Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 61 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 19 Mär 2010 19:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5846
Asukoht: Saaremaa
Loomulikult jah. Minu teada on kaugsõidul trajektoorid niikuinii olulised - hoovused, valdavad tuuled, tõusud-mõõnad, mis iganes.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 20 Mär 2010 00:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Ivar Kõllo kirjutas:
/40+ jalga midagi nagu juba on tehtud...igasugu POD drivid nagu Volvo Penta IPS näiteks. Väide VP-lt sääst ca. 25-30% võrreldes võllülekandelahendusega./


Lugesin, lahendus kus kruvi lõikab jala või võlli poolt "sogamata" vett hakkab efektiivseks muutuma alates 25sõlmest. Ehk tõsisele "deep-V" le sellest abi pole...

Samas tuleb tunnistada leiutise geniaalset lihtsust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 20 Mär 2010 13:47 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
www.planetsolar.org

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 20 Mär 2010 21:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Lohe töötab igal juhul, see on ju absoluutselt selge. Küsimus on ärimeeste väljahõigatavates numbrites: 30% on nii julm number, et seda ei kinnita mitte üksainsam hetkel teadaolev füüsikaseadus ega reaalsus. 3-5 ja isegi 10%, seda võib natukenegi uskuda aga 30%?

Mis on lohe suurim häda: krüssaku või mitte, laeva viib EDASI vaid ettepoole suunatud jõuvektor. Vaatasin siis lohede tõmbejõudusid: SkySails ise ka tunnistab, et ainult ideaaltingimustes suudab 160 ruutu lohe tekitada 32-tonnist tõmmet, "tavaline" on 8-10 tonni aga seda mis suunas??? Üles, mitte edasi. Teed lihtsa vektorliitmise ja sellest lohe kinnitustrossile mõjuvast tõmbejõust jääb laevale järgi väga vähe.
Pilt

Ehe näide SkySaili esilehelt: mitu tonni tõmbejõudu laeva liikumise suunas sellel pildil laevale rakendatakse? Hetkel null ja isegi 30 tonni ülesõmbe jõudu ei mõjuta seda laeva üldse. See on täpselt sama vähetähtis, kui vööritekile üks 30-tonnise kaaluga konteiner panna. Differendi arvutusel arvestad sellega, muul juhul mitte.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 20 Mär 2010 21:52 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1762
Asukoht: Tallinn
heh. aga ega mingi tühine 16m2 genoa ei paku ja ka kuidagi ühelegi 25 jalasele purjelaevale õige suunaga jõuvektorit. no lihtsalt külgepidi surub liikuma ju. vaadake mõnda pilti ja asi on kohe selge - see ei saa töödata!

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 20 Mär 2010 23:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 28 Sept 2006 14:11
Postitusi: 252
Asukoht: Tallinn
AndresA kirjutas:
heh. aga ega mingi tühine 16m2 genoa ei paku ja ka kuidagi ühelegi 25 jalasele purjelaevale õige suunaga jõuvektorit. no lihtsalt külgepidi surub liikuma ju. vaadake mõnda pilti ja asi on kohe selge - see ei saa töödata!

Aga mitmest punktist genua jahi/masti külge kinnitatud on? :wink:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 20 Mär 2010 23:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 07 Mär 2004 11:00
Postitusi: 303
Asukoht: Tallinn
Kütusekulu rusikareegel keskmiste pööretega diisli kohta (kuni 2000rpm) - kulu 180gr/hj/tunnis

_________________
kuunar "Kajsamoor"
www.kajsamoor.eu
tel. +372 5068152


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 21 Mär 2010 01:22 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1762
Asukoht: Tallinn
pingviin kirjutas:
AndresA kirjutas:
heh. aga ega mingi tühine 16m2 genoa ei paku ja ka kuidagi ühelegi 25 jalasele purjelaevale õige suunaga jõuvektorit. no lihtsalt külgepidi surub liikuma ju. vaadake mõnda pilti ja asi on kohe selge - see ei saa töödata!

Aga mitmest punktist genua jahi/masti külge kinnitatud on? :wink:


no asendame gennakeriga. kolmest kohast. lohel on need kolm kohta ühte kokku veetud ja jõud õige nurga alla keeratud. gennakeril keeratakse nende 3 nurga timmimisega jõud paika, lohel on kordades rohkem otsi, millega ta paika seatakse. iva on sama. isegi töötavad teised täpselt samas vahemikus 90-270 kraadi tuult :)

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 21 Mär 2010 13:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
AndresA kirjutas:
no asendame gennakeriga. kolmest kohast. lohel on need kolm kohta ühte kokku veetud ja jõud õige nurga alla keeratud. gennakeril keeratakse nende 3 nurga timmimisega jõud paika, lohel on kordades rohkem otsi, millega ta paika seatakse. iva on sama. isegi töötavad teised täpselt samas vahemikus 90-270 kraadi tuult :)


Mõtle uuesti, kolm punkti mai äss...

