Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 103 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Glastron GX225 5.0 V8 '03 - mkendra
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 31 Aug 2016 23:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 15 Mai 2016 14:08
Postitusi: 107
Asukoht: St. Julian's, Malta
Otsustasin siia foorumisse lõpuks oma veesõidukist lõpuks ka teema teha.

BRACE YOURSELF - POSTITUS SISALDAB ROHKELT TEKSTI! :lol:

Põhimõtteliselt algas kõik sellest, kui 15.mail nägin kuskil kaptenikooli reklaami, et nüüd on võimalik läbida e-õpe jne. Selle reklaamiga meenus mulle eelmise suve idee, et järgmine hooaeg võiks ise kaatri osta ning sellega siis suvi otsa yolotada ning hea õnne korral ka raha teenida. Panin ennast kaptenikooli kursustele kirja ning hakkasin foorumeid läbi kammima veemaailma teemadel. Paatidest ei teadnud ma enne seda hetke peaaegu mitte kui midagi.

Paadiotsingutel tegin teema ka siia foorumisse - Bowrider veespordiks ja lõbusõiduks?

Algselt vaatasin väikse mootoriga (3.0 r4) väikseid Baylinereid, siis väikse mootoriga väikseid Glastrone, sest kartsin veidi kütusekulu ning ei olnud päris täpselt nende teemadega kursis.

4 Päeva suht lõputult foorumite lugemist hakkas juba vaikselt mingit pilti looma selles osas mida ma tahta võiks. Viibisin Tartus ning puht-juhuslikult jäi veetehnika.ee'st silma Raidsaare 5l V8 mootoriga 2003. aasta Glastron GX225 müügikuulutus ning otsustasin seda vaatama minna - lihtsalt, et mingigi ettekujutus sellisest aparaadist saada. Paat hakkas visuaalselt meeldima, aga kuna ma ei olnud piisavalt pädev paadi ostueelseks kontrolliks ning põhisõlmede üle vaatamiseks, siis hakkasin otsima spetsialisti.

Pikk jutt lühidalt - 1. Juunil sai paat minu omaks. Paat sai esimese hooga Ida-Virumaale garaazi transporditud, et enne vette laskmist profülaktline kuur teha ning sadamakoht otsida. Esimene sõit paadiga sai tehtud 15.Juunil Toilas.

Esimese emotsiooni paadist annab kõige paremini edasi vast see pilt. Kriips kõrvuni paati uuesti treilale ajades - vaatamata sellele,et unustasin enne paadi vettelaskmist sonari jala õigesse asendisse panna ning libisesin selle vees paika sättimisel u. 12 kraadisesse vette. :) ->
Pilt

Peale esimest sõitu sai Peipsi äärde sadamakohta otsitud ning paat sai lõplikult vette jaanipäevadeks.

Edasi nüüd paadist endast mõned sõnad:
Paadiks USAs toodetud Glastron GX225 ning mootoriks Volvo Penta 5.0GL-D. Mõlemad valmistatud 2003. aastal. Paadil dokumentide ja sertifikaatide järgi pikkust 6.71 meetrit (ise üle pole mõõtnud) ning laiust 2.29m. Huvitav on see, et paberite järgi paat 2.29m lai, kuid 3 meetrisest ukseavast paati sisse ajades jääb kummaltki poolt üle ainult 10cm :lol: :lol: :lol: Tühimassiks paadil märgitud 1520kg ning istekohti EL-is väljastatud sertifikaatide kohaselt 8le inimesele. Huvitav on see, et USA sertide järgi on paadis kohti 11le inimesele. Muinastulede ööl just istusime sõpradega sadamas seisvas paadis ning meid oli 8 - ruumi oli meile kõigile väga mugavalt ilma, et me üldse ninas olevaid istekohti pidime kasutama. Ninasse pakun, et mahuks veel 4 inimest mõnusalt lebosse. Mulle meeldib Bowlineri kontseptsioon ja V8 ning ausalt öeldes ei kujutagi paati enam teist moodi ette. Mingid kajutid ja asjad...milleks? :D

