Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 13 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Barlit 30
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 07 Sept 2015 18:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 26 Jaan 2015 21:37
Postitusi: 33
Asukoht: Tallinn
Muretsesin siis Soomest matkapaadi või matkakaatri või matkaväikelaeva (kuidas kellelegi sobib) Barlit 30. Olen väiksest peale endale laeva tahtnud, kuigi ei tegutse just mereleival.
Pikkust natuke üle 9 m, mass pisut alla 3 t. Mootoriks Perkins 49 hj. Sama mootor muide, mis Pärnus "Piigal". Magamiskohti minimaalselt 5, maksimaalselt 7 (sõltuvalt magaja gabariitidest ja muudest iseärasustest).
Tüübi pilte näeb internetist. Minu isendil on siiski normaaslega võrreldes suurendatud tahapoole ja pisut kõrgendatud roolimaja ning lisatud täiendav metallist kiilu-tala püstuvuse parandamiseks ja lengerdamsie vähendamiseks. Ka WC olemas.
Kavas kasutada nö rahuliku "ujuvsuvilana" ja kaasata ka sõber asjasse.

Arvasin ostes, et vot see saabki ainus omatüübiline Eestis, aga regamisel selgus, et juba olla selline tüüp kuskil olemas. MNTA regaja ei osanud öelda, kus või mis. Kas keegi teab, kus võiks meie mail veel taolist laevukest siis leida? :)


Manused:
Faili kommentaar: Õhulaev... ehk veeskamine Soomes.
11903717_914883595215717_7648989265437603637_n[1].jpg
11903717_914883595215717_7648989265437603637_n[1].jpg [ 75.51 KB | Vaadatud 6100 korda ]

_________________
Noorte Kotkaste Mererühm Tallinnas - NB! uute noorte liitumise võimalus on septembris!
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Barlit 30
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 07 Sept 2015 18:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 829
Asukoht: Tallinn / Muhu
hummel kirjutas:
Kas keegi teab, kus võiks meie mail veel taolist laevukest siis leida?

Tundub, et näiteks Tartu kandist ;)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Barlit 30
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 07 Sept 2015 20:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 26 Jaan 2015 21:37
Postitusi: 33
Asukoht: Tallinn
Tänud! Asi selgem!

Lugesin seda kuulutust ja mõtlen, et kuidas küll 28 hobusega see 17 kmh/9 sõlme paadikesest välja venitatakse mootorit keema laskmata. :D
Samas peab veel tasahilju mainima, et kuigi minu taskuristleja on üle 15 a noorem, tuli tema omandamiseks välja käia umbes selline summa, millelt eelmainituga võrrelduna suisa nr 1 eest puudub. :P

Puudub mul küll ka see vahetent roolimaja ja ahtrikajuti vahel, kuid vaevalt see hinda niipalju väänaks. Kui raha ja muid resursse tekib, vb saab tulevikus edasi mõelda, kuidas/kus seda tenti sinna õmmelda.

_________________
Noorte Kotkaste Mererühm Tallinnas - NB! uute noorte liitumise võimalus on septembris!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Barlit 30
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 07 Sept 2015 21:32 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 30 Juul 2012 20:52
Postitusi: 37
Asukoht: Pärnu
http://www.mototehnika.ee/kasutatud/aut ... _missing=1

Selline oli ka vahepeal müügis. Kui ma õieti mäletan, siis lõpuks küsiti pool sellel lingil olevast hinnast.

