Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 191 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 23 Mai 2007 08:00 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 12:32
Postitusi: 93
Asukoht: Tallinn
priit võiks kirja panna ka selle näiteks, et kust mis materjal hangitud on - teistel lihtsam pärast?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 23 Mai 2007 08:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
wing kirjutas:
priit võiks kirja panna ka selle näiteks, et kust mis materjal hangitud on - teistel lihtsam pärast?

Tegelikult ei olegi ju mingeid erilisi materjale siiani kasutatud :D
Tahtmine lollustega tegeleda, käelise tegevuse oskus ja mõtlemisvõime tulevad lapsepõlvest.
Esimene kuur oli rendipind, 400 eek/kuu ehk sinna kulus arutu hulk jahiehituseks vajalikku raha.
Järgmine on nüüd siis sõbra jõude seisev korralik garaaž kodust 10 minuti jalutamise kaugusel, mistõttu asi ka areneb.
Elekter tuleb posti otsast.
Limonaad ja väga harva pudel õlut poest... suvalisest.
Julia koos peaaegu uue peravurriga tuli Pärnust tuttava käest ammu aastaid tagasi 35tuhande eest. Nüüdseks on originaalist järel vaid taglas, magamismatid, purjed, tekivarustus ja otsad. Mootor sõidab kusagil mujal ilma minu loata. Lõpuks peaks jääma vaid taglas ja mõni detail tekil.

Need on siis üldse vajalikud eeldused midagi teha. Ilma nende materjalideta, millest esimene on konkurentsitult vajalikeim, ei ole edasisel mingit mõtet
:wink:

Muud materjalid olen siiski ka ajapikku tekstidesse sisse kirjutanud aga kordamine on tarkuse esivanem.
Vaheldumisi muude toodetega olen kasutanud Saksa tootja Wilckens asju, mis mulle lihtsalt testimiseks anti. Iseenesest saab neid ka osta, kui neid tellida Victoria Shipping nimelisest ärist. Oleme neid hetkel sealtkaudu ka tellinud.
Klaasmatt, polüestervaik, topcoat on siiani ostetud Efekti nime kandvast ettevõtmisest Kiili vallas. Seat saab väikeste kogustega asja osta, vaigu kilo 50, mati jääbid (just paras remonditöödel) 25, topcoat u.100 eek/kg. Sealt ostsin ka lamineerimise tööriistad.
Igasuguseid rulle, pintsleid, atsetooni, vundanendi EPS'i jms mudru saab ehitusmaterjalide poest. Sealt saab ka tööriistasid, kui vaja. Minul on paremini läinud, tänaks veelkord ja jätkuvalt Sandrit (Albin57 Merelind reeder), kes on igasuguste imemasinatega ja näituseks saepuruplaadiga avitanud. Mis ühele praht laos, see teisele hädavajalik materjal :D
Eile andsin katkised roostevabad vidinad lapsepõlvesõber Mariole, kes siis oma liikuvas töökojas need millaski jälle kasutuskõlblikuks teeb.
Kohe varsti läheb vaja erinevat roostevaba polti-mutrit. Vaatab, kas Baltic Bolt või Würth. Usun siiski, et BB, kahe kompressor-Viperi meest tuleb ju "aidata". Üks õige mees tegeleb hobiks vähemalt ühe asjaga, kas USA-raua, H-D'de või merega. Erilised "lollakad" kahegaga... näiteks Kipper (ja tänud Talle siinse kirjutamisvõimaluse eest!) või too sõber, kes mulle töökoda tasuta laenutab ja mõned eriti haigustest nakatunud suisa kõigega, näiteks Jakari päälik Jaak Unnuk. 99,9%, et vähese tuleva elektroonika ostan sealt. Miskit pole teha, mina mõnikord valin kasvõi pisut kallima toote aga sellisest kohast, kus ma tean, et kasum võib mulle meelepärasesse tegevusse saabuda. Ahjah, ka Efekti boss sõidab H-D'ga ja on muidu niisama lahe mees. Ülbete lipsutatud hugobosside firmad miskipärast väga ei tõmba.
Mis siis veel tulevad? Tuleb kõiksugu mudru, et jaht ilus välja näeks ja sõidaks. Eks siis ka vaatab, millise purjemeistri ja otsamüüja poole pöörduda. Aga selge on see, et see suvi on hea küll, kui asja veepeale saab. Uutele purjedele mõtleb järgmine talv.
Mootoriga sama asi. Arrogantide ja fa-fa-vendade äridest lihtsalt ei osta või õigemini, ma ei lähegi sellisesse poodi. Pigem leian mõne tuhande rohkem.
Seega vajalikud materjalid: iseenda tahtmine ja oskus; head ja veel paremad sõbrad; mõnusad ärimehed-ettevõtjad. Ja kõik laabub.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 29 Mai 2007 23:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Jälle mõned päevad möödunud ja on olnud aega Juliat ehitada. Igasugune nokkimine võtab ilmatu aja.
Kõigepealt lappisin ja silusin siiski ka roolilehe ära. Siis võtsin ette sverdi, sest see oli omajagu kõver ja üldse imelik. Geel maha ja leheosa sirgeks, ühele poole läks suisa 6 kihti 400 matti, teisele 2-3. Nüüd on enam-vähem sirge. Hiljem peenviimistlus, toppar, epo ja mürk. Topcoat selleks, et veel pisut kasvatada. Nimelt oli svert haledalt õhuke ja oma khel kõrval püsis ta kummaltki poolt hädisel sentimeetril. Üldse oli svert liiga õhuke kaevu ja alumise auguga võrreldes, sestap sai reda oluliselt kaevu sisse jäävas osas paksendatud. Lisaks sai viimisteltud ka kaevu alumine sisemine pool. Kaks täispikka päeva nokkimist.
Pilt: siin on näha,kui kiitsakas see asi on. Sry, et udune, autofookus pani saba (muuseas, kes oskab Canoni D300 kõpitseda? Probleem masinas, mitte objes, testitud. Ei teravusta ära, ketrab edasi-tagasi). Ja siinide esikülgedes häha olevad augud kummalgi poolel on just tekkinud liiga õhukeses asja loksusmiset-hõõrumisest. Need tuleb ka veel kirurgi kombel lappida.
Pilt