Paat on hetke seisuga sõitnud 618h. Sõiduomadusi ei oskaks paremini kirjeldada, kui et Bayliner MX175'ga võrreldes on tegemist automaailma üle tooduna S-klassi mersuga. Kiiruseomadustelt liigub edasi vist päris hästi. Vint pole oma esimeses nooruses, kuid ilusa ilmaga gepsu järgi 80km/h. Ise ei oska sellest midagi arvata, kuid väidetavalt peaks okei tulemus olema. Glissi läheb paat muretult - Ainult üks selline episood on olnud, kus paadi kiiremini glissi oleks võinud saada. Ei tahtnud ja ei tahtnud minna, aga kui lõpuks glissi läks, siis enam muret polnud. Tol hetel oli paadis 5 100-120kg meest ja 4 sama suurt diivanil taga lohisemas.

Paadi suurimateks vigadeks on ilu- ja elektrivead. Iluvigadeks sellised väiksed kriimustused ja täkked, mis tekkinud transpordi käigus Ameerikamaalt. Lisaks kriipsudele-kraapsudele on armatuuris paneel, kus lülitid, kinnituskohtadest osaliselt katki.

Elektrivigadest - näidikutest töötas ainult veetemp ja õlirõhk. Lisaks ei töötanud roolist paremale jäävad lülitid (blower,pilsipump ja tuled). Bloweri puudumist ei ole osanud hinnata. Pilsipump on mul ühendatud läbi tasemeanduri otse akusse - pilsipump töötab olenemata massi asendist, kui automaatika arvab, et veetase pilsis liiga kõrge. Tulesid lihtsalt pole veel vaja läinud, kuna ma ei ole pimedas sõitnud.
Umbes nädalakese tagasi sain juhuslikult tööle Bloweri lüliti ja kütusenäidiku - leidsin kaks lahtist juhet, mis lihtsalt massi tahtsid. Ei imesta, kui ka teised näidikud/lülitid ei tööta mõne lahtise juhtme pärast.

Interjööri puudutavatele ilu- ja elektroonikavigadele on lihtne lahendus - $499 eest saab Ameerikast terve uue armatuuriosa koos näidikutega. Tõenäoliselt pole ise jalgratast mõtet leiutama hakata.

Ostuhetkest alates tehtud:
* Mootori kappremont - Plokikaanetihendid olid otsas ja vesi läks mootorisse. Õnneks juhtus see mööda jõge tühikäigul liikudes. Mootor lihtsalt suri aegluubis välja. Peale seda läbis mootor uuenduskuuri.
* Uued kollektorid - Kollektorid olid pealt maha võttes suhteliselt koledad - katlakivi täis. Paat on usas ookeanivett ka saanud ning eks see ole oma osa teinud. Kollektorite ja riserite kohta öeldi, et need võiks ka siis juba ära vahetada, kuna manuali järgi peab neid nagunii iga 7 aasta tagant vahetama - minu mootoril oleks need seega vaja olnud vahetada järgmisel aastal (2003+7+7=2017). Sai uued kollektorid tellitud ja 7a nüüd peaks muretu olema. Kui keegi soovib omale minu vanasid kollektoreid Volvo Penta 5.0 V8 GL-D mootori küljest, siis võin need vanaraua hinna eest ära anda.
Pilt Pilt
* Uus roolivõimurihm
* Uus generaatori rihm
* Üle on kontrollitud impeller
* Vahetatud küünlad - Denso T20TT
* Uus bensufilter - Sierra Fuel/Water Separating Filter 18-7789
* Uus õlifilter - Quicksilver 35-866340Q03
* Vahetatud jalaõli - Quicksilver High Performance Gear Lube @600h
* Vahetatud mootoriõli - Quicksilver 10W30 4-Stroke Marine Engine Oil @614h
* Õhufilter tundus okei ning puhusin lihtsalt läbi
* Vahetatud roolivõimuõli
* Paigaldatud Eesti reg. nr.
* Kere ümber olev roostevaba ja kummikattega kaitseliist (vms?) oli osaliselt lahti - kumm sai välja kakutud ning selgus, et kruvid olid lihtsalt lahti. 7 kruvi oli ka puudu. Würthist sai uued kruvid tellitud.
* Ostes liikus jalg kas üles või alla (kui releesid omavahel pesas vahetada) - 2 uut releed lahendas probleemi.
* Paigaldatud Raymarine Wi-fish kajalood.
* Paigaldatud uued anoodid.
* Uus aku - Varta Silver Dynamic AGM 570 901 076. (70Ah 760A)
* iPadile lihtne ja lollikindel hoidja - Kasutan navigeerimise ja kajaloodi jaoks iPad 3 LTE (koos Lifedge veekindla korpusega), Navionics Boating HD rakendust ning Raymarine Wi-Fish kombot. Julgen soovitada.
* Armatuuri installeeritud 2.1A väljundvõimsusega USB pesa, millega iPad'i laadida.
* Tagumistele kõlaritele juhtmed veetud ning esimesed kõlarid Pioneeri toodanguga asendatud.

