Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Vator 17 HT - teett
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=15&t=9142
2. leht 2-st

Autor:  teett [ Teisipäev, 24 Mai 2016 17:02 ]
Teema pealkiri:  Re: Vator 17 HT - teett

Olen nüüd 2 korda isetehtud kütusemöötjaga jõe peal käinud ning mootori kütusekulu omale selgemaks saanud. Varem tundus, et kütusekulu on läbitud distantsi kohta suhteliselt suur, ligi 1,5l/nm. Nüüd mõõtja näite vaadates sain aru, et suur kulu on tekkinud ilmselt läbi Tartu linna aeglasel käigul sõites. Tuli välja, et peaaegu tühikäigul umbes 6 sõlmega sõites on kulu 0,8l/nm, aga kiirust sõlme-paari võrra suurendades läheb kulu kohe vähemalt 1,5l/nm peale. Ja glissis jääb kõige optimaalsem kulu 17...21 sõlmese kiiruse vahemikus 0,9l/nm kanti.
Mõõtjale GPS-i või bluetooth-i funktsionaalsust ma pole viitsinud juurde teha veel, kuna praegune konf täidab minu esialgseid eesmärke: näha, kui palju kütust on veel paagis alles ning hetkekütusekulu. GPS-i või telefoni lisamine annaks ainult ökonoomsuse hindamisel mugavuse juurde või logida kütusekulu.

http://www.youtube.com/watch?v=zmQK6wzGHdE

Telefoniga tehtud video kvaliteet on nii nagu ta on :)

Autor:  teett [ Neljapäev, 22 Sept 2016 19:53 ]
Teema pealkiri:  Re: Vator 17 HT - teett

Kuna suuremad sõidud selleks hooajaks on sõidetud, siis teen väikse kokkuvõtte.
Hooaja alguses sai paadile paigaldatud platvormiga redel, VHFi ja AISi antennid, salongivalgustus, Cobra MR F77B GPS merejaam, Simrad GO7 plotter ning lisaaku. AISi seadet hetkel paadi peal veel pole, kuid kuna niikuinii sai kaablite vedamiseks polstrid lahti võetud, siis panin kohe ka AISi antenni külge.
Mere peale väga ei saanud, kuna terve puhkuse ajal oli ainult 3 päeva tõeliselt vaikset ilma. Siiski sai paar korda Abrukal ära käidud ning ühe korra ka Abruka sadamas paadis ööbitud, väga lahe oli. Samuti sai osa võetud merepäevade eskaadrisõidust, kus ilmselt tuulise ilma tõttu olin ainuke mootorpaat :D Paadiga käisin ka Piirissaare päeval, alustades ja lõpetades sõidu Tartus, kena 130km pikkune tripp tuli kokku.

Manused:
Faili kommentaar: Merepäevadel
2016_1.jpg
2016_1.jpg [ 607.7 KB | Vaadatud 2053 korda ]
Faili kommentaar: Redel ja antennid
2016_2.jpg
2016_2.jpg [ 946.06 KB | Vaadatud 2053 korda ]
Faili kommentaar: Piirissaare trip
2016_3.jpg
2016_3.jpg [ 246.15 KB | Vaadatud 2053 korda ]
2016_marsruudid.jpg
2016_marsruudid.jpg [ 489.99 KB | Vaadatud 2053 korda ]

Autor:  teett [ Laupäev, 12 Mai 2018 20:15 ]
Teema pealkiri:  Re: Vator 17 HT - teett

Eile sai paat hooaja alustamiseks valmis pandud. Kuid mootori trimm lõpetas koostöölepingu. Sain mootori korra üles tõsta ja alla lasta ning prooviks käima panna ja pärast seda enam trimm ei teinud piuksugi. Kontrollisin kiirelt üle, et trimmimootorile toitevool läheb kenasti peale, kui nuppu vajutada, seega oli kohe aru saada, et viga on trimmimootoris.
Ega siis midagi... trimmimootor maha ning sealt seest leidsin paraja koguse ilusat valget meresoola :roll: Keegi oli varem selle mootori juba punase hermeetikuga kokku pannud ning ilmselt ei ole selline lahendus päris vettpidav. Puhastasin mootori ära ka, kuid korralikult tööle seda ei saanud, kuna harjasid hoidvad vedrud on täiesti ära roostetanud. Lisaks on tugeva oksüdeerumise märke ka mujal.
Kuna vee peal võiks kõik 100% kindlusega toimida, siis tellisin uue mootori. Õnneks on uut mootorit mõistliku hinnaga B-varuosana saada.

Manused:
trimmimootor.jpg
trimmimootor.jpg [ 170.36 KB | Vaadatud 998 korda ]

Autor:  tiit [ Pühapäev, 13 Mai 2018 10:31 ]
Teema pealkiri:  Re: Vator 17 HT - teett

Punane hermeetik sobib ainult kuumadele pindadele mootorites . Veekindel on hall . Must puhtalt õlile . :)

Autor:  Mark [ Esmaspäev, 14 Mai 2018 07:11 ]
Teema pealkiri:  Re: Vator 17 HT - teett

Pidage nende värvidega hoogu! Igasuguseid erinevaid hermeetikuid leidub igasuguseid erinevaid värvi. Valge, hall, must, pruun on enamusel valmistajatel selle nii öelda veekindla hermetsi tavapärane värviskaala.

Autor:  teett [ Esmaspäev, 14 Mai 2018 13:53 ]
Teema pealkiri:  Re: Vator 17 HT - teett

Mida targemad mehed muidu hermeetiku kasutamise kohta kohas, kus on o-rõngas tihendid ette nähtud, üldse arvavad? Sain uued o-rõngad ning harjade jaoks vedrud ja plaanin trimmimootori ajutiselt kokku panna, et saaks jõe peal käia kuni USA-st uus mootor kohale tuleb.
Mina teeks pinnad korralikult puhtaks, paneks uued o-rõngad ning hermeetikut ei paneks üldse.

Manused:
trim dc motor.jpg
trim dc motor.jpg [ 41.03 KB | Vaadatud 761 korda ]

Autor:  wagoneer [ Esmaspäev, 14 Mai 2018 21:53 ]
Teema pealkiri:  Re: Vator 17 HT - teett

Tee O rõnga soon kenasti puhtaks. Vaata,et seal ei oleks korrosioonist tulnud süvendeid O rõnga soones.
Ja kui kõik kena,siis ei tohiks olla küll mingit vajadust selle hermetsiga mäkerdada seal. O rõnga peaks igal lahtivõtmisel üldiselt ära vahetama(kasvõi oma meelerahu huvides), seda aga vahest ei tehta ja siis mätsitakse hermetsi vahele. Kui on kahtlus,et ei tõmba korralikult olemas olevat O rõngast kinni, saab osta ka mõõdult 0,xx mm suurema O rõnga. Pean silmas siis,et O rõnga materjal on natuke originaalist suurema läbimõõduga. Seda muidugi eeldusel,et ei ole tegu mingi ime mõõduga, mis tehtud vaid ja ainult selle jubina tarbeks.
Aga kui on pinnad kole auklikud(eriti soone ülemise osa külgede pealt),siis pole hermetsist pääsu. Aga seda ei pea ka palju panema.

PS! see on siis maaroti arvamus,kes mere asju pole eales veel näppinud. :oops:

2. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/