Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 191 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Micro Julia. Esimene elu ja remont
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Sept 2005 12:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Et mitte risustada meistrimehe rubriiki, siis teeb ikka täiesti oma, mõtteavaldusteks avatud teema väikesest treilerjahist ja selle edasisest saatusest. Äkki Kipper võtab kätte ja tõstab paadiehituse teemast OT asjad siia ümber?

Tegu siis novembris 1991 Peterburi tehases ilmavalgust näinud 232 isendiga, mis uuena tuli Pärnusse, kus ta purjetas aastani 1999. Mina olen kolmas omanik. Põhjusmõtteliselt oli kõik originaal, k.a. purjed. Tänaseks on vajalik pisut asjalikumad keretööd ette võtta, sest luukere kipub väliskestast irduma. Tundub nii, et Piiteris kleebiti luukere sisse peale väliskesta täielikku kuivamist, mitte ei lamineeritud väliskesta sisse. Eks on Julia pardad otstarbekohasest tarvitamisest tingituna neid lööke ja muljumisi ka saanud, mistõttu on lahti tulnud nii mõnigi tükk paksu valatud vaiku.
Sverdi olen korra juba pooleks võtnud ja seda oluliselt tugevndanud. Originaalis on svert seest papist, täna vasktorust raam ja otsas u. 15 kg roostevaba raskust. Lisaks tugevdasin sverdikaevu, sest minu hinnangul on see väga ebaõnnestunud lahendusega. Läks paremaks, kerge raskuskiilu sarnane svert andis stabiilsusele palju juurde.
Mis on olnud mõtted? Ennist kirjutatud mootori vargus ja maakodu ehitus on jätnud Julia mõneks ajaks maismaale seisma, lisaks on vahepeal jõudnud kätte euroliit koos maksuvaba piiriga. Olen nüüd kahevahel. Iseenesest on Micro purjetamisomadused head, tegu suhteliselt kiire alusega oma olematu suuruse juures. Lisaks meeletu pluss 20 cm süvis, mis võimaldab jahti vette lasta ja veest võtta suvalises mererannas. Seda sõna otseses mõttes. Kuid vajalik investeering suurusjärgus 25-30 tuhat võtab mõtlema. Kõik on õige, tuues mujalt vana pisut suurema jahi pead ikka raha sisse panema ... kuid ka tulemus on siis hoopis midagi muud. Samas kaob siis võlu kodurannas jahti hoida.
Nagu Veemees märkis, on Microde suurim puudus olematud panipaigad. Sellest tuleb aru saada, sest ainult nii saab hoida kaalu all. Iga luugike, iga vahesein, iga riiul kaalub. Nagu teada, siis on liigne kaal ülevalpool raskuskeset merel kiiruse surm.
Nüüd olen mõelnud, et võtaks jahi lahti ja ehitaks pisut ümber. Et oleks huvitav. Eraldaks kere algosadeks, milliseks ta tahab juba ise vabast tahtest muutuda. Mitte ei remondiks olemasolevat, vaid ehitaks olemasoleva põhjal uue. Siis tundub investeering mõtekas. Svertjaht on oma sõiduomadustelt ennast ammendanud, kuid samas tahaks ikkagi üliväikest süvist ja treilerdamise võimalust.
Põnev töö oleks 100 kg lifting-keel versiooni tegemine. Süvis jääks samaks, käiguomadused muutuks paremaks ... teoorias :D Panipaiku saaks sellisel puhul mõne tekitada, kuid daysailerina ei ole need siiski primaarsed. Kummassegi pardasse riiulid ja ahtrisse akukast. Vöör- ja ahterpiigi tegemine vist on mõtetu lõikumine-kleepimine. Samamoodi jätaks ära kõikvõimalikud vetsud, köögid ja kaardilauad, Muhu Väina ei lasta nii väikese jahiga nii ehk naa. Juurde püüaks installida genua tarbeks soodikelgud, originaalis on Micro vaid kajutilael asuvate foka sootide tarbeks kelkudega.
Aga nüüd tollest tõstetavast kiilust. Olen mõelnud, oma harjumusi ja soove arvestades(uudishimulik laidude külastaja) automaatselt üleshüppava kiilu peale. Ehitaks mastijala ja põhja vahele posti, mille sees siis kiil liiguks. Alla tuleks kiil tõmmata jõuga, sest kiil ripuks jäiga vedru otsas. Kui hakkab jaht kinni jääma, siis vabastad stopperi ja vedru tõmbab kiirelt kiilu otse üles. Tänane sverdikaev on u. 70 sc kõrge, sama kõrguse tahaks säilitada 20 cm peab kindlasti jääma kiil keresse sisse, seega peaks kiilu pikkus allpool keret tulema 50 cm. Koos kere süvisega siis kokku 70 cm, mis pole just palju. Lisakaal suurusjärgus 100 kg ka ei tapa.
Kuid küsimused targematele arutlemiseks. Mida arvata svertjahi omaduste jaoks projekteeritud taglase vastupidamise võimest kiiljahi peal? Mikro läks kiirelt luhvama, kui kreen läks liiga suureks. Seega ei saanud taglas liiga suurt koormust. Kui nüüd teha temast kiiljaht, muutub asi diametraalselt. Lisaks veel genua. Ei saa salata, sõjatehase metall on muljetavaldava kvaliteediga. Kuid kui suur võib olla Micro taglase arvutatud tugevusvaru? Teine küsimus on kerekujust. Svertjaht on projekteeritud kerepüstivusega, kiiljaht raskuspüstivusega. Kas neid kahte on mõtekas omavahel kombineerida? Või hakkavad raskuspüstivusest tulenevad jõud hoopis uutest kohtadest väänama ja tulemus võib olla korgitserina purunev jaht? Samas tehakse maailmas ühe ja sama kere peale kõiki kolme versiooni...

