Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 41 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Uus tegija: Consonantyachts.
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 18 Jaan 2012 11:56 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
Consonantyachts`il 2 brandi: 1) Kuster kuni 45 jalga, 2) Noaber üle selle.
www.consonantyachts.nl
Kuster A-45 seisis suvel ka Admiralibasseinis:
Pilt
Pilt
http://www.consonantyachts.nl/kuster/e-index.htm
Pilt
Kuster A-31
Pilt
...hakkavad lähenema paadinäitused Düsseldorfis ja Hollandis... :lol: !

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: PrivateerYachts.
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Jaan 2012 13:49 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
...Skandinaavia fjordidest, Vahemerelt ... Uus Meremaani...
Pilt

Tehasest:
http://www.privateeryachts.com/index.ph ... 6-shipyard
1. Privateer Elegance (43-49 jalga)
Pilt
http://www.privateeryachts.com/index.ph ... ance-range
2. Privateer Trawler CE=A 50-84 jalga)
Pilt
http://www.privateeryachts.com/index.ph ... wler-range
... Põhjamaade lühikese suve "pikemaks-tegijad"... :lol: !

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Viimati muutis Kalle Kuus, Kolmapäev, 19 Dets 2012 21:02, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Jaan 2012 18:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Kena paat neh.

Kolm aasta tagasi nägi ta välja selline:



Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 20 Jaan 2012 09:36 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
...jah, kaua tehtud kaunikene...! Selliste paatide (üle 60 jalaste) valmimisaeg lepingule alla kirjutamisest, on u. 2 aastat + rasked ajad = 3 täis... Teed ümber "palli" 3 tiiru ära, lased seest ja väljast üle käia... ja müüd maha... Tegelikult selliste paatide ostjate merekultuuri ja elufilosoofia pidi olema selline: kui nad juba muretsevad taolise omale, siis kuni igavestele mereteedele minekuni... ( Hein van der Hoogte, Kuster 45 "Viator" omanik 2011.a. suvel).
3. Flybridge
Pilt
CE=A ja 49-56 jalga pikad.
4. Kutter
Pilt
http://www.privateeryachts.com/index.ph ... ange/intro

järgneb...

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 20 Mär 2012 23:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Vast sobib siia teemasse.
Mudel 2400 pole küll kutter aga tootja vast nomineerub.
http://www.vanderheijdensteelyachts.nl/en/

Kokkuvõtlikult, kui tank läigib ja püsib ka veepinnal... :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=koLtoirQSF4&feature=related[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=H3Z9tbJtsjo&feature=related[/youtube]



Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Van der Heiden 2400.
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Mär 2012 08:17 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
Väga head videod!
Nägin seda alust 2011.a. Düsseldorfi näitusel:
Pilt
Pilt
Pilt
...oh, seda ilu ja õnne... :D !

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Valdavad alused Willemdok`is.
PostitusPostitatud: Reede, 23 Nov 2012 10:44 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
Pilt
Pilt
http://www.pacificshipyards.nl/en/
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
http://www.holtermanyachting.nl/modelle ... nijder.php
Pilt
http://www.tryviajachten.com/Tryvia_exc ... .html.html
...vot nii... :wink: !
Järgneb!

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Viimati muutis Kalle Kuus, Esmaspäev, 26 Nov 2012 14:26, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 23 Nov 2012 17:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Sellel teemal rääkides veab vägisi kursi Hollandi poole jah? Lisan siia ühe huvitava fakti mille eelmisel nädalal teada sain. Käisime kutsehariduse teemadel sealmail külas koolidel, ühes kompetentsikeskuses, kahes erialaliidus ja mõnes ettevõttes. Minu jaoks täiesti üllatusena tuli välja, et valdav osa selliste paatide ehitamisse segatud ettevõtetest on väga väikesed. Nagu erialaliidust öeldi, on neil väga üksikud suured ettevõtted, enamus pidavat olema suurusega 5...15 inimest ja paadi ehitamine toimub umbes nagu jalgpalli mängimine - söötudega kuni värava löömiseni :) . Käisin ise seda värki oma silmaga vaatamas ka ja tõepoolest nii ta on. Õnnestus silitada nii alumiiniumist Vripacki traaleri toorkere kui ka fotode järgi ehitatavat tutikat terasest paarikümnemeetrist traalerjahi replikat mis 2013 vette läheb. Kusjuures sinna lausa taastatakse 20 sajandi keskpaiga mootor, et hääl ikka see õige oleks 8) ( Mis kütuseökonoomia, mhh? :P ) Suuremat sorti ettevõtmised tegelevad pigem megajahtide poole peal. Neidki ehitajaid on sealmaal ju nagu kirjusid koeri....
Eks ma muidugi ääriveeri sondeerisin ka võimalust kuidagimoodi mängu pääseda. Esialgu pean siiski vesise suuga väljakuserval nende triblamist vaatama. Olukord jahiehituse turul on seal väga raske.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Willemdok...
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 26 Nov 2012 14:16 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
Pilt
http://www.vanderheijdensteelyachts.nl/ ... llery.html
Pilt
http://www.wimvandervalk.com/en/19_00_wheelhouse1.html
Pilt
Pilt
...V.D.Hoven Exclusive...
Pilt
Pilt
Pilt
...Stentor 1800...
http://www.vripack.com/portfolio/5479-s ... &itmID=263
...meeldiv mälestus Antwerpenist...!

