Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 29 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Toruraamid RIB idel
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 15 Okt 2007 14:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05
Postitusi: 661
Asukoht: Keri ja vahel ka Eestis
Toruraamindusest on mõni küsimus:

Vaja peale panna 7,5 m ribile tulede jaoks kaar. Sinna hea ka radaripeeglit kõrgemale püsti ajada. Ja mis seal enam, võiks ka väike tõmbetugevus sees olla (kedagi järel vedada)

Aga väike "aga": teekond läheb vahel läbi kole madalate põikpuude alt, millega säästan 40 minutit või 10 miili... olenevalt veeseisust jääb esiklaasiservast 4 cm mõnikord puudu.

Et siis, kokkuvõtteks: kas saab raami, mis koost lahti käiks (ja kokku ka muidugi) nii, et funkstionaalsus oleks tagatud.
Noh, võtad kaare maha nii 1 minutiga....

????

_________________
Mul pole õigus.
Aga mind ei koti!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 15 Okt 2007 15:17 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 25 Apr 2005 09:14
Postitusi: 204
Asukoht: Tartu
Mina pakuks, et tuleb kaar hingedele panna: liblikmutrid vms lahti ja lased ta ahtrisse pikali.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 15 Okt 2007 20:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Mosse pakutu ongi allalastavate mastide ja kaarte tavalahendus, seda ka otse tootjatelt.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 19 Okt 2007 17:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05
Postitusi: 661
Asukoht: Keri ja vahel ka Eestis
Tootjast on meil siin keerukam rääkida - meil tehakse vast kohapeal, ainult peab olema vettpidav idee. Kellegil ilmselt siinakndis pole sellist :) veel.
Asun siis juurdlema ja siis panen "tootjalahenduse" siia saadavale.

_________________
Mul pole õigus.
Aga mind ei koti!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 19 Okt 2007 19:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Dillinger kirjutas:
Tootjast on meil siin keerukam rääkida - meil tehakse vast kohapeal.


Eh-ee! Ma pidasin silmas paatide tootjaid, kes ise kohe ka kaare peale panevad. Järelturu lisavarustusena ei saa neid toota muidu kui mingi kindla margi ja mudeli kohaseid ( Mõõdud!) :) . Ja paadimaailma veel auto(tarvikute) maailmaga ei võrdle.
Kui on allalastav siis ikka hingedel. Kaks kõrva paadi külge ja üks kõrv kaare otsa ja kõigest läbi polt. Kui tahad alla lasta, siis nt. esimesed poldid lahti ja tagumised moodustavadki hinged. Konstruktsioon peab vastu suutma pidada väsimusele ja peab olema ka sedasi konstrueeritud, et kolisema ei hakka. Samalaadseid lahendusi kasutatakse ka kaatrite mastide puhul, kui on tehtud allalastavad, et sildade alt läbi sõita saaks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 11 Nov 2007 11:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05
Postitusi: 661
Asukoht: Keri ja vahel ka Eestis
Sel kolmapäeval tuleb meister ja vaatab masina ise üle ja räägib ka, mida kuidas ja miks on vaja teha... Ise tegin küll joonised aga eks tema ütleb- kas saab.

Projekt visuaalis

Alumine osa on liikumatu sest sinna vaja panna statsionaarset kola a la suruõhk ja võimalusel ka redel mis kokku käib ja mida saaks kasutada ka kui raam maha keeratud.

Liblikmutrite mõte meeldib igatahes 8)

Kommentaare on alati oodatud, eriti konstruktiivseid või siis halbu kogemusi.

Tüüpraamidest meil siin väga rääkida ei saa jah, ühe vitsaga löödud masinaid on ikka minimaalselt. Mereloomaaed on kirju!

_________________
Mul pole õigus.
Aga mind ei koti!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 11 Nov 2007 17:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Üsna õige asi on saanud. Ära unusta siis hinge koha peale kaablitesse jms parajaid U aasasid jätmast.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 13 Nov 2007 11:54 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 25 Apr 2005 09:14
Postitusi: 204
Asukoht: Tartu
Kaare ettepoole maha käänamine on väga hea mõte. Kuna kõik jõud mõjuvad kaarele ahtri suunas (ja suruvad teda seega kõvemini paika), võib fikseerimiseks kasutada isegi splinte - üles ja alla hetkega.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 13 Nov 2007 12:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 14 Dets 2004 12:37
Postitusi: 607
Asukoht: Tallinn / Lääne-Virumaa
Dillinger kirjutas:
Kommentaare on alati oodatud, eriti konstruktiivseid või siis halbu kogemusi.


Huvitav, mis vahendiga sa selle uhke ja põhjaliku kavandi valmis tegid?

