Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 40 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Mai 2008 01:06 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 06 Veebr 2007 20:16
Postitusi: 216
erikuradikinomees kirjutas:
Mul mitu tuttavat paar aastat vanade väiksemate Yamahadega püstihädas.


Mis neil garantii kohta öeldakse? Või kuidas Yamaha keskus uute mootorite hädasid kommenteerib? Käivadki liiga tihti garantiis? Peavad ise maksma, sest garantii ei toimi? Hädad tulid just garantiiaja järel? Milles häda seisneb, ära remontida ei saa?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Mai 2008 09:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 19 Jaan 2004 12:58
Postitusi: 167
Asukoht: linnas
:roll: huvitav mis hädadest jutt on?


Eestis lisandub turule iga aasta umb 200-250 F4 mootorit

esimeses 10 h hoolduses käib neist heal juhul 50%, sügis hoolduses-konserveerimises neist 25%

järgmine 25 % tassitakse kohale kevadel,kui mingil põhjusel käima ei lähe

Kes nüüd süüdi on mootori tootja või õnnelik omanik :?:

ja peamised vead milles meie "süüdi oleme" :twisted:
- 4-takti mootor kuuris valepidi...ja õli silindris :shock:
-paagis.. vesi-liiv-kuuse okkad, loomulikult käime meie kõigil kodus tankimas :evil:
- propeller nagu kapsas..aga kiviotsa pole keegi sõitnud
-plastid üles sulanud..aga kuumaks pole läinud :cry:
-vanaisa pärandatud kolhoosist kokkuhoitud kütusevaadist võetud kraamiga mootor ei käi korralikult

_________________
Paadimootorite hooldus ja tehniline konsultatsioon.
Eesti ainuke YTA Silver Technican


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Mai 2008 09:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
Kahjuks pean paadisevice juttu kinnitama ka paatide koha pealt. Küll ja küll nähtud sellist suhtumist, et "sitt paat, vibreerib" või "sitt paat pragu on sees" jne. Tõstad välja ja küsid miks rool viltu ja sõukruvi niikui kapsaleht, saad vastuseks : ".....eeeee.....mök-mök...eeee :oops: "
Aga kõigepealt lastakse kisa taevani :lol:
Nähtud ka sellist asja, et omanik tellis paadile Falck'ist valveteenuse mobiilmodemiga. Siis läks lärm lahti, et mootor viskab häireid niikui kinganumbreid. Kohale laekudes selgus, et Falcki mehed olid toite oma süsteemile võtnud .....ECU suvalise klemmi alt :twisted: Ime et see mootor üleüldse töötas.

jne, jne, jne


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Mai 2008 11:56 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 928
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
Ikka veel jamad bensiiniga...
Näide selle kohta, kui tähtis võib olla korralik kütus...
Aastaid tagasi, kui eestis müüdi veel 2T Selvasid, pöördus murelik omanik mootori müünud firmasse, siis seal oma kohal veel eksisteerinud Peterburi mnt. paadipoodi. Et ei käivitu ja lonkab ja üldse käib pahasti. Küsisime siis, et kust bensiin pärit? Sealtsamast soliidsest tanklast, kust omanik oma tutika näoga neljaveolist tangib. Polnud põhjust kahelda.
Siiski otsustasime proovida teist bensiini. Võtsime seda Saarso Mardi käes Lennuki peal kaasas olnud päravurrist, mis enne Eestisse tagasi jõudmist Rootsis tangitud. See bensiin oli teist nägu ja lõhnas ka bensiini järgi. Ja Selvale meeldis, käivitus, enam ei longanud ja tühikäik oli ka ok.
Ja remonti polnud vajagi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Mai 2008 11:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Et lisaksin siis siia ühe väikese kommentaari 15hp Mercury kohta.
Hooldan mootorit nii kuis võiks. Südametunnistuse järgi.
ca 50h tagant õlid (jalg/mootor) ja filter ja aegajalt termostaati puhastanud. Peale 200h reguleerisin klapid ära.
Nüüd sõitsin 1000h otsa (4a)
Vahetasin õli, kikurihma ja mõtlesin ka klapid üle vaadata.
Hooratta maha võtmine on paras piin- korralikku tõmmitsat vaja!
Mida aga ei saanud. Klapivahesid ei saanud reguleerida. Polnud lihtsalt vaja. Siiani paigas.
Ainuke viga mille olen Mercurylt leidnud. Karpas jääb ujuki nõel kinni.
See on viga, et paat kogu aeg treileril sabas. Nimelt on pesa sisse kulunud ja ei toimi hästi.
Et uhan suure kuvaldaga karpale laksu ära , nõel lahti ja siis töötab mootor kui kellavärk.
Ja muideks. See 15HP Mercury sõidab peaaegu veega.
Korra kusagilt vanaisa säästutünnist bensuga, sain ka aastatepikkuse kondensaadi paaki. Muud hullu polnudki kui kukkus tühikäigul roppu moodi puterdama.

Seega eelistan selle jama tõttu karpa mootorit sissepritsmele.

Sama paadi juures. Kaal paadil sama , mina tiba kaalus juurde võtnud.
Vanasti (uuena) arendas mootor paadi kiiruseks 15,2- 15,4 sõlme. Nüüd juba 15,8- 16 sõlme.
Nii, et kulumine ???

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Mai 2008 19:49 
Eemal

Liitunud: Reede, 15 Veebr 2008 19:43
Postitusi: 531
Asukoht: haapsalu
paadiservice oy kirjutas:
:roll: huvitav mis hädadest jutt on?