Teine pilt, milline on siis õige sverdi asend sõitmise. Pagana hea on kanaliga töökoda :D
Pilt

Sai ka tekk ja kere seestpoolt edasi tehtud. Kolm viimast ballasti puhastatud ja sisse kleebitud, siiani veel lõpuni lamineerimata. Muuhulgas käis üks sõber vaatamas ja nagu talle kohane, tegi kiire arvutuse mõõtude põhjal: iga raskus kaalub täpselt 32,natuke kilo ehk kokku siis ballasti 225 kilo!!! Sverti pole veel kaalunud, teen enne valmis. Kilo erinevat manti läheb ju igal juhul sinna veel peale :wink:
Siis sai sissepoole esimene kiht topparit määritud. Hakkab juba looma...
Pildil: õhtune seis. Näha ka svert, kuhu on omajagu juurde lamineeritud ja pisut tuleb sinna veel juurde. Et oleks tihe ja tugev!!!
Pilt

Tänase õhtu lõpetuseks sai tekk epokrundi selga. Silumiseks siis kasutatud vaiku, topparit, vibralihvi. Mõtlesin, et teen eriti heaks ja silusin autopahtliga. See asi läks persse!!! Korralik polüesterpahtel keeldus kivinemast ja see tuli pahtlilabidaga maha kraapida. Ei mingit maismaa-asjade kasutamist. Muuseas, valasin Wilckensi spetslahusti tavalisse läbipaistvasse plasttopsi (miski snäkkide asi) - see sulas lihtsalt ära! Egas need plödinad on ikka kuradi kanged asjad, atsetoon on nende kõrval puhas vesi...
Seega jäi, nagu on, peaaegu sile. Lihtsalt ei suuda 32-kraadises kuumuses rohekm nühkida. Homme püüaks siis tekile kaks kihti topcoati peale saada. Siis veel pisut kleepimistööd lihvimist, jälle värvimist ja hakkab jahi kaks poolt jälle kokku saama. Vaatab, kuidas selle jaanikul sõitmisega saab... aga püss veel põõsas pole :D Kuigi vahepeal on ju vaja ka muid töid teha aka jahiremondiks raha teenida :D
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 30 Mai 2007 08:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 17 Mär 2007 00:02
Postitusi: 731
Asukoht: Muuga
niipalju kui mina tean on ainus asjalik fotomeistri mees kaupsi kõrvalt