Konstruktsiooni poole pealt RIB-võhiku pilguga:

- Torud tunduvad liig jämedad, kui joonis on mõõtkavas
- jäigastus/kinnitus plaadid külgedel teeks nii väiksed kui võimalik, et vähendada külgtuule mõju ja kaalu. Asendaks peenemate ribade või jäiga võrguga
- peamine küsimus minu jaoks: kogu vati saab hinge tihvt, kogu konstruktsiooni vaadates on see oluliselt nõrgem koht kui muu osa. Ma üritaks ühitada raami liigendi ja kinnituse korpusele, viia liigend nii alla kui võimalik jäigale paadikerele ja saada oluliselt vähem vedel ja kergem ülaosa.
kola saab ehk kinnitada ka kastile tekil, raskuskese saab madalamale.


edit: minu arust lihtne ja ökonoomne lahendus:
http://cgi.ebay.com/Wakeboard-Tower-Pro ... 0170481508
lahtikäiv e. nõrgem on esimene, tõmbele töötav liigend


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 02 Dets 2007 13:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05
Postitusi: 661
Asukoht: Keri ja vahel ka Eestis
Joonistasin 3D MAX iga kogu paadi valmis - siis võtsin lihtsalt võimalikult arusaadavate vaatenurkade alt pildid.
See võimaldas õigetes mõõtudes paadi peal katsetada erinevaid lahendusi ja ka proovida, kas käändekohast kuskile vastu ei käi ja kui ette ta maha keeratuna jääks.
Ja erit oluline aspekt - kuidas see kõik välja näeb.
Ja meister saab sinu ideest tunduvalt käbedamalt aru ka ja oskab nõu ja materjali kulu kohta väheke täpsemalt selgitusi anda.
Mis oli kokkuvõtteks igatepidi kasulik.


Aga nüüdseks on natuke tarkust taga otsitud ja tehtud uus joonis - arvestades metallikuningate viidetest materjali ja nende painutusraadiuste kohta jne jne

Huvilistele uued joonised siin (toru on õige läbimõõduga :) )


Projekti pilte

Lahti ta enam ei käi (jäikuse ja hmm, kitsaskoha peatse lagunemise tõttu -
kitsaskoha pildid on samas kataloogis ka nähtaval, ehk siis
ligidalt ja kaugelt.

Ja loomulikult olen ma teinud keerulisemaks selle ehitamise seoses igasuguste soovidega - teha kinnituskohad suruõhu, tööriistade, otsade ja oma ankrute jaoks.
Ja tähtis oli ka, et sissepoole jääks ruumi rohkem - seepärast ka kaarekujuline alaosa.

Noh, selline ta siis ikkagi kipub saama.... tänud kes tähelepanu juhtisid ja arvamuse välja käisid! Mis ei tähenda, et seda rohkem teha ei võiks.

PS. see lai purjepind oli tingitud kinnituskohtade rohkuse soovist. Ja nina on kõrgemal veest väljas ja omas seni suuremat purjepinda - ehk siis tugeva tuulega keeras vööri alla ja ahtri lainesse - millest omakorda tekkis häda näiteks inimestel, kes püüdsid paati pääseda - mootorid ja vindid otse neile vastu. Seega ma oleks hea meelega näinud ahtri purjepinna kasvu. Tormiankrut iga hetk ka välja ei viitsi pilduda.

_________________
Mul pole õigus.
Aga mind ei koti!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 02 Dets 2007 14:09 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
Hmm joonis ligidalt ja kaugelt on väga huvitav :D

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 02 Dets 2007 15:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 24 Sept 2006 09:21
Postitusi: 155
Asukoht: Tallinn/Pärnu
Ligidalt ja kaugelt on pildid sellest kitsaskohast, mille tõttu raam lahti oleks pidanud käima, mitte joonised raami kohta ligidalt ja kaugelt.
Dillinger kirjutas:
Lahti ta enam ei käi (jäikuse ja hmm, kitsaskoha peatse lagunemise tõttu -
kitsaskoha pildid on samas kataloogis ka nähtaval, ehk siis
ligidalt ja kaugelt.

Dillinger kirjutas:
...teekond läheb vahel läbi kole madalate põikpuude alt, millega säästan 40 minutit või 10 miili... olenevalt veeseisust jääb esiklaasiservast 4 cm mõnikord puudu.

Et siis, kokkuvõtteks: kas saab raami, mis koost lahti käiks...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 02 Dets 2007 16:33 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 21 Nov 2007 17:13
Postitusi: 38
Asukoht: SAAREMAA
Vaatasin neid jooniseid ja see on täiesti teostatav aga toru seina paksus peab olema vähemalt 2,5mm ning soovitatav deko toru


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 02 Dets 2007 17:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05
Postitusi: 661
Asukoht: Keri ja vahel ka Eestis
Ma kindel pole mis on deko toru, netist ei leidnud esimese pilguga ka midagi selle kohta, aga no happekindel peab olema torumaterjal ja mitte lihtsalt roostevaba.

Aga mis on deko toru?

_________________
Mul pole õigus.
Aga mind ei koti!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 02 Dets 2007 18:08 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 21 Nov 2007 17:13
Postitusi: 38
Asukoht: SAAREMAA
Happekindel (aisi316) peaks kindlasti olema kuigi leidub ka neid kes ei suuda seda endale lubada kuna happekindel on kallim kui tavaline.
Mis puutub deko torusse siis deko toru on jäigem ja kuna teil oli soov teha järel vedu on dekotoru targem otsus. Tegelen ise jahtide ja väikelaevade roostevaba reelingute ning muude detailide valmistamisega
Painutatav roostevaba on pehmem.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 29 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group