Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 103 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Glastron GX225 5.0 V8 '03 - mkendra
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 24 Juul 2017 23:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 15 Mai 2016 14:08
Postitusi: 107
Asukoht: St. Julian's, Malta
Ausalt öeldes eelmine aasta läks nii palju mootori remonti, et kulu kütusele oli marginaalne ja ei lugenudki.

Kui sa tahad mingit vastust, siis sa pead veidi ootama - ma just mõtlesin ka ise selle peale, et kui suur kütusekulu reaalselt on, sest ma ei tea seda ise ka, kuid omahinna arvutamiseks peaksin sellega väga täpselt kursis olema, kui teenuse pakkumise business käima läheb. Idee on osta digitaalne lugeja ja panna see kuskile kütusevoolikule vahele, et teaks kui palju reaalselt keskmiselt tunni jooksul läbi voolab.

Selle kütuselugeja osas kui kellelgi on soovitusi, siis olen avatud pakkumistele. Tean, et selliseid asju eksisteerib, kuid pole jõudnud lähemalt uurida.

Sel hooajal (kuu ajaga) mootori tunnilugejale 7-8h juurde tiksunud (mingi osa sellest ajast enne sõite mootori soojendamine).

Eelmisest aastast jäi pool paaki (~90l) ja 300l kütust olen juurde ostnud, millest mingi kogus on hetkel veel paagis. Ma küll olen kirja pannud palju ma olen ostnud ja seda numbrit siis iga kord suurendanud, kuid ma ei mäleta, kas see 300l sisaldas ka seda 40 liitrit, mis mulle eelmisest aastast veel garaazi jäi.

Ma enamasti tassin 60l kaupa sinna kütust - vahel käin sõitmas, vahel lihtsalt kütet tassimas, et kui vaja sõita, siis paak oleks täis.

Eile sai esimest korda "Täislastis" paadiga sõitmist testitud, et kuidas kaater toimetab. Eelnevalt on seal olnud peal kaks varianti max 6 inimest kaatris või 5 inimest kaatris ja 4 diivaniga taga. Anyway kaater ei teinud 8 inimese peale eile teist nägu ka - V8 Power :lol:

See maksimum inimeste arv kaatris küsimus oli mul eelnevalt sellepärast, et plaan nüüd suuremas pildis see kaater panna turiste vedama ning lisaks sellele mingite ürituste raames ka gruppe (poissmeestepeod, tüdrukuteõhtud, sünnipäevad jne.). Kuna ürituste raames on grupid tavaliselt suuremad, siis see maksimum inimeste arv paadis on oluline näitaja - kui inimesi on näiteks 10, aga kohti ainult 8 ja kahte sõitu ei taheta osta, siis inimesed jätavad lihtsalt tulemata.

_________________
Müüa kaater: Glastron GX225 2003a Volvo Penta 5.0 V8 - 12 000€ -> LINK


Viimati muutis mkendra, Teisipäev, 25 Juul 2017 10:49, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Glastron GX225 5.0 V8 '03 - mkendra
PostitusPostitatud: Teisipäev, 25 Juul 2017 00:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 14 Sept 2012 09:36
Postitusi: 291
Asukoht: Piirissaare
Tunni kulu on rohkem kalameeste jaoks, kellel on seieritega käekell ja bensutsekk. Nii suurel paadil, kus natukenegi elektroonikat peal huvitab ikka liiter kilomeetrile või -miilile kulu :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Glastron GX225 5.0 V8 '03 - mkendra
PostitusPostitatud: Teisipäev, 25 Juul 2017 00:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 15 Mai 2016 14:08
Postitusi: 107
Asukoht: St. Julian's, Malta
nitse kirjutas:
Tunni kulu on rohkem kalameeste jaoks, kellel on seieritega käekell ja bensutsekk. Nii suurel paadil, kus natukenegi elektroonikat peal huvitab ikka liiter kilomeetrile või -miilile kulu :)
no Navionics ütleb läbisõiduks sel aastal 126.4km. Mingi väike (3-5km) sõit on sealt puudu, mille pidin ära kustutama, sest unustasin jälle Navionicsi peale merelt tulemist lahti ning see lõi kogu statistika sassi oma kestvuse, läbisõidu ja kiirusega.