Teha:
* Väljalaskega seotud kummitoru vahetamine jalas - tehtud
* Gaasihooval puudu neutraali lülitamise nupp - Müüakse remontkomplekti Siin.
* Uus roostevaba vint - praegune tavaline vint ei tundu just oma esimeses nooruses olema.
* Kas uued sadamakatted (vanade värv väga ei meeldi) või siis vanadel katetel trukikohad üle õmmelda ning uued trukid paigaldada.
* Helisüsteemi kallal veidi vaeva näha - Helisüsteemi tahaks viia teise aku peale, uus süsteem asja juhtima, uued kõlarid, võim ja bassikõlar.
* Klaasid võiks ära toonida - Visuaalselt näeks kindlasti parem välja. Iseasi kui praktiline see on.

Veel enne kui paadi ostsin, jõudsin http://www.veesport.ee'st omale osta järgmise stuffi veespordi harrastamiseks:
* Jobe Sonar (Diivan 4le inimesele)
* Jobe Airstream 3 (Ekstreemsem vahend paadi taga lohisemiseks, kui diivan. 3le inimesele)
* Jobe Progress Dual vestid, millega mugav veesporti harrastada ning vettekukkumisi üle elada.
* 12V Turbo pump - puhub aku pealt jube kiiresti kõik puhkumist vajavad asjad täis.
* Erinevad spets köied, mis mõeldud inimeste paadi taga vedamiseks.

Ütleme nii, et see veesporditeema Peipsi järvel on maru kift.


Mõned pildid:
Pilt Pilt Pilt

Pilt Pilt Pilt

Pilt Pilt Pilt

Pilt Pilt Pilt

Sain kiirelt aru, et lõbusõitude jms korraldamisega Eestis raha teenida on raske, arvestades kui vähe on neid päevi, mil langeb kokku ilus ilm ning potentsiaalsete klientide puhkus.

Ühesõnaga äritegevusena see paat ära ei tasu ning hobi jaoks jääb see paat natuke liiga lahjaks -> Olen vist liiga palju igasuguseid kahe ja rohkema ülelaetud V8 mootoriga kiirpaatide videosid vaadanud. :roll:

Iutab äkilisema veesõiduki järele praeguses eas...tõenäoliselt selle tõttu, et sain suvel jeti meki suhu ning 300hp+ jett tundub minu praeguste huvidega natuke paremini kokku sobivat - boonuseks saab jetti pea ükskõik kus vette lasta ning seda on palju lihtsam transportida. Jetiga saaks vajadusel diivanit, lauda vms ka vedada. Välistada ei saa siiski seda võimalust, et uuel hooajal saab osta uue jeti ilma, et peaks kaatri enda maha müüma. Elame-näeme.