_________________
kas osta jaht suvila asemel?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 30 Mai 2007 12:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2559
Asukoht: Tallinn
Ähk on siit kontaktist abi:
http://www.artecdesign.ee/~jan/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 30 Mai 2007 21:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:39
Postitusi: 1416
Asukoht: Tallinn
Canoni fotokaid remondib Overall.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 30 Mai 2007 22:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Lubasin teki ära värvida... tehtud!
Tegelikut päris lõpuni veel pole, kaks kihti sai peale, homme siis veel kolmas kiht Wilkckensi kahekomponentset Hard-lack DD peale ja ongi äkki sellega ühelpool. Kiiskavalt valge on küll ja kindlasti sigalibe :D Aga libedusetõrjega tegeleme tulevikus. On üks edev mõte...
Egas suurt enamat jõudnudki teha, nipet-näpet nokkimist, nagu näiteks parraste atsetooniga puhastamine igasuguste kleepkirjade liimijälgedest.
Õnneks töötab manuaalfookus ja nii saab ikka edasi pilti teha :D
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 02 Juun 2007 18:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Käivad ettevalmistused suureks siemuse värvimiseks ja seejärel Julia kokkupanekuks. Mitu päeva kulunud sisemuse lihvimisele, pahteldamisele, jällel ihvimisele ja epokrundiga katmisele. Sledamaks ei viitsi ja ei taha enam asja ajada, nii võibki sügiseni nühkida :D
Et siis selline seis hetkel: tekk ootamas fittingute installi milleks tuleb roostevaba poest läbi käia; sisu vajab värvimist; svert ja roolileht peenviimistlust ja värvimist. Tegelikult on fiti-mitit veel, mis kõik megalt aega võtab :roll:
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 23:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Jälle türts edasi saadud ja sisemus topcoatiga esiemst kihti kaetud. Kaste rohkem seest ei värvi, küll tuleb pardad veelkord vibraga üle käia ja sile ja kenasti kattev kiht peale kanda. Seekord sai topparit kohe 25-kiose tünniga ostetud. Julia sisu värv siis "bella valge", pidi olema Bellade jaoks spetsiaalselt segatud.
Ahoi, TEA poisid! Pole ammu kuulukse, mis seal Pärnumaal toimub? Hakkab minitonnik jaaniks valmis saama?
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 05 Juun 2007 09:30 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 05 Juun 2006 22:07
Postitusi: 341
Asukoht: Prangli
Vaata nende lahustitega ette, kui lahustiks on näiteks tolueen, siis on tegemist ühe üsna mürgise ainega. Muuhulgas mõjub potentsile (halvasti) ja omab kumlatiivset mõju - ehk siis, et terviselehädad võivad alles aastate pärast välja tulla.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 12 Juun 2007 00:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Ühesõnaga, sisemuse kohta võib juba öelda. TEHTUD :D Sai siis viimane kiht topcoati laiali määritud, rohkem ei mäkerda. Mulle kõlbab nii ka, igal juhul sada korda parem, kui vanasti. Seega jääb üle tekk pääle panna, fitiingud külge, pisut puutööd (millest lugupeetud Cat on juba osa ära teinud!) ja hakkab looma...
Pilt

