Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 45 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Hirvas 515 HT. Tauri
PostitusPostitatud: Reede, 30 Apr 2010 19:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
Kuidas maarott merele trügib.

Oli aasta 2006 kui ma käisin Pirita kai ääres ja vaatasi erinevaid ilusaid kaatreid. Miski nagu sundis auto24-s vaatama müüdavaid kaatreid ja sai ka mitmeid aluseid vaatamas käidud. Iga uus "pruut" tundus parem kui eelmine, kellel ma kosjas käisin. Selles olukorras sai taas kontori seinte vahel pea selgeks mõeldud ja asja edasi lükatud. Viimane toiming õnnestus eriti hästi- sai vahepeal natuke reisijana mõne alusega sõidetud ja ...

Saabus MASU ja ma hakkasin taas ringi vaatama, et äkki nüüd tekib hulganisti mahajäetud "pruute" turule, keda oleks lihtne enda juurde meelitada. Paraku päris nii see ei läinud! Ikka oli müügis Muhvi Meretäheke, mille ostuplaane sai mitmeid kordi kaalutud ja veeretatud. Kui Muhv sai oma alusega ühele poole siis oli asi selge- peab kiiremini tegutsema. Lugedes seda foorumit ja eelneva kodaniku teema põhjalikult läbitöödatud otsustasin jonnaka eestlasena ikka sama reha proovida- nettivenesse ja paati otsima. Paadi tüüp oli selleks hetkeks selgunud- HT!

Seadasin endale eesmärgiks tuua põhjanaabrite juurest just merel liikunud alus. Järvel rahulikult tiksuv alus ei tundunud väga usaldusväärne minu aluse tulevase elukohaga võrreldes. Otseloomulikult otsisin võimalikku parimat hinna ja aluse suhet- usaldusväärset omanikku ja kindlasti ei tahtnud ma ehku peale päev otsa kuskile kesksoome Botnia lahe äärde kihutada- Helsinki ja selle ümbrus peaks piisavalt ainest pakkuma.

Lõpuks sattusin paadi otsa mis oma värvilahenduselt ja veel nii mõneltki asjalt ei sobinud minu ettekujutustega. Küll aga sobisid selle aluse tehnilised näitajad- mootor 70HP, HT ja igati treilerdatav- paadi kaal 500kg.

Esimene kõne läks sõbrale soomlasele- nimelt ei tundnud ma paadi ostu puhul ennast soome keelt pruukides just kõige tugevamalt. Samas oli lootus, et kaasmaalane tunneb ehk müüja kõnestiilist ära tegeiku müügi põhjuse- igaljuhul kindlam.

Edasi läks asi nii, et mina kribasin sõbrale teisele poole lahte oma soovid maili- siis sain kõne ja seletasin maakeeli ära mis on mis, mida ma teada tahan. Ettevalmistus oli tugev- kõne tulemus muidugi tühine- nimelt paadi omanikk ise kuskil lõunamaal varbaid soendamas ja sõber, kes telefonile vastas ei osanud enamus küsimustele vastata :)

Igaljuhul oli paadiomanik nädalapärast kodumaal ja ma kupatasin juba terve eskaadri soomes paati kaema- see jäi ära sest kuigi meil aprilli esimestel päevadel oli lumi juba kadunud siis Helsinkis olid veel hanged!

2 nädala pärast helistas paadiomanik ise- et nüüd lumi kadunud ja tulge paati kaema. Selleks hetkeks olid mu autohuvilistest sõbrad soomes ennast juba äärmiselt ebakindlaks mõelnud ja keeldusid ilma minuta paati vaatama minemast- mina, elupõline maarott pakkisin ennast Vikingu pardale ja kimasin kipperist omandatud teadmistega soome pealinna paati vaatama :)

Selgus, et paati müüb suhteliselt muheda olekuga halli karmi habemega 50-ndates mees. Kurtis et on ka teine paat ja ostis sügisel omale tsikli- enam e jõua nii usinalt merel käija. Paati näidati nii seest kui väljast- ei peljatud ka mootorit kävitamast ja näidati vigu...

