Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Uue paadi otsingul
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=2&t=10241
1. leht 3-st

Autor:  Farouk [ Neljapäev, 07 Dets 2017 09:35 ]
Teema pealkiri:  Uue paadi otsingul

Olen nüüd 1,5 aastat Alunaut AC-14 merel käinud peale 10 aastat Glastron MX-175-te. Kuna merel veedetud tunde on pärsi palju saanud peamiselt kala püüdes ja vahemaad kuhu sõitma pean, et kala püüda on pikemaks läinud, siis tekis himu suurema paadi järele. Praegu on just õige aeg endale paati vaatama hakata, sest hinnad on talvel paremad kui kevadel ja siis saaks paadi ka hooaja alguseks kätte. Kuna olen tänu Alunaudile veendunud alumiiniumpaadi paremuses kalapüügi jaoks, siis uus paat võiks kindlasti olla alumiiniumist, 16 jalga, 50-60HJ mootoriga ja hinna kvaliteeti suhe ja väärtus järelturul võiks olla hea. Valikusse on jäänud Yamarin Cross 49 BR 60HJ, Alunaut AC-16 50HJ ja Ockelbo B16AL 60HJ. Siin foorumis on kindlasti nende paatide omanikke. Sooviks kuulda kasutajakogemustest ning paadi eelistest ja äkki on veel mõni sarnase klassi paat olemas, mis mul kahe silma vahele on jäänud. :wink:

Autor:  Reflex [ Neljapäev, 07 Dets 2017 14:25 ]
Teema pealkiri:  Re: Uue paadi otsingul

Julgen soovitada Buster LX, omal rendis juba 6.a., kestab ülihästi, väga hea püstivus ja lainetaluvus. Ja kõik kliendid, kes on käinud temaga sõitmas on samuti väga rahule jäänud!

Autor:  Ossu [ Reede, 08 Dets 2017 10:30 ]
Teema pealkiri:  Re: Uue paadi otsingul

Ise oman Alunaut AC 16 ja ka põhiliselt ikka kalapüügiks ja igati rahul sellega. Neljakesi saab vabalt kala püüda ja vette saab paadi lasta peaaegu igalt poolt , kus vesi vähemalt põlvini. Endal küll hetkel 30hp mootor, aga ajab asja väga hästi ära(kindlasti 50hp parem). Läänemaal kivide vahel väga hea kolistada, kuid jah vinte juba 3tk läinud, aga paadiga pole küll mingit jama juhtunud. Samas ka põhimõtteliselt hoolde vaba. Võrke on ka päris hea panna ja ka sõbrad on paadi kalapüügiks heaks tunnistanud (:

Autor:  grandboat [ Reede, 08 Dets 2017 10:53 ]
Teema pealkiri:  Re: Uue paadi otsingul

Kui oled sellise paadi otsingul mis on tehtud spetsiaalselt kalastamiseks, siis meelsasti tutvustaks Sulle ka Alutrolli 4,85m mudelit (50hj mootoriga). Meie demopaadiga on võimalik sõitma minna ja saad reaalse kogemuse-võrdluse millised on erinevused nn."universaalse" alumiiniumpaadi ja kalamehepaadi vahel. Olen rohkem kui kindel, et sa ei pea pettuma.
Kontakteeruda saab tel.5644560

Autor:  Arx65 [ Reede, 08 Dets 2017 12:43 ]
Teema pealkiri:  Re: Uue paadi otsingul

Olen nüüd hoojaja jagu olnud Alunat AC-18CX omanik.
Sõidetud nii Pakritele, Naissaarde kui ka mitmed tiirud Väinameres.
Täitsa toimiv paat.
Kannatab lainet ja tuult ning kütust ka eriti ei tarbi. Keskmiseks on tulnud 1,2 l/Nm.
Selline kulu oli 21-22 sõlmega. Parim kiirus on olnud 32,.. ja seda viiekesi paadis. 100 hp.
Hea laine ja tuulega olen näinud kuluks ka 1,5 l/Nm.
Viie paksuga tulime kena lainega ka korra Naissarelt, sai tuult ja lainet ja hoogu korraga.
Väinameres sai sõidetud sarnaste ilmadega ka Magnumiga, põrutas ikka kõvasti rohkem kui Alunaudiga.
Kosmeetikaks on survepesur. Ikka selline köva paat on tehtud.
Paat elab enamuse aja treileril ja vette siis kui sõiduks.
Paar korda olen madalas vees vaikse hooga ka kivi puudutanud, kriipse paraku leidnud ei ole.

Autor:  Reflex [ Laupäev, 09 Dets 2017 12:59 ]
Teema pealkiri:  Re: Uue paadi otsingul

Marki poolt tehtud paadid on klass omaette.Midagi pole teha! Kui rahakott kannatab, võta Alunaut. Mul üheks rendipaadiks AC-14- tõeline tank ja peaasi- mitte midagi liigset ei ole küljes!