Peale sisemuse võõpamise lõpetamist said uue värvikihi veel ka kajutiluuk, aknaraamid, roolileht ja svert. Nendega tuleb veel peenviimistlust teha aga siiski, hetkeseisuga on kõikmõeldavad vidinad, mida Julia küljes leida, vähemalt korra ka värvipintslit maitsenud. Lisaks viisin õhtul töökotta ka igasugused põhjaplaadid, söögilaua, panipaikade kattevineerid jne. Oli kohe selline purjeka tunne. Käisin vaatsin pööningul üle ka purjed, no esimese hooga kannatab nendega lõbusõitu küll teha. Aga originaal-lavsaanid tuleb ikkagi ringi vahetada millegi asisema vastu.
Ühesõnaga hakkab selle lõputu õuduse õnnelik lõpp paistma ja kapremont vol.3 jääb raudselt ära. Vol.3 saab olema juba kapremonditud jahi käiguomaduste parendamine, igatsugu elektrooniliste vidinate installimine jne. Reedel istusin ja vaatsin kogu pildimaterjali algusest peale läbi ja endal hakkas ka õudne. Nagu selle ülipika threadi algul arutletud, selline töö ei tasu ennast ära... rahaliselt. Aga kurat, ühe maja, ühe auto ja ühe veesõiduki võiks üks mees (kes ikka mehe nime väärib, et mitte olla tühipaljas rippriistlane) elus ikkagi oma kätega valmis teha. Maja ja auto on samal põhimõttel üles ehitatud (isegi mõni), nüüd siis peaaegu jaht kah. Pagana hea tunne on! Ja kardan, et see ei jää viimaseks veesõidukiks...
Pilt
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 13 Juun 2007 12:07 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 928
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
PriitV,
Sul siin üks imelik asi juhtunud- autopahtel ei kõvene!? Minu praktikas pole sellist asja kunagi ette tulnud, palavaga ja üldiselt ikka probleem, et kõveneb liiga kiiresti, läheb käest ära. Põhjus pidi olema veel värske epo või muu keemia, arvan. Autopahtel polüesteralusel, sama, mis kõik polüestervaik, gelcoati ja "sama pere" asjadega ei saa riidu minna.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 13 Juun 2007 13:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Kui ma Priidu kirjade algusse tagasi rullin, siis näen, et algul kavatsetud töödest on kõva ports ära jäänud. Kas Vene inseneride lahendused osutusid siis töökindlamaks või algul välja hõigatud ümberehitusplaan teostamatuks?
Pean silmas järgmisi detaile:
1) kolmnurkne vöörikast kajutis
2) sverdikaev
3) ankrusüvendi puudumine vööritekilt
4) kiilsvert
Ei nori, lihtsalt huvitaks, miks nii läks. :roll:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 13 Juun 2007 23:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Toivo, lõpuks kivines ära aga jäi ikkagi selline rulliv ja paberit täis ajav möga. Teise portsu tegin väga tõpse kinnitikogusega ja hästi nati veel peale. Ikka sama jama. Kusjuures polnud lähikonnas epoksiidi haisugi. Samas kattis epokrunt selle jama kenasti ära ja lõppkokkuvõttes täitis autopahtel oma ülesande - täistis ära augud. Aga kahjuks ei saanud asja peensusteni viimistleda. Seega jäid mõned lohud ja augukesed aga so what? Peaasi, et on puhas ja kõva.

Indrek, need olid ideed, mis oleksid ka teostatavad, kui ma paneks tärmini järgmise aasta jaanipäevaks. See on esimene põhjus. Teine põhjus on see, et istusin ja mõtlesin ja otsustasin, et olgu ikkagi klassijaht. Mine tea, tuleb plaan treilale tõmmata ja Usmale võistlema sõita... Ahjah, jällegi see peno teema. See on klassireeglite järgi vajalik ollus sees, Microtele on ette nähtud varuujuvus. Ma veel täna mõtlen ja arvutan, äkki ma siiski valan pisut kahekomponentset vahtu ahtrisse sisse. Kesklaeva sai vana penoga samaväärne kogus EPS'i pandud, ahtris on hetkel puudu u.50 liitrit. See oleks viimane aeg tollesse kokpiti põrandat toetavasse kinnisesse ruumi sisse valada. Samas, too teine paat, mis on remondis, see on kahekihiline. Ja vesi teeb selle uretaanvaigu ikka kiiresti täieliseks kaastaks ja käsnaks. Kuna reeglite punkt A1.12 b. annab võimaluse vanematele jahtidele vajadusel siiski ka täispuhutavat ujukit paigaldada, ei tohiks Julial probleeme tulla, kui tõesti peaks mõõtmisele minema. Sest ma arvutasin nende kalkulaatori põhjal välja, et see originaalpeno, kogu kere plastik, vähene puit ja teoreetiliselt veekindel kandetala siiski ei taganud veepeal püsimist, kui jaht on täielikult vesilastis. Seega jääb üle vaid kokpiti põranda alla vajadusel kinnitada miskine "ujupõis".
Selle pärast ma ka mingeid ehituslikke muudatusi ette ei võtnud. Pigem ehitan järgmise algusest lõpuni ja siis juba täpselt sellise, nagu ise tahan :D On ju seegi mõte välja öeldud juba aastaid tagasi...

