Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 4 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Väikelaeva ostujärgne seadistamine (Bella 621DC)
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Okt 2020 10:28 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 16 Juul 2009 10:44
Postitusi: 1
Tere
Mõtlesin, et jagan oma kogemusi mõned kuud tagasi ostetud aluse seadistamisest, kuna ostu ajal ja vahetult peale seda oli keeruline leida infot sarnaste tegevuste kohta.
Ostsin Bella 621DC (pikkus 6,18m, laius 2,2m ja kaal mootori ja muude asjadega ca 1300kg), millel ripub taga Mercury 150HP mootor.
Ostu ajal maks kiirus ca 47km/h, pöörded maks ca 4000 ja kütusekulu 40km/h sõites ligi 30l/h. Sõukruvi oli sammuga 23. Proovi mõttes sai ostu ajal ka 19 sammuga kruvi proovitud, muutus vaid täiskiiruse pööre, mis tuli pea 5300. Seega mootor justkui töötas aga kiirus väike ja küttekulu suur.
Pesin põhja ja 23 sammuga kruviga saavutasin kiiruse 57km/h ja küttekulu langes 40km/h kiirusel gramm peale 20l/h. Paigaldasin peale seda 21 sammuga kruvi, mille tulemusel saavutasin piiruse 67km/h, küttekulu langes 20l/h peale ning pöörded tõusid täiskiirusel 5000 peale. See oli siis minu hinnangul optimaalne seadistus nii üksi, kui väikese perega (2 täiskasvanud ja 2 last) sõites.
Teine mure oli kreen. Alus seisis vees ja oli kaldu 5-10cm vasakule. Seda tingis see, et eelmine omanik oli lasknud paigaldada alusele lisaaku koos laadimissüsteemiga ja paigaldajad olid kõik pannid vasakule teha nurka. Aku kaal ca 25km, siis ladusin 25kg jagu vett paremasse pardasse. Alus seisis peale seda vees tasakaalus ja olulist kreeni ka klissis ei tuvastanud. Järgmiseks mõtlen nüüd siis ühe aku viia paremasse pardasse ja peaks selle mure ka lahendatud saama. Kuna trimme ei ole ja kergel alusel on kreen kerge tulema, kui inimesed alusel kohti vahetavad, siis talve jooksul lasen paigaldada kindlasti ka automaattrimmid. Kokkuvõttes võib öelda, et kui ei ole tehnikakauge inimene, saad ise palju teha aluse optimeerimiseks ja Bella 621DC on väga hea paat Läänemerel :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Väikelaeva ostujärgne seadistamine (Bella 621DC)
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Okt 2020 13:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 26 Apr 2005 22:57
Postitusi: 159
Asukoht: Tallinn
Kindlasti ei ole see "erapooletu"väide, aga - Bella 621 DC on oma aja parim (!) 6-meetrine daycruiser! :D
Kinnitan seda pärast kahte 621 DC pidamist (esimene 135 hj Optimax, teine 150 hj VERADO), tuhandeid meremiile ja sadu sõidutunde.
Lugematud Soome külastused, Stockholm, Gotland, Riia & Ventspils, Eesti rannik Tallinnast Ruhnuni välja + haagisel Horvaatiasse ja tagasi.
Kiidan seda paadivalikut alati.

PS! Kindlasti paigalda trimmilabad ja akud tõsta ümber.
Veel lahedam on siis, kui juba ka dush ujumistasemel koos 100L magevee paagiga jne =)

Naudi paati!
T,
Kaarel

_________________
www.bellmarine.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Väikelaeva ostujärgne seadistamine (Bella 621DC)
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Okt 2020 19:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 02 Mär 2014 17:55
Postitusi: 161
Asukoht: Tartu/Saaremaa
Pean ilmselt ka oma 630OC-l ühe aku ringi tõstma. Suvel sai üks 29kg-ne aku juurde paigaldatud (mõlemad akud on taga vasakus nurgas) ning mingihetk panin tähele, et vasaku poole mürkvärvi ülemine serv istub üleni vee all. Kuna aku mass tundus paadi massi kõrval tühise suurusena, siis ei osanud väga kahtlustada, et aku paigutus kreenis süüdi võib olla. Paat oli alles vähem kui aasta minu käes olnud ning arvasin, et äkki on mürkvärv lihtsalt vale kõrguseni värvitud või hullema variandina, et vesi on kuskile kere tühimikesse sisse jooksnud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Väikelaeva ostujärgne seadistamine (Bella 621DC)
PostitusPostitatud: Reede, 23 Okt 2020 18:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 837
23" = 4000 rpm
21" = 5000 rpm
19" = 5300 rpm

Rusikareegli järgi peaks 1" andma 200 rpm erinevust.
Sul on 23" ja 21 " vahe kuidagi liiga suur, vbl. oli prop kõver või mõni muu mõõteviga.
Milline 150 mootor sul on? Vaata oma mootori specist mis on selle mootori max võimsuse rpm. Veradodel on max rpm 6000 kanti.
Ma ise pean optimaalseks propelleriks seda, mis annab täisgaasil max võimsusele vastava rpm-i. Kui mootor töötab max võimsusel peaks ka kiirus kõige suurem olema. Mulle tundub 5000 rpm-i liiga vähe.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 4 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group