Lohel on ÜKS punkt, mitu juhtimisköit seal taevas on, pole absoluutselt tähtis. Laeva külge on lohe kinnitatud ÜHE konkreetselt paigas oleva punktiga, kuskohast rakendubki kogu veojõud. Ahjah, läbi mitne punkti gennaker tavataglasega luubil veab? Halsinurk, soodinurk, mastikand, vandidX2, parduunidX2, ahterstaak ja ka grootsoot. Nagu paned tähele, on need kogu jahi peale ühtlaselt jagunenud, lisaks jagatakse veojõu punkte tavaliselt läbi soodikelgu veel mitmesse kohta tekil.

Ja mis on lohe teine suur "häda" aga see ei ole lohe enda probleem: ta sobib vaid 21.sajandi mõistes sigaaeglastele alustele, mis on niigi määratud välja surema. Õigemini need juba surevadki seal teispool maakera tohutus hunnikus koos ja ootavad tükeldamist. SkySaili kõik arvutused ja "näited" on toodud tuulekiirusteni kuni 25 sõlme (need on vist suht tõesed andmed 300 meetri peal) aga sorry, maailmamajanduse kohalt OLULINE laevaliiklus käib vahemikus 16-25 sõlme ehk siis supertankerid allotsas ja konteinerlaevad üleval. 110000 TEU uute Maerskite sõidukiirus on 25 sõlme... ja selle saavutamiseks on laeval 80000 kW mootor, mis annab läbi propelleri tõukejõudu suurusjärgus paartuhat kNm ehk umbes samas suurusjärgus tonne.

Millega aga opereerib SkySail: näite lagi on neil tanker, 167 m pikk ja sel on mootor 6800 kW. Aga sellelegi "pakutakse" lohet, mida veel olemas ei ole ja karta võib et ei tule ka. Mis veel: lohet ei saa üles lasta tuuelga alla 3 palli Beauforti skaalal ehk alla 7 sõlme, seda nende endi väitel. See tähendab siis, et allatuult sõitev laev peab seisma jääma, kuna lohe suhtes polegi tuult. Nii suur lohe ja väidetavaid tonne tõmbejõudu kannatav tross on juba nii raske, et õhku ta ei tõuse. Vastutuult või sõidutuulega saab ju ka lohe üles lasta aga see pidurdab laeva seisma. Nii, nagu tiibvari tõmmatakse mäeküljel õhku täis...

Ja muidugi eriti äge väide on see, mida "toetavad" kõik tuntud füüsikaseadused: SkySails easily generate five to 25 times more propulsion power per square meter sail area than conventional sail propulsions.

Tegelikult on mul kodus ka 1-ruutmeetrine aken, mis laseb 25 korda rohkem valgust läbi, kui naabrimehe täpselt samasuur aken... ja tegelikult saab paekivist sealiha teha küll.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 21 Mär 2010 18:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Toetudes globaalselt seksikatele teemadele nagu kliimasoojenemine (saame me selle vastu midagi teha, me tegelikult lõpuni ei tea mis on üleüldse selle põhjuseks), epideemiad, kütuse- ja puhta joogivee kriis, on piisava esitlemisoskuse juures võimalik nö "asi käima" panna.
Vaja on lihtsalt osata "ankeeti täita".

Hullult on neid kes tahavad mitte midagi tehes teenida, kuhugi ülikavalasti "satsata". Nimetavad investeerimiseks (v.a. need mõni protsent kes tõesti teavad mida teevad).
Lisaks veel toetusmeetmed, just neile kes me planeedi päästavad.

Selline olukord lihtsalt tekitab turul nõudluse ühe väga otsitud toote järele - PROJEKT. Mitu aastat saab teema ümber muigutada.
Peagi tekib ilmselt nõudlus ka PROJEKTI SULGEMISTEENUSE järele. Suure projektiga on ju seotud palju inimesi ja organisatsioone kellega peab suhted ilusti korrektselt oskama lõpetada...

Kas see lohe supertankeril (järgi lohisemas :) ) pole mitte sinna teemasse...