Aga ka ketkeseis: käib fittingute paigaldamine, lakkimine jms tegevus. Tekk ei ole veel peal kinni, sest Sika Eesti oli lihtsalt kinni ja keegi isegi telefonile ei vastanud. Seevastu kulutasin tavapärase "tonn"i muudele asjadele: 612 krooni roostevabale ja 402 krooni polükarbonaadile. Happekindlat roostevaba saab tõesti täiesti vabalt ja igasugust Baltic Boldist ning hinnad ei ole üldse tapvad. Kartsin hullemat. Mõned näited (ümardatud üles täiskroonini) jahtidel rohkem esinevate asjade kohta, vaatan tsekilt: M8 mutter 2 krooni, M10 mutter 4 krooni, 2mm splint 1kroon, M4 ja M6 mutrid-poldid kõik jämedalt 1 kroon ja alla selle. Kübarmutrid on pisut kallimad, soodikelgu kinnituseks ostsin M6 kübaraid, need maksavad 8 krooni. Suuremad seibid maksavad 2-5 krooni jne. Ma ütleks nii, et 500 krooniga varustab suuremagi jahi varuosakasti tagavara roostevabaga kenasti ära. Tegelikult saab ju igaüks ise ka kodukalt hindu uurida :D
PC, välimuselt pleksiklaasiga sama asi, pärineb ProPlastikust. PC on aga asi, mida kasutatakse isegi dragiautode esiklaasidena, jahtide kajutiakendest rääkimata. Oluliselt tugevam ja parem asi, kui vanamoodne pleksiklaas. Kallim, seda küll. 2X0,4 tükk 400 tugrikut.

Kui nüüd veel SIKA seltskond ärkab ja ma selleks hetkeks täielikult pankrotistunud pole, saab äkki teki lõplikult peale (täna sai ta lihtsalt kerele peale lastud, vintsi võlud!). Aga see nokkimine võtab ikka ilmatu aja!!! Hetkeseisuga on Julia kallal tehtud tööd umbes 800 tundi, mis vastab peaaegu 5 kuu töötundide arvule. Ja see on reaalne kiire tegutsemine, lisaks minule ei ole ka Sander passija ja nautleja tüüp. Kui töö, siis kiire, kui õllejoomine, siis kastiga. Aga vähemalt minule õlu ja töö koos ei käi. Kokku koos jutustamistega on töökojas inimtunde veedetud umbes 1000.
Kulusid (sest neid kuradeid tuleb ju veel omajagu) ei taha isegi kokku lüüa. Oleks võinud pigem mõne eriti ilusa, pika ja juba restotud puujahi selle rahaga Rootsist tuua. Ja seda päris tõsiselt.

Kuid üks asi on siiski selge: kapitaalselt remontida vana jahti ei tasu aga ise uus one-off jaht ehitada tuleb odavam, kui samasugune poest osta.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 14 Juun 2007 07:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 09 Dets 2005 09:36
Postitusi: 382
Asukoht: Muhu
PriitV kirjutas:
Kui nüüd veel SIKA seltskond ärkab ja ma selleks hetkeks täielikult pankrotistunud pole, saab äkki teki lõplikult peale.

Soudal'il SIKA'ga sarnane toode olemas (vist oli soudaseal, ei viitsi garaage vaatama minna). Hinnavahe kah mitmekordne. Endalgi mingi kast või poolteist riiulis hapnemas.
Kui huvi, helista: 50 38 636
Tarmo


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 191 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group