaga tööd tegema. Loogika järgi peaks vineer sisse/välja käima ülevalt poolt, kui sealt see pealmine kaan maha lõigata. Millega asendada vee väljavoolu avade torud ? Vineeri kättesaamiseks pean torude valtsitud otsa maha lõikama ja samu vidinaid enam kasutada vist ei õnnestu. Ehk õnnestub kuskilt leida mõni sama kaliibriga, keermega plastikust trenaazi vidin (või krt, kuidas seda nüüd nimetadagi ?). Uus ahtripeegli materjal – vist ikka veekindel vineer ? või mõni muu variant ? Millega oleks kõige parem katta vettimise eest vineeri lõigatud servad ?
Ahtripeegel ise on paadil originaalis S jala jaoks ning plaanin sinna paigaldada oma L jalaga modra jaoks vanal paadil kasutuses olnud 6 mm alumiiniumnurkadest DIY JackPlate. Tegelikult tahaks ka miskitmoodi kõrgendada mootorikaevu, et ahtrilaine sinna nii lihtsalt ligi ei pääseks. Aga kuidas, seda hetkel veel ei tea – improviseerin tegevuse käigus.
Põrand ja istmed
Tegelikult sooviks ideaalis ehitada nn täispõranda veekindlast vineerist või rihvelalumiiniumist, kuid see toob endaga koheselt kaasa liigse kaalu ja pöörise pangaarvel. Vaja ju kohe ehitada ka kindel ja tugev aluskarkass. Samas tõstaks see skeem üsna palju ka põrandat kõrgemaks ning äkki hakkab see mõjutama hiljem paadi balanssi liigselt ?? Ja palju täispõrand koos karkassiga reaalselt lisakaalu juurde tooks ? ......palju maksma läheb ? jne
Vähemalt praegu on selles osas mõtteis mõlkumaie ühes tasapinnas ainult nn poopõrand, umbes ca 70 – 80 cm ülatuses. Põrandaribide külge kinnitaks alunurga, näiteks 4x4x4 ja peale põranda kas vineerist või rihvelplaadist, see vajab veel mõtlemist. Küljed jääksid siis ca paarikümne cm ulatuses paljaks.
Keskmine iste lendas juba paadist välja, vööris oleva kollase istme/astmelaua saab teha panipaigaks – pealmisesse plekki auk sisse ning hingedega vineerplaat peale. Tagumine iste lendab ka vist välja kuid selle osa terviklik kontseptsioon on veel inseriosakonnas töötluses.
Konsool ja istumine
Ei ole mulle kunagi meeldinud nn külgkonsoolid, seepärast on ka see originaaljubetis juba paadist lännu, nagu.......... Paati tuleb DIY keskkonsool koos ettepoole jääva istmega, mille alla läheb (arvatavasti) kütusepaak ja aku.
Suurima investeeringuna saab olema ilmselt pöörlev/keerlev/kokkulapitava seljatoega kapitanskoje kreslo ning minu vigast selga rõõmustama hakkav gaasiamordiga toolijalg. Võrreldes originaaliga nihkub raskuskese paadis ettepoole, eks seda saab siis vajadusel aku ja kütusepaagi asukohaga regullida. Eks ma juba vaikselt mõtlen ette ka suurema mootori peale, siis vaja kindlasti kaalu ettepoole nihutada.
Keevitus mul endal puudub ning seega üritan sättida asjade arengu selliselt, et saaks keevitajaonu juurde ühe käiguga hakkama. Ülejäänud kinnitamised ja ratsimised üritan siis teha polt või neetkinnitustega.
Alupaati pole mul enne olnud aga kodutööna olen selgeks saanud, et kasutada oleks soovitav ainult happekindlaid materjale. Kas ka needid peaksid olema kindlalt happekindla tõmbenaelaga või kannatab kasutada ka aluneete aga teras või rv tõmbenaelaga, .......ja kust neid oleks kõige soodsam/mugavam hankida ?
Selliste uitmõtetega siis alustan oma Busteripojukese projekti. Need pole sugugi veel päris kindlad plaanid, nimetagem seda nö eelkontseptsiooniks. Olen elus ja töös harjunud sedasi toimetama, et keerulisemate projektide puhul hakkan lihtsalt otsast harutama ja küll asi ise õiges suunas tee ette näitab. Nagu ütles üks vana sõjapealik (ehhh, oli see nüüd Kutuzov või Suvorov) – snatshala v boi a tam posmotrim.
Seega, loen ennast astunuks Busteri onude klubisse, ...edukalt või mitte, selle selgitab aeg :D .


