Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 68 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Sept 2007 19:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Kaits, kui see USA käru pole liiga lai (2.55), siis muu on kukepea. Vaja vahetada vaid tuled ja haakepea. Iseehitet treila arvele saamine pidi olema aga kukepea. Kui on tehasetoode, et teki mingeid küsimusi ju ka keeviste kvaliteedi ja muuga. Ametlikult märgid ära, et ostetud USA tehasetoode, E-nõudele oled ise kohaldanud tuled, helkurid ja veopea. Elektripiduriga on probleeme, see on meil keelatud. Siis jääb üle see kerghaagiseks regada, pole pidureid vaja. Rohkem E-nõudeid haagistel pole.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Sept 2007 22:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2551
Asukoht: Tallinn
Muhv kirjutas:
Väidetavalt ameerikamaa kärudel just sihukesed on. Lisaks on neil taga sihukesed "tundlad"


Tundlad on, määritavaid laagreid pole. MacGregori kärust siis jutt

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Sept 2007 22:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2551
Asukoht: Tallinn
PriitV kirjutas:
Kaits, kui see USA käru pole liiga lai (2.55), siis muu on kukepea.


Rene võiks siinkohal seda kukepead kommenteerida :twisted:

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Sept 2007 23:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
peebuste kirjutas:
PriitV kirjutas:
Kaits, kui see USA käru pole liiga lai (2.55), siis muu on kukepea.

Rene võiks siinkohal seda kukepead kommenteerida :twisted:

Ja mis seal keerulis on??? Üksikkorras valmistatud haagise nõuded. E-sert on nõutav vaid haakeseadmel, tuledel ja rehvidel. Rehvidel kõlbab täiesti ka USA sert DOT. Kui on pidurid, siis need peavad vastama määruses 50 nõutule. Kood 403. Ja huvitava asjana on ka elektripidurid täiesti lubatud, kui need töötavad 12 voldi peal. Kood 440. Inertspiduritega ongi see lugu, et Koodis 401 kirjeldatud piduriseade ongi seesamane haakeseade, treilaehitajad nimetavad seda veopeaks. Inertspiduri veopea maksab 3000-6000 krooni. Mis peale seda tuleb, pole enam ARK asi. Võivad veel asbestivabadust klotsides kontrollida :D Milline on trummel, trossid etc, ei ole kirjeldatud. Peaasi, et ei oleks roostes.
Tuled peavad olema paigutatud vastavalt sellele määrusele ja ka pistik peab olema standartne. Rohkem mingeid tingimusi ei ole.
Sellest määrusest tuleb leida O1 ja O2 kohta käiv, muu ei ole oluline. Siis ARKsse, kaasa joonised, pildid ja avaldus arvele võtuks. Veel on mingine haakeseadmele avalduv koormus tühjal haagisel, see oli vist miski kuni 5% haagise täismassist. Tonnise täismassiga haagisel siis kuni 50 kilo peab olema margapuu peal, kui sellega püüad tõsta. See on selleks, et haagis oleks balansis. Too viimane võib olla USA pikkadel haagistel probleem. Siis ei ole muud, kui suuregabariidilise veo määruse järgi vedada.
§25. Üldnõuded eriveosena veetava pukseeritava seadme veol

(1) Eriveosena veetava pukseeritava seadme, milleks võib olla bituumenikatel, soojak, kompressor, tõstuk jm (edaspidi pukseeritav veos), veol ei tohi suurim kiirus ületada 25 km/h.

(2) Pukseeritava veose tegelik mass ei tohi ületada veduki(-te) tegelikku massi ja korraga ei tohi vedada rohkem kui ühte pukseeritavat veost.

§26. Pukseeritava veose varustus

Pukseeritav veos peab olema varustatud piduritulede, tagumiste suuna- ja ääretulede laternatega, haagise tagumiste punaste võrdkülgsete kolmnurksete helkuritega ning aeglase sõiduki ja kiiruse piirangu (25 km/h) tunnusmärkidega.