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 26 Nov 2012 14:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Hästi kummaline on see, et mõnikord maksavad sellised traalerid oluliselt vähem, kui purjekad ja kui on veel mitte-nii-edev aga rohkem hard-core long-range täielikult varustatud traaler kõvast materjalist, siis võib tõesõna kasvõi meritsi Kariibidele minek diisli jõul odavam tulla. Paneks samalt saidilt kõrvale samasuguse aga purjeka. 4000 liitrit kütust läheks Jerseyl või Gibraltaril tankides maksma samapalju tuhandeid eurodes. Mis see 2X135 jõudu võiks mingi mõistliku kruiisikiiruse juures tarbida? Näiteks 15 toopi tunnis @ 12 sõlme??? See teeks siis 260 tundi ja 3100 miili? Täpselt Gibraltarilt St.Luciale ;) Hinnavahe on kahel veesõidukil 35000 EUR ja see on juba vääääääga suur vahe.

Mina paadunud purjetamise fänninagi tunnistan, et mootoriga õige merekindla paadiga võiks see maailma avastamiseks täitsa alternatiiv olla. Lihtsalt purjekas saab olla ka pisike ning rahaliselt odav, mootorpaat peab olema suur ja sellevõrra kallis, et kütus kuhugi mahutada. Aga võrrelda kahte sama pikka ja sama mahutavusega alust kisub rahaline ökonoomsus juba mootoriga isendi poole... sest purjekal on väga kallihinnalist ja hädavajalikku "lisa"varustust jubedat kanti peal.

Aga eriti hea ja edev on katakas-traaler-purjekas Bamba 50. Tehase enda andmetel peaks võtma motoriseerides 8 sõlme juures 1,5l/miilile ehk 12 l/h. On see usutav? Samas teeb õiges tuules ka purjega sama kiiruse.
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 26 Nov 2012 23:40 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 05 Aug 2012 22:33
Postitusi: 205
Asukoht: Tallinn
PriitV kirjutas:
Hästi kummaline on see, et mõnikord maksavad sellised traalerid oluliselt vähem, kui purjekad ja kui on veel mitte-nii-edev aga rohkem hard-core long-range täielikult varustatud traaler kõvast materjalist, siis võib tõesõna kasvõi meritsi Kariibidele minek diisli jõul odavam tulla. Paneks samalt saidilt kõrvale samasuguse aga purjeka. 4000 liitrit kütust läheks Jerseyl või Gibraltaril tankides maksma samapalju tuhandeid eurodes. Mis see 2X135 jõudu võiks mingi mõistliku kruiisikiiruse juures tarbida? Näiteks 15 toopi tunnis @ 12 sõlme???

http://www.theyachtmarket.com/boats_for_sale/451348/ pakub 12 sõlme tippkiiruseks. Sellega üle ookeani sõitmine ehk arukas plaan ei ole. Aga kui ma nüüd sellest prantsuse/inglise segakeelest õigesti aru saan, siis 9 liitriga tunnis võiks kruiisida saada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Nov 2012 09:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Marvin kirjutas:
pakub 12 sõlme tippkiiruseks. Sellega üle ookeani sõitmine ehk arukas plaan ei ole. Aga kui ma nüüd sellest prantsuse/inglise segakeelest õigesti aru saan, siis 9 liitriga tunnis võiks kruiisida saada.


