Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 18 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Kütuse koguse mõõtmise häda pikas paagis
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 18 Sept 2017 13:46 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 01 Juun 2009 16:11
Postitusi: 13
Kas keegi oskab nõu anda kütusepaagi anduri asjus.

Mul on 32" RIBil ca 850 liitrine paak. Paak on 3/4 paadi pikkusest, ehk paras pikk soolikas. Kuna kütuse mehhaaniline nivooandur istub paagi tagumises otsas, näitab kell kogu aeg täispaaki. Sadamas seistes istub RIB tänu oma ehitusele vöör püsti ja mul ei ole halli aimugi palju sel hetkel veel paagus on kui andur "vajuma hakkab".

Otsime paadi ehitajaga talvisel ellinguajal peale monteerimiseks lahendust - esimene soovitus oli WIKA hüdrostaatilise rõhu andur, mis põhimõtteliselt mõõdab vedelikusamba rõhku. vt http://www.wika.com

Anduri füüsika seletus http://en-co.wika.de/upload/TA_0315_ATE_en_co_65407.pdf

Kas kellelgi foorumlastest on kogemust sarnase või mõne muu mõõtmistehnoloogiaga, ultraheli-, magneresistentsi-, optilise- vms tehnoloogiaga.

Teen oma paadiga pikemaid tiire ja väga hea oleks igal hetkel selget pilti omada palju paagis tegelik jääk on. Täna täidan paaki ülemäära ja tõenäoliselt vean ilma asjata pidevalt 300-500 kg kütet koormaks kaasas.

Parimatega, Jaanus


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kütuse koguse mõõtmise häda pikas paagis
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 18 Sept 2017 17:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
Tuttav probleem, aga sul on see kuidagi eriliselt lahendamatu. Nii pikk ja peenike tank on anduriga praktiliselt mõõtmatu kui just raketiteadusesse ei lähe. Ma olen neid igasuguseid elektroonilisi ja programmeeritavaid andureid ka proovinud ja nüüd olen otsaga uuesti "kempsupotiandurite" juures tagasi.

Ma kasutaksin ühte teist nippi, aga kas see sul kasutatav on, see sõltub sellest mis mootor(id) paadil küljes on ja mis plotter... . Iseenesest, kui viitsimist on, siis see nipp on kõikvõimalikest anduritest alati palju täpsem, KUID sisaldab inimfaktorit.

Ehk siis kütusekompuutri pidev kasutamine. Aga ikkagi - mis mootor ja mis navi?

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kütuse koguse mõõtmise häda pikas paagis
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 18 Sept 2017 19:10 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2008 17:45
Postitusi: 309
Hüdrostaatiline rõhuandur tundub olevat üsna vilets lahendus sellise pika ja loksuva paagi kütusekoguse määramiseks. See toimib ju nivooandurina, millest kütusekogus teisendataks isegi paigalseisva paagi korral läbi paagi kuju ja mahukuse põhjal tehtava teisenduse. Täpne on see mõõtmismeetod suhteliselt sügava ja korrapärase kujuga mittekõikuva paagi korral. Suhteliselt madala (kõrgusmõõde on palju väiksem kui mõni horisontaalmõõde) ebakorrapärase ja veel kõikuva paagi korral ei saa sealt head tulemust loota.

Pigem peaksid vaatama elektrilisel mahutavusel (Capacitive Liquid Level Sensor) toimiva kütuseanduri peale. Paagi kujust tingituna tuleks sinna leiutada kohandatud mahtuvusandur või kombineerida andur mitmest standardsest mahtuvusandurist kokku.

Variant on ka sissevalatava ja väljapumbatava kütusekoguse mõõtmisel põhinev kütusekoguse mõõdik.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kütuse koguse mõõtmise häda pikas paagis
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 18 Sept 2017 19:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 806
Olen Sultsi ja Markiga sama meelt. Isegi suht kuubikujulise paagiga mina oma ujukiga andurit väga ei usalda, käib ca 50% siia-sinna. Lahendus on see, et iga kord kui täis tangin nullin ka kella "Trip Fuel" näidiku, mis mõõdab NMEA kaudu mootori enda pealt kütusekulu. Enne järgmist tankimist vaatan palju kella järgi on kulunud ja palju siis sisse mahub. Kogemusega on selgeks saanud, et enam-vähem 5% piires on viga.
Ehk siis kui sul veel ei ole siis pane mingi kell mootori kulu näitama.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kütuse koguse mõõtmise häda pikas paagis
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 18 Sept 2017 20:27 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 01 Apr 2004 21:52
Postitusi: 340
Paned ühe paagi paadile veel.Selle nimi on
päevapaak.
Päevapaagi täitmine suurest paagist ei ole mingi tehniline probleem.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kütuse koguse mõõtmise häda pikas paagis
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 18 Sept 2017 22:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1489
Asukoht: Kesse/Tallinn
retti kirjutas:
Päevapaagi täitmine suurest paagist ei ole mingi tehniline probleem.