Manused:
DSC_0037.JPG
DSC_0037.JPG [ 203.31 KB | Vaadatud 8839 korda ]
DSC_0031.JPG
DSC_0031.JPG [ 123.29 KB | Vaadatud 8839 korda ]
DSC_0033.JPG
DSC_0033.JPG [ 152.48 KB | Vaadatud 8839 korda ]
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BUSTERipojuke SUN, Macar
PostitusPostitatud: Reede, 21 Nov 2014 22:52 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 01 Sept 2009 06:31
Postitusi: 62
Asukoht: Tudulinna
Oma Terhi 415R panin ahtripeegli vineeri asemele 1,5cm paksuse plastiku. Sellise millest tehaks kanalisatsiooni kaeve. Ajasin ta puuhuriga sirgeks ja surusin pitskruvidega vastu ja kinnitasin. Pole seda hirmugi, et kunagi maha mädaneks ja tugevust on ka piisavalt.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BUSTERipojuke SUN, Macar
PostitusPostitatud: Pühapäev, 23 Nov 2014 09:32 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 928
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
Igasugu roostevabu läbiviike saab paadikataloogidest, pronksi sinna alupaadi külge ei tohi ju panna.Roostevabu tõmbneete müüb Würth, kindlasti on neid ka Baltic Boltis ja muudes sarnastes, aga nende jaoks on vaja väga head needipüstolit.
Ja muidugi, kui on võimalik kasutada mingit plasti, võib sellest pruunist kase saalungivineerist otsustavalt loobuda.

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BUSTERipojuke SUN, Macar
PostitusPostitatud: Pühapäev, 23 Nov 2014 11:59 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 18 Aug 2013 19:24
Postitusi: 118
Asukoht: Maardu
Kasutaksin ahtripeegli tugevdusmaterjalina hea meelega mingit mittemädanevat materjali, plasti siis näiteks aga head onud - soovitage, kus seda hankida.
Ette tänades 8) ..............


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BUSTERipojuke SUN, Macar
PostitusPostitatud: Pühapäev, 23 Nov 2014 13:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Plasti saad näiteks Proplastikust või Tööstusplastist.