Peale vaatamist kinnitas Soomlasest sõber, et see vend oli päris pekka- raske pidavat uskuda olema, et ta midagi oleks varjanud ja valetanud- ah jaa... mullegi hakkas see kaater ikka meeldima ja peale väikest kauplemist lõime ka käed. Lubati veel põhi ära teha ja leppisime koku et 2 nädala pärast toimub kaubavahetus raha vastu (käsirahast keelduti sest käed on ju löödud) selle peale kohalik soomlasest "tõlk" ütles ka , et ikka päris somm on see paadi mees..

2 ndl. pärast siis hakkasin paadi transporti organiseerima- nimelt oli alus ilusti "soome" rantatreileri peal, millega Helsinkis liiklemisel ootab väike 1000 eur trahv siis ...

... nimelt soomes ei tunnistata aeglase sõiduki märgiga 30 km/h avalikel teedel liiklemist- kõik peab olema registreeritud...

Seoses eelnimetatud asjaoluga oli ka kauba sees, et müüja toob paadi treileril sadamasse kus mina siis asjaga edasi tegelen. Kõne tuttavale Tallinkisse ja sain kinnituse, et sadama territoorjumil need seadused ei kehti ja seal võib juba teha nii nagu sadam ütleb.

Mulle jäi suht segaseks kuidas ma oma auto sappa selle rantatreileri sadamas haagin ja hakkasin uurima ka, et kas kuidagi on nii võimalik, et ma ei pea autot soome tassima. Asjaga kaudselt (sillalt) kursis olevad inimesed väitsid, et see ei ole probleem- helista sadamasse ja see neil igapäevane tegevus..

Hakates nüüd kliendina seda siitpoolt organiseerima ei olnud see mitte üldse lihtne- ei olnud nii et helistan Tallinki broneerimiskeskusesse ja öeldakse, et mis tegema pean (või mis hind on). Kuna hinnakujundus mis mulle öeldi tundus mulle enam kui segane helistasin 5 mis pärast samale numbrile uuesti. Tulemuseks oli tulemusetus tegevuse juures aga hind oli juba teine kui 5 min tagasi. Mõeldes kõik uuesti loogiliselt läbi helistasin soome tuttavale, kes juhslikult töötab soome tollis. Kuigi kontorirott suutis ta soome poolsete sadamategelastega kontakti luua ja sealt helistati mulle ja seletati asi ära- ega ikka niisama helistatud- selgus, et oli aastate jooksul juhuslikult ka sinna asjapulkade hulka üks põgus tutvus sujunud. Uus kõne Tallinkisse ja arvake ära... uus hind... küsimuse peale, et kuhu ma paadi tuua lasen öeldi, et seda küll ei tea- peale mõningast mõttepausi küsis näitsik telefoni otsas, et kas mul lihtsam autoga soome poleks minna ja see paat omale sappa haakida...

Kõne Vikingisse... kohe jagati ära, et ma ullike peaks ikka cargosse helistama ja kuna mul selline kummaline soov siis anti suurklientide müügijuhi number, kes ehk oskab eri case paremini lahendada. Siinkohal sattusin tõesti oma-ala proffesionaali otsa- kuigi soov oli kummaline oli talle see kohe arusaadav- paar täpsustavat küsimust- asjalikud vastused ja mu mailis oligi arve koos kinnitusega. (arve oli umbes 2X väiksem kui Tallinki tibid mulle keskmiseks kokku suutsid arvutada) Kuna arve suurus pakub huvi siis ümmarguselt oli see 7 meetri pikkuse ja 2 meetri laiuse, alla tonni kaaluva cargo eest tiba vähem kui 2500 eek.

kuna edasi toimunud kinost on mul ka fotomaterjali, mis on teises arvutis siis jätkan järgmine ndl. (rahustuseks võin ette öelda et alus mul juba hoovis :) )

jätkub....