Mind ennast huvitab pigem l/h kulu.


EDIT: Video, mida pole veel jaganud, aga mida võiks jagada. 2 nädalat tagasi sai kaatriga sillamäel käidud. Sellise sõidu ja ilma jaoks see kaater minu arvates ongi loodud - https://www.youtube.com/watch?v=o8kTGbVSHQc

_________________
Müüa kaater: Glastron GX225 2003a Volvo Penta 5.0 V8 - 12 000€ -> LINK


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Glastron GX225 5.0 V8 '03 - mkendra
PostitusPostitatud: Teisipäev, 25 Juul 2017 16:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5853
Asukoht: Saaremaa
niru kirjutas:
Kaal on kaal ja inimeste arv on inimeste arv. Arvestama peaks max kaalu elik peale tohid võtta inimesi ja pagasit niipalju, et kaal lõhki ei läheks. Sealjuures ei tohi inimesi olla üle 8, olgugi et nende kogukaal ei anna võib-olla max lastikaalu välja.
Mis aga puudutab recommended andmeid, siis Eestis on kombeks määrata need maksimaalseteks lubatuteks. Pilk Maanteeameti poolt väljastatud registreerimistunnustusele annab vastuse, palju on lubatud. Vaatamata tootjaserdi andmetele.


See täitsa nii ka ei ole.
Maksimaalne lubatud inimeste arv on selline nagu ta on kolmel põhjusel:
1) Kõigile peavad olema selleks ettenähtud istekohad kusjuures RIB paadil pontoonil istuda ei ole lubatud.
2) Jah mass. Inimeste puhul on katse ajal etaloninimese mass 85kg ja kõiksemees peab peab katsel olema ühes pardas puntras koos. C kategooria korral peab sellises lastsituatsioonis ( halvim võimalik juhus, st paak ka tühi jne ) peegelsiledas vees veest välja jääma vähemalt 100mm vabaparrast ja seejuures ei tohi kreen ületada x kraadi ning madalaim ilma kraanita ava ei tohi samuti sattuda veepinnale lähemale kui y mm. ( Ma ei mäleta neid arvusid täpselt ). Nii et see on puhtteoreetiline ja kuivalt matemaatiline näitaja. Tihti on katsed manipuleeritud või inimeste arv suisa laest võetud...
3) Tihti on siiski nii, et lubatud max inimeste arv on väiksem kui lubatud suurim kandevõime ja istekohti on ka rohkem. See on seotud selle eelmise põhjusega. Nimelt arvestatakse, et inimesed on liikuv mass ja võivad kuskile kokku puntrasse kukkuda, aga samas ei keela keegi paigutada selleks ettenähtud kohale ja ettenähtud korras trvaliselt kinnitatud elutut laadungit. Näiteks 5 kotti kartuli pilsis asuvas trümmis tegelikult parendavad hoopis püstuvust.

Üldiselt on õigem seda inimeste arvu võtta maksimaalse lubatuna, aga seejuures on täiesti okei siiki arvestada ka inimeste massiga. Politsei ei hakka ka riidlema kui sul on 8 lubatud, aga pardal on näiteks 11 selgelt 40-50 kilost kenasti päästevestitatud ja istekohti omavaid noorukeid. Teisest küljest, kui sul mingil üritusel astub paati korraga kaheksa "kõrsikut", tõmbavad igaüks kaks viina hinge alla ja kukuvad laines kõik ühte pardasse..... man, u're gone! Bye! :D

PS. just selle kõrsikute näite tõttu loedki paberitest "soovituslik". Kui tootja kohtu all on, siis saab ta öelda, et ei olnud nii et tema vastutab selle eest , et kaheksa kõrsikut paati ära ei uputa ;) Ameerika...

