Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 75 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Sept 2009 00:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
PriitV postitatud jurakal 550hj ja 10 sõlme!?

Kalle Kuus postitas Voyager'i ja esitas põhjendatd küsimuse, et 2x250hj, kas seda mitte vähe pole.

Mulle tundub, et kiiruse piirmäärad antakse kerele, kere kujule, mitte konkreetsele laevale. Voyager'i kapten ütles, et seilab 4 !!! sõlmega.
Kui nii jätkavad saab maakera varsti näha uut klassi - luksuspargas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Sept 2009 07:54 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1828
Asukoht: Tallinn
Kui Voyageril oma 25.60m pikkuse kohta on 2x250 hj. ja Northern Marine 86`l oma 26.20m kohta 550 hj. siis peaks ju kõik korras olema. Minu kartus oli Voyageri kohalt see, et kas 500 hj. ikka jõuab tormile vastu panna, ilma et kütusekulu pöörete suurendamisel üles hüppaks! Mina, aluse tellijana pigem suurendaks natuke mootorite võimsust, et oleks reservi ekstreem olukordades. Seda suurendatud mootorivõimsust normaaltingimustes ei kasutaks, sest igal laevakerel on oma kerekiirus ja kui sellest üle minna, toob see kaasa ainult kütuse tugeva kulutuse.
Näitena: Tormilinnu vana Volvo Penta oli 38hj., või midagi sellist. Kunagi oli tarvis Suomenlinna passikontrollist kõva tormiga (tuul ja kõva laine olid just "august" sisse!) minna Viron allasesse südalinna! Keset auku oli selline tunne, et kohe, kohe kannab tagasi, juurde mootorile polnud enam kuskilt midagi anda! Vaevu, vaevu, saime sellest "august" välja. Uus mootor sai peale pandud aga 50hj. ja analoogsetes olukordades oli nüüd "kukepea" tegutseda!
Kerekiiruse jooksis välja vana mootoriga ja uue mootori puhul see 0,5-1,5 sõlme rohkem, tõi kaasa hirmsa "kohina" kütusepaagis!
Sellest ka minu kahtlused Voyageri 2x250 hj puhul, kui aga Northern Marine 86 on 550 hj. ja ainult 60 cm kere pikem, ju siis on tegijatel meestel arvutused õiged!

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Sept 2009 08:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Mootorite koha pealt on nii, et ei tohiks vaadelda ainult mootori võimsust. Oma osa on ka väändel nii et töömaht on samuti üks võimalik indikaator.
Näiteks võib tuua need Eestiski üldlevinud MRTK päris kalatraalid, mil pikkust üle 25m, masinaruumis tuksub 300hj ja sellega läbistavad jääd (tormist rääkimata) ning veavad tõepoolest traali oma taga. Ehk siis hobuseid on neil vähe, aga need vähesed hobused on koledal kombel musklis. Kui ma ei eksi siis leidub neid vist ka lausa 150hj masinaga?

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Sept 2009 08:27 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 08:55
Postitusi: 606
Asukoht: Haapsalu
Offtopic:

Need 150hj 3D6 mootorid on "väiksematel" ~17-18m pikkadel traalidel. Ei tea nende marki peast.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Sept 2009 09:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Tänud asjaliku info eest (3eelmist).
Ma siiani põhiliselt Nordhavn'e kaenud ja nt 76-sel 2x535hj
Nüüd uurisin täpsemalt, mootoriteks Detroit Diesel Series 60 töömaht 14ltr :roll: , moment 2250Nm
Kui ma ei eksi siis lõppkiiruseks annab see kooslus ka miski 13kt, e siis "tormivaru" jätkub

(võrdluseks Mercedese AMG E55, 535hj, moment 540Nm :? )