Paluks paar lahendust selle kohta. Mul 2 paaki, mille ümberlülitamine kõikuval merel ei ole liiga atraktiivne tegevus. Meelsasti lihtsustaks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kütuse koguse mõõtmise häda pikas paagis
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 18 Sept 2017 22:14 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 17 Juun 2009 20:48
Postitusi: 432
Jaanus Vool kirjutas:
Kas kellelgi foorumlastest on kogemust sarnase või mõne muu mõõtmistehnoloogiaga, ultraheli-, magneresistentsi-, optilise- vms tehnoloogiaga.

Mina kasutaks sellise probleemi puhul tavalise veemõõtja analoogi kütusemaailmas-
digitaalset kütusevoo mõõtjat (inglise keeles gasoline flow meter).

Kõik see mis paaki läheb peab sealt enamuses ka välja tulema, liitrite vahest saad
teada palju veel on. Digitaalsed oskavad ka tagurpidi maha lugeda, paned paika
paagi mahuga võrdse algseisu ja sõltuvalt läbivoolanud liitritele hakatakse neid
vaikselt maha lugema.

Sõltuvalt mõõtjast võimalik et ma võtaks kasutusele päevapaagi ja paneks mõõtja
nende kahe paagi vahele - väiksemast paagist saab lõpujäägid paremini kätte.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kütuse koguse mõõtmise häda pikas paagis
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 18 Sept 2017 23:59 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 17 Mär 2008 01:08
Postitusi: 102
Asukoht: Tallinn
Ma üritasin kütuse kulu mõõta ka täpsemini ja hankisin ning panin paagi ja mootori vahele kulumõõtja DigiFlow 6710M. Kuid kuna vana kooli diisel laseb suure osa kütusest paaki tagasi, siis näidud osutusid valedeks ja see riistapuu on mul hetkel üle. Selle andur sobib nii diisli kui ka bensiini kulu mõõtmiseks ja näitab kas kulutatud kogust või hetke kulu.
Kui on soovi, võin ära müüa.


Viimati muutis Egau, Teisipäev, 19 Sept 2017 10:40, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kütuse koguse mõõtmise häda pikas paagis
PostitusPostitatud: Teisipäev, 19 Sept 2017 07:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
Kui on uue põlvkonna mootorid ja selline plotter mis suudab ka mootoritega koostööd teha, siis pole muud kui iga kord tankides lihtsalt plotterisse tangitud kütuse kogus käsitsi sisestada. Kõik muu toimub automaatselt. Probleem võib olla ka selles, et turul valitseva hinnasõja tõttu ei ole väga paljud tootjad või edasimüüjad oma paadi mootoreid NMEA gateway'ga varustanud jättes oma tulevase kliendi ilma paljust heast mida viimane tihti soovida ei oskagi.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kütuse koguse mõõtmise häda pikas paagis
PostitusPostitatud: Teisipäev, 19 Sept 2017 12:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2556
Asukoht: Tallinn
Hääletan Marki pakutu poolt - kaasaegse, pritsungiga mootori, kompuuter "teab" silindrisse pritsitavat kogust ikka väga täpselt. Kas see teadmine ka kuidagi, näiteks NMEA'd pidi, sealt kätte saadav on, sõltub juba tootja vastutulelikkusest. Läbivooluandurid ei saa sellele täpsusele ligilähedalegi, paagis taseme mõõtmine on see viimane selles rivis.

Aga - kui paneks sellele paagisoolikale mitu "tavalist" andurit? Sabas, sain aru, juba on. Järgmiseks paneks ette otsa, koos oma "kellaga". Kahe näitaja kooslust saaks juba humanoid oma silmaga hinnata. Kui sellest ei piisa, paneks kolmanda keskele.