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Glastron GX225 5.0 V8 '03 - mkendra
PostitusPostitatud: Teisipäev, 25 Juul 2017 17:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 15 Mai 2016 14:08
Postitusi: 107
Asukoht: St. Julian's, Malta
Viimasest videost tegin ka screenshoti, et milline mu kaater 5 inimesega pardal välja näeb - põhimõtteliselt täiesti tühi. Ruumi on sellest sõidukis minu arust ikka väga palju - viska või saltosid.

Ruumi vööris:
Pilt

Ruumi taga:
Pilt


Sadamas seistes on paadis 11 inimest olnud, kellest pooled 100kg mehed ja poole naised ning mahutus mugavalt (oli õla ja liigutamistruumi, mitte nagu kilud karbis) istuma .

_________________
Müüa kaater: Glastron GX225 2003a Volvo Penta 5.0 V8 - 12 000€ -> LINK


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Glastron GX225 5.0 V8 '03 - mkendra
PostitusPostitatud: Teisipäev, 25 Juul 2017 17:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5853
Asukoht: Saaremaa
Võimalik, et ongi püstuvuse või mingite avade teema. Nagu see Tallinna lahel uppunud ameeriklane mis masinaruumi õhuvõtuavade kaudu ära uppus sest mingi koormaga ja mingi vahepealse kiirusega tuli sealt nende kahe teguri koosmõjul lahinal vesi sisse. Põhja ta läkski, inimesed pääsesid napilt alajahtumisest

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Glastron GX225 5.0 V8 '03 - mkendra
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 26 Juul 2017 09:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 827
Asukoht: Tallinn / Muhu
Mark kirjutas:
Üldiselt on õigem seda inimeste arvu võtta maksimaalse lubatuna, aga seejuures on täiesti okei siiki arvestada ka inimeste massiga. Politsei ei hakka ka riidlema kui sul on 8 lubatud, aga pardal on näiteks 11 selgelt 40-50 kilost kenasti päästevestitatud ja istekohti omavaid noorukeid.

Tootja soovituslik number on natuke teine teema, aga kui sul on pardal rohkem inimesi kui registreerimistunnistusel kirjas, siis hakkab veeteede amet (ja vahel politsei ka) ikka väga ruttu riidlema, täiesti sõltumata reisijate kaalust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Glastron GX225 5.0 V8 '03 - mkendra
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 26 Juul 2017 09:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5853
Asukoht: Saaremaa
Seda peaks siis ametkondades rääkima, et nad nii ei teeks. 8 kohalise paadi puhul tähendab ISO reeglite järgi see number seda, et pardal tohib olla 8x75kg=600kg inimest. See tähendab seda, et massi järgi on tootja lubanud sinna peale kuni 12 50 kilost noorukit või mitte rohkem kui 5 tursket 120 kilost polisteinikut . Vajaliku arvu istekohtade olemasolul 12 noorukit seadust ei riku, aga 8 politseinikut rikuks küll. Sisulise poole pealt vaaadatuna.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Glastron GX225 5.0 V8 '03 - mkendra
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 26 Juul 2017 10:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 789
Ma pidin sadamas 10 inimesega pardal kingstoni kinni keerama, muidu tuli vesi sisse.
Enamus inimesi oli ahtris, mõni ka mootori otsas :) Lubatud max on 7.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Glastron GX225 5.0 V8 '03 - mkendra
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 26 Juul 2017 17:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 15 Mai 2016 14:08
Postitusi: 107
Asukoht: St. Julian's, Malta
Pilt

Mul on kaatris tootja poolt selline sedel kus 11 inimest ja ~717kg ning kõrval EU'sse importimise järel saadud 8 inimest ja 707kg. Esiteks on tuimalt 10kg kaduma läinud (kas arvutati valesti lbs -> kg?) ning teiseks ma oleks arvanud, et ülekaalulisus on USA's suurem probleem, kui Euroopas - US keskmine reisija ~65kg (717/11) vs EU ~88kg (707/8) :lol:

Mis erinevaid avausi puudutab, siis kõige madalam avaus on pilsipumba oma, kuid vaevalt, et sealt kaudu vesi sisse saab tulla, kui just pumpa teistpidi tööle ei pane. Järgmised avaused on mootoriõhuvõtt märgistatud katete all kõige üleval otsas - sealt ka ei kujuta ette kuidas vett sisse saaks tulla :roll:
Pilt

rye kirjutas:
Ma pidin sadamas 10 inimesega pardal kingstoni kinni keerama, muidu tuli vesi sisse.
Enamus inimesi oli ahtris, mõni ka mootori otsas :) Lubatud max on 7.
Ei tahaks nüüd väga võhiklikuna näida, kuid mis asi on kingston?


MUUDEL TEEMADEL:
Vana mingi "DUAL" firma makk lõpetas koostöölepingu ja sai täna mingi suvaline automakk sisse ostetud (JVC KDX220EY). Oli oluline, et ühilduks mu Galaxy S8+'ga läbi USB, oleks olemas AUX ja puuduks CD. Sinna sai olemasolevad 4 kõlarit taha ühendatud (taga Alpine ja ees Pioneer) ning mängib täitsa viisakalt - oluliselt paremini võiks öelda, kui selle duali makiga. Loodan, et kestab vähemalt nii kaua kuni marine makiga komplekti kokku panen.

Äkki on soovitusi mingi marine maki (head unit?) osas. Kindlasti peaks olemas olema Bluetooth & USB. Makile läheks taha neli kuni kaheksa (täpselt veel ei tea palju neid olla võiks) 6.5" kõlarit koos ühe kuni kahe võimendiga (kui neli kõlarit siis 1 võimendi ja kui kaheksa kõlarit, siis 2 võimendit) ja 2 bassikõlarit koos ühe võimendiga.

_________________
Müüa kaater: Glastron GX225 2003a Volvo Penta 5.0 V8 - 12 000€ -> LINK


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Glastron GX225 5.0 V8 '03 - mkendra
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 26 Juul 2017 22:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 27 Jaan 2015 08:54
Postitusi: 54
Hea näide: 1985 aastast Neoplani reisibussi ei saanud Eestis arvele. Pidi 3-5 kohta välja viskama, kuna euro normide järgi kaalub tänapäeval inimene rohkem, kui kunagi bussi tootja arvestas :? . Mõnes mõttes on õiga karmistada nõudeid, kuna nii vees, kui maapeal on kiirused suurenenud. Aga pilli lõhki ajada ka pole mõtet.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Glastron GX225 5.0 V8 '03 - mkendra
PostitusPostitatud: Laupäev, 29 Juul 2017 10:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 15 Mai 2016 14:08
Postitusi: 107
Asukoht: St. Julian's, Malta
On jagada mingeid häid nippe kuidas algajana veelauaga lihtsalt veest välja saada? Eilsest valus parem põlveliiges, puus, käelabad ja vasak käsivars. No lihtsalt ei saanud kuidagi veest välja, aga alla ka ei tahtnud anda.

Arvasin, et asi on äkki "custom veoköies", mis olemasolevate vahenditega sadamas sai tavalisest tuubivedamise köiest tehtud, aga kui laua omanik proovis, et kas asi tõesti selles, siis tema jaoks ei olnud see üldse probeem - hops ja veest välja:
Pilt

Teooriast, mis ta mulle rääkis sain ma ilusti aru, aga praktikas oli seda natuke keeruline järgi teha. Ta ise sõitnud pikalt lumelaua, lohe ja veelauaga, ma olen olnud pigem selline mäesuusa inimene ning kokkupuuted igasuguse lauaga väga minimaalsed.

Laenasin seda lauda tuttavalt nüüd tänaseks ka, sest hing ei andnud rahu, et mis mõttes ei saanud veest välja ja tahaks uuele katsele minna. Uuele katsele siis, kui keha selle 15 kraadise veetemperatuuri üle elab - eile tegin seda kalipsoga, aga selle unustasin tänaseks võtta.


