Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 21 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Veekahur
PostitusPostitatud: Laupäev, 01 Apr 2006 22:51 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 01 Apr 2006 22:45
Postitusi: 6
Kas kuskilt on võimalik saada infot veekahurite kohta. Või on kellegil nende tegelike omaduste, tööaja, vigade ja kiiruste kohta kogemusi jagada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 03 Apr 2006 11:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
http://www.rolls-royce.com/marine/downl ... ewa_ff.pdf
Plussid:

Võrreldes traditsioonilise võlli+vindiga hakkavad eelised efektiivsuse osas välja tulema kiirustel üle 20 sõlme.

Madal süvis, ning kividesse sõitmise korral see pluss, et põhjast väljaulatuvaid osi ( vint, rool, veojalg jne) ei ole. Purustusi vähem või tühised.

Parim võimalik manööverdusvõime nii suurtel kui ka väikestel kiirustel

Võimatu on mootorit üle koormata ( eeldusel, et kogu komplekt on asjatundlikult valitud), kuna tegu on tegelikult tavalise telgpumbaga.

Täiskiiruselt võid täisvõimsusega reverseerida, mootor ei tee teist nägugi.

Võimalik sõita väga täpselt ja ka väga väikeste kiirustega, näiteks o,5 sõlme stabiilselt.

miinused

Kui palju madalas, liivases, kruusases vees sõidad, siis pumbakoda kulub ja efektiivsus väheneb. Varuosad üsna kallid, kuid mõningas osas ka ise tehtavad.

Kui komplekt on valesti valitud, tekib kavitatsioon ja see sööb pumba kiiresti läbi.

Jääs sõitmine on täiesti välistatud. Lihtsalt läheb kohe jääsodi täis ja ei saa vett kätte.

Roogudes ragistamise korral kipub ummistuma ja peab iga natukese aja tagant tunnelit puhastama. Abiks oleks siin see, et ka mootoril on reverseeritav reduktor. ( No jetti ei lasta paadile tagasikäigu andmiseks tagurpidi käima vaid suunatakse "kulbi" abil veejuga tagant ettepoole. see annabki võimaluse väga heaks ja valutuks äkkpidurdudeks)


Rohkem ei tule hetkel meelde...

Vaata ka Hamilton Jet jne jne jne


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 03 Apr 2006 13:28 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 08:55
Postitusi: 606
Asukoht: Haapsalu
Tere

Tsiteeri:
Roogudes ragistamise korral kipub ummistuma ja peab iga natukese aja tagant tunnelit puhastama. Abiks oleks siin see, et ka mootoril on reverseeritav reduktor. ( No jetti ei lasta paadile tagasikäigu andmiseks tagurpidi käima vaid suunatakse "kulbi" abil veejuga tagant ettepoole. see annabki võimaluse väga heaks ja valutuks äkkpidurdudeks)


Mark, vabanda asjatundmatu inimese küsimust aga kas just jetiga polnud see asi et ei tohi kulpi hoo pealt vette lüüa (tagurpidi käiku teha) sel lihtsal põhjusel et kulp irdub küljest kuna jõud on tohutud ja suure kiiruse pealt võrdub see nagu adra maasse löömine sõidu pealt? :lol: :lol:

Paadimees


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 03 Apr 2006 13:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Tsiteeri:
kas just jetiga polnud see asi et ei tohi kulpi hoo pealt vette lüüa


Tohib küll. ma ei oska nõukogude päritolu seadmete kohta öelda, aga lääne päritolu seadmetel võib julgelt nii teha.
Ja tegelikult enamus paadiehitajaid, kes on installinud jetid, just seda oma reklaamvideodes ja promoüritustes teevadki. Vaatepilt on võimas :)


Tuletaks meelde ka seda, et tegu on reaktiivjõuga, seega mingit atra ei lööda mitte kuskile. Tõukejõud võrdub selle vee massiga, mida paat enda kahurist välja sülitab. Kas see vesi omakorda kuskile vastu läheb on kama2. Paremaks arusaamiseks toome näite jahipüssiga : lasu tagasilöök on täpselt sama tugev nii selle lasu puhul, mis metssiga tabab kui ka selle lasu puhul mis metsseast mööda läheb. Vat seesama tagasilöök ongi paati liikumapanev jõud, mitte kuuli mütsatamine lihasse. Ainult et püssiks on jeti düüs ja kuuliks vesi.


Viimati muutis Mark, Esmaspäev, 03 Apr 2006 13:55, muudetud 2 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 03 Apr 2006 14:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Mulle siiski tundub, et kui traditsioonilise ( hästi haakiva) sõukruviga paadil on pidurdus tugevamgi, kui õnnestub täis edasi pealt täis tagasi anda. Aga on oht, et hammasrattaid hakkab lendama ja päris kindlasti kostab mootorist kilinat ning tuleb paksu musta tossu.
Jetiga mootor veab pumpa samamoodi edasi, lihtsalt juga suunatakse mujale. Aga jah, paat vajub pea pardaääreni vette, pritsides "põskedega" hullult vett ning põhja alla suunatav veehulk lööb paadi ümber oleva pinna "keema" . Vaade on palju rajum kui asi sees tegelikult tundub. Toolilt minema tegelikult ei pühi, aga suhteliselt tugev kuid samas väga sujuv-pehme pidurdus on küll.

http://www.webtalo.com/marine_fi/mod.ph ... &page_id=7

Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 03 Apr 2006 14:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 04 Mär 2004 16:09
Postitusi: 1212
Asukoht: Kiili metsas
Reisilaevade kiirpäästepaadid kõik jettidega, sest see ei löö pead otsast, kui tarvis inimest veest peale korjata. Vees ujuvad otsad ka ei jää vindi vahele, kui näiteks (võistlustel) ümberläinud purjekaid abistada.


