Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 116 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Evinrude versus Yamaha versus Mercury üle 200 jõulised m
PostitusPostitatud: Pühapäev, 01 Jaan 2017 13:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1429
Asukoht: Kesse/Tallinn
Umx kirjutas:
näiteks, et 1,5m lainega allatuult võttis too konkreetne alus Tallinn-Helsinki otsa peale 160 liitrit. Aluseks Askeladden Commuter 10 RIB.


Palju see vahe tänapäeval miilides on? 80? Sel juhul kahe mootori puhul ikka üli ökonoomne 2L/nm. Ühe mootori puhul eeldaks siis ca 1,6 L/nm. Alus ise on vist suhteliselt kerge ka.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Evinrude versus Yamaha versus Mercury üle 200 jõulised m
PostitusPostitatud: Pühapäev, 01 Jaan 2017 13:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1429
Asukoht: Kesse/Tallinn
Muhv kirjutas:
Väga hea point rye! Õlikulu peale ma ei tulnudki. Pean veidi uurima ja selle ka võrrandisse lisama.


Lisasin
Evinrude g2 300 kulutab, foorumite andmetel, 5-6 gallonit 100tunni kohta, mis teeb ca 22L
Kui nüüd Stokkeri hinnakirjas on just see õige õli, siis teeb õli maksumus kogu muu kokkuhoiu tasa.
https://www.stokker.ee/oli-xd-100-evinr ... -787927264
Alteri poolt pakutav on küll poole odavam (lahjem xd50) , aga kulu ikkagi
http://www.marine.ee/et/a/oli-xd-50-gal ... end-3-785l


Seega, evika puhul jääb peamiseks argumendiks kinnine roolisüsteem. Miinuseid tuleb rohkem (lõhn, müra). Sääst on, aga mitte väga suur ja võib jääda statistilise vea piiresse.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Evinrude versus Yamaha versus Mercury üle 200 jõulised m
PostitusPostitatud: Pühapäev, 01 Jaan 2017 18:09 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 25 Mai 2006 21:01
Postitusi: 103
Asukoht: Kilulinn
Kui ma asjast õieti aru saan, siis;
Eteci on võimalik seadistada nö #odavale# 2t õlile, Eteci enda õli;
https://www.amazon.com/Evinrude-Johnson ... B001L9E3PM
milles täpne erinevus on, ei mäleta.. vbla välis temperatuuris. Nupumehed võivad siis ju panna õlipaaki küttekeha ja vooliku ümber soojendava rüüsi.. õli määrib ja põleb ju ühtemoodi.. mineraalsem õli külmalt paksem ja mootorisse ei jõua seda piisavalt külmalt..

Optimaxi on mul sõbrad aastaid tavalise 2T outboard õliga käitanud ja siiamaani kestab.. aga suviti siis ainult..
Stokkerist ei soovita ma küll midagi osta... kui raha just puuotsas ei kasva..

Tootjate ja anonüümsete testijate charte ma ei usu..
Tarbija seisukohalt on mõtekas vaadata;
soetamishind
tunnid aastas
varuosade, hoolduse+remondi kättesaadavus kohalikul turul..
paadi näitajad..

Kas keegi teab või kas kuskil on tehtud uurimust kaasaegse 4T ja 2T elutsükli kohta...
kui kaua kestab optimaxi ja eteci powerhead vs yamaha mercury 4t mudelid?

_________________
www.vanasukeldumine.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Evinrude versus Yamaha versus Mercury üle 200 jõulised m
PostitusPostitatud: Pühapäev, 01 Jaan 2017 22:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1429
Asukoht: Kesse/Tallinn
Yamu kestvuse elav tõestus on Ude Peeter. Tal sai just miljooon tundi täis vist. :D
Evikaid kasutatakse ameerikamaal ka tuhandeid tunde. Seda kõike on meie mõistes liigagi palju.

Leidsin just Kippari helmikuu 2016 numbrist evika tutvustuse. Väidetavalt joob 15%vähem kui Mercury, on igati tubli, aga väga lärmakas. Huvitavaim on see nö isemõtlemine. Oletame, et roomad lainetes ebaökonoomse 1700 peal. Mootor otsustab, et see ei ole hea ja minuti-kahega oled 3000 pöörde peal. Mis kiirusega juhtub, sõltub juba paadist. Ilmselt leiad end igal juhul hüppest.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Evinrude versus Yamaha versus Mercury üle 200 jõulised m
PostitusPostitatud: Pühapäev, 01 Jaan 2017 23:10 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 26 Aug 2013 15:07
Postitusi: 51
Muhv kirjutas:
Umx kirjutas:
näiteks, et 1,5m lainega allatuult võttis too konkreetne alus Tallinn-Helsinki otsa peale 160 liitrit. Aluseks Askeladden Commuter 10 RIB.


Palju see vahe tänapäeval miilides on? 80? Sel juhul kahe mootori puhul ikka üli ökonoomne 2L/nm. Ühe mootori puhul eeldaks siis ca 1,6 L/nm. Alus ise on vist suhteliselt kerge ka.