Küsimus nr.1: Mõtlesin paar päeva tagasi, et prooviks sõpradega esimest korda elus Eestis kalal käia ning selle raames kas keegi oskab öelda kuidas ma oma Wi-fishi seadistama peaks, et see vee sügavusele lisaks ka mingeid keskmisest paremaid kalaparvi näitaks?

Lugupidamisega
MK

_________________
Müüa kaater: Glastron GX225 2003a Volvo Penta 5.0 V8 - 12 000€ -> LINK


Viimati muutis mkendra, Teisipäev, 13 Veebr 2018 22:39, muudetud 4 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Glastron GX225 5.0 V8 '03 - mkendra
PostitusPostitatud: Reede, 02 Sept 2016 23:27 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 03 Juul 2012 12:23
Postitusi: 129
Asukoht: Tallinn
Tere, mis veespordi nodi eraldi ka maksab?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Glastron GX225 5.0 V8 '03 - mkendra
PostitusPostitatud: Laupäev, 03 Sept 2016 00:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 15 Mai 2016 14:08
Postitusi: 107
Asukoht: St. Julian's, Malta
HJ kirjutas:
Tere, mis veespordi nodi eraldi ka maksab?
Kui sa mult neid ära soovid osta, siis ilma vestideta oleksin nõus enda stuffi (Sonar, Airstream 3, Turbo pumba, köied, repair kit'i), mille eest juunis maksin 1100€, ära andma 800€'ga.

Lugupidamisega
MK

_________________
Müüa kaater: Glastron GX225 2003a Volvo Penta 5.0 V8 - 12 000€ -> LINK


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Glastron GX225 5.0 V8 '03 - mkendra
PostitusPostitatud: Pühapäev, 04 Sept 2016 09:41 
Eemal

Liitunud: Reede, 14 Mär 2008 08:46
Postitusi: 672
Mario, sa oleksid võinud oma paadiotsingu teemas kohe ära mainida, et paadi soetamise eesmärk oli lustisõitudega raha teenida. Oleksid arvatavasti saanud adekvaatset infot taolise äri käivetest ja tasuvusest ning raha ei seisaks praegu paadi all kinni.

Siit kohe ka soe soovitus mootorsaani alla seda mitte paigutada:) Talved on meil varsti nagu Briti saartel. Pigem soeta lühiajaliseks rendiks elektriauto ning kohe ka puksiir, sest mingil arusaamatul põhjusel ei oska inimesed omavahel kokku sobitada kahte numbrit - kui kaugel asub sihtkoht ja millist numbrit näitab displeil sõna "range" all. Teenid oma elektriauto maanteelt äravedamisega rohkem kui selle auto rendiga :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Glastron GX225 5.0 V8 '03 - mkendra
PostitusPostitatud: Pühapäev, 04 Sept 2016 11:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 15 Mai 2016 14:08
Postitusi: 107
Asukoht: St. Julian's, Malta
niru kirjutas:
Mario, sa oleksid võinud oma paadiotsingu teemas kohe ära mainida, et paadi soetamise eesmärk oli lustisõitudega raha teenida. Oleksid arvatavasti saanud adekvaatset infot taolise äri käivetest ja tasuvusest ning raha ei seisaks praegu paadi all kinni.
Mul oli vaja endal järgi proovida. Kui tavaliselt on Eestis halb suvi, siis sel aastal oli erakordselt halb suvi ja eks see keeras plaani vussi. Olen siiski arvamusel, et reaalselt võib tuubide vedamisega teenida 120€/h ja isegi kui sealt kütus ning hoolduskulu maha arvutada, siis jääb arvestatav €/h järgi - iseasi palju selliseid tunde suve jooksul kokku on.

niru kirjutas:
Siit kohe ka soe soovitus mootorsaani alla seda mitte paigutada:) Talved on meil varsti nagu Briti saartel.
Mootorsaan koos spetsiifilise lisavarustusega on tegelikult mõeldud väga kindla niššiga äritegevuseks ning seda ostu ei oleks sooritanud enne, kui külmas talves 100% kindel poleks olnud.

niru kirjutas:
Teenid oma elektriauto maanteelt äravedamisega rohkem kui selle auto rendiga :D
Nii autorendiärist kui ka sinu välja toodud pukseerimisteenuse pakkumisest tean ma õnneks oluliselt rohkem, kui paadibusinessist.