_________________
555 255 17


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Barlit 30
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Sept 2015 07:23 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 07 Apr 2014 19:17
Postitusi: 120
Asukoht: Salmistu
Äge lootsik. Olen avastanud end ka viimsel ajal justnimelt matkapaatide kuulutusi sirvimas ja miskipärast samuti Barlit30 silma jäänud. Mootorpaadi hinnaga saab kahe magamiskajuti ja wc võimalusega rahuliku popsutaja. Miks mitte :) PS. minu meelest on tendiga palju viisakama väljanägemisega kui "kõvakatusega".
Kui nüüd võrrelda tavalise 5-6m mootorpaadiga siis ainus miinus sellise laevukese pidamisel vist 2x suurem sadamatasu ning lisanduvad tõste ja veoteenus?
Mul pilk jäänud sellele: http://www.nettivene.com/moottorivene/barlit/599173
Kahjuks oma käega ühtegi Barlitit veel katsunud pole aga eks tuleb see ära teha ja ehk tuleb siis üks sarnane meie registrisse lisaks :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Barlit 30
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Sept 2015 14:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 26 Jaan 2015 21:37
Postitusi: 33
Asukoht: Tallinn
Tsiteeri:

Vaatasin ka seda suvel, kuid ei tule hetkel meelde, miks ei sobinud. Ehk oli hind toona veel pisut kõrgevõitu või mootoriga (tuttava nõuandja arvates) mingi teema. Aga meie kliimat arvestades ilmselt oli kaalukeeleks ka tori.fi-s juhuslikult leidunud kinnine erivariant, mis oli mulle isiklikult pisut meelepärasem.

Mulle imponeerib Barliti (soome k. pidi olema Aurajoen Mosse) juures samuti, et "laeva" on selle hinna juures üsna palju. V. a. see 1 kajutiga modifikatsioon, mis härg linkis. Kere on kujult soome-traditsiooniliselt (a la vana Fiskari) hästi voolujooneline ja puhas. Ahtrilaine väga väike. Vastu-lainet pole saanud veel palju testidagi, kuid lühikogemus näitas, et liigub üsna sujuvalt, paugutades vähe ja kerkivad pritsmed suunduvad enamasti külgedele. Külglaines peaks originaal suht palju loopima, kuid minu omale on pandud alla lisakiil ja üle Soome lahe tulles 1-2 m külglaines (põhjal asuv küttetank ka täis pandud) oli sõit isegi veel võimalik. Laual küll midagi hoida ei saanud. :?

Kallim adminnida näib ta küll oma pikkuse ja kaalu poolest, kuid ilmselt mitte palju enam, kui tüüpiline väiksem kiiljaht. Sobiv 3,5 t paadiveo-tänavatreiler on vist u 4000 EUR. See ongi vist suurim, mida pakutakse kuulpolthaakele. Eks siis kulud lisandu...
Samas noh eks ringsõidul sadamakulu kokkuhoiuks saaks ka kalda äärde ankrusse jätta mõneks ajaks ja abi-kummipaadiga maal käia. :)

Tsiteeri:
Kahjuks oma käega ühtegi Barlitit veel katsunud pole aga eks tuleb see ära teha

Kui peaks ajaliselt kokku sattuma, siis vb kannataks huvi korral kunagi tulevikus midagi kokku leppida.

_________________
Noorte Kotkaste Mererühm Tallinnas - NB! uute noorte liitumise võimalus on septembris!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Barlit 30
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Sept 2015 16:48 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 07 Apr 2014 19:17
Postitusi: 120
Asukoht: Salmistu
Kinnine? Sul pole ju selle maha lükatava kõvakatusega. Kas siis salong juhi tagant seinaga kinni ehitatud vms? Pane rohkem pilte, tundub huvitav.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Barlit 30
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Sept 2015 14:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 26 Jaan 2015 21:37
Postitusi: 33
Asukoht: Tallinn
Kui netist fotosid otsid, siis originaal-barliti roolimaja peaks tõesti tagumise seinata olema. Selle asemel hoiab ilma eest lahtisele osale paigaldatav tent. Minu omal on aga jah roolimaja õige pisut pikendatud ja tagant seinaga (milles lükanduks) kinni ehitatud ning tenti polegi. Vb, kui aega ja raha satub olema kunagi tulevikus, võiks igaks puhuks ka miski tendi sinna vahele teha lasta. Samas ahtrikajuti katusel tahaks hoida alamõõdulist abi-kummipaati.

