Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 20 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Trimmi plaadid
PostitusPostitatud: Laupäev, 15 Nov 2003 11:07 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:06
Postitusi: 19
Kes teab trimmi plaatidest midagi rääkida. Mis efekti annavad? Mis puhul neid eriti vaja on? jne


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 15 Nov 2003 11:35 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 08:55
Postitusi: 606
Asukoht: Haapsalu
Kui Sa pead silmas ahtripeegli küljes olevaid trimme siis nende eesmärk on paadi ahtril mitte väga sügavale vette vajuda käiguga minekul. Paraku ma ei leia hetkel netist ühte pilti kus on ära näidatud see efekt ühesama paadi peal koos ja ilma trimmita. Vahe on märgatav... trimmiga paat on suht horisontaalselt kui ilma trimmita istus ahter sügavalt vees.

Paadikas


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 15 Nov 2003 13:14 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2451
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
Leidsin netist sellised alltoodud lehed.

Jutt ja install trimmide kohta:
http://www.diy-boat.com/Pages/Archives/links/2-01/powerb/powerb.html

Ja siin miskid võrdluspildid kah:
http://www.funtimeinflatables.com/smart_tabs.htm

Toon need otse ka siia ära:
Enne trimmide installi
Pilt
Pärast trimmide installi
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Nov 2003 11:40 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 13 Nov 2003 15:32
Postitusi: 61
Asukoht: Eesti
Trimmiplaadid on minu arust täitsa mõttetud vidinad. Kui ahter vajub käigus sügavale, on päramootori jala ehk tegelt kruvivõlli nurk paadi tasapinnaga vale nurga all, st et kruvi tahab ennast käigus olles suruda horisontaalseks ja kui kruvi nurk ei ühti paadi veeliini nurgaga, st ei ole paralleelene, kisub nina püsti.

Teine põhjus võib peituda selles, et mootori võimsus ei vasta paadile või siis on paat ülekoormatud ja paat ei lähe glissi ehk ei hakka glisseerima. Maakeeli ei tõuse paat täiskäigul vee pinnale, et hakata seal ilma suurema takistusta liisema mööda pinda, vaid künnab seda. Teinekord võib põhjus peituda ka lasti vales paigutuses, st last asub liiga ahtris. aitab, kui last ringi paigutada. Juhul kui mootori võimsus balansseerib täpselt seal vahepeal, aitab korraks, kui mõni mees vööri ronib.

Uuematel mootoritel on hüdro- või elektritrimm, millega saab sõidu ajal sujuvalt mootori jala nurka paadi kiilu suhtes muuta ja seda kiirusele, paadi koormatusele jne vastavalt optimaalseks seada, et saavutada maksimaalne kiirus. samuti on see hea juhul, kui sõidate üle madaliku - saab kruvi tõsta paadi süvise tasemele, et kruvi mitte vigastada. Seliel juhul on muiudgi kruvi kiilu suhtes jubeda nurga all, aga vaiksete pööretega annab siiski edasi liikuda.

_________________
Merd ära narri! :|


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: trimmiplaadid
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Nov 2003 21:26 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:32
Postitusi: 43
no neid on ikka ka paljuks muuks ka vaja. Ei tohi segi ajada kas räägime paadist või juba suurematest kaatritest. Nt. kaatril külglaines on mõlemad trimmid eri asendis, muidu ei saakski suurema kaatriga külglaines kiirust arendada. Kruvi ja mootorivõimsuse valest arvestusest - paigaldusest saab küll rääkida vaid siis kui on tegu projektita omatoodanguga.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 18 Nov 2003 00:48 
Mis valemi järgi need trimmiplaadid siis reguleeruvad? Et üks ühes teine teises asendis. Kas sama moodi veevastusurve peale? Kas neid kasutatakse siis kah kui gliseeriv paat pole?


Üles
  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 18 Nov 2003 16:10 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 13 Nov 2003 15:32
Postitusi: 61
Asukoht: Eesti
S/Y Minna, ma suuremate kaatritega pole toimetanud, paadimees rohkem nagu, aga äkki seletaksid, kus suuremal kaatril trimmplaadid üldse asuvad ja mismoodi need külglainetuse puhul aitavad?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: trimmiplaadid
PostitusPostitatud: Laupäev, 22 Nov 2003 20:12 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:32
Postitusi: 43
asuvad nad ikka ahtris, veejoonest allpool. kui rääkida trimmide kasutusest külglainetusest siis lihtsaim seletus oleks, et laine löövast pardast lased trimmi rohkem alla - see hoiab laeva stabiilselt ja hoiab ka külgkõikumise ära.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 24 Nov 2003 18:06 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 13 Nov 2003 15:32
Postitusi: 61
Asukoht: Eesti
Jah, kui trimmiplaadid kaatril sellisel kujul olemas on, siis võib nendest kasu olla küll. Mina rääkisin lähtuvalt päramootorist, millel paigaldatakse plaadid kruvi peale (näited http://www.motolodka.ru/boats/common/rhino_foil.htm ).