Neetidena kasuta siiski alumiiniumneete, happekindlad ei ole alumiiniumiga koostöös kuigi sõbralikud korrosiooni mõistes.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BUSTERipojuke SUN, Macar
PostitusPostitatud: Pühapäev, 23 Nov 2014 14:49 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 18 Aug 2013 19:24
Postitusi: 118
Asukoht: Maardu
Tänud info eest aga nüüd hakkab tekkima ridamisi küsimusi. Lugesin veelkorra läbi siin foorumis käsitletud tõmbeneetide teemad, mis käsitlevad just alumiiniumpaate. No ei ole konkreetset selgust, kuidas siis käituma peaks ja mis materjale kasutada omavahel tohib.
Eeldame ,et tegemist on harrastusega/hobiga nädalavahetustel, paat ei seisa reeglina vees ja kasutusalaks on peamiselt Eesti rannikumeri ja muud siseveed aga need viimased ei tohiks keemiliste protsesside osas probleeme tekitada. Jätame kõrvale ka põhjaneedid, mis ilmselgelt peaksid olema originaalid ja kindlasti tervenisti alumiiniumist.
Peamine küsimus tekib paadis erinevate vidinate omavahelisel kinnitamisel kohtades, mis reeglina ei puutu pidevalt kokku soolase veega ega pea kinni pidama ka mingisugust rõhku.
Milliseid neete siis tohib ja oleks mõistlik kasutada ? Kas kõlbab tavaline alumiiniumneet, millel terasest tõmbnael ? (Ps. Selle naela võib ju tegelikult vajadusel ka välja koputada, kui teiselt poolt ka ligi pääseb ??).
Millega teostada muud, raskemad kinnitused, näiteks mootori kinnitamine ahtripeegli külge ? Ainukese variandina näen ikka happakindlaid materjale aga kas peaks iga kinnituse vahele mingeid neutraalseid seibe paigaldama ?
Kes põrutaks lauale absoluutse tõe ?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BUSTERipojuke SUN, Macar
PostitusPostitatud: Pühapäev, 23 Nov 2014 17:44 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 09 Aug 2010 21:13
Postitusi: 46
Asukoht: Viimsi
Endal on kaks alumiiniumist paati olnud.Kergemad vidinad olen tavaliste alumiinium neetidega kinnitanud.Kus rohkem tugevust vaja,sinna happekindlad roostevabast needid.Nende kinnitamiseks on vaja korralikke tange,nagu juba öeldi,ühed Prismast ostetud tangid läksid endalgi puruks.Mootor käib ahtripeegli külge happekindlate roostevabast poltidega,samast materjalist seibid alla,otse vastu alumiiniumi.Ise sõidan enamasti merevees ja pole küll korrosiooni täheldanud.Endal oli ahtripeegli ja mootori vahele 15 mm paksust plaati vaja ja ostsin selle Proplastikust,selline sitke plast,millest Jeepidele põhjakaitsmeid tehakse.Tahavad küll suurt plaati müüa aga ilusti küsides lõigati plaadi otsast paras riba.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BUSTERipojuke SUN, Macar
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 24 Nov 2014 15:07 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 18 Aug 2013 19:24
Postitusi: 118
Asukoht: Maardu
Tegin pisut uneaja arvelt kodutööd ja surfasin Soome foorumites Busterite neetimise ja keemiliste protsesside teemadel ning refereerin siis seda lühidalt. Erinevaid arvamusi ja lahendusi on seinast seina, mõned lausa eriskummalised, kuid paadiomanikud ise väidavad, et töötab. Neetimise teema peaks tegelikult jaotama kaheks – põhja neetimine ja erinevate vidinate kinnitamine paadis.
Logisevate põhjaneetide parandamiseks/asendamiseks on välja pakutud selliseid erinevaid versioone:
• Originaalneetide ülekoputamine
• Originaalneetide vahetamine
• Neetide kinnikeevitamine
• Kuuma liimi valamine neetide vahele
• Sikaflexiga tihendamine
• Põhja ülelamineerimine seestpoolt
• Põhja ülevõõpamine mingi spets mastiksiga
• Põhjaneetide asendamine rv happekindlate poltidega, sikat vahele
• Originaalneetide asendamine rõhukindlate tõmbeneetidega
Busteri tehase onud ise nimetavad kõiki neid muid ideid jamaks ja kinnitavad ainukeseks töötavaks lahenduseks põhjaneetide ülekoputamise või asendamise originaalneetidega.
Paadis erinevate vidinate kinnitamise osas väga tuliseid vaidlusi ei peeta, kasutatakse nii tavapäraseid alumiiniumneete, rv ja/või happekindlaid. Mingist suuremast korrosiooni vohamisest ei räägi keegi.
Keegi oli enda Busterile ehitanud vööri kõrgema spinnaloopimise poodiumi ning teinud sellele aluskarkassi immutatud puidust. Mees sai kohe kõvasti hurjutada, kuna immutusvahend siasaldavat rohkelt vaske ning ilmselt on korrosioonikoll varsti külas. Keegi oli kasutanud põhja värvimiseks vaske sisaldavat värvi, mis samuti reaktsiooni kiirelt tekitas.
Mida arvavad meie GURUD põhjaneetide lahendusvariantidest ? Keevitamine peaks olema loogika järgi halb mõte, kuna põhi muutub jäigaks ja võib tõesti hakata vastupidiselt hoopis enam lagunema/murduma. Mastiksid ja liimid on ka ilmselt cipa mikihiire variandid. Aga kas näiteks rõhukindlate neetide või poltkinnituse asjal võiks mingi uba sees olla ?
Vidinate kinnitamise teemal olen oma loogika järgi Priit 69`ga nõus – lihsamatel puhkudel tavaline aluneet ja keerulisemad kohad rv happekindel. Ja kui õige aeg käes, lähen käin Proplastikus plasti nillimas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BUSTERipojuke SUN, Macar
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 24 Nov 2014 15:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 24 Mai 2006 20:57
Postitusi: 472
Asukoht: Tartu
Macar kirjutas:
Keevitamine peaks olema loogika järgi halb mõte, kuna põhi muutub jäigaks ja võib tõesti hakata vastupidiselt hoopis enam lagunema/murduma.