Kokkuvõttes, ma ei võta seda niivõrd läbikukkumise, kui uue kogemuse omandamisena. Boonusena nii palju kui paadiga sõitnud olen, nii lõbusõidud kui ka lihtsalt oma meeleheaks, siis on sealt saadav emotsioon alati väga hea olnud.

Lugupidamisega
MK

_________________
Müüa kaater: Glastron GX225 2003a Volvo Penta 5.0 V8 - 12 000€ -> LINK


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Glastron GX225 5.0 V8 '03 - mkendra
PostitusPostitatud: Pühapäev, 04 Sept 2016 11:25 
Eemal

Liitunud: Reede, 14 Mär 2008 08:46
Postitusi: 672
Eks see olematu suvi keeras väga paljudel väga paljusid asju vussi. Aga nüüd on sul vähemalt väikelaevajuhi load taskus ja ka mingisugune kogemus olemas, lisaks veel kiire paat! :)

Saani puhul ma arvan suht kindlalt teadvat, mis eesmärgil sa seda soetada tahad. Hoian pöialt, et külma teeks! Olen isegi selle teenuse kasutaja olnud ja ilmselt kasutan edaspidigi. Võib-olla isegi trehvame !


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Glastron GX225 5.0 V8 '03 - mkendra
PostitusPostitatud: Pühapäev, 04 Sept 2016 20:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 15 Mai 2016 14:08
Postitusi: 107
Asukoht: St. Julian's, Malta
niru kirjutas:
Eks see olematu suvi keeras väga paljudel väga paljusid asju vussi. Aga nüüd on sul vähemalt väikelaevajuhi load taskus ja ka mingisugune kogemus olemas lisaks veel kiire paat! :)
Seda minagi - kogemus õpetab. Teiste paatidega võrreldes võib see paat tõesti kiire olla, kuid võimsa jetiga võrreldes ikka suhteliselt aeglane :D

niru kirjutas:
Saani puhul ma arvan suht kindlalt teadvat, mis eesmärgil sa seda soetada tahad. Hoian pöialt, et külma teeks! Olen isegi selle teenuse kasutaja olnud ja ilmselt kasutan edaspidigi. Võib-olla isegi trehvame !
Ehk sel aastal on talve. Trehvamise osas ma nüüd ei oska öelda, sest kuna ma külma fänn väga pole, siis saanibusinessis eelistaksin ise käsi külge mitte panna :D

_________________
Müüa kaater: Glastron GX225 2003a Volvo Penta 5.0 V8 - 12 000€ -> LINK


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Glastron GX225 5.0 V8 '03 - mkendra
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Sept 2016 22:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 15 Mai 2016 14:08
Postitusi: 107
Asukoht: St. Julian's, Malta
Oli täna plaan minna proovida kala püüda, kuid ilm oli liiga kift et kala üldse püüdma hakata - viskas kohati päris ägedat lainet ja sai hoopis niisama päikseloojangusse sõidetud. Tuleb veel viimaseid ilusaid ilmasid nautida ning võimalikult palju sõitmas käia. 8)

Pilt

Sai ka väike video sellest lainetusest tehtud, mis vähemalt minu jaoks kift tundus: vesi ja taevas vaheldumisi. Kapteni rolli täitis video tegemise ajal sõber, kes tuli mulle appi ka esimeseks paadi testimiseks, kui mul endal lube veel käes ei olnud.