Kaaskadetid Revali merekoolis kirjeldasid kuidas nad pidurdades nibin-nabin üle otsa oleks lennanud. Nii, et tuleb ikka kõvasti kinni hoida.


Viimati muutis madis16, Esmaspäev, 03 Apr 2006 14:50, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 03 Apr 2006 14:49 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 01 Apr 2006 22:45
Postitusi: 6
Milline võiks olla veekahuriga 5-6 m paadi liikumiskiirus. Kui võimast mootorit vajab. Olen kuulnud pettujatelt et ei taha üldsegi kiirust arenda see veekahur ja, et jääb päramootorile kõvasti alla.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 03 Apr 2006 15:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Nii väikeste aluste kohta ei oska mina võrdlusi pakkuda. 5..6 meetrise paadi puhul kalduksin ise kah päramootori poole. Nagu Kamewa esitluslehelt näha oli, neid näiteks selle valmistaja käest väga väikestele asjadele ei saagi.
Madalad veed, ülisuur kividesse sõitmise oht ja ekstreemolud, need oleksid põhjused miks päramootori asemel jetti tahta. Päramootor oleks sellises kasutuses lihtsalt enamuse ajast pilbasteks.

Aga see, et jet kiirust ei arenda. Kulunud pump või valed valikud.
Tuletan siinkohal meelde, et meil ju veel isegi terve liik sõiduvahendeid, mida jettideks kutsutakse. Need ei ole sugugi aeglased ja päramootoriga neid ka ( enam) ei tehta....


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Veebr 2009 19:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 26 Nov 2007 00:36
Postitusi: 14
Asukoht: Hiiumaa
Laiendaks seda teemat väeke:
Kas veekahuri lahendus oleks mõeldav purjejahi liigutamiseks? Ja kas siis saaks sama pumbaga ka vööri pöörata (nagu seda muidu põtkurid teevad)?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Veekahur, jet, vodomjot!
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Veebr 2009 20:54 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1827
Asukoht: Tallinn
Teoreetiliselt oleks Jeti kasutamine ahterpeegliga jahtidel võimalik! Sama veejoa kasutamine aktiivroolidele aga selle tehnilise teostuse keerukuse tõttu mittesoovitav! Jõudu Jaan Tatikatele! :D

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Veebr 2009 22:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 07 Mär 2004 11:00
Postitusi: 303
Asukoht: Tallinn
Kalle, nagu Sa tead, tatikad viivad asja edasi. Iseenesest on kolleegi möte jeti kasutamisest thrusterine jumekas. [Omavahel öeldes, tehniliselt ei kujuta seda praegu ette, aga ehk möni taibu mötleb välja.]
Aga kui otsimisobjektiks on lihtne ja toimiv vöörithruster [ehk pötkur], siis vöiks ka möelda hüdraulilisele - Sul on vaja lihtsat hüdr.mootorit [odav] ja kuna jahis tavaliselt abikat pole, siis tuleb juurde lisada 12V el-hüdr PP [mitte väga odav]. Samas meeletult lolli- ja hooluskindel.

_________________
kuunar "Kajsamoor"
www.kajsamoor.eu
tel. +372 5068152


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 20 Veebr 2009 08:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Ja kuniks te ise pole veel raketti leiutanud, kasutage valmislahendusi


:D

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 20 Veebr 2009 08:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Mark kirjutas:
..neid näiteks selle valmistaja käest väga väikestele asjadele ei saagi....


Panen rumala jutu suhu tagasi : tegelikult on neid väikeste jettide valmistajaid küll. Mõelge kasvõi nende Sea-Doo lelude peale, nee ju ongi pisikesed jetipaadid.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 20 Veebr 2009 10:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 26 Nov 2007 00:36
Postitusi: 14
Asukoht: Hiiumaa
Tänud Markile! Täpselt umbes sellist asja ma mõtlesingi - nagunäha on tegelikult juba kõik väljamõeldud, tuleb ainult paremini guugeldada.
Mis loomad need hüdr.mootor ja 12V el-hüdr PP on?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 20 Veebr 2009 11:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
See paiskurpõtkurite mõte ei ole tegelikult nii hea nagu esmapilgul paistab: tavaliselt unustatakse ära, et aluse tühikaalule tuleks selle installeerimisel juurde liita mitte ainult seadmete oma raskus vaid ka kogu torustikus ja pumpades oleva vee raskus. Ma ei imesta, kui suurema purjeka puhul saadakse mingi pool tonni lisaraskust ilma silmagi pilgutamata.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 21 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Majestic-12 [Bot] ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group