§27. Haakeseadis

Haakeseadis peab vastama «Liiklusseaduse» § 13 lõike 3 alusel teede- ja sideministri poolt kehtestatud nõuetele. Võib kasutada konksu ja silmusega haakeseadist, kui veduki konksu ristlõike läbimõõt on 50 ¿1 mm või haagise tiisli veosilmuse sisemõõde on 90 ± 1 mm, silmuse ristlõike läbimõõt on 45¿1 mm ja tööpindade kulumine ei ületa 1,0 mm. Kõik haakeseadised, välja arvatud isepidurduvad, peavad olema dubleeritud julgestuskettide või -trossidega.

§28. Pukseeritava veose tehniline seisukord

Pukseeritava veose tehniline seisukord peab vastama valmistaja nõuetele.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 18 Sept 2007 17:29 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 25 Apr 2005 09:14
Postitusi: 204
Asukoht: Tartu
Peebuste tahtis vist öelda, et Priidu jutt on teooria, aga praktika kipub olema pisut teistsugune.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Mai 2008 17:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1483
Asukoht: Kesse/Tallinn
Veel üks küsimus teemasse - kui pikk peab treiler olema? Küsimus ajendatud sellisest valikust:
http://www.respo.ee/est/haagised.php?leht=tootegrupid&id=6&mudel_id=231

http://www.respo.ee/est/haagised.php?leht=tootegrupid&id=6&mudel_id=131

Nagu näha on üheteljeline 6,8m ja kaheteljeline 6,4m. Paat, mida tahaks vedada on 6,7m. Lühem oleks ju tore, aga elu on näidanud, et kui ahter liiga palju (üle 30-40cm) tagumistest rullikutest üle on võib hoogsal treilerdamisel paadi kere kannatada saada (soomlaste foorumites silvereid nii lõhutud - vähemalt tehas on andnud omanikele sellise seletuse).


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Mai 2008 21:43 
Eemal

Liitunud: Reede, 13 Okt 2006 08:44
Postitusi: 113
Asukoht: Kivimäe, Tallinn
Treiler peaks olema nii pikk, et koos pealetõmmatud paadiga tasakaalu jääks. Kui tagant liiga palju üle ulatub kisub esiotsa püsti. Selle kohta on ka mingi nõue, et veopea peab veokonksu koormama mingite kilodega (ei mäleta täpselt, kas oli 35 või 70 kg).
Teiseks peaks enamus paadi raskusest jagunema käru raamile, mitte tagumisele kiigele (viimastele rullikutele).
Puutusin hiljuti kokku sellise probleemiga, kus paadi raskus oli käru tagaosal, käru nina tuli jõuga alla suruda ja tagumist otsa toestada, et mootor vastu maad ei prantsataks ja kiige raam oli lausa paindes. Seal aitas vintsipuki nihutamine ettepoole ja asi sai tasakaalu.
Huvitav oli selle asja juures see, et paadi müüja oli soovitanud paat niimoodi paigutada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Mai 2008 21:45 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 06 Veebr 2007 20:16
Postitusi: 216
Muhv kirjutas:
Nagu näha on üheteljeline 6,8m ja kaheteljeline 6,4m. Paat, mida tahaks vedada on 6,7m. Lühem oleks ju tore, aga elu on näidanud, et kui ahter liiga palju (üle 30-40cm) tagumistest rullikutest üle on võib hoogsal treilerdamisel paadi kere kannatada saada (soomlaste foorumites silvereid nii lõhutud - vähemalt tehas on andnud omanikele sellise seletuse).


Lugesin ka seda lõhutud Silveri paadi lugu. Mitteteaduslik "tunne" on, et võiks üle olla 10-20 cm. Mul umbes nii ongi. Teaduslikum teadmine on ka see, et paadi kaalujaotus kärul peaks olema selline, et konksule jääb teatud koormus - see siis osalt määraks ju nagu ära ka paadi asukohta kärul. Siit aga järeldub aga ka, et asi sõltub natuke konkreetsest kärust ja konkreetsest paadist. Konkreetse 6,7 m paadi esimene ots väga raske ei ole, kabiiniga paatidel oleks raskuskese rohkem eespool. Käru pikkustest - ei saa hästi aru, kust kuhuni see mõõdetud on. Ja kas näiteks tollel kaheteljelisel on haagise nö kere lühem ja tagakelk pikem veidi (et siis paat ulatuks üle tagumiste rullikute umbes sama palju kui pikemal treileril). Parim oleks ehk proovida, selliseid treilereid võiks liikvel olla ja äkki annab kellegagi kokku leppida.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 68 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group