5,5 tonni kaalu tuleb mälusopist meelde. (selline putukas nagu siin lehel, aga rippmootoritega)

Tallinn-Helsinki vahemaa 80 miili on veidi üle pakutud? Ma pole mingi eriline mereteadur ja sõidan hoopis jõe peal Progressiga, aga mainitud suvine sõiduaeg oli 1.55 (sh. pisike fotografeerimis-peatus "Helsinki majaka" juures) ja püüdsime 25-27-sõlmelist kiirust hoida. Eks siit võib vast välja arvutada, kui palju vahemaa ja kulu on.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Evinrude versus Yamaha versus Mercury üle 200 jõulised m
PostitusPostitatud: Pühapäev, 01 Jaan 2017 23:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1429
Asukoht: Kesse/Tallinn
1. Jaanuar - miilid ja kilomeetrid mul segamini. :oops: 45 miili on reaalsem, mis annab kuluks selle kaunitari jaoks hoopis reaalsema 3,6l/nm. :oops:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Evinrude versus Yamaha versus Mercury üle 200 jõulised m
PostitusPostitatud: Teisipäev, 03 Jaan 2017 21:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1429
Asukoht: Kesse/Tallinn
Infot koguneb.

Yamaha tahab pildile tagasi trügida ja näitab konkurentsivõimelisi pakkumisi. See lisab põnevust.

Selgunud on, et 300hj Verado on kõige raskem. Lisandub veel roolivõim ja ühe mereinimese kaal ongi paati märkamatult lisandunud. Huvitaval kombel ei ole evika ja yamu kaalul suurt vahet. 2 takti on siiski pisut kergem.
Merku roolivõim pidi olema suur elektriröövel. Näiteks on võim peal 15min peale mootori välja lülitamist.
Positiivse poole pealt tundub, et ka merkul on siiski suletud roolisüsteem. Seega vaid yamu laseb hüdrosilindreid ilmastiku meelevallas vedeleda. Evikas suudab lisaks ka mootori trimmi silindrid veest välja saada. Vist.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Evinrude versus Yamaha versus Mercury üle 200 jõulised m
PostitusPostitatud: Teisipäev, 03 Jaan 2017 22:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 715
Kui nüüd juba oled valikut laiendanud, siis mina võtaksin Suzu ka ikkagi valikusse. Nende 300-ne on päris uus ja kui USA foorumeid uskuda, siis suht pommikindel ka pärast mitut tuhandet töötundi.
Kui veel laiemalt vaadata ja ka lähinaabritelt hinda küsida, siis hind võib kolmandiku võrra soodsam tulla kui teistel (mainin, kuna ennist oli sul 500 EUR argumendiks).
Kui miskit sodiks sõidad, siis Kvaliteettehnika tarnib jupid ehk nädalaga aga ilmselt tuleb need küll ise külge kruvida :)

Veel - Veradol ja Suzul ja vist ka Evikal (?) on elektrooniline juhtkang, ma ei ole päris kindel kas Yamu on vist igivana ja trossidega? Aastal 2017 mina nii suurt mootorit ilma elektroonilise kangita ei ostaks. Olgu, Verado on ka igivana aga vähemalt elektroonilise juhtimisega :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Evinrude versus Yamaha versus Mercury üle 200 jõulised m
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 04 Jaan 2017 11:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1429
Asukoht: Kesse/Tallinn
Rye - sul tiba vananenud info. Yamu pole enam ammu trossiga. Ka minu praegune F250 on elektrilise juhtimisega ja SPS käiguvahetuse pehmenduse tehnoloogiaga. Väga intelligentne ja mõnus kasutuses.
Ka Verado pole igivana - tegu mõned aastad vana mudeliga, mis saab ka palju kiidusõnu.

Suzu jaoks ei ole argumente. Töökindlus? Teised on ka töökindlad. Iseloomustatakse seda sõnadega odav yamu. Tegelikult on mul ka suzu hind olemas ja see on tõepoolest kõige odavam.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Evinrude versus Yamaha versus Mercury üle 200 jõulised m
PostitusPostitatud: Neljapäev, 09 Mär 2017 19:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5636
Asukoht: Saaremaa
Kõik on töökindlad :) Petsi fenomen seisneb eelkõige selles, et tema mootor seisab vähe ja harva. Paadimootori suurim kulutaja on tema mittekasutamine, täpselt nagu autogagi ;)

Roolivõimuga on nii, et katsu kuskil proovida ja siis arva miskit :D Usu mind....

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Evinrude versus Yamaha versus Mercury üle 200 jõulised m
PostitusPostitatud: Teisipäev, 16 Mai 2017 01:47 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 01 Juun 2009 16:11
Postitusi: 11
Ahoi, kui see teema veel aktuaalne on...

Ma ei ole muid rippmootoreid proovinud, kuid teist hooaega on 2 x Veradod 250hp.

Paat on 32" Ridas RIB kuivakaaluga 2000+ kg

Mootorid on tõesti vaiksed, eelmisel aastal tuli Suomenlinna külaliste kais naaberpurjepaadi kippar ligi. Ma pelgasin, et hakkab midagi jaurama kuid tuli ja kiitis vaikset mootorit.

Sel aastal sai katsetuste tulemusel ja Billy Toomla soovitusel 21 sammuga vindid ja Atlas liftid.

35 kn juures võtavad mootorid kahepeale kokku 75 liitrit tunnis, elik ca liitri per miil per mootor.

Mis mulle Mercu juures meeldib - juhtimine on lihtne ja mootorite info jookseb otse SIMRADi plotteri ekraanile - pöörded, kulud, rõhud, pöörete sünkroniseerimine jms.

Sadamas tühikäigul manööverdades on kõige valjem heli jahutusvee sorin.

Ridase ees müts maha, paadikere profiil on hästi õnnestunud, esimesel hooajal andis kõik õpipoisi roolimislollused andeks, sealhulgas esimesel pikemal otsal Porvosse avamere lainekõrgusel 3-4 meetrit.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 116 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group