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 30 Apr 2010 21:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 16 Apr 2007 21:16
Postitusi: 1204
Asukoht: Rammu / Kopli
Hea, meeldiv lugemine, jään huviga pilte ootama :D
Merel näeme!

_________________
TÄNAN!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Hirvas 515 HT- Tauri
PostitusPostitatud: Laupäev, 01 Mai 2010 04:11 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 10 Mär 2007 00:18
Postitusi: 157
Asukoht: Tallinn
Tauri kirjutas:
Kuidas maarott merele trügib.
... nimelt soomes ei tunnistata aeglase sõiduki märgiga 30 km/h avalikel teedel liiklemist- kõik peab olema registreeritud...
jätkub....

olles ise paati soome müünud, tean kohalikest reeglitest niipalju, et tunnistatakse aeglast veost küll, aga ainult traktori sabas. Ehk siis ajasin paadi Tallinnas laevale ja sealpool võttis traktor maha ja vedas legaalselt järve äärde.

_________________
60 HP abimootoriga purjejahid -> www.tattoojahid.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Hirvas 515 HT- Tauri
PostitusPostitatud: Laupäev, 01 Mai 2010 08:54 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 739
Asukoht: Muhu
Rene kirjutas:
Tauri kirjutas:
Kuidas maarott merele trügib.
... nimelt soomes ei tunnistata aeglase sõiduki märgiga 30 km/h avalikel teedel liiklemist- kõik peab olema registreeritud...
jätkub....

olles ise paati soome müünud, tean kohalikest reeglitest niipalju, et tunnistatakse aeglast veost küll, aga ainult traktori sabas. Ehk siis ajasin paadi Tallinnas laevale ja sealpool võttis traktor maha ja vedas legaalselt järve äärde.

Minu teada sama asi ka Eestis kehtib.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 01 Mai 2010 16:12 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 17 Juun 2009 20:48
Postitusi: 432
Aitäh, väga mõnus lugemine, jään pilte ootama :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Hirvas 515 HT- Tauri
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 03 Mai 2010 01:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Rene kirjutas:
Tauri kirjutas:
Kuidas maarott merele trügib.
... nimelt soomes ei tunnistata aeglase sõiduki märgiga 30 km/h avalikel teedel liiklemist- kõik peab olema registreeritud...
jätkub....

olles ise paati soome müünud, tean kohalikest reeglitest niipalju, et tunnistatakse aeglast veost küll, aga ainult traktori sabas. Ehk siis ajasin paadi Tallinnas laevale ja sealpool võttis traktor maha ja vedas legaalselt järve äärde.
Soomes ei registreerita traktorite haagiseid, seega, traktoriga võid seal registreerimata paadihaagist rahulikult vedada ja seda nii kiiresti, kui traktori kohta käivad seadused lubavad.

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 03 Mai 2010 12:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
..nii, Helsingis paadile järele minnes ootas, mind kohe ees ebameeldiv üllatus- nimelt oli see rantatreileri ikka omadega nii läbi, et pukseerides murdus selle diisel läbi. Ma olin juba täiesti kindel, et nii selle paadiga selleks korraks jääbki. Kuigi paadi müüja oli ise asja juures äärmiselt asjalik ei süvendanud minus usku ümber treileri askeldavad humalas kaasaelajad. Tegime väikese nõupidamise ja hindasime võimaliku remondi tulemuse üle. Õnneks oli mul sel päeval kaasas ka inimene kes just selles osas oskas kaasarääkida. Mõeldud-tehtud, tõmbasime treileri autole ja asusime paadiperemehe töökotta teele. Lahenduseks osutus 2 vinkelraua peale ja alla keevitamine.