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Viimati muutis PriitV, Neljapäev, 28 Juun 2007 22:31, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Sept 2005 14:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Priit! Kui lugeda Su mõttemõlgutusi laidudel käimisest ja Muhu Väinale pääsemisest, siis tundub et tegu oleks potensiaalse multihulli mehega ;).

See kirjeldatud arendus läheks üksjagu maksma niikuinii, Mulle tundub küll, et Julia vääriks korralikku originaalkonditsiooni taastamist. Oht on ikka päris suur, et kuskil ümberehituse keskel lööd summad kokku ja haarad kahe käega peast kinni :lol:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Sept 2005 14:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:39
Postitusi: 1416
Asukoht: Tallinn
PriitV - palun pilte (seest ja väljast)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Sept 2005 14:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1298
muhu väin on vähemasti siiani ühekereliste laevade võiduajamise paik olnud. see vist kuskil juhendis ka sees. eks aegade vältel ole multihulle kaasa sõitnud (kas ka ametlikult osalend, seda kommenteerigu vanemad ja teadjamad). meenub miski läti lippu kandnud trimaraan üleeelmise muhuväina stardis pärnus - oli teistel käiguta ees ja tüliks jalus.

ent kui sa suudad oma mikroga folkaritega (mis praegu ju väina kõige aeglasemad laevad on) sammu pidada ja su laeval on C sõidupiirkond - why not? ma ei näe küll põhjust miks sa ei peaks osalema. või on laevuke suure mere jaoks ikkagi nõrguke?


Viimati muutis vahva.madrus, Esmaspäev, 05 Sept 2005 15:13, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Sept 2005 14:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Sisselogimise ajapiirang sõi mu vastuse ära ja nüüd on piiratud juba minu aeg, et seda uuesti kirjutama hakata. Paha...

