Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Ruggerini diiselmootor
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=2&t=2497
1. leht 1-st

Autor:  tarmo1980 [ Teisipäev, 22 Jaan 2008 17:51 ]
Teema pealkiri:  Ruggerini diiselmootor

Pärast pikka mõtlemist sa soetatud endale üks Ruggerini diisel. Tegu on üsna vana, ühesilindrilise ja õhkjahutusega mootoriga. Pidi miskit 16 hobust olema. Kahjuks muud infot ma mootori pealt välja ei loe ja see et tegu on 16 hobuselisega ütles mulle eelmine omanik, midagi muud ei osanud ka tema eriti tarka lisada. Mootor olla mingi paar aastat juba kuuriall seisnud oli teine seda nägu kah, kuid pärast vähest pusimist sain ta päris ilusasti tiksuma. On siis kellelgi inffi, palju peaks olema klapivahed või kus liigub sihukesele veel õli ja kütuse filtreid ja mis on selle mootori head ja halvad küljed?

Autor:  PriitV [ Teisipäev, 22 Jaan 2008 19:00 ]
Teema pealkiri: 

No et 1-silindriline, diisel, vana ja 16 Hj??? :?: Tehke mis tahate, ei usu! Parimal juhul jälle need 5-6 Hj, ei enamat. Hobujõud ehk võimsus on arvutuslik suurus ja sõltub vaid kahes asjast: pöördemomendist ja pööretest. 1-silindrilisel võib natukene momenti isegi olla, meremootoritel on rasked hoorattad aga peamist võimsuse allikat - pöördeid - sealt ei leia. Kogu sellise mootori mahv läheb hooratta pöördes hoidmisele (käib kõikide vanade pots-ja-postivahe-mootorite kohta), mingit võimsust sealt välja ei võlu. Need mootorid ühendati kõva kordusarvuga kastiga ja sinna otsa pandi suure läbimõõdu ja tigeda sammuga vint-kruvi-propeller. Edasi lükkab momendiga, seda ka rasketes ilmaoludes.

Sellise mootori moment võib olla max. 50 Nm, pigem arvan et on 30-40 Nm. Kui isegi on 50 Nm, siis peaks sellise võimsuse saavutamiseks mootor käima 2500 rpm, mis on raske hoorattaga diisli puhul rohkem kui kaheldav. Seejurues peab siis momendi- ja võimsustipp ühes kohas saabuma. Kui aga hooratast on kerge, siis võib moment olla reaalselt kuni 35 Nm. Sellisel puhul peaks pada uhama juba 3500 rpm. Aga ma arvan, et tegelikkuses on need numbrid veel väiksemad, sest moodne 2-silindriline ja 654 cm3 Ruggerini 16 Hj diisel teeb 32 Nm@2400 rpm ja võimsus 16 Hj@3600 rpm.

Autor:  dmk [ Kolmapäev, 23 Jaan 2008 08:39 ]
Teema pealkiri:  ruggerini

Väike inf:

http://www.engine-cemberci.com/engine/RUGGERINI/

Autor:  Paadimees [ Kolmapäev, 23 Jaan 2008 10:41 ]
Teema pealkiri: 

Minu 1-sil. Yanmar 1GM10 on küll 9hj/3600rpm max. Püsival koormusel 8hj/3200rpm. Kuubikuid oli vist 330cm3. Ruggerini ühepütisel oli toop suurem ja tegi vist kah 9-10hj.

Autor:  elviz [ Kolmapäev, 23 Jaan 2008 10:50 ]
Teema pealkiri: 

ühe-silindriline ruggerini pole jah 16 hj, vaid 6, küll aga on olemas ka 16 hj sama marki mootoreid. Muide, palju selline vana itaallane ka maksam tänapäeval?

Autor:  tarmo1980 [ Kolmapäev, 23 Jaan 2008 17:26 ]
Teema pealkiri: 

Eelmine omanik ütles et 16. Ja et liikus omal ajal kalurikolhoosides ka 8 hobulisi, mina ei julge vastu vaielda ka ja üleültse pole tähtsust kas ta on 16 või 10 hobust ja palju moment on, vaid tähtis on see kas keegi ka ruggerinidega lähemalt kokku on puutunud. A7-meetrist puupaati olla edasi lükanud küll.