Autor:  Farouk [ Laupäev, 09 Dets 2017 17:41 ]
Teema pealkiri:  Re: Uue paadi otsingul

AC-18XC on äge, aga läheb oma kaalu ja hinna poolest juba liiga suureks. Seda vist lihtsalt enam igalt poolt kalda äärest linnamaasturiga ja üksinda vette ei lase ja välja ei võta.

Vaatasin, et Alunaut AC-16 on 100kg (390 kg 4,90x1,90) kergem kui Yamarin 49BR (490 kg 4,86x1,96) kuigi Alunaut on paksemast alumiiniumist ja natuke suurem. Millest see võib tulla?

Kuidas AC-16 lainega käitub? Kas poolemeetrise vastulainega kannatab veel sõita, või on juba ebamugav?

Kas mõni Yamarini omanik raatsib oma kogemusi jagada? Truttal oli vist kunagi Yamarin 53 BR DC.

Kui mõnel AC-16 omanikul veel hooaeg läbi pole, siis võiks korra koos minu AC-14-ga Kakumäelt Naissaarele forelli püüdma sõita ja prooviks paadivahetust. :)

Autor:  rumsu [ Laupäev, 09 Dets 2017 17:56 ]
Teema pealkiri:  Re: Uue paadi otsingul

Herr. Farouk,
Mis mootoriga Sul see 14 on.
Sätin antud isendit endale, aga ei suuda mootori valikut paika panna. Kas 20 või 30hp.
Minu jaoks 100% kindel et väikesel kalasustpaadil olgu rumpel.

Autor:  Farouk [ Laupäev, 09 Dets 2017 18:22 ]
Teema pealkiri:  Re: Uue paadi otsingul

Mul on konsooli, rooli ja akuga Suzuki 20HJ aga võiks olla 30HJ. Kahekesi sõites kui mõlemad 90+ kilo peab üks minema tagapingilt keskmisele pingile, et paat glissi läheks. Rumpliga pigem 20HJ on parem. Mark räägib, et läheb ilusti kahe mehega glissi ja 20HJ sobib oma raskuselt AC 14 premini.

Autor:  rumsu [ Laupäev, 09 Dets 2017 18:59 ]
Teema pealkiri:  Re: Uue paadi otsingul

Farouk kirjutas:
Mul on konsooli, rooli ja akuga Suzuki 20HJ aga võiks olla 30HJ. Kahekesi sõites kui mõlemad 90+ kilo peab üks minema tagapingilt keskmisele pingile, et paat glissi läheks. Rumpliga pigem 20HJ on parem. Mark räägib, et läheb ilusti kahe mehega glissi ja 20HJ sobib oma raskuselt AC 14 premini.

Mis reaalsest kiirusesest AC-14+20hp- puhul rääkida saab?
Ise kasutanud siiani AC -12 ja kahekesi koos kerge varustusega ca 200 kg, sileda veega 15 hp max 21sõlme ,cruis emajõel 16-17 sõlme(reeglina kui siledat vett soovin,siis tuleb kobida emajõele :D )
Sestap 20hp tunduks Ac-14 piiripealne kui 2 meest koos kütuse ja muu lisa stuffiga paadis.
Kütus ,aku,ankrud ja varustus ongi kokku kolmas reisija.
Kahtlustaks,et tuleb konet põhjagaasiga piinata vai mis sina kostad?
Kaalult kindlasti eelis 20hp-l. Vs 30.

Autor:  Mark [ Pühapäev, 10 Dets 2017 12:13 ]
Teema pealkiri:  Re: Uue paadi otsingul

Ohhoo mis arutelu :)

See AC-14 ja 20hp sai alguse tegelikult kõige esimeset paadist. Ja see tõusis ilusti glissi ja sõitis 20kn ka siis kui kaks meest tagapingil istusid ja ennast kuskile ei kolinud. Aga hiljem on siitsealt tõesti kõlanud, et 20 on vähevõitu. Vahe ongi selles, et see 20hp paat mis ilusti toimis, oli täiesti manualfeatuuridega mootoriga ja mingit akut kuskil ei olnud, ning ka mootor ise powertrimmi võrra kergem. Jõudlusprobleemide piiripeal olekust on signaalid kandunud minuni just nende paatide puhul, kus elektrohüdrauliline trimm ja elektristarter. Sestap arvan nüüd ka ise juba, et konsooliga AC-14 puhul või elektristarteri ja -trimmiga AC-14 puhul tuleks siiski eelistada 30hj mootorit.

AC-16 on samuti kaks head valikut. Kas 30hj juhul kui sõit enamjaolt üksinda või kahekesi toimub ja fookuses on ökonoomsus ja 50hj kui paati rohkem koormatakse. Ma olen ise 30hj AC-16ga mitu suve sõitnud. Nii kalal käinud kui ka merepäästetööd teinud. Üldiselt kulges normaalselt, aga kui kolm suurt meest paadis oli, siis pidi hakkama inimesi paigutama ja glissiminek oli juba ülesvenitamine.

Tõsi on ka see, et meie 20hj AC-14 demopaadiga sõitsin ka mina alati gaas põhjas.Pikema otsa peal lasin just sutsu tagasi. 30hj AC-16 sai üksi sõites küll kolmveerandgaasiga läbi, aga kahe-kolmekesi oli ka seal pigem gaas põhjas.