_________________
Toetagem vaalapüüki :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Sept 2005 15:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Mark, multihull on üks alternatiiv. Kuid, olles purjetanud Kaisaga, siis peale kiiruse seal miski elamust ei paku. Kreen on asi, mis tõmbab merele. Kui tahaks 20 sõlme sõita, ostaks hoopis mootorpaadi :D Kuid jah, multihullusid olen ka piielnud, kuid need on tegelikult jube kallid riistapuud. Mõistlik katamaraan algab 15 000 USD ja see on ka siis 25 aastat vana. Ma pakun välja, et Haapsalus seisva Warriori eest võib rahulikult 250 000 krooni ja rohkem küsida.
Eks muidugi, igatepidi läheb asi päris omajagu raha maksma. On neid vanu autosid ju taastatud, rahanumbrile lihtsalt ei tasu mõelda ... on närvidele kasulikum. Kui ikka avastad, et ainult värvimaterjalid maksid 16 000 krooni...
Originaal on originaal, see on selge. Tegelikult on see, et vanust tuleb juurde ja tahad natuke mõnusamalt seilata. Micro on mõnus ja sportlik, lükkad kaldalt vette ja lähed. Sestap peaks selline ikka kodurannas kah hulpima. Oled kohal, lased vette, lähed pikemaks linna, tõmbad treilale ja kaldale. Kuid suurde merre temaga ikka ei lähe. Hullud on sellega ka Atlandil käinud, kuid igal asjal on ikka piir. Et Väina sõita, peaks ikka pisut suurem alus olema. Proovisime ju Sebijaga Foxclubiga, kaks-kolm päeva võib ju skauti mängida, rohkem aega ei viitsi. Väikestele on ikka täiesti oma regattisid vaja, selliseid, kus julge mees otse kivide vahelt sõidab ja max. mõnikümmend miili distants. Muidugi, nõrgas taganttuules laineta vees võib Microga peaaegu iga jahiga võidu sõita, 6 sõlme tuleb temast peaaegu tuulevaikuses. Kuid see on ka lagi, edasi võib tormata, juurde ei meelita sealt palju midagi.
Pilti pean minema ja tegema. Praegu vaid välispildid. Ei viitsinud ndlavahetusel kaamerat kaasa tassida. Aga eks seekord võtan. Mis seal ikka on, lage plast. Isegi seesmine riie tuleb ära vahetada. See miski üliimelik villane riie, mis ajab loomakarvu :shock: Päris tõsiselt, selliseid pikki kõvasid karvu.
Pilt
Pilt
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Sept 2005 16:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Ehh, Vahva Madrus, lase sõnasabast lahti ;) ma pidasin selle Muhu Väina all tegelikult üldisemat mööda läänemerd seilamist silmas. Tundus, et PriitV kasutas ka üldistust. Pean siinkohal jälle tunnistama, et purjetamise ja regattide koha pealt olen täiesti võhik ( aga huvi kerkib ja aina hullemini, eks näis millega see lõpeb... )
Mastist allapoole on aga vaadatud küll :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Sept 2005 22:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 17 Nov 2003 18:52
Postitusi: 229
Kui teha pirniga kiil, saaks kaevu pikisuunas lühema teha. Juhikud peaks ikkagi panema kajuti laeni, muidu ei saa vist piisavalt tugev (giljotiinsvert- kiil). Ja kui juba laeni läheb, võib ka kiilu pikema teha.
100 kg on päris palju, siis ehk peaks seda sisseehitatud ballasti välja kraapima. Väike arvutus enne ei tee ka paha, ja olemasoleva ballasti kaalumine. Muidu Mikro peaks ennast püsti ajama ka originaalsverdiga, vähemalt klassireeglite järgi, nii et väga vähe seda ballasti seal ka pole.
Akukasti saaks teha pilssi, kui kasutada väikseid akusid. Võib- olla peab rooli ka ringi tegema.
Mulle tundub suht teostatav projekt, ja mitte väga raha- ja ajakulukas. Lihvimine ja värvimine on hulka hullemad. Kui Foxcubil oleks suurem kajut, teeks ma sellele tõstetava kiilu, tõsi küll vintsiga sest sellel on ca 200 kg kiil.
Taglase kohta ei oska mina midagi arvata, aga ega Mikrol purjepinda nii hirmus palju ka üle pole.
Kui palju sellisest ehitamisest aga kasu saab, on iseküsimus. Kerekuju jääb ju samaks. Rahulikumalt sõidab ehk, aga laineid lõikama ei hakka.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 06 Sept 2005 11:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Lühidalt :D nüüd see, mis eile pikalt kirja sai pandud ja ära kustus. :cry:

Osadel Mikrodel on ka panipaigad täitsa olemas. Tehasejoonistel on neid näha neli, kaks kummalgi küljel. Punase puu vineerist ja kaalu oluliselt ei lisa, jahis olemise teevad aga hõlpsamaks küll. Varasematele jahtidele neid ei viitsitud(?) lisada, aga ise saab need juurde teha ja keeruline see ei ole.

Mikro lahtivõtmine - kere eemaldamine "kaanest" - on vaevaline ettevõtmine, mille mina jätaks tegemata. Tahtsin ka ise kunagi oma paati kõrgemaks ehitada, et siis hea sees istuda ja liikuda, kuid veendusin, et kaane mahavõtmine on ropp töö ja tulemus on küsitav. Peale tugevate poltide, mis nagunii lahti ei tule, on kere ja kaane vahel ka tihendusmöks, mis vähemalt minu jahil on nii vintske, et enne kisud jahi tükkideks, kui kaane maha saad. Ketaslõikurit abiks võttes :shock: on muidugi kõik võimalik, kuid kas seejärel veel midagi mõistlikku alles jääb...
Igatahes, minu mulje põhjal on mõttekam siseparandused vaigu ja riidega ära teha, jättes kaane oma kohale.
Tõsi küll, minu Mikro, vaatamata samale ehitusaastale (1991), näib ka jonnakalt ühes tükis püsivat ega ilmuta mingeid erilisi "sisu ja vormi eraldumise" märke. (Ehitusnumber on tal siiski mõnevõrra hilisem - 276 - ja see viib mind mõttele, et emma-kumma andmetes peab olema mingi aps, vaevalt küll tormilisel 1991 aasta sügistalvel 30 jahti valmis tehti.)

Mikro taglas on minu arust piisava tugevusvaruga, tegu ju siiski võistlusjahiga. Kui tugevas tuules võisteldes roolimees ja kaks või kolm härga pardal tasakaalustavad, on jõud taglasele märgatavalt suuremad kui mingi 100-kilose kiilsverdi mõju.

Kui Mikrol kiil(giljotiin)sverti kasutada, peab taglase ümber sättima ja ilmselt ka roolilehte suurendama. Pöördsvert käändub nimelt jahile kõhu alla ja seega on ristlõike pindala jahi suhtes tagapool, kuhu on arvestatud ka purjestuskese. Võib-olla õnnestub taglase ettepoole paigutamisega jaht ka tasakaalu saada, kuid sellist sverdikaevu pikkust kiilsverti ei oskaks mina paigaldada teisiti kui läbi kajuti katuse :roll: . Mikro praegune svert just seepärast ongi kitsas, et muidu ei mahu teda sverdikaevu sisse käänama.

Veel: Mikro ei toimi tegelikult vaid kerepüstuvuse najal, põhjas ballasti vist 300 kilo. Seega 70 kilo lisandumine kere pingeid kuigivõrd ei suurenda. Sverdikaevuga on teine asi, ootamatu kivi otsa sõites võib raske giljotiinsvert jahi pooleks ajada, kui üles tõsta ei jõua. Pöördsvert on sel puhul ohutum.

