Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 58 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Sept 2008 08:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 15 Juul 2006 08:20
Postitusi: 204
Asukoht: Suviti merel
Teine second opinion.
Paat on RJ85 kaaluga 2250+jorsid. Kaks aastat kasutasin Pirita muulide vahelt välja sõitmiseks apraati "Minn Kota 53". 53 näitab jõudu naeltes. Ühel korral ei õnnestunud muulide vahelt välja saada kui tuul ja laine olid mõlemad vastu. Ühel korral tulin mootoriga Kuuli muna juurest sadamasse tagasi ja aku (100 Ah) ei olnud veel poole pealgi. Muidu töötas suurepäraselt. Tõsi, pika reisi tuulevaikust see aparaat ei leevenda või siis peab olema ohtralt akusid kaasas. Voolutarve täiskäigul on 50A.

_________________
Happy Cat katamaraanid
FB: HCkatamaraanid


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Elektriline päramootor
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Sept 2008 09:03 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 01 Juun 2004 23:31
Postitusi: 595
**


Viimati muutis kontiki, Kolmapäev, 31 Mär 2010 02:32, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Sept 2008 09:08 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 01 Juun 2004 23:31
Postitusi: 595
**


Viimati muutis kontiki, Kolmapäev, 31 Mär 2010 02:32, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Sept 2008 09:10 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 01 Juun 2004 23:31
Postitusi: 595
**


Viimati muutis kontiki, Kolmapäev, 31 Mär 2010 02:32, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Sept 2008 09:17 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 01 Juun 2004 23:31
Postitusi: 595
**


Viimati muutis kontiki, Kolmapäev, 31 Mär 2010 02:33, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Sept 2008 09:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Ma ei ole üldse skeptik. Pigem oli mul näiteks Torqeedot testides tõsine lootus, et see tõesti asendaks fosiilkütusel käivat vurri. Aga ta ei asenda! Põhimõtteliselt võiks Vanniinat ka mõlaga sadamast välja aerutada. Kui mul Honda 2Hj kodust pihta pandi, tegelesin täpselt samade küsimustega. Et paneks lõpuks Juliale voolu peale ja ülikerge odava vurri lükkama. 600 kg jaht aga koduranda sõidad svert väljas ja rool üleval. Tugevamat vastutuult/lainet ta ära ei lükkaks aga allatuult triivib sama kiiresti ja on sama mittejuhitav... Lihtsam on ise vette astuda ja burlakki mängida, seda isegi praeguse 2,5 Hj bensukaga!

Mis neid vanakooli odavaid elektrivurre puudutab, siis need kõlbavad vaid pisikese sisevee kummika tarbeks. On sellist ka Haapsalu lahel testitud, no ei kannata ikka pikemalt kasutada. Ujudes oleks lihtsam... Muidugi, ka kõige nõrgem elektrivurr suudab midagi lükata, muidu ju neid ei tehtaks. Aga kas ta suhteliselt suuremale jahile ainsaks abimootoriks sobib? Julia-sugusega ei käida kodulahelt väljas. Seal võiks, tundes iga soppi, kivi ja nurgatagust, elektrimootoriga riskida. Aga kui on ikka plaan mõnikord ka võõrastes vetes seilata, siis 100% 4-5 Hj bensukas. Selle elektrivurriga pole ikka sittagi teha, kui aeg näpistab ja vaja 50 miili silmaauku puhuva 10 m/s tuulega tulla.
Aga miks mitte ka mõlemad. Võistlustele võtad elektrika kaasa, pikemale reisule minnes õige asja. Ostad odavama klassi bensuka ja saad elektrivurri ning uue korraliku aku "kauba peale".

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Sept 2008 10:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2559
Asukoht: Tallinn
Kolla kirjutas:
"Minn Kota 53". 53 näitab jõudu naeltes. Ühel korral ei õnnestunud muulide vahelt välja saada kui tuul ja laine olid mõlemad vastu.


Seal tekib "sobivast" suunast tuulega korralik tõmme jah. Aga siinkohal ma paneks rõhu sõnale tuul. Kui seda on, siis milleks mootoriga? Centaurea oma väsind vurriga ka sealt läbi ei saanud. Õnneks on muuliotsad piisavalt "õhukesed", et sealt igat pidi läbi krüssata õnnestub.

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Sept 2008 13:01 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 08:55
Postitusi: 606
Asukoht: Haapsalu
Mul ei satu enam kätte seda saiti kus oli tehtud ühest kangemast elektripärakast sisemootor jahile :) Väga andekalt oli asi lahendatud ning minu kahe kõrva vaheline "jaantatikas" võttis kohe tuld.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Sept 2008 13:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2559
Asukoht: Tallinn
Heh, see on põnev - Conradil on ju päramootori "kaev" kokpitis. El. mootor mahuks sinna kaane alla vist küll...