EDIT:

Huvitav asi mis silma jäi - eile kell 00.59 seisuga oli mu teemal 666 (üks mu lemmik numbreid) vaatamist. Tahtsin ma ju mingi hetk paadi nimetada "Deemoni kutsikaks", kuid ei jõudnud sellega tegeleda.

Täna kui foorumit tulin külastama, siis randomilt oli 777 vaatamist (ka ajalooliselt tuntud number). Huvitav on just see, et ma olen täpselt selliste numbrite peale siia sattunud. :P

Pilt
Pilt

_________________
Müüa kaater: Glastron GX225 2003a Volvo Penta 5.0 V8 - 12 000€ -> LINK


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Glastron GX225 5.0 V8 '03 - mkendra
PostitusPostitatud: Pühapäev, 11 Sept 2016 21:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 15 Mai 2016 14:08
Postitusi: 107
Asukoht: St. Julian's, Malta
Tänane ilm oli suurepärane ning selle raames sai lahe peal ka käidud - tuleb ilmast ikkagi veel viimast võtta. Alguses käisime 7kesi ja pärast 3kesi. Jube jama, et CE sertidega 8 kohta kuigi USAs 11.



Mõned küsimused seoses Navionics'iga
Pilt

1. Et kui see asi näitab mul nüüd sõidu kokkuvõtet, siis kuidas ma saaksin selle paremale jääva tulba ära resettida (nii Best kui ka Average)? Mul on paar korda ununenud peale paadiga sõitmist Navionics sisse ja siis see süsteem arvestab seal autoga sõitmist ja niisama seismist ka.

2. Mida ma sooviks, on see, et äpp näitaks minu asukohta koguaeg ekraani keskel ja vastavalt minu liikumisele siis pilt ekraanil liigub - hetkel pean näpuga kogu aeg kaarti edasi kerima ja see on jube tüütu. Kas kuskilt on mõni linnuke puudu?

Päeva kokkuvõtteks nüüd võin öelda,et sellise ilusa sileda ilmaga on seltskonnaga äge kruiisida ja "chillida", kuid mis mulle enim veekogu juures ikkagi meeldib on laine. Sõbraga, kes mul nüüd kahes videos on figureerinud, on alati väike pettumus, kui vesi liiga sile on - laine on see, mis veel käimise kiftiks teeb.

_________________
Müüa kaater: Glastron GX225 2003a Volvo Penta 5.0 V8 - 12 000€ -> LINK


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Glastron GX225 5.0 V8 '03 - mkendra
PostitusPostitatud: Pühapäev, 11 Sept 2016 21:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 16 Apr 2007 21:16
Postitusi: 1216
Asukoht: Rammu / Kopli
Tundub, et kasutad IOS-i ja hetkel pole ühtegi käepärast, et vastata 1. küsimusele.
Kuid küsimuse 2 vastus oleks, et pressi all vasakus nurgas olevat noolega "mummut" ja automaagiliselt oled ekraani keskel ja äpp hoiab sind ilusti keskel, mummu on ka sinine sellel ajal! Navionicsi iseärasuseks on, et kui oled + - mummudega mänginud, siis pead seda noolega mummut uuesti pressima :cry: ( vähemalt Androidil on nii )


Manused:
Screenshot_2016-09-11-22-45-00-293.jpeg
Screenshot_2016-09-11-22-45-00-293.jpeg [ 563.77 KB | Vaadatud 5338 korda ]

_________________
TÄNAN!
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Glastron GX225 5.0 V8 '03 - mkendra
PostitusPostitatud: Pühapäev, 11 Sept 2016 22:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 15 Mai 2016 14:08
Postitusi: 107
Asukoht: St. Julian's, Malta
kussu kirjutas:
Kuid küsimuse 2 vastus oleks, et pressi all vasakus nurgas olevat noolega "mummut" ja automaagiliselt oled ekraani keskel ja äpp hoiab sind ilusti keskel, mummu on ka sinine sellel ajal! Navionicsi iseärasuseks on, et kui oled + - mummudega mänginud, siis pead seda noolega mummut uuesti pressima :cry: ( vähemalt Androidil on nii )
Täpselt nii ongi - minu jaoks üks suurimaid navionicsi muresid (nagu tavaliselt kasutaja error) sai lõpuks lahenduse. Aitäh!

_________________
Müüa kaater: Glastron GX225 2003a Volvo Penta 5.0 V8 - 12 000€ -> LINK


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Glastron GX225 5.0 V8 '03 - mkendra
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 12 Sept 2016 10:01 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2448
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
mkendra kirjutas:
kussu kirjutas:
Kuid küsimuse 2 vastus oleks, et pressi all vasakus nurgas olevat noolega "mummut" ja automaagiliselt oled ekraani keskel ja äpp hoiab sind ilusti keskel, mummu on ka sinine sellel ajal! Navionicsi iseärasuseks on, et kui oled + - mummudega mänginud, siis pead seda noolega mummut uuesti pressima :cry: ( vähemalt Androidil on nii )
Täpselt nii ongi - minu jaoks üks suurimaid navionicsi muresid (nagu tavaliselt kasutaja error) sai lõpuks lahenduse. Aitäh!

Sellise toimivuse mõistmiseks on lihtne selgitus - enamasti ongi plotteritel kaks põhiekraani režiimi: 1) kaarditöö ja 2) nö sõidunavigatsioon. Ei saaks tegeleda esimesega (lisa Waypoint või Route, mõõda kauguseid jne), kui kaarti jooksvalt tsentreeritaks. Ja ei saaks ka plotteri abil hästi asukohainfot, kasutada COG ja Heading jooni, kui kaart kaasa ei liiguks. Simrad ja B&G puhul on kaarditöö lõpetamiseks ekraaninupp "Clear cursor".

_________________
Tallinn SAR; foorum.kipper.ee; EvelynIII


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Glastron GX225 5.0 V8 '03 - mkendra
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 12 Sept 2016 12:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Dets 2010 13:47
Postitusi: 206
Kipper kirjutas:
mkendra kirjutas:
kussu kirjutas:
Kuid küsimuse 2 vastus oleks, et pressi all vasakus nurgas olevat noolega "mummut" ja automaagiliselt oled ekraani keskel ja äpp hoiab sind ilusti keskel, mummu on ka sinine sellel ajal! Navionicsi iseärasuseks on, et kui oled + - mummudega mänginud, siis pead seda noolega mummut uuesti pressima :cry: ( vähemalt Androidil on nii )
Täpselt nii ongi - minu jaoks üks suurimaid navionicsi muresid (nagu tavaliselt kasutaja error) sai lõpuks lahenduse. Aitäh!

Sellise toimivuse mõistmiseks on lihtne selgitus - enamasti ongi plotteritel kaks põhiekraani režiimi: 1) kaarditöö ja 2) nö sõidunavigatsioon. Ei saaks tegeleda esimesega (lisa Waypoint või Route, mõõda kauguseid jne), kui kaarti jooksvalt tsentreeritaks. Ja ei saaks ka plotteri abil hästi asukohainfot, kasutada COG ja Heading jooni, kui kaart kaasa ei liiguks. Simrad ja B&G puhul on kaarditöö lõpetamiseks ekraaninupp "Clear cursor".


Sõidunavigatsiooni ajal tahad ju ka + - vajutada...Kaarditöö režiimi peaks minema siis, kui sa oled kaarti nihutanud, mitte zoominud.

_________________
Tanel


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Glastron GX225 5.0 V8 '03 - mkendra
PostitusPostitatud: Teisipäev, 13 Sept 2016 11:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 15 Mai 2016 14:08
Postitusi: 107
Asukoht: St. Julian's, Malta
Tan121 kirjutas:
Sõidunavigatsiooni ajal tahad ju ka + - vajutada...Kaarditöö režiimi peaks minema siis, kui sa oled kaarti nihutanud, mitte zoominud.
Ma olen nõus - ma siiani ei tulnud selle pealegi, et peale igat suumimist tuleb ikka ja jälle all vasakul noolekest vajutada selleks, et kaart kaasa liiguks.