Ainuke tulu minu arvates on nendest siis, kui vaikselt käigult minna järsult üle täiskäigule - ei vea ahtrit vee alla nii palju. Aga mine tea, ehk aitavad ka paadil paremini glissi minna. Igaljuhul eriti levinud nad pole. Millest ma omakorda järeldan, et tegemist rohkem sellise oma hobiks ratsionaliseerimisega.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: veelkord trimmiplaatidest
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 15 Dets 2003 23:43 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 15 Dets 2003 22:53
Postitusi: 138
Asukoht: Tallinn-Haapsalu-Tallinn
Well, kes eelnevatest seletustest veel aru ei saanud, siis trimmiplaadid on loodud kaatri käiku sõidu ajal stabiliseerima. Töötavad nii aluse kiiremaks klisseerima minemiseks, kui ka kreeni ehk külgkalde kõrvaldamiseks. Väiksema veetakistusega paraneb ka veesõiduki kütusekulu ;)

Enamasti on trimmisüsteem elektro-hüdrauliline, mis tähendab, et nende tööd juhitakse elektrilise lülitiga, mis omakorda, läbi väikese elektrimootori, kasutab hüdropumpa trimmisilindrite asendi muutmiseks. Silindrid omakorda kinnituvad trimmiplaatide külge, mis töötavad omamoodi stabilisaatoritena. Kasutusel on ka automaatsed, n.ö. loodi-mehhanismil töötavad trimmid, ent need on tavaliselt ebastabiilsed (kujutage ette süsteemi, mis pidevalt ja automaatselt kontrolliks kaatrit tugevas lainetuses), samuti on automaat-trimmid liiga kallid.

Eelkõnelejad on rääkinud trimmisüsteemi mõttetusest, sest uuematel päramootoritel ja nn. Z-jalgadel on juba oma trimmimehhanism, mis parandab aluse klisseerimaminemist märgatavalt. Siiski ei aita nimetatud süsteem karvavõrdki vabanemaks külgtuules ja -laines tekkivast tülikast kreenist. Samuti ei maksa unustada, et maailmas on palju kaatreid/paate, mis ei kasuta ei pära- ega sisepära(Z-jalg)mootoreid, vaid kus on kasutusel traditsiooniline sõuvõll ja -kruvi. Üheks peamiseks põhjuseks on aluste suurus.

Nii ongi enamik suuremaid kaatreid (40 jalast ülespoole) tavapäraselt varustatud vana ja harjumuspärase sõukruvi ning -võlliga ja üks väheseid viise nende käiguomaduste parandamiseks ja stabiilsuse suurendamiseks meresõidu kestel (ballasti lisamine ei ole tänapävaste kergete ja kiirete alustega enam kuigivõrd realistlik :P ) on trimmiplaadid.

Kui juba linkide väljakäimiseks läks, siis soovitan pilk heita maailma ühe suurima valmistaja, Volvo tütarettevõtte QL'i, kodulehele, kus ka paari sõnaga trimmidest juttu on: http://www.qlmarine.com/products_flik_r ... D=84551063

Küsimuste korral helistage Balti Merekaatritesse numbril 6710075 või kirjutage bmk@paadid.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 16 Dets 2003 00:53 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:32
Postitusi: 43
Tõesti well pojad! Täpselt minu arvamus! Tõnu jagab asja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 20 Apr 2008 20:22 
Eemal

Liitunud: Reede, 15 Veebr 2008 19:43
Postitusi: 531
Asukoht: haapsalu
minikapten kirjutas:
Jah, kui trimmiplaadid kaatril sellisel kujul olemas on, siis võib nendest kasu olla küll. Mina rääkisin lähtuvalt päramootorist, millel paigaldatakse plaadid kruvi peale (näited http://www.motolodka.ru/boats/common/rhino_foil.htm ).

Kas selliseid asju Eestis ka keegi müüb?

_________________
oi kuidas tahaks merele


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 20 Apr 2008 21:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:39
Postitusi: 1416
Asukoht: Tallinn
minikapten kirjutas:
Jah, kui trimmiplaadid kaatril sellisel kujul olemas on, siis võib nendest kasu olla küll. Mina rääkisin lähtuvalt päramootorist, millel paigaldatakse plaadid kruvi peale (näited http://www.motolodka.ru/boats/common/rhino_foil.htm ).

Ainuke tulu minu arvates on nendest siis, kui vaikselt käigult minna järsult üle täiskäigule - ei vea ahtrit vee alla nii palju. Aga mine tea, ehk aitavad ka paadil paremini glissi minna. Igaljuhul eriti levinud nad pole. Millest ma omakorda järeldan, et tegemist rohkem sellise oma hobiks ratsionaliseerimisega.


No need ei ole küll trimmiplaadid.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 21 Apr 2008 05:31 
Eemal

Liitunud: Reede, 15 Veebr 2008 19:43
Postitusi: 531
Asukoht: haapsalu
Paun kirjutas:
minikapten kirjutas:
Jah, kui trimmiplaadid kaatril sellisel kujul olemas on, siis võib nendest kasu olla küll. Mina rääkisin lähtuvalt päramootorist, millel paigaldatakse plaadid kruvi peale (näited http://www.motolodka.ru/boats/common/rhino_foil.htm ).

Ainuke tulu minu arvates on nendest siis, kui vaikselt käigult minna järsult üle täiskäigule - ei vea ahtrit vee alla nii palju. Aga mine tea, ehk aitavad ka paadil paremini glissi minna. Igaljuhul eriti levinud nad pole. Millest ma omakorda järeldan, et tegemist rohkem sellise oma hobiks ratsionaliseerimisega.


No need ei ole küll trimmiplaadid.
Ma tean et need ei ole trimmiplaadid.

_________________
oi kuidas tahaks merele


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 21 Apr 2008 08:07 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 24 Veebr 2004 22:24
Postitusi: 339
Asukoht: Rohuküla
erikuradikinomees kirjutas:
Kas selliseid asju Eestis ka keegi müüb?
Lihtsaim võimalus on ilmselt Ebay. See otsing on küll saksamaa lehelt, kuid tasuks hinna ja transpordi võrdlust ka USA saidilt teha. - http://search.ebay.de/hydrofoil_W0QQ_trksidZm37QQfromZR40


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 20 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group