_________________
Toetagem vaalapüüki :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 12 Sept 2005 00:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Tegin siis pisut uut pilti Julia hetkeolukorrast. Et mitte Kipperi serveriruumi raisata, on nad pildis üleval. http://pilt.ee/view/567082/

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 12 Sept 2005 20:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Aitüma, täitsa mõnus vaatamine. Igast detailist ei saa fotol küll täpselt aru, sest ümbrust ei näe. See, mis näha on, näib kinnitavat mu eelmise kirja seda rida, mis algab: "Igatahes, minu mulje põhjal..."

Sverdi tagaliinist on tükk ära, selle saab klaaskiudpahtliga ära paigata. Võiks sverdi-kiilu siis lihviga üle lasta ning seejärel näiteks Hempeli krundiga üle käia. Tekki võib ka klaaskiudpahtliga parandada, proovisin võrdlevalt Hempeli originaal-kahekomponendilist pahtlit ja tavalist automeeste klaaskiudu. Migeid suuri tugevuserinevusi ei täheldanud, pragusid sisse pole tulnud.

Kas tagareelingud on Sul originaal või mõne kohapealse sepa toodang?
Mul need nimelt teise kujuga, lühemad, mis teeb näit. masti sidumise nende külge raskeks.
Kangas, mis "loomakarvu" ajab, peaks ju lausa Mistra olema, minu jaht on seest punast värvi sellisega üle tõmmatud. Eks ta sooja ikka hoiab ja mõnele võib sihuke tumepunane interjöör suisa erootilisena tunduda...
Hall kangas ei ole vast nii atraktiivne, aga sooja hoiab ikka.
Kas punase puu vineerist detailid (luugid, laua, kaaned, sahtli jms oled ära võtnud? Loodetavasti on need korras.

Tegelikult võiks Mikroga proovida ka vähemalt mõne Muhu väina etapi läbi sõita. Vaikse laine ja hea tuulega peaks Mikro igast kiiljahist kiirem olema. Järsu või kõrge lainega saab aga viimasest kohast rõõmu tunda.:D