Jaht/purjekas, mis teeks 3000 miili keskmiseks 8 sõlme, maksab juba oi-kui-palju ja see tähendab peaaegu automaatselt meeskonnaga võidusõitmist. Vast ainult multid saaks sellega ka enam-vähem kruiisides hakkama aga nende hind on? Ookeaniületus tähendab 50% ajast pimedas sõitmist, mis omakorda tähendab kruiisides absoluutselt kindlalt 75% öödest purjepinna vähendamist minimaalselt 1/3 ja sellevõrra kohe ka olulist kiiruse kadu. See on puhas ohutus.
Diislituulega saad aga hoida seda 8 sõlme keskmist põhimõtteliselt kogu tee. 9-liitrise tunnikuluga annab selline robustne traaler autonoomsuseks 3800 miili ehk õigest kohast tankides 1euro/miil. Näiteks Eesti oludes kannatab "vaevelda" ja kevadel alati esimese asjana üks Piiteri ots ette võtta. Ja siis tõesti uhad terve suve mööda Läänemerd ja saad suure surmaga sügiseks tanki tühjaks ;) Kuna laev on veel alumiiniumist ja sees soe, võid sügisel kaua-kaua sõita ning õiges sadamas hoides ei pea seda üldse väljagi tõstma. Näiteks Lennukas.
Aga ka see variant, et peale Piiterit kruiisid tuima näoga tõesti läbi "kõikide" Hollandi kanalite, võid ju vahepeal Kanalisaartel pisut tankida, teed Biskaiale seestpoolt ka ringi peale, tangid silmini täis veelkord Gibraltaril ja sõidad selle küttega terve talve soojas Vahemeres. Kuid põhimõtteliselt ei peaks üldse vahepeal tankima...

160K EUR pole just odav veesõiduk aga omadusi ja hilisemat ökonoomsust ka ülalpidamise poolelt arvestades täitsa tegija long-range aparaat. Julmalt arvutades maksab 10 000 meremiili samapalju eurosid. Sama läbisõiduga on ka kruiisipurjed tegelikult ammu kaltsud ja vajaks osaliselt ümber vahetamist. Lisaks on ka purjekas selle läbisõidu jooksul kulutanud päris märkimisväärse koguse diislit, mille hind tuleb ju purjeka kulule juurde liita. Mootorpaadil tuleb ju kahe katla pealt kogu aeg tahtmisel keskküte ja keev vesi, akud on pungil täis ja veemagestaja võib sõidus olles muudkui tööd teha, autopiloot-radar-plotterid ei õgi särtsu ära, vaata kogu aeg DVD'sid, kuula bassimatsuga kilovatist tümakat ookeanidisko ajal - tee mis tahad.
Siia sekundeerib kohe "minu lemmik" - kõike seda pakuks ka korralik mootorpurjekas, mis on suuteline sellesama 4000 liitriga veel kolm korda pikema maa läbima aga korralik ja mugav selline maksab ja mitte vähe. Kui jääme muidugi sama kerematerjali ja vanuse juurde. Plastikust ning vanemat saab ka väga-väga "odavalt" nende numbritega võrrelduna.

Nii et Kalle Kuusi promotöö sedasorti veesõidukite vallas ei ole üldse "lihtsalt kiibitsemine" vaid vägagi majanduslikult põhjendatav tegevus. Korralik traaler või mootorpurjekas annavad omanikule palju suurema vabaduse suurema mugavuse juures, kusjuures saab palju paremini oma kasutatavat aega planeerida. Väga paljudele on see viimane peaaegu tähtsaim asi - sa saad 90% kindlusega mingi ajakava paika panna ja midagi kokku leppida. Purjetamine on meiesuguste hulguste jaoks, kel on täiesti kama kaks, oled merel nädala või poolteist kuud, tuled koju Kielist või Lissabonist.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Nov 2012 12:23 
Foorumil

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 752
Asukoht: Muhu
Priit, Sulle peaks meeldima:
http://www.runningtideyachts.com/home/
Sääl on minu arust üsna hästi lahti kirjutatud nii mootoriga, purjega kui ka mootorpurjetamise kontseptsioonid, jpm. lisaks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Nov 2012 12:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
AndