Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 7 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Kas on mõtet? Finmar, castoldi jetiga
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Okt 2008 12:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Küsimus suurele ringile: Kas on mingit mõtet osta sellist paati, kui eelarve piiratud, remondioskused nii ja naa ja Volvo sõiduauto B230E töökorras mootor endal olemas. Hinnaks küsib mees 1000€. Kui keegi seda ei paku, siis pidi rääkida andma. Endal on huvi just sisepära HT paadi vastu, suurima küsimärgi tekitab muidugi seesama jetijurakas.
Kuulutuse link: http://www.nettivene.com/viewBoat.php?id_boat=312452
Lisapildid: http://kuvablogi.com/blog/387/19/

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Okt 2008 13:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Alustades mootorist: unusta B230 ära, B20 on läbi aegade parim pada, mida Volvo on tootnud. Selle kannatab kommirahaga ajada nii kangeks, et "paha hakkab". Kõik vajaliku aftermarket-jupid üle lahe põhimõtteliselt letikaup.

Jetijurakas. Vaevalt, et keegi sellist konkreetset isendit Eestis väga põhjalikult tunneks. Nagu paljude asjadega peab keegi esimene olema :D 1000 öirot pole minu arust see raha, milel pärast palju põdeda. Igavene mõnus projekt oleks, pajale muhe remont, 200 jõudu sisse, jetijurakas kenasti üle vaadata, kogu komplekt mõnuga "ära pedereerida", kenad korvtoolid sisse ja siledale veele kihutama. Kuna müüja väidab, et kere on korralik, siis pole ju hullu miskit... HT disain on muidugi tuntavalt kodukootud.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Okt 2008 13:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
PriitV kirjutas:
..... pajale muhe remont, 200 jõudu sisse, jetijurakas kenasti üle vaadata, ......


Jettidega on selline lugu, et pöörded peavad olema max lubatud, sealt edasi algab kaviteerimine ja vedu kaob olematuks, paat jääb peaaegu seisma. Hobujõude mootori tuunimisega tõsta on mõttetu juhul kui jetile vajalikud hobujõud juba käes on. Analoogne juhus nagu panna 12V lambipirn 12V50Ah aku taha. Kui paned pirnile nüüd kolm akut taha ja ühendad jadamisi ( vs kiiremad pöörded) siis põleb pirn lihtsalt läbi ja kui paned kolm akut parealleelis ( vs rohkem hobuseid kuid pöörded samad) siis pirn sellest kuidagi heledamalt või tugevamalt põlema ei hakka. Mootor+jet käituvad analoogsel põhimõttel. Mootori võimsuse ja pöörete tõstmist saab ära kasutada väikse muutuse korral impelleri vahetusega ( impellereid riiulist võtta ei ole, eriti mingite vanade x masinate puhul custom lugu tavaliselt ), veidi suurema muutuse puhul saab veel sama jetti kasutada lisaks impelleri vahetusele vahetades ka joadüüsi ning sealt edasi pead lihtsalt uue ja suurema jeti ostma.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Okt 2008 14:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
HT on jah taoline, mida minagi suudaksin vist koduse männimetsa all valmis teha, aga säästuprogrammi puhul peab rahul olema. Mootor käib müüja jutu järgi ringi ning üldjuhul saab sellistest asja, kui just plokk ise vigane pole. (lõhki vms)
Jett tekitab kahtlusi kahel põhjusel:
1. Vastupidavus, varuosade saadavus ja võimalikud remondikulud
2. Kasutegur võrreldes Z-jalaga (Amuuri jett pidi ikka väga lahja olema jala kõrval)
Aga jett ise on müüja jutu järgi arvestatud kuni 200 hj-ni, nii, et väike võimsuselisa võrreldes tehaseseades B20-ga paha ei tee

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Okt 2008 14:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
Castoldile on varuosi saada küll. Kui mujalt ei saa, siis tehasest ilmselt ikka saadavad.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Okt 2008 16:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Mark, mootoril pole kunagi jõudu liiga vähe ja jett peaks olema igavene võimsusejanune jõuseade. See, et mingi asi on arvestatud X Hj ehk teisisõnu konkreetsete pöördemomentideni temale sobiliku pöörlemiskiiruse juures ei tähenda, et korralikult tuunituna ühtlasemat momendikõverat joonistav pada halb oleks. Standard Volvo B20 on madalapöördemootor ja ma ei usu, et jeti tarbeks oleks seal suurt midagi muudetud. Kui on, seda parem, sest need jubinad saavad olla vaid tuuningjupid. Erinevused automootoiga seisnevad C-nukas (oleks vaja panna K-nukk koos suurte klappide ja kaanetöötlusega), duubel-Strömbergides, veepumbas ja kollektorites. Ehk sisuliselt on kogu mootor 1:1 maismaa omaga. Võtad esimese ettejuhtuva paja romulast, kruvid marine-jubinad külge ja sõidad edasi :D

Kui tegu on väidetavalt Castoldi 05 jetiga, siis tehase väitel on see kasti ja siduriga mudel, mis kannatab 175 jõudu. Sinnamaani NA ehk vabalhingava B20 ajamine pole väga ulmeline. 6500 rpm ja suhteliselt lame kõver.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Okt 2008 17:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
Said valesti aru mida ma öelda tahtsin. Paati ehitades alustad valikut vajalikust võimsusest. Sellest lähtuvalt valid mootori ja sinna otsa sobiliku jeti. Kui hiljem tahad näiteks mootorit vahetada võimsama vastu, siis pead vahetama ka jeti impelleri. Kui tahad teha suure sammu võimsuses edasi, siis ka terve jeti.
Sama nähtus on võrreldav ka mistahes keskmootori või päramootori jne juures. Kui paadil on näiteks 200hj mootor, võll + sõukruvi ja komplekt on omavahel optimeeritud, siis pelgalt mootori vahetamine 400hj vastu ei anna midagi, kui sõukruvi sama jätta. Samas põhjustab hüpe 200hj -> 400hj sellises komplekteeringus ka selle, et pead ära vahetama lisaks kruvile ka võlli + deidvudi ja võib juhtuda, et isegi rooli. Jetiga sama lugu, aga jett kipub palju kitsamas vahemikus pirtsakas olema. Räägin praktika baasil.

Hmm... jetiehitajad ise väidavad, et jett on palju mootorisõbralikum. Näiteks võid jeti puhul seisu pealt kangi põhja lüüa, ilma et plokikaane alt kilinat kostaks, aga sõukruviga seda teha ei saa. Põhjendus on lihtne: jett pole midagi muud kui täiesti tavaline telgpump. Edasi lükkab paati välja paisatava veejoa reaktiivjõud, mitte impeller ega jett.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 7 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group