Eestis lisandub turule iga aasta umb 200-250 F4 mootorit

esimeses 10 h hoolduses käib neist heal juhul 50%, sügis hoolduses-konserveerimises neist 25%

järgmine 25 % tassitakse kohale kevadel,kui mingil põhjusel käima ei lähe

Kes nüüd süüdi on mootori tootja või õnnelik omanik :?:

ja peamised vead milles meie "süüdi oleme" :twisted:
- 4-takti mootor kuuris valepidi...ja õli silindris :shock:
-paagis.. vesi-liiv-kuuse okkad, loomulikult käime meie kõigil kodus tankimas :evil:
- propeller nagu kapsas..aga kiviotsa pole keegi sõitnud
-plastid üles sulanud..aga kuumaks pole läinud :cry:
-vanaisa pärandatud kolhoosist kokkuhoitud kütusevaadist võetud kraamiga mootor ei käi korralikult
Hakates nüüd mõtlema ja teades ja tundes nende jukerdavate yamahade omanikke, siis kaldun arvama, et asi ongi nii nagu siin kirjas.
Ühel neist veel garantii, aga hoolduses pole käinud ja nagu aru sain vist ei plaanigi minna.

_________________
oi kuidas tahaks merele


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 29 Mai 2008 21:26 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 11:45
Postitusi: 462
Lubasin heale tuttavale küsida foorumist abi, nimelt tahetakse osta 5 hj päramootori (uut), aga ei tea mis firma oma eelistada võiks.
Nii et kõik soovitused just 5 hj kohta on teretulnud! Tänud ette...

_________________
http://www.sailing.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 29 Mai 2008 21:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 18 Jaan 2007 22:56
Postitusi: 479
Asukoht: Pärnu
Ikka Honda.

_________________
Me kinnitame, et tõe teatud aspektid on teispool mõistust ega saa olla mõistusest mõõdetud.
(A.Norak)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 29 Mai 2008 22:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Mär 2007 03:40
Postitusi: 178
Asukoht: Tartu / Haapsalu
Mul ka küsimus. Vaja oleks 3,5-5 hobujõulist 4-taktilist päramootorit. Ei tohiks maksta üle 15 000 krooni.

Vajalik oleks ka vooluväljavõtt - kas see on kõigil uutel mootoritel, või mingist võimsusest alates, või kuidas?

Samuti peaks propeller olema n-ö jõusammuga.

Mida soovitate? F4 Yamaha mahub nõutud hinnavahemikku, aga kas sel vooluväljavõtt on ja millise propelleriga ta standardina tuleb?

Paat on 4,5 m pikk endine päästepaat, kiiret sellega kuhugi pole ega saa ka kunagi olema ;)

_________________
No sellist jama on päris keeruline kommenteerida.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 29 Mai 2008 22:07 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Miks Honda? See 5hj on ürgvana mudel, tehti vist juba siis kui ma ´78 aastal esimesse klassi läksin. Aga töökindel on ta küll, sest on nii ürgvana


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 29 Mai 2008 22:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Kaspar, kuni 5 Hj puhul vist ei ole vaat et margieelistus oluline. Pigem ostku hinda. Töötavad nad kõik... peaaegu :D Kui olla ebapopulaarne, siis nende pisimootorite puhul tasuks pigem vaadata Hiina poole. Parsun, Sail etc. Saad samasuguse mootori poole hinnaga... või ostad kohe kaks tükki. Igal juhul turvalisem :D
PS: ise soetasin omale 5900 krooni eest tuliuue 2-taktilise hiinlase, kaalub 8 kilo ja käivitus esimesel tõmbel!!! Ja lükkab vähemalt samahästi, kui Honda. Saili 275 kilo + 170 kilo mehed + mast püsti/puri rullis + 4 m/s vastutuul/50cm laine sain kiiruseks 5,2 sõlme. Stabiilselt sõitis 4,9 peal.
Ainult et plast"kolu" on imepisike, mitte selline mõttetu jurakas, kui tuntud markidel. Seega mahub ka pisemast avausest sisse. Ainumas vahe jah selles, et 4-takti jaksab lükata ka poole gaasiga, 2-takti tahab pöördeid. Samas on alumiiniumpropeller, mitte plastik. Täna andsin sõpradele kalapüügile kaasa, kuulukse, mis nemad pärast arvavad.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 29 Mai 2008 22:16 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2451
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
PriitV kirjutas:
PS: ise soetasin omale 5900 krooni eest tuliuue 2-taktilise hiinlase, kaalub 8 kilo ja käivitus esimesel tõmbel!!!

Mis mark, kust ostsid? Teamil läheks ka üht sellist vaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 29 Mai 2008 23:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Kipper kirjutas:
PriitV kirjutas:
PS: ise soetasin omale 5900 krooni eest tuliuue 2-taktilise hiinlase, kaalub 8 kilo ja käivitus esimesel tõmbel!!!

Mis mark, kust ostsid? Teamil läheks ka üht sellist vaja.

Selline firma, nagu Motoexpert. Täiesti toimiv asi.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 30 Mai 2008 15:54 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 928
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
Tänapäeval elektronsüütega töötavad jah kõik, pikemas perspektiivis tuleks vaadata osade saadavust ja usaldusväärsete mehhaanikute olemasolu.Kõik ju teavad, kuidas näiteks Suzuga Eestis asjad on-Ekström justkui müüb neid, aga eriti ei viitsi ka...
Ja kuidas nende väikeste hiinakate keskkonnasõbralikkusega on?Aga mis me päramootoritest räägime, hiina autod pressivad peale!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 30 Mai 2008 20:18 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 01 Apr 2006 22:45
Postitusi: 6
Oskab keski öelda kumbad üldjuhul vaiksemad on, kas Hondad või Yamahad, kui vaadata neid uusi sissepritsungiga mudeleid. Vaja soetada 60-80 HJ vahemikus aga see kuramuse otsustamine ju nii raske nii raske.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 40 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group