Tsiteeri:
Olen avastanud end ka viimsel ajal justnimelt matkapaatide kuulutusi sirvimas ...... . Mootorpaadi hinnaga saab kahe magamiskajuti ja wc võimalusega rahuliku popsutaja. Miks mitte...

Isiklik arvamus on, et Eestis on väikelaevandusel üldiselt ja sealhulgas eriti matkalaevandusel on veel päris palju arenguruumi. Lihtinimese ettekujutus võimalikust isiklikust laevast/kaatrist pärineb täna ikka Holliwoodi filmist, kus ässatakse üldjuhul a la 20 m pikkade, 2 baari, 2m ujumisplatvormi ja 2 sillaga, noole kujuliste über-luks-mere-kaatritega, mille küttekulu/h 2-kohaline summa ja hind vähemalt 6-kohaline. Või siis ka sama hinnaga läikiv luksus-kiiljaht (arvan, et neid kasutatakse harvem, sest filmimised sõltuks rohkem ilmast...). "Rikkurite värk" eksole. :lol:
Aga tegelikult on täitsa olemas ka märksa väiksemaid, lihtsamaid ja taskukohasemaid väikelaevu, mis oleksid samuti täiesti suutelised kummipaadist pikemat sõidu- ja elurõõmu pakkuma. See nö tavainimesele, kes juba uue keskklassi auto või maasturi jaksab muretseda/liisida ja pidada, mõistlik piir olekski vb miski < 9 m, < 2,5 t (saab veel tänavatreilal vedada) < 9 s kiirusega öko-matka-pere-popsutaja. Iseasi, et ega seda liiki väikelaeva ju eriti meil müüa ei pakuta ka... :|

P.S. Samuti selle raha eest võiks saada miski väiksema süvisega pere-matkapurjeka, millega purjevõistlustele küll asja pole, kuid kohatine kokkuhoid kütuselt, avar kaitstud sisemus ja rahulik sõdurõõm siiski. Aga ega neidki meil ju eriti saada pole.

_________________
Noorte Kotkaste Mererühm Tallinnas - NB! uute noorte liitumise võimalus on septembris!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Barlit 30
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Sept 2015 16:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 12 Sept 2011 13:30
Postitusi: 287
Asukoht: Juminda
Keskmisest pisut suuremat mõõtu matkapaati omanuna võiks ütelda, et paadis pole asi, selle ikka leiab, ka matkapaadi (vastavalt rahakotile), asi on kuhu selle paadiga minna ja kus teda hoida, sadamaid on vähe kuhu minna ja nagu ka kaikohti kus hoida ja need on kallid:)
Noh, nagu ikka:)

_________________
Janek


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Barlit 30
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Sept 2015 10:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 26 Jaan 2015 21:37
Postitusi: 33
Asukoht: Tallinn
Märkus väga õige.
Aga no kui lugeda meediat ja vaadata ringi, siis viimase 5 a jooksul on vastavad võimalused minu meelest oluliselt paranenud ja näib, et lähiaastail paranevad veelgi. Igal aastal ikka paar sadamat jälle valmib kuskil. Hetkel meenub näiteks Võsu, Mustvee ja Pringis on ka mingi uus asi tehtud, millest täpsemalt küll ei tea... Plaane aretatakse näiteks Kakumäel ja isegi Meriväljal. Näis.
Peaasi, et ka sõidu-klientuuri jagub mõistlikul määral (sh väljaspool suurlinnu) - siis on rohkem lootust, et areng jätkub. Ühel päeval ehk hakkavad ka hinnad pisut kukkuma, kui konkurents tiheneb. 8)