Autor:  tarmo1980 [ Kolmapäev, 23 Jaan 2008 17:45 ]
Teema pealkiri: 

Ma katsuks kunagi ka mõned pildid ka üles seada, kui osavamaks muutun.

Autor:  elviz [ Neljapäev, 24 Jaan 2008 11:37 ]
Teema pealkiri: 

jah, vähe kõvemate tutvustega mehed said omal ajal tõesti endale ruggerinid paati, kuigi üldjuhul olid need mootorid defitsiit. Tolle ühesilindrilise kohta räägiti, et pidi hirmsal kombel väristama, aga probleem võis olla ka konkreetses mootoris või selle paati paigaldamises. Muide, endal on ka sihikul üks paat, millel kuuene ruggerini sees ja omaniku sõnul pidi hääd sõitu tegema.

Autor:  tarmo1980 [ Neljapäev, 24 Jaan 2008 17:44 ]
Teema pealkiri: 

Olla värisenud vähe küll aga siis pandi mingid pobi mootoripadjad vahele ja suurem probleem kadus. Kui ma selle maapeal tööle panin siis ei olnud vibra küll väga hull ja ma arvan et padjad aitavad veelgi.

Autor:  tarmo1980 [ Neljapäev, 24 Jaan 2008 17:50 ]
Teema pealkiri: 

Ja maksis see mootor mul 4-kilo koos kruvide ja võllide ja muu staffiga. Ma kaldun arvama et ise ehitades vist odavam ei tule, töökindluse poolepealt vist ka mitte. kui üks on paadimootor ja teine samkompunn.

Autor:  rebasenahk [ Neljapäev, 24 Jaan 2008 18:58 ]
Teema pealkiri: 

Väriseb nagu ühepütane ikka, paigal püsib tühi- ja töökäigul, vahepeal loperdab päris vahvasti. Minu Teisel oli kaasas CRDK 100 745cc. 16 hj Pööreteks pakutakse 2800 rpm.

Autor:  Suprudko [ Pühapäev, 15 Mär 2015 19:14 ]
Teema pealkiri:  Re: Ruggerini diiselmootor

Kaevan üles vana teema. Kuna seoses uue aluse ostuga sain just Ruggerini diiselmootori omanikuks. Mootoril on kaks silindrit, õhkjahutus ja eelmise omaniku sõnul 18hj. See on ka kogu info mis mul selle mootori kohta teada. Ühtki silti, ega selgitavat kirja mootori pealt ei leidnud.
Selle http://inter-mot.pl/en/seriard.php lehe põhjal pakuks, et tegu RD seeria mootoriga (vist RD290).
Kindlasti mõnel kipperlasel kogemus taolise mootoriga olemas. Mis on head ja halvad küljed? Ehk tuleb mõnele eripärale rohkem tähelepanu pöörata? Osade saadavus Eestis?
Mõni pilt mootorist:
https://www.dropbox.com/sh/yqxdg0rbexht ... GutVa?dl=0
Hetkel küll väga üldised ja pisut vildakad, aga ehk saab aimu. Vajadusel võin detailsemaid pilte teha.
Igasugune info teretulnud.

Autor:  Wots [ Reede, 10 Apr 2015 21:36 ]
Teema pealkiri:  Re: Ruggerini diiselmootor

Sama teemaline postitus on ka sul tehtud automoto foorumisse. Vastasin Gravity nime alt .Loodan, et said veidi abi . http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=51477

Üldiselt on olemas ka palju kaasaegsemaid mootoreid mida väikemootorite hulgast valida .

Autor:  Suprudko [ Esmaspäev, 13 Apr 2015 11:41 ]
Teema pealkiri:  Re: Ruggerini diiselmootor

Sai tehtud jah automoto-sse ka teema. Vastust täitsa nägin ja pisut abi oli ikka. Sain ka veel lisainfot eelmiselt omanikult, kes mudeliks ütles RD 180. Sain ka varuosakataloogi ja kontakti kust varuosi seni tellitud on.
Korra sai ämblikud välja köhitud ja mootor põrisema saadud, rohkem pole aega tegeleda olnud. Kui kevadine kiire mööda saab, siis ehk. Sellest aga ilmselt juba omaette teemas

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/