Vaatan praegu veetemperatuuri ja Wi-Fish ei valetanudki eelmisel nädalavahetusel kui näitas veetemperatuuriks 18 kraadi. Kui see temperatuur nüüd järgmisel nädalavahetusel veel ka 17-18 kraadi vahel on, siis tahaks diivani ja airstreami paadile taha panna. Diivan mulle endale nii väga huvi ei pakugi, sest sellega olen päris palju sõitnud, kuid Airstreamiga pole ma veel taga lohiseda saanud. Sõpru olen mõned korrad sõidutanud ja tagasiside oli liiga hea, et proovimiseks järgmist suve ootama jääda. :P

_________________
Müüa kaater: Glastron GX225 2003a Volvo Penta 5.0 V8 - 12 000€ -> LINK


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Glastron GX225 5.0 V8 '03 - mkendra
PostitusPostitatud: Pühapäev, 25 Sept 2016 22:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 15 Mai 2016 14:08
Postitusi: 107
Asukoht: St. Julian's, Malta
Kuna ilmad lähevad minu jaoks juba liiga külmaks, siis sai tehtud viimane sõit sel hooajal ning kaater veest välja tõmmatud. Vahelduse mõttes sai seekord Toilast Sillamäe poole sõidetud ja vaadatud mis seal pool toimub.

Peale sõitu sai kaater garaazi veetud. Veeliinist allpool olev oli selline rõve tumeroheline ning haises jubedalt. Paadi küürimisele kulus maru kaua aega, kuid sai isegi asja. Peale kere küürimist sai mootor ära konserveeritud ning kaater jääb nüüd väikseid uuendusi ja uut hooaega ootama.

Nagu ka eelnevates postitustes, siis lisan ka seekord väikse video. Selles videos näeb ära, miks ma tavaliselt sõbral sõita lasen ning ise stabiilsemalt filmin. :lol:



Taaskord on mõned küsimused Navionicsiga. Sellega olen väga rahul, et lõpuks aru sain, kuidas enda asukoht tahvli keskpunkti jätta (peale zoomi uuesti alla vasakule vajutada). Vahepeal kustutasin ära need logid, kus peale paadiga sõitmist unustasin sõidu lõpetada ning iPad salvestas ka autosõidu. See tegevus aitas navionicsi statistika adekvaatsemaks teha.

Seekord on selline küsimus,et kas Navionicsis eksisteerib salvestatud teekondade jaoks selline funktsioon nagu videotöötlustarkvarades "trim", millega saab videost a'la alguse ja lõpu ära lõigata ning video sellega lühemaks? Hea meelega lõikaks näiteks alloleva teekonna lõpu alates mingi 15.20 ära, sest mind huvitavad sõitmise näitajad, mitte näiteks see aeg, mis lõpus kulus paadi veest välja tõmbamiseks. Millegi pärast ma unustan Navionicsis teekonna alati õigel ajal lõpetada. :roll:
Pilt



Viimaseks küsimuseks, et mis määrab ära selle, kui võimas mootor kaatril peal võib olla? A'la mul on passis kirjas, et max mootor 179kW, kuid mis selle ära määrab? Tootja poolt ma ei leidnud mingit infot sellele, kui võimas mootor seal olla võiks - Ainult sertifikaatide dokumentidest, mis euroopasse tuues sai. Kas see 179kW on samasugune suvaline number nagu 8 kohta? Ütleme, et kui ma tahaks sinna näiteks 7.4 või 8.2 mootorit - millele see lisanduv jõud katastroofiliselt või väga halvasti mõjuks?

_________________
Müüa kaater: Glastron GX225 2003a Volvo Penta 5.0 V8 - 12 000€ -> LINK


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 103 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group