_________________
Noorte Kotkaste Mererühm Tallinnas - NB! uute noorte liitumise võimalus on septembris!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Barlit 30
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 14 Sept 2015 08:41 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 07 Apr 2014 19:17
Postitusi: 120
Asukoht: Salmistu
Matkapaat polegi sadamast sadamasse sõiduks. Seda võid ka mootorpaadiga teha, kihutad ühest sadamast teise, astud kaile, sirutad jalga ning kihutad tagasi. Matkapaadiga popsutad merel/jõel, võtad päikest, teed süüa, käid wc-s, magad. Tuju tuleb, paned ankrusse ja kummikaga randud kus tahad :roll: Kasvõi kivide vahele. Minu nägemus asjast.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Barlit 30
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 28 Okt 2015 21:31 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 27 Jaan 2005 23:36
Postitusi: 3
Juhtusin teemat vaatama.
See barlit , mis poolehinnaga lõpuks müüdi. ei ole tegelikult Barlit 30 kuigi nad ise seda nii kutsuvad. Nimelt ei ole viimane 30 jalga pikk :D. Passis on märgitud seletamatutel asjaoludel 30 kuigi tegelikult on see 26 v 27 jalga.
Antud Barlit 30 (see ca. 18 000€) on minu kastuses ja seikleb Peipsil ja Emajõe alamjooksul. See 17 km/h on reaalne kiirus kui mootorist 2700 rpm-i välja pigistada. Sellisel pöördel ta veel keema ei lähe. Tavaline kruiisimis kiirus jääb 10- 12 km/h (ca 1700 rpm). Mis hinda puudutab, siis paat on hästi hoitud ja eelneva omaniku poolt maksimaalselt hooldatud. Ka see Barlit on toodud soomest 3a tagasi. Siis kui toomas sai käidud oli valikus mitmeid (mõned ka poole odavamad) Barliteid aga silma jäi ainult see. Kui ma õigesti mäletan sa ka Johannat vaadeldud. Kuna mootor oli 50h töötanud ja salongis ei haisenud diisli järgi jne... Selle paadi omanik oli endine meremees kes ehitas paadi mitmed lahendused ise.

Aga üldiselt on see hää lustikummut päevake tiksumist ca 15l diislit.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Barlit 30
PostitusPostitatud: Neljapäev, 25 Aug 2016 15:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 26 Jaan 2015 21:37
Postitusi: 33
Asukoht: Tallinn
Mul on nüüd aastake omandamisest läbi saanud ja üldiselt tuleb sõidukiga rahule jääda. Pisut kõpitsemist ja ideid veel on, kuid seni on ta suhteliselt efektiivselt mind teeninud.
Teravamas külglaines võiks ehk kergel paadil pisut parem püstuvus olla, aga see paraneb märgatavalt, kui valada enne väljasõitu suuresti vett täis põhjal olev mitmekümneliitrine mustaveepaak (millel kasutust mul nagunii pole palju) ja lasta täis kütusepaak. Samuti sai paar liivakotti juurde lisatud. Mootori katte ahtripoolse otsa vahelt ilmselt kipub paduvihma natuke sisse immitsema, mis koguneb sõuvõlli alla, aga selle saab vast lahendatud.
Küttekulu pole suur, kui tiksutada 2000 p/min (6...6,5 sõlme sõltuvalt ilmast). Jaanisõidul sai teha selle kiiruse juures täpsed mõõtmised ja Tallinn - Lohusalu - Naissaar - Tallinn kulus kokku 28 ltr. Paak on 120 ltr ja algul arvasin, et kütusenäidikuga mingi probleem. :D Kui kiiremini sõita, peaks juba rohkem neelama küll.

Pranglil sattus aga pärast sildumist nii, et samas kõrval parkis juhtumisi täpselt sama nimega mootorpaat. Kohalikud siis käisid ka vaatamas ja muigasid. :lol:

Kui kunagi Emajõe kanti asja satub olema, vaataks ka huvi pärast võrdluseks tauri94 paati, kui lubatakse.

_________________
Noorte Kotkaste Mererühm Tallinnas - NB! uute noorte liitumise võimalus on septembris!


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 13 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group