Mul on paat, mille nimi on Busteri vanaema :lol:
Selle kere on ehitatud üleni keevitatult...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BUSTERipojuke SUN, Macar
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 24 Nov 2014 16:36 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 18 Aug 2013 19:24
Postitusi: 118
Asukoht: Maardu
Ongi osad Busterid keevitatud põhjaga ja loomulikult nende parandamine loogiline keevitamise teel.
Pidasin silmas seda, et ei soovitata minna kinni keevitama needitud põhjaga paatide needikohti. Samas aga on mitmeid paadiomanikke, kes on oma needitud põhja umbselt kinni keevitanud ja väidavad, et kõik on very good.
Nagu ma mainisingi - erinevaid arvamusi ja lahendusi on seinast seina, igaüks kiidab oma.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BUSTERipojuke SUN, Macar
PostitusPostitatud: Teisipäev, 25 Nov 2014 23:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
soome foorumites tuleb arvestada ka sellega, et sellises suuruses paat on nii tarbese nagu fiskarsi kirves- vähesed viitsivad selle parandamisega tegeleda (rohkem meie nõukogude inimeste probleem) ja reeglina jõuab ta prügimäele.
Aga üks parimaid mõtteid on muidugi
Tsiteeri:
Kuuma liimi valamine neetide vahele
- täna on vähemalt 1 hea une teema olemas :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BUSTERipojuke SUN, Macar
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 26 Nov 2014 07:43 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 18 Aug 2013 19:24
Postitusi: 118
Asukoht: Maardu
Et täna ja homme ka veel hea une saaks, saab siit sel teemal originaalteksti täpsemalt lugeda:
buster niittiongelma
sun buster on kelpo vene. roiskii kyllä silmille ja paukuttaa, mutta kyllä kesä kuivaa.

vanhemmissa on kaaret kiinni pohjassa isoilla niiteillä, jotka voivat vuotaa jos paatilla on paukuteltu aallokossa ( merellä on allokkoa)

helpon ja hyvä korjauskonsti on seuraava:
paatti selälleen ja happoteräsharjalla tai rälläkällä niittien ympärystä puhtaaksi.
kosaniin tohottaja ja sillä niitin alue lämpimäksi. sitten kuumaliimapuikolla kiertelet niitit ja sulatat kuumaliimaan siihen. niitti supistuu jähtyessään ja vetää ittensä piukkaan ja kuumaliima tiivistää välit. se jää joustavaksi niin kyllä kestää!

mulla on kolme busteria homma on kokeiltu ja toimii!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BUSTERipojuke SUN, Macar
PostitusPostitatud: Neljapäev, 27 Nov 2014 19:21 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Ainuõiget töde ei saa üksüheselt kohe kätte isegi mitte soome foorumist.
Minu arvates on kõiksugu liimide ja silikoonidega neetide ülemöksimine lihtsalt püüd käe- ja hädapäraste vahenditega paat vettpidavaks muuta, mitte korrektne remont.

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BUSTERipojuke SUN, Macar
PostitusPostitatud: Neljapäev, 27 Nov 2014 20:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 23 Apr 2012 21:37
Postitusi: 219
Asukoht: Tallinn
Oma alupaadi puhul olen "vidinate" kinnituseks kasutanud alumiiniumneete, RV sisuga (müüb Baltic Bolt). Merevesi pole mingit jama nendega tekitanud.
Osades kohtades ka survekindlaid alu neete, kuid nimetatud asutus ei müünud survekindlaid neete RV sisuga, ainult tavalise mustast metallist (vist isegi mitte tsingitud) sisuga.
Suuremate aukude juures sai pandud ka mõned tavalised üleni alumiiniumist needid. Seda eeldusel, et oli mõlemalt poolt ligipääs - vasturaskuse hoidmiseks ja haamriga neetimiseks teiselt poolt.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BUSTERipojuke SUN, Macar
PostitusPostitatud: Reede, 28 Nov 2014 14:18 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 29 Okt 2008 14:50
Postitusi: 335
Asukoht: Tallinn
Igal valmistusviisil on omad puudused. Kui neid puudusi õnnestub ravitseda kas mingi ebatavalise nipiga, kuuma liimi vms imevahendiga, siis mis võiks selles halba olla? Ideaalseid asju pole niikuinii.
Alati peaks muidugi vaatama, et kui ravitsemine ei õnnestu, siis mis edasi saab? Kas algsega võrreldavat olukorda ja on võimalik taastada ja "uuele ringile minna", või on midagi pöördumatult ära rikutud.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 125 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group