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Sept 2009 12:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Ikka see vana teema, mida korduvalt on räägitud: nii autot kui paati liigutab reaalselt vaid pöördemoment, mida korratakse ülekandega. Võimsus "annab" vaid kiirenduse ja lõppkiiruse. Laevamootoritel ei ole hobused peaaegu olulised, tal peab olema jõudu ajada propellerit max.kiirusel ringi ja kogu lugu. Täpselt nagu traktor: hobuseid nagu polegi aga suvalise hüpervõimsa käula lohistab selle "vastupanust" hoolimata minema. Lihtsalt need hobused käivad suurte momentide ja pööretega "kaasas".
2250 Nm on selline röögatu moment (ja korruta see veel kasti ülekandega läbi), et sinna otsa kannatab ikka jõhkra vindi panna. Mittegliisavl alusel vint väga kiiresti ei uha, pool- ja täisglissival küll ja siis tõuseb automaatselt ka vajaliku momendi/pöörete suhtega ka numbriline võimsusnäitaja. Ülekanne kiirem - momenti vindile vähem - vaja suuremaid pöördeid/momenti mootorile - tõuseb võimsus ja ajaühikus läbipumbatava küttesegu hulk.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Dets 2009 17:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Nordhavn tegeleb uue mudeli 120 väljatoomisega.
Mitte, et see siia teemasse oma suuruselt väga sobiks aga lahe on vaadata kuidas kõigepelt valmib puust "topis" mille järgi valmivad vormid mille järgi valmib paat. Ei mingit krdi "nanotehnoloogiat".

Nordhavn on äkki ka sellepärast nii popp, et ta oma toimetamisi (vaatamata suht nürile saidile) paraja portsu pildimaterjaliga varustab. Nagu tõmmati tiinekaid kino ringvaates mingi sigaretimargi juurde, mõne pildiga, ja kui kord juba näpu annad...

http://www.nordhavn.com/120/slideshow/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Dets 2009 18:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 09 Dets 2005 09:36
Postitusi: 382
Asukoht: Muhu
Marlene kirjutas:
Nordhavn tegeleb uue mudeli 120 väljatoomisega.
Mitte, et see siia teemasse oma suuruselt väga sobiks aga lahe on vaadata kuidas kõigepelt valmib puust "topis" mille järgi valmivad vormid mille järgi valmib paat. Ei mingit krdi "nanotehnoloogiat".

Seda topist nimetatakse mudeliks ja nii (plast)paate ju tehaksegi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Dets 2009 23:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Kodanik kirjutas:
nii (plast)paate ju tehaksegi.


Läheb teemast välja ja jätkaks siit:

http://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?p=46462#46462
.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 28 Dets 2009 21:08 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1828
Asukoht: Tallinn
Pilt
Richard McBride`i design from New Zealand... commercial fishing vessel...
Kange värk :D !

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 29 Dets 2009 21:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
.. commercial fishing vessel...

Kalle,see pole ju jaht. See ongi kohe päriselt kilutapjate traktor ;)
Pardalt paistab mitmeid töövahendeid mis ennustavad kalahaisulist ja väga lihtsakoelist salongi.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 29 Dets 2009 23:05 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1828
Asukoht: Tallinn
Ei ole jah jaht, aga ilus pilt on sellegi poolest... :lol: ! Siit ju näha, et tasub traaleri keret ka muuks otstarbeks kasutada, kui ainult...

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 30 Dets 2009 11:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Kusjuures olen kohanud üsna mitmeid jahtideks ümber ehitatud vana ja eelmises elus tõsist kalalaeva.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Fathom 40 Trawler.
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 08 Veebr 2010 17:58 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1828
Asukoht: Tallinn
Pilt

Gregory C. Marshall Design.
Pilt
Pilt
www.fathomyachts.com
http://www.fathomyachts.com/fy40/fy40_gallery.html
http://madmariner.com/blogs/boat_shows/38158
Üks tõsine traaler :wink: !
http://www.gregmarshalldesign.com/temp/ ... ?boa_id=42

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Nordhavn 75 Expedition Yachtfisher.
PostitusPostitatud: Teisipäev, 09 Veebr 2010 18:13 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1828
Asukoht: Tallinn
Uusi traalereid tuleb nagu Vändrast saelaudu... :lol:
http://www.batliv.com/wip4/detail.epl?i ... 7&cat=5867

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 75 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group