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kütuse koguse mõõtmise häda pikas paagis
PostitusPostitatud: Teisipäev, 19 Sept 2017 12:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 806
peebuste kirjutas:
....kaasaegse, pritsungiga mootori, kompuuter "teab" silindrisse pritsitavat kogust ikka väga täpselt. Kas see teadmine ka kuidagi, näiteks NMEA'd pidi, sealt kätte saadav on, sõltub juba tootja vastutulelikkusest.

https://www.boemarine.com/blogs/news/124917255-nmea2000-for-your-boat-engine


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kütuse koguse mõõtmise häda pikas paagis
PostitusPostitatud: Teisipäev, 19 Sept 2017 13:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
Mootorite ehitajad kahjuks väljastavad oma toodetel teaved suht erinevalt. Honda päramootoriga ma täit kütusekompuutri funktsionaalsust kätte ei saanudki, ainult osaliselt. Asi võis muidugi ka minu oskuste taha jääda, aga mina sealt kõiki funktsioone kätte ei saanud. Suzuki päramootoritega, Mercury päramootorite ja sisemootoritega olen kõik mis ette kujutada suudad ka konkreetselt kätte saanud. Mercury NMEA gateway+VesselView link koostöös Navico plotteriga suudab näiteks komakohtadega öelda täpselt mitu liitrit on hetkel paagis alles, mitu liitrit oled käesoleval väljasõidul ära kulutanud ja mitu liitrit oled hooajal kokku ära kulutanud. Nii täpsete andmete saamiseks on muidugi tähtis, et tankides lähed kas plotteris või VesselView ekraanil alajaotusse FUEL, näpid nuppu "Refuel" ja sisestad täpse numbrina oma kviitungi pealt loetud kütusekoguse.

Tankianduriga saab paatides põhimõtteliselt teada ainult seda kas paak on täitsa täis, enamvhäem kuskil kolmveerandi ja veerandi vahel või saab kohe kütus otsa :D Kõik sõltub trimmist, kreenist jne.

Ja muidugi võib Mercury mootori puhul kõik vajaliku saada ka lihtsalt oma nutitelefonist kui paigaldada pisike vidin mille nimeks VesselView Mobile. Soovitan võtta see kolm minutit ja video läbi vaadata. Pane tähele: kütude puhul saad teada kui palju hetkel kulub, kui palju on paagis alles, kui kaugele jõuad selle allesolevaga või kui kaua saad sõita selle allesolevaga jne.

https://www.youtube.com/watch?v=hpd_qpQKiqA

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kütuse koguse mõõtmise häda pikas paagis
PostitusPostitatud: Teisipäev, 19 Sept 2017 15:20 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Okt 2011 18:36
Postitusi: 280
Plaanin ise sellise asja hankida:

http://marineelectronicsleader.com/inde ... ts_id=6528

Mu paadil pole küll pikk paak, aga anduri täpsus on selline, et kui tema näitab tühja paaki, siis vabalt võib veel 60 -80 liitrit sees olla.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kütuse koguse mõõtmise häda pikas paagis
PostitusPostitatud: Teisipäev, 19 Sept 2017 21:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 806
Erik78 kirjutas:


Kui plotter NMEA2000 toetaks siis ma ostaks selle asemel küll mootri interfeisi ja vaataks kulu plotterilt. Umbes samas hinnaskaalas võiks olla.

Edit: vaatasin, et kui sul ümmargused kellad on, siis on interface isegi odavam kui läbivoolinäidik: https://www.boemarine.com/products/lowrance-yamaha-engine-interface-cable/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kütuse koguse mõõtmise häda pikas paagis
PostitusPostitatud: Teisipäev, 19 Sept 2017 22:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 806
peebuste kirjutas:
Aga - kui paneks sellele paagisoolikale mitu "tavalist" andurit? Sabas, sain aru, juba on. Järgmiseks paneks ette otsa, koos oma "kellaga". Kahe näitaja kooslust saaks juba humanoid oma silmaga hinnata. Kui sellest ei piisa, paneks kolmanda keskele.


Vot see on tõeline "Out of the box" mõtlemine :)
Kui väga tahta ja natuke elektroonikut mängida saaks kõik andurid ka ühe kella külge aretada.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 18 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group