Eesti on väike mudel. Hiljuti oli siin juttu toredatest inimestest kes soliidse summa eest lahkesti arutavad silda Helsinkisse...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 21 Mär 2010 19:16 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 16 Mär 2004 16:05
Postitusi: 377
Asukoht: Maakera
PriitV kirjutas:
Ja mis on lohe teine suur "häda" aga see ei ole lohe enda probleem: ta sobib vaid 21.sajandi mõistes sigaaeglastele alustele, mis on niigi määratud välja surema.


Nagu aru saan sinust, siis tulevikus on mingid laevad teistsugused kui praegu. Kuidas sa tõesti tead et lohed pole üks võimalikest alternatiividest?

PriitV kirjutas:
110000 TEU uute Maerskite sõidukiirus on 25 sõlme... ja selle saavutamiseks on laeval 80000 kW mootor, mis annab läbi propelleri tõukejõudu suurusjärgus paartuhat kNm ehk umbes samas suurusjärgus tonne.


Nagu mina aru saan, siis see mootorite maksimumvõimsus, palju tegelikult n.ö. tavalisel sõidukiirusel sellest kasutuses on? Autoga sa ei sõida ka ju maanteel nii et mootor möirgab.

Kui tõenäoliseks pead et äkki tulevikus hoopis sellised laevad?
http://www.vikingline.fi/about/press_re ... essels.asp

Need *klassikalised* purjed, ehk mitme punktiga ühendatud laevaga, kuidas need jõud edasi kanduvad?

PriitV kirjutas:
Ja muidugi eriti äge väide on see, mida "toetavad" kõik tuntud füüsikaseadused: SkySails easily generate five to 25 times more propulsion power per square meter sail area than conventional sail propulsions.


Lohed sellisena on väga uus nähtus ja on teinud tohutu arengu viimase 10 aastaga, kui natuke inglise keelt valdad, siis saad aru et rõhutakse just erinevusele algupäraste purjedega — kitesurfis on 10 aastaga lohede ruutmeetrid poolitunud ja jõud mitmeid kordasid suuremaks läinud hoolimata sellest. Mina ei väidaks nii julgelt et see väide vale on. 25 võibolla mitte, 5-10 täiesti reaalne.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 21 Mär 2010 20:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5846
Asukoht: Saaremaa
Müüt või tegelikkus, mine võta kinni.
Aga väitlus tiba lonkab karkude najal sellegi poolest.

Mitmest punktist seotakse laevaga pukser? Viimasel kipub tõmmet olema ikka päris palju. Kui palju siis ikkagi kaalub komposiittrossi meeter? jne...
Aastaarv on täna 2010, härrased :lol:

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 21 Mär 2010 20:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 09 Mär 2004 17:02
Postitusi: 688
Asukoht: Kalamaja
Mark kirjutas:
..... Kui palju siis ikkagi kaalub komposiittrossi meeter? jne...
Aastaarv on täna 2010, härrased :lol:


Just hiljuti katsusin kevlar puksiirköit, mida kasutatakse off-road autode vintsimisel. Uskumatult kerge ja üsna uskumatu tõmbetugevusega....

_________________
-The goal in Life's Journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "holy shit what a ride!" -autor tundmatu


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 21 Mär 2010 20:28 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1762
Asukoht: Tallinn
FSE Robline Ocean 5000 ots (mine poodi ja osta. Ainult mitte Eestis):
Ocean 5000 Ø mm 8 10 12 14 16 18 20 22 24
m 200 200 200 200 100 100 100 50 50
daN 7300 10900 17800 21700 26100 35800 40800 53600 57800
g/m 36 49 90 116 136 192 217 263 345
*anthracite* 2671 2672 2673 2674 2675 2676 2677 2678 2679

Lugege seda koledat graafikut tagant poolt ettepoole. 345gr/m, 24mm, katkemispinge 36 tonni.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 21 Mär 2010 20:34 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 745
Asukoht: Muhu
Marlene kirjutas:
Vaja on lihtsalt osata "ankeeti täita".
Selline olukord lihtsalt tekitab turul nõudluse ühe väga otsitud toote järele - PROJEKT. Mitu aastat saab teema ümber muigutada.
Peagi tekib ilmselt nõudlus ka PROJEKTI SULGEMISTEENUSE järele. Suure projektiga on ju seotud palju inimesi ja organisatsioone kellega peab suhted ilusti korrektselt oskama lõpetada...
Eesti on väike mudel. Hiljuti oli siin juttu toredatest inimestest kes soliidse summa eest lahkesti arutavad silda Helsinkisse...

Mulle tundub aina rohkem et sarnase jamaga on tegemist ka Suure väina silla puhul. :evil: Tuleb ta siis või ei aga pappi on juba nii palju magama pandud, et selle eest oleks pool silda valmis. :?:


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 61 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group