Mark kirjutas:
prpr kirjutas:
....sest 91 oktaanarvuga kütuse jaoks seadistatud, segu lõpust väga rikas ning süüde hiline. ...
Tundub kahtlane.
Ma olen üle 10 aasta sisepõlemismootorite häälestamisega tegelenud igapäevatööna. Mul on enda dünostend...
Tsiteeri:
Mootorid on juba pikemat aega varustatud mitmete anduritega ja tarkvaraga mille kaudu juhitakse rohkem või vähem lives kütuse põlemisprotsessi alates küttesegu moodustamisest kuni väljalaskegaaside hindamiseni (värskeimad mercud).
Closed loop antud plokil puudub. Kütus ja süüde käib tembi, pöörete ja TPS-i järgi. Kui TPS ei tööta, siis MAP-i järgi.
Tsiteeri:
Ammuilma ei ole enam mingile kindlale kütuse oktaaniarvule seadistamist
Valeinfo. F150A ei oma detonatsiooniandurit ning on häälestatud konkreetselt 91 kütusele, mis on kirjutatud ka antud mootori juhendis. Samuti, vaadates selle mootori süütekaarti ning surveastet on see ka loogiline, numbrid on täpselt need, mis peavad olema. Rääkimata sellest, et absoluutselt kõik mootorid on häälestatud kindla oktaanarvuga kütusele. Detonatsioonianduritega mootoritel on võimalik kasutada halvemat kütust ilma mootorit oluliselt kahjustamata.
Tsiteeri:
ja kindlasti ei reguleerita enam, ega saagi vist käsitsi reguleerida süüdet.
Kes midagi käsitsi reguleerimisest rääkis?
Tsiteeri:
Seda teeb lives mootori juhtelektroonika ise "kuulates" mida knock-andurid räägivad.
Vale. Valdaval enamusel paadimootoritest ei ole detonatsiooniandureid. On lihtne Alpha/N süüte ja kütuse häälestus ning lisaks MAP andur failsafe-na.
Samuti isegi autodel ei keera ükski juhtplokk kunagi süüdet varasemaks, ainult hilisemaks, kui kasutatakse etteantust madalama oktaanarvuga kütust. Näiteks ei ole mingit mõtet 98 peale häälestatud sõiduautol panna paaki 100+ oktaanarvuga kütust, sest kui detonatsiooni ei ole, siis ei tee andurid midagi ning ise ei hakka ECU süüdet varasemaks keerama, ainult hilisemaks reageeringuga detonatsioonianduri signaalile. Detonatsioonikontroll võimaldab kasutada näiteks 95 kütust ilma mootorit lõhkumata, küll mõninga jõudluse kadumisega.
Tsiteeri:
Kindlasti on ka tänapäevastel seadistusvõimalustel piirid, mis suruvad seadistuse ikka kuskile vahemikku, aga sealt vahemikust väljumiseks arvatavasti peab hakkama juba mootori mehaanikaosasid tuuningjuppide vasu vahetama.
F150 on üsna palju varu, sest nii kehva kütuse peale on häälestatud. Kui teha 95 peale, siis saabki selle varu kätte.
Paatidega ei ole mul suurt kogemust, aga sisepõlemismootorid on olnud minu leib päris pikka aega.
Natukene pildimaterjali ka. Eile võtsin aju maha ja tegin kogemuste põhjal n.ö. tunde järgi mõned muudatused. Talvel võtan mootori maha ja panen stendi ning häälestan mootoristendis täpselt paika. Praegu esialgu vaatan, palju pöördeid juurde tuleb. Oma endisel vesijetil samasuguse Melco juhtplokiga sain 10km/h kiirust juurde, see oli häälestatud 92 kütusele. Sõitsin gaas põhjas 1h ka sellega, kõik toimis.
Juhtplokk:

Süütetabel:

Manuses ka originaalfail juhtplokist, kui huvi pakub