Õnneks sadamas lahenes asi suhteliselt kiiresti ja meid lubati kai peale alust maha laadima. Siinkohal võib öelda, et teenenduskultuur oli igati OK. Kui olime paati autolt maha laskmas, tuli sadamatöötaja uurima, et kuidas kõige mõistlikum on treilerit tõmmata ja mida arvestama peab. Üldiselt olid kõik elevil, et Soomest kaatrit eestipoole organiseeriti :)

Pilt


Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

lõpuks siis kodus:


Pilt

Järgmisel päeval seadsin siis suuna A-terminali poole, et peale pikka ootamist treiler järgi haakida ja kodupoole liikuda. Siin pool oli ikka tükk tegemist, et asi kätte saada- kuna Vikingu putkas ei olnud kedagi (pühapäev ja oli ainult loetud tunnid avatud) siis kõige parem oli kõrval eckerö poksi siseneva vastava firma töötaja kommentaar, minu küsimusele, et mis ja kus tegema pean: "ei huvita, teine firma ja vaadake ise.."

Õnneks väravas olev naisterahvas vaatas paberid üle ja sain oma vara kätte :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 03 Mai 2010 15:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5806
Asukoht: Saaremaa
Palju õnne!

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 04 Mai 2010 00:51 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 17 Juun 2009 20:48
Postitusi: 432
Õnnitlused.

Lugedes kuidas treileri tiisel katki läks ja siis vaadates eelviimast pilti, kus kaater nina maa poole püsti seisab, tekkis mõte, kui siis oleks ka midagi katki läinud kinnituses... Õnneks ei läinud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 04 Mai 2010 08:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
arvestades asjaolu, et treiler, millega vedu toimus, oli ise paras vaatamisväärsus ja muuseumi eksponaat siis võin ausalt öelda, et mul oli kogu selle protseduuri ajal hing kinni...

Ja muidugi asjale lisas vürtsi asjaolu, et kui paat püstloodis oli siis härrasmees tuli ja ütles täiesti külmakõhuga, et kuskil mingi vints või rullik ei taha toimida vms.. :roll: Kuigi ma sain niipalju soome keelest aru küll küsisin kõrvalseisvalt keelevaldajalt üle. Ega ma sealtki mingit selget vastust saanud- vist säästeti mu närve. Lõpp hea- kõik hea :D

PS! hetkel siis uue treileri otsingud- hetkel läbirääkimised www.haagised.ee firmaga. Nendelt kunagi tellinud tavalise käru ja toodanguga üldjoones rahul (just tugevusvaru)

Enne uue paadiaagise soetamist ei saa vette lasta ja proovisõitu ka teha, sest selle rantatreileri peale ma teda enam tagasi ei taha sikutada...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 04 Mai 2010 14:31 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Tauri kirjutas:
PS! hetkel siis uue treileri otsingud- hetkel läbirääkimised www.haagised.ee firmaga. Nendelt kunagi tellinud tavalise käru ja toodanguga üldjoones rahul (just tugevusvaru)


Google
Error
Not Found
The requested URL /search?hl=et&q=http%3A%2F%2Fwww.haagised.ee%2F&btnG=Otsi&lr= was not found on this server.

Mis firma see selline on?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 04 Mai 2010 14:45 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 739
Asukoht: Muhu
See on see haagisefirma endises ETKVL Automajandis Tähetorni tn.
Link töötas mõni aeg tagasi küll.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 04 Mai 2010 15:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2529
Asukoht: Tallinn
Vähemasti weeb neil küll juba mitu aega surnud...

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 04 Mai 2010 16:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 826
Asukoht: Tallinn / Muhu
Hommikul oli veebileht veel täitsa toimiv. Ilmselt uudishimulike kipperlaste torm sai vanale serverile saatuslikuks :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 04 Mai 2010 18:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
:) lõunapaiku veel toimis ja direktor oli ka täitsa olemas.

tegemist on sellel kohal kindlasti juba teise firmaga- esimese omanik oli pehmeltöeldes flegmaatik- jäi tervele ilmale võlgu, põgenes ja mulle valmistas sõiduautokäru 6 kuud :) Seevastu samas kohas tegutsev uus ettevõtmine on siiani jätnud väga hea mulje- teostatud tööd on olnud kvaliteetsed ja kena tugevusvaruga!


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 45 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group