loonik kirjutas:
Tõstsin sama mootori alumiiniumist Progress2 taha ja selle ujuvus oli hoopis parem. Kannats ka kolme mehega sõita ning minek oli täiesti talutav.
Täpselt nii ongi. Progress on teatavasti tagant täiesti lameda põhjaga ja glissi saavutab seetõttu suhteliselt tagasihoidliku võimsusega. Kõnealune paat on aga sügava V-põhjaga ja nõuab glissi minemiseks juba oluliselt rohkem hobujõude, samas on lainest hüpates maandumine tunduvalt pehmem.
Aga see paat on muidu äge. Kui ta vähegi säilinud on, pane sinna näiteks ajastukohane Yamaha 55 taha, mõõdukas kõrge paigaldus+korralik vint ja lõbu laialt. Kõik need Soome nn. sportpaadid nii see Artekno kui ka tolleaegsed konkurendid Finnspeed, Finnsport, Marino Mustang on pärit Soome offshore racingu kuldajast ehk siis 1970-ndad aastad ja ka 80 algus. Nad on inspireeritud päris võidusõidupaatidest ja projekteerijad ja ka tootjad olid enamasti võidusõitjad. Ostjad olid inimesed kes armastasid kiiret sõitu ja kõiki ülalmainitud paate kasutati ka laialdaselt Soome igamehe paadirallidel, mis olid tollal ülipopulaarsed.
Muideks Marino Mustangit hakkas keegi Soomes rahva nõudmisel uuesti tootma. Eelmise aasta Helsinki messil olid nad väljas.