_________________
Toetagem vaalapüüki :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 12 Sept 2005 20:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Veemees, ahtrireelingud on vist "eritellimus". Originaalid on vähe teised. Aga ma tahan neid veel muuta ... veelaskmise lasipuu teha :wink:
Punasest puidust pole Julias midagi tehtud ... peale ühe õnnetu sahtli. See on pildil veel ka alles, otse luugi all kokpiti ees. Laud on männapuust, samamoodi koikude alused luugid tavavineerist. Rohkem mingeid puitjubinaid polegi, neid tuleb kõvasti juurde teha.
Too hall kangas on rõvedus, see läheb otsejones, kus kurat. Asemele peab miskit mõtlema automaailmast.
Aga põhiline mure on siiski luukerega ehk kere sisse liimitud osaga. Piltidelt ei paista, kuid see on kohati täiesti lahti irdunud kere küljest. Hästi on see näha sellel pildil: http://pilt.ee/photo/567082/13030501/. Siin http://pilt.ee/photo/567082/13030455/ on näha Piiteri töökultuur: minu hinnangul täiesti suvaliselt plätserdatud klaaskiud, mis peaks vööritugevdust ja esimest ballasti kinni hoidma. Samamoodi on suhteliselt lahti kõik ballasti paigal hoidvad plönnid ja panipaikade vaheseinad eriliselt tainad. Seal sees peaks olema ka ujuvust tagav vaht. Irdunud suuremad kamakad on näha paremas pardas ... need kollakad junnid. Kus pole viitsitud klaaskiuga korralikult õnarust lamineerida, on valatud paljas vaik. Pakasuuha, nagu ikka. Sverdikaevu tagumine A-tugi on näha, samasugune tuleb ka ettepoole teha. Üldse on too kaev üks suur nöga. Originaalis pole talle ettegi nähtud tugevndust, kogu sverdi väänamise peab ärataluma imeõhuke põhjaga kokku puutuv osa. Seejuures ei ole kaev koos väliskestaga lamineeritud, vaid eraldi sisse kleebitud. Samamoodi on natuke liiga pehme kogu kere aga selle vastu ei aita miski. Praegu vajutad lausa käejõuga parrast mõlki. Mina oleks vähemalt ühe kihi paksema selle teinud ja sverdikaevu miski nõksuga koos kerega lamineerinud. Eks siis, kui lahti saab võetud, mõtleb veeliinist allpool oleva osa jäigastamisest. Ma saan aru, Micro pole mõeldud Väinamere laidudel käimiseks ja põhjapeal istumiseks, eks sellest ka osad vigastused. Kuid just selleks ma sverdiga või ülimadala süvisega asja tahangi. Samamoodi istuvad ju Inglismaal jahid täiesti kuival, kui on mõõn. Põhi peab jahi raskut taluma ... ja see 500 kg ei ole just suur raskus.
Muu kõik on "meelotshi". Svert on juba korra lahti käinud, see pisike mõlk tee midagi.
Üldiselt vaadates seda kereehituse töökultuuri saan aru mõistest "käsitöö kvaliteetjaht". Miks Arcona või Swan maksab kaks korda rohkem, kui Bavaria.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 12 Sept 2005 22:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 04 Mär 2004 16:09
Postitusi: 1212
Asukoht: Kiili metsas
Mina ei soovitaks küll ilma projekteerimiseta ja arvutusteta laialdasi ümberehituse ette võtta. Palju kulu vähe villa. Parem lapi vead ära ja kasuta Microt laidudel ja kodurannas lühikesteks sõitudeks. Pikemateks retkede jaoks osta mitmepeale suurem ja mugavam jaht kõrvale.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 12 Sept 2005 23:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Ma vaatasin tõesti, et ribi põhja küljest lahti. Aga selle peaks riide ja vaiguga kokku andma ajada.
Mul näiteks ees neli tinaplönni põhja külge lamineeritud, Sul millegipärast kolm. (Kaal on ilmselt sama, üks plönn lihtsalt suurem.) Lamineerimine või liimimine võiks muidugi paremini tehtud olla. Aga Mikrot järele vedades olen näinud, et põhi peaks tal siiski suht kõva olema - ükskord jäi terve jahi raskus ainult ühele treila rullikule kandma, aga ei mingit murdumist ega mõlki. Ka mees, kellelt ta ostsin, ütles, et põhja tugevuse üle kurtma ei pea.
Küljed on jah õhemad ja neid võib käega muljuda. Aga see osa on juba veeliinist kõrgemal. (Teatavad paadid vist tehtigi omal ajal nii, mul on vana Kadett, ka see on ülaltpoolt muljutav.) Veeliinist altpoolt tundub minule küll, et asi on tugev.
Sverdikaevu ehitus on Mikrol jah küsitav. Mu arust on nad selle pöördsverdi süsteemi ühelt Prantsuse minitonniselt "maha aretanud", omal ajal oli Kaatreis-Jahtes tolle skeem, mille juures venelased siis rõõmsalt kommenteerisid, et "naassa jahta" tuleb kah sihuke. Ja aastakese pärast hakkasidki esimesed Mikrod valmis saama... Küsitav on ta just seetõttu, et svert ei käi keresse, vaid pöördub põhja alla. Ja kui ikka täie valuga kivisse ajad, võid tõesti midagi ära lõhkuda. Siit aga ka minu kogemus, mis peaks Sind rõõmustama: mina ostsingi just sihukese kivides käinud Mikro. Svert oli peaaegu pooleks aetud, kuid: sverdikaev oli vaatamata sellele TERVE! See tähendab, et immitses vaevu vett läbi, mida ta olevat teinud juba algusest peale - ju kehvasti lamineeritud. Sverdi lappisin ise epo-liimi ja klaaskiudpahtliga ära, kaevu puhul aga oskan järeldada vaid seda, et kuna svert on kaevus hästi madalal, siis takistab kaevu väändumist just jahi põhi - mis, nagu öeldud, ei ole nõrk.
Ja et tugevusjärjestus on just meelega selline tehtudki - kui ka madalikule sõites svert alt ära murdub, siis jahi kere ja sverdikaev peavad vastu.