Rumsu oma muskel-AC-12ga on muidugi erijuhus :D
Ma olen ise AC-12ga sõitnud 20hj mootoriga. Ja sellega oli küll nii, et järskudel pööretel valis paadi suuna mootor mitte kapten :P Võib olla oleks asi muutunud kui oleks proovinud ka väiksema läbimõõduga ja suurema sammuga sõukruvi.

Autor:  rumsu [ Pühapäev, 10 Dets 2017 12:40 ]
Teema pealkiri:  Re: Uue paadi otsingul

Tere Mark,
Tegin just sõpradele "väikese muskliga" demo.
Poiste nägu läks naerule, Sinu maailmas "silmapesukausiga" kolmekesi 18 sõlme (sry.19, ka see üks on vahest määrav :D )tundub vist imelik. Samas on kängurumaal toimuva 3m dinghy derby-ni ruumi küll. Nüüd läheb nende vana pisike buster turgu.
Täna hommikul minul jälle garaažis pisut rohkem ruumi.
Ära siis mind ära unusta. :D
Rohkem AC-16 teemat ei solgi....

Autor:  Reflex [ Pühapäev, 10 Dets 2017 14:20 ]
Teema pealkiri:  Re: Uue paadi otsingul

To Mark: Kui AC 14-st visata keskmine iste välja ja panna sinna keskkonsool kapteniistmega, siis 20-se trimmi ja kaugjuhtimisega peaks kärama küll! Võibolla panna 1 samm lühem sõukruvi.

Autor:  Ossu [ Pühapäev, 10 Dets 2017 16:07 ]
Teema pealkiri:  Re: Uue paadi otsingul

Farouk kirjutas:
AC-18XC on äge, aga läheb oma kaalu ja hinna poolest juba liiga suureks. Seda vist lihtsalt enam igalt poolt kalda äärest linnamaasturiga ja üksinda vette ei lase ja välja ei võta.

Vaatasin, et Alunaut AC-16 on 100kg (390 kg 4,90x1,90) kergem kui Yamarin 49BR (490 kg 4,86x1,96) kuigi Alunaut on paksemast alumiiniumist ja natuke suurem. Millest see võib tulla?

Kuidas AC-16 lainega käitub? Kas poolemeetrise vastulainega kannatab veel sõita, või on juba ebamugav?

Kas mõni Yamarini omanik raatsib oma kogemusi jagada? Truttal oli vist kunagi Yamarin 53 BR DC.

Kui mõnel AC-16 omanikul veel hooaeg läbi pole, siis võiks korra koos minu AC-14-ga Kakumäelt Naissaarele forelli püüdma sõita ja prooviks paadivahetust. :)


Põhimõtteliselt on mul paat sõiduvalmis küll ja kui vähegi ilma ja aeg lubab võib proovima minna küll , kuigi minu AC 16 30hp mootor .Paat koguaeg sõiduvalmis (: Helista kui soov minna, vaatame kas saame ajad klappima 5146614

Autor:  Farouk [ Pühapäev, 10 Dets 2017 16:34 ]
Teema pealkiri:  Re: Uue paadi otsingul

Tänud Ossu. Esmaspäeval ja teisipäeval lubab üle tüki aja vaikselt ilma. Mul paat seisab Kakumäe sadamas ja sealt saaksime Naissaarele startida. Siin foorumis vist oleks teisegi huvilisi, kes tahaks Alunaute proovida. :) Ma helistan.

Võime kasvõi Alunaudi demo päeava korraldada, kui Mark lubab. Või äkki Mark ise korraldab. Kakumäel vees juba üks Alunaut Rib seisab :)

Ma olen oma AC-14 ga Suzuki DF20ATL proovinud 3 erinevat Solase vinti. 9,25x10 maksimum kiirus 38 km/h (20,5 sõlme).
9,25x9 vindiga läheb paremini glissi aga täisgaasiga läheb mootor piirajasse ja maksimumkiiruis 35 km/h. Kui paigaldasin hüdrofoili siis läks juba kahe üle 90kg mehega tagaistmel glissi selle vindiga aga paat hakkas nõmedalt käituma. See foil surub nina liiga alla ja paat hakkab vett sisse pritsima ja tagant laines käitub ebakindlalt. Tellisin veel neljalabalise 9,25x9 aga sellega ei läinud paat üldse glissi millegi pärast isegi üksinda. Mootori pöördemoment on vist selle jaoks liiga väike. Mul on veel jäänud veel 4 varianti proovida. Tellisin Suzukist originaal 10" sammuga vindi ja nad lubasid proovida, enne kui ära ostan :) Tellida Solasest 4 labaga 9,25x10 vint.
Paigaldada trimmilabad. Viia aku keskmise istme alla. Kaks viimast nõuavad juba suuremat rahalist kulutust aga ei tea kas aitab. Äkki on veel mingi viies võimalus, võimsamat mootorit ei raatsi osta?
Mida soovitate teha?

1. leht 3-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/