EDIT: Uuendusi Toilast. Kerge udu, tuulevaikus ja peegelsile vesi. Täpselt selline ilm tundub, kus kaatril võiks ikkagi 8.2 mootor olla, veel parem kui neid oleks 2tk ja ideaalne kui need kaks oleks veel üle ka laetud :lol: :lol:

_________________
Müüa kaater: Glastron GX225 2003a Volvo Penta 5.0 V8 - 12 000€ -> LINK


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Glastron GX225 5.0 V8 '03 - mkendra
PostitusPostitatud: Laupäev, 29 Juul 2017 14:29 
Eemal

Liitunud: Reede, 14 Mär 2008 08:46
Postitusi: 663
Kirjelda, mis juhtub. Kas laud vajub liiga sügavale või mis tõmbe ajal konkreetselt juhtub. Siis ehk oskaks natuke nõu anda.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Glastron GX225 5.0 V8 '03 - mkendra
PostitusPostitatud: Laupäev, 29 Juul 2017 14:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 15 Mai 2016 14:08
Postitusi: 107
Asukoht: St. Julian's, Malta
niru kirjutas:
Kirjelda, mis juhtub. Kas laud vajub liiga sügavale või mis tõmbe ajal konkreetselt juhtub. Siis ehk oskaks natuke nõu anda.
Laua omanik näitas asendit kuidas lauda hoidma peaks pm nagu selili kilpkonn oleks ja laua nina veest üles ja põhi vastamisi siis paadiga. Minu probleem oli see, et ma ei suutnud seda asendit hoida samal ajal, kui ma kahe käega oma pulgast kinni hoian.

Mul oli vaja nagu ühe käega vees lehvitada, et asend õige oleks - kui mõlemad käed jälle pulgale panin, et "läksime", siis asend juba jõudis muutuda ning järgmine hetk juba lohisesin allveelaevana paadi taga. Kuna olen näinud mingeid videosid, kuidas tüübid paadi taga paljajalu "veesuuska" sõidavad, siis ühelgi katsel ei tahtnud kohe lahti ka lasta, et äkki saan siis ilma lauatagi vee peale, aga kus saa sellega. :lol:

Põhimõtteliselt probleemiks siis see, et ma ei suutnud õiges asendis ulpida. Kuna see laud võib järgmise nädalavahetuseni minu kätte jääda, siis järgmise nädala missiooniks on õppida veelauaga sõitma.

Hetkel leidsin netist mingi sellise asja:
http://www.swb.ee/OLD/uus/wake/3.htm


BOONUSMATERJAL:
Peaaegu oleks meelest läinud. Eile juhtus minuga siis see, millest seni olin ainult lugenud, et iPad kuumeneb päiksega üle ning lõpetab koostöö nii kauaks kuni maha jahtub.

Olin parasjagu randa sõitmas ja mind huvitas väga nii täpne vee sügavus kui ka see, et kuskile kaardile märgitud veealustele takistustele kogemata otsa ei sõidaks. Tiksusin natuke aega siis ankrus kohapeal ja panin iPadi varju, kuid see talle elu sisse ei puhunud. Vesi oli 15 kraadi ja järgmiseks sammuks pistsin iPadi vette nii kauaks kuni aparaat maha jahtus ja tööle hakkas.

Pool-sunniviisiliselt veendusin nüüd vähemalt, et eelmisel hooajal ostetud Lifedge ümbris on ikkagi veekindel nagu lubatud. :P

_________________
Müüa kaater: Glastron GX225 2003a Volvo Penta 5.0 V8 - 12 000€ -> LINK


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Glastron GX225 5.0 V8 '03 - mkendra
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 31 Juul 2017 06:40 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 10 Okt 2012 17:52
Postitusi: 26
Ulpimist saab nii korrigeerida, kui vabakäiguga tõmbeots pinges hoida. Isegi sekund-kaks vabakäigul vedada, enne pealetõmmet. Mida rohkem pinges oled, seda keerulisem on peale saada


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 103 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group