Nii et laidudel rannaliiva peale tõmmates peab see jahipõhi vastu küll. Suure hooga kivi otsa sõites vahest mitte, aga ega vist ei olegi asja, mis siis täitsa terveks jääks.

Inglismaal seisavad purjekad jah kahe "talla" peal mõõna ajal. Aga keegi ei keela meil Mikrole ka kahte "raudrööbast" kummagi külje alla panemast. Seal, kus sees on "vahekäigu" servad põhja külge lamineeritud, peaks põhjal tugevust küll olema. Ka kursilpüsivus võiks sihukese muutusega paraneda. Ja treilerdatav oleks jaht ikka, kuna keskelt, sverdi juurest, on rullikutee vabaks jäetud. Kui vaja, võib need jälle ära võtta.
Nii et kui Tallinnas õhtul ringi käid, pista rauasaag hõlma alla, et paar meetrit trammirööbast õhtuhämaruses kaasa haarata. :) Või teeks kaugetele imperialistidele tünga ja võtaks hoopis paar meetrit raudteerööbast ?:D

P.S. Mina pesin ostmise järel jahi põhja seestpoolt mitu korda üle ja kuivatasin puhuriga ära. Et saast plastikut ei sööks. Ilmselt oleks kasulik põhjale aeg-ajalt ka uut vaiku määrida, et asi kauem käiks...?

_________________
Toetagem vaalapüüki :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 13 Sept 2005 00:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Peale esimeste vanade autode tegemist, mis koleruttu jälle väsima hakkasid, olen ma kõik tehtavad asjad algosadeks kiskunud, ainult nii saab tulemuse.
Eks ma keeran poldid lahti ja siis vaatan, kas saab kaane maha. Poldid tulevad ideaalselt lahti ja mastiks on pehme. Küsimus tekib mastijala tugevduse ja kokpiti põhjaga. Kuid, nagu autodegagi, kõik, mis on kokku pandud, saab ka lahti võtta :D Ja olgem ausad, isegi kõige vanemast autost on Microl kordi vähem juppe.
Mind ei meelita teadmine hakata plastikut kleepima mõnekuubises ruumis, lisaks ka seda seestpoolt hakata värvima. Kui saaks seda miskis tõmbekambris teha, kus maski alla värske õhk tuleb, oleks teine teema. Ei viitsi ennast mürgitama hakata. Lisaks tahan ikka teada, mis seal vaheseinte ja luukere tagumise kinnise osa vahel ja sees on. :wink: Äkki saab veel kaks panipaika teha? Lisaks tekkis mõte püüda ära kasutada ka ahtris kokpiti all asuv ruum. Sinna ei saa hetkel kusagilt normaalselt ligi. Cabernet' peal oli kokpiti põrandas lausa kaks avaust, sealt see mõte idanema läks. Peaks pisikese veekindla luugiga ahterpiigi tegema, kuhu saaks akud ära peita. Sinna mahub tegema pealt avatava 10 X 40 X 100 mm peidiku, mis on just puudu 8)
Miks veel tahan avada: et saaks mõnuga sisu teha. Nagu uutel jahtidel tehakse, kõigepealt sisu valmis ja siis tekk peale. Seejuures saab ka tekki ehk kajutilage kordi mõnusamalt teha.
Kõikse hullem, et ma pole leidnud jahi läbilõiget. Venelastel on kaks lehekülge, kuid peale tavalise jutu ja kaasasoleva joonise miskit pole. Ja plastikuga kokkupuude vaid sverdi liimimisest. Samas, auto eeltöö ja pitsidega kokkupressitava liimkilbi tegemise sümbioosist see palju ei erinenud :D Eks see samasugune asi on, kui söögitegemine - lugemisoskust on vaja, et juhendist aru saada või kokaraamatust õpetust lugeda :roll:

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 191 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group