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Sept 2008 13:49 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 08:55
Postitusi: 606
Asukoht: Haapsalu
Peebuste - conradit annaks küll kõvasti elektrilise sisemootoriga järgi aidata. See mootorijunn jääkski põhja alla ning samas saaksid ülejäänud augu kinni vormida mis muidu usinalt vett kaasa veab. See variant mida mina nägin sellel oli mootor kohe kiilu taga samamoodi nagu jahtidel sisemootorid - jalg läbi korpuse. Tundus väga andekas leiutis. Ahjaa- veel üks rats oli tehtud - nimelt kasutati ka folding kruvi et vett kaasa ülearu ei tassiks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Sept 2008 15:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Lapitav propeller? Elektrimootorite kõige olulisem osa ongi nende ülikerge ja ülitäpselt madalal pöördel suurele tõukejõule projekteeritud suure läbimõõduga plastpropeller. Elektrivurr ainult tänu sellele suudabki natukesegi konkurentsis püsida. Pöörlev mass viiakse miinimumini, sellega saadakse "lisa"võimsus sama elektri"kulu" juures.

See on ka üks Torqeedo peamisi omadusi, olematu pöörleva massiga mootor! Lisaks ülimoodne kerge kaaluga akutehnoloogia. Jah, Cruise 2.0 koos 26-77 PI Power akuga asendaks vabalt 4-5 Hj bensukat. Aga selline komplekt maksab koos kaugjuhtpuldi ja spetslaadijaga ~105K!!! Ja kaalub ikkagi 36,2 kg (80lbs). Seega on ainumas eelis oluliselt vaiksem müra, siriseb ta ikka, ja "rohelisus".

See kahjuks on praegune seis elektriga liiklusvahendite vallas. Mis toimib, on veel arutult kallis. Muu ei toimi ja ei ole alternatiiviks sisepõlemismootoritele. Oleme siin ka mere"hübriidi" peale mõelnud. Pliiakud, kangeim 12V odav-elektrivurr ja pisike genekas rescue'ks. Teoorias toimiv lahendus aga hind ja kaal ikkagi samaväärsest bensuvurrist kaks korda suurem.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Sept 2008 15:53 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 01 Juun 2004 23:31
Postitusi: 595
**


Viimati muutis kontiki, Kolmapäev, 31 Mär 2010 02:33, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Sept 2008 16:17 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 01 Juun 2004 23:31
Postitusi: 595
**


Viimati muutis kontiki, Kolmapäev, 31 Mär 2010 02:33, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Sept 2008 16:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Kontiki, elektriautode ja nende ajalooga olen ma päris tuttav :D Jutt käib just 100. sünnipäeva tähistava GM'i EV1 masinast. Testiti Californias. See viimane paneb juba asjad paika: siiani mõistlikus hinnas kättesaadav elektriauto suudab sõita vaid soojades ühtlase tempiga tingimustes. Ja ka siis on nad väga piiratud kasutuspiirkonnaga. Californiasse nad sobivad, Floridasse ka. Aga näiteks Canada põhjapoolsetes osades pole nendega üldse midagi teha... ja siia kuulume ka meie. Eesti elektri-Pobi teema ja asjalik arutelu automotos koos ehitaja kommentaaridega.

Meil tuleb oodata, kuniks moodsad akutehnoloogiad arenevad ja muutuvad odavaks. Elektriautod olid olemas juba üle 100 aasta tagsi ja selle ajaga võrreldes on areng olnud suhteliselt väike. 99 aastat tagasi sõideti elektriautoga juba lõppkiirust üle 100 km/h! Lisaks oli 95 aastat tagasi maailma esimene masstootmises Ford Model T elektiauto!!! Kui võrrelda seda elektriautot ja tänast samalaadset ning omavahel ka bensiinimootoriga masinaid, siis peale kerekuju ja veermiku mugavuse suurt midagi pole muutunud elektriautodel! Tööraadiuse kasv, kiirendus ja kiirus jäid samadesse suurusjärkudesse kuni lähiminevikuni. Tänased elektriga tippautod maksavad aga kui palju???

Nii naljaks, kui see ka pole, siis sajand tagasi oli elekter ja selle kaasas kandmine rohkem "arenenud", kui ottomootor... Kuid keemikud parema bensiini ja füüsikud paremate mootorite ehitamisega tegid "asja ära". Kuniks "külma sõja" ajal hakati arendama allveelaevade tarbeks kergemaid ja suurema mahutavusega akusid. Ja ka "hübriid"auto pole miskit muud, kui diiselelektrilaev või -vedur, kuhu on lihtsalt suur kondekas vahele pistetud..

Kaal, tööraadius ja hind on need, mis ikka veel on elektrimootorite leviku vaenlane. Ja nagu ikka, siis ka neli aastaaega :roll:

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 17 Sept 2008 17:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Ma ei usu, et elekter saab tuleviku sõidukite edasiviiateks. Vähemalt algallikana vast mitte. Pigem siis juba vee elektrolüüs ja tagasi veeldamine vms. Ja kohe üldse ei usu ma neid linnalegende mis räägivad naftabojaaride poolt kinni makstud alternatiivenergiate kinnimätsimistest. Mõelge nüüd ikka ise ja oma peaga. Naftamees on hetkel kunn. Kui kellelgi oleks piisavalt tugev nägemus olla nende asemel ISE kunn, siis ega teda ikka kohe mitte miski ikka rajalt maha enam ei võtaks küll. Seda enam, et tänapäevases mõistes ei saa olla see kunn mitte üksikisik vaid pigem mingi 1000...10000 inmeseline kollektiiv. Ainult ulmefilmis on võimalik selline seltskond täielikult ära nullida. Eriti veel kui rahvale on juba jagatud vilju maitsta. Pigem siis olid viljad ikka jah veel piisavalt hapu võitu ja ei tahtnud rahvale mingil põhjusel kõlvata.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 58 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group