Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 29 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Probleem Bayliner 175
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Okt 2008 09:44 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 20 Okt 2008 20:06
Postitusi: 12
TEre

Ehk oskab keegi nõu anda. Ostsin 1 aasta vana Bayliner 175 millel väga vähe sõidutunde, kuid siledal veel maksimum kiiruseks 53-54 kmh ja pöörded 4200 rpm. (üksinda paadis olles) Milles võib asi olla et kiiremini ei liigu.
Sõukruvi peaks olema orginaal aga 100% kindel ei ole. ja paadil on põhja all mingil määral see meresete.
Ei taha uskuda et see paadi põhja alune sete niipalju kiirust mõjutaks või olen ma eksiteel. Pöörded peaks ju ikka maximumini välja minema.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Okt 2008 11:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 26 Apr 2005 22:57
Postitusi: 158
Asukoht: Tallinn
Kiiruga vastates - kontrolli põhja peal merekarpide olemasolu!
Need on tõsised kiirusetapjad (k.a võimsuse, pöörete jne)!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Okt 2008 11:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Teledoktor soovitab:
Esmalt otsi saatuse kaaslasi.
www.google.com ja siis näiteks "Bayliner 175 top speed"

Aga et asjale tõsisemalt otsa vaadata on vihjest Bayliner vähe.
Mis mootor , ( kubatuur , võimsus , max pöörded ja kütte liik)
mis sammuga kruvi,
mis ülekanne ( reduktor, mis suhe ja mis liiki)
Paadi pikkus
Paadi laius
Paadi kaal
Et siis võib hakata nii kui asja üle arutama.
Jõudu.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Okt 2008 11:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Apr 2007 17:10
Postitusi: 460
Asukoht: Tallinn
Lisaks ütlen, et kontrolli merikarpe ka mootorijala peal. Sellel aastal olid karbid kuidagi eriti hea kasvuga. Nagu ma kuskil mujal juba kurtsin, siis suutsid nad natuke isegi hempeli mürgi peale pesa teha, aga kui sul peaks mürgitamata põhi olema, on sul seal ilmselt täielik loomaaed.

Kui sul ilma käiguta läheb mootor õigete pööreteni ja käigus ei lähe, on vastus lihtne - ei jaksa. Selleks, et kiirust mõrvata, piisab suhteliselt väiksest kogusest karpidest, kui nad on strateegiliselt õiges kohas ehk planeeriva pinna peal (ahtri all). Kui sul veel veojalg kah elukaid täis on, siis rikub see omakorda sõukruvile tuleva veevoolu puhtust ja vähendab kruvi efektiivsust.

135hp mootoriga 175 võiks heal juhul ja ideaalsetes tingimustes vist umbes 68-70kmh välja minna, kui sa tingimata sellises ühikus tahad kiirust mõõta. Selleks, et sellest 15kmh kaotada, pole karpe põhja külge just teab mis palju vaja. Ma isiklikult arvan, et kui sa just paisjärve või jõe peal ei sõida, ei meelita sellest paadist niikuinii üle 65kmh välja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Okt 2008 12:19 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 20 Okt 2008 20:06
Postitusi: 12
Põhi on mürgitamata jah. Kuidas neid karpe sealt põhja alt ära saada on kõige parem. Paat oli merepeal aga nyyd hakkab sõitma emajõel, kas mageveekogul on ka põhjamürgitamist vaja.

Teine kysimus kuidas ma teen kindlaks mis sammuga on sõukruvi?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Okt 2008 19:07 
Eemal

Liitunud: Reede, 05 Dets 2003 21:59
Postitusi: 1440
Asukoht: Haapsalu
Kruvi peal on numbrid ja merel mon kiirusühikuks sölm .

_________________
Paadikuur OÜ,53316319


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Okt 2008 21:23 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 25 Mai 2005 19:01
Postitusi: 374
Asukoht: Võru
Küsiks esiteks lihtsamaid asju. Kas sa sõidu ajal jalga välja trimmid? Kui mitte ja sõidad allalastud jalaga, siis seal on peidus kuni 10 km/h. See Bayliner sõidab muidu 80 km/h, kahekesi paadis ja loomulikult korralik roostevaba vint sobiva sammuga. Rohkem sellest alusest välja ei meelita, kui mootori kallale mitte minna. Ja alati ma küsin kõigi käest kellel paat mingil põhjusel on aeglaseks jäänud, et kas paadis äkki liigset vett ei ole? Selliseid juhuseid on iga hooaeg mitu, et mehed künnavad vett vesilastis paadiga ja aru ei saa kuhu kiirus kadus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 23 Okt 2008 10:51 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 30 Jaan 2007 10:44
Postitusi: 46
Asukoht: Tartu
Vaata siit, valides ülalt "Test resalts":
http://www.boattest.com/oem/general-inf ... TestResult
Selline kiirus tekib ka juhul, kui standardis olev 21 " vint asendada 19" sammuga.[/url]


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 24 Okt 2008 15:29 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 15 Dets 2003 22:53
Postitusi: 138
Asukoht: Tallinn-Haapsalu-Tallinn
Bayliner 175 toodetakse ainult Mercruiser 3.0 (130 hj) mootori ja Alpha I (Gen II) veojalaga. Standard kruvi on 14,25 x 21. Sõukruvi suurus on kirjas selle ahtripoolses küljes, kuid see on mutri all peidus ja selle lugemiseks tuleks mutter maha keerata. Kruvi küljel on tema varuosanumber, mis 14,25 (osadel kirjutatud ka 14 1/4) x 21 sõukruvil on mälu järgi vist 48-832832.

Kiiruseprobleemi vastus oli minu arust juba küsimuses kirjas - kaatri põhi. Asi ei ole ainult merekarpides aga ka põhja külge jäävas limas (ma ei oska seda muud moodi nimetada, ma ei pea vetikaid silmas). Tavaliselt võtab see kiirust 4-5 sõlme maha... Samas võiks mootor ka vähe rohkem pöördesse minna.

Kui abi vajad, siis võid pöörduda Baylinerit ja Mercruiserit esindava Balti Merekaatrite ASi poole. Üldnumber on 6710075, võib ka otse mulle kirjutada - tony@paadid.ee, ma saadan selle siis service-meestele edasi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Jaan 2009 22:24 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 14 Sept 2006 08:56
Postitusi: 6
Asukoht: TARTU
tehaseseades see paat üle 60 km/h ei lähe aga selle eest tõuseb veest välja kiirelt. Pöördeid saad juurde süütenurka seades, aga eelduseks on muidugi hooldatud ja korras süütesüsteem.
Vastavalt sellele mida põhiliselt paadiga teed, võid erinevate vintidega kiirust ja jõudu reguleerida. Mis jõel sõitma pill hakkab ?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 06 Jaan 2009 13:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 01 Veebr 2008 15:35
Postitusi: 18
Asukoht: Einby
Bayliner 175 teemal veel niipalju et täisgaasil on ta müratase 94db, mis on ikka päris korralik lärm.
Et asja natuke leevendada, soovitatakse mootorikate seest poolt müramatiga katta, aga ega ta päris vaikseks ikka ei jää.
Siseveekogudele on see minuarust päris sobiv paat.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 16 Jaan 2009 15:10 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 20 Okt 2008 20:06
Postitusi: 12
Küsimus veel selline, kas annab midagi juurde Bayliner 175 kui osta taha kahepoolsed el.trimmilabad. Keegi rääkis et kütuse kokkuhoid märgatav.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 16 Jaan 2009 16:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 06 Mär 2008 22:34
Postitusi: 719
Asukoht: Pirita - Lahetaguse Rannaküla (Saaremaa)
Trimmilabad nüüd kütust küll kokku ei hoia. Kuna nad toimivad ju tegelikult omamoodi takistusena, et nt. külgtuulega kreeni parandada või suurema seltskonna puhul vajadusel ahtrit kergitada, siis kütusekulu tegelikkuses pigem suureneb. Ja väheusutav, et sellel paadil neid tegelikkuses üldse vaja läheb :?:

_________________
Mere vastu ei saa! No mitte kuidagi!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 16 Jaan 2009 17:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
See on õige küll, aga poolest saadik ;)
Kui on hea paat ja õigesti sõidab, siis pole trimme rohkemaks vaja, kui mõnikord kiiremini glissi ajamiseks ehk glissikünnise ületamiseks või tõepoolest tuule- või lastikreeni välja trimmimiseks.

Trimmide kohta seletas mulle kunagi Rauno Tekno-Marinest minu arust väga tabavalt: trimmide abil vahetad suure paha väiksema paha vastu. Trimmid ise on tõesti takistuseks, aga kui nende abil ilma võimsust muutmata näiteks kiirus kasvab, siis oledki kere asendit korrigeerides kogutakistust vähendanud ja tõepoolest saavutad kütuse kokkuhoiu. Kui paat ei ole viletsa kerekujuga ja trimme pole pidevalt vaja, siis millal on trimmid kasulikud? Näiteks siis, kui soovid mingil põhjusel paadiga sõita glisseerimiskünnise lähedastel kiirustel. Kui ilma trimmideta kipub paat glissist alla vajuma siis trimmidega saab leida sellise asendi et paat püsib glissis. Neid juhuseid on ka teisi, aga kohe kindlasti ei saavuta trimmidega mitte midagi, kui paat ise on niigi hea. Sellisel puhul tunned kohe ka ära, et trimmide alla laskmisega toimub pidurdus. Ja kütusekulu hoopis kasvab. Kõike eelmainitut silmas pidades on trimmid aga head abimehed ka väga hea paadi puhul erinevate lastsituatsioonide korral. Ehk siis, kui laadungist tingituna ei ole paadi kere asend enam see, millisena projekteerija/ehitaja teda kulgema on mõelnud.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 17 Jaan 2009 22:48 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 20 Okt 2008 20:06
Postitusi: 12
Selleks et nyyd mingil teatud kiirusel sõita glissis selleks ei hakka neid soetama.
Miks küsisin oli see et tekkis mingi uitmõte , et ehk on jube efektiivne kui mootori jalast ei muuda kõrgust vaid jalg on all asendis ja siis nende eraldi trimmilabadega reguleeriks paadi parimasse nurka kus kiirus suurim ja küttekulu väiksem. Tundub et see vist ei ole nii-eks see jala trimmimine ikka ole nii mõeldud, pole vist mõtet lisavidinaid toppida (kahju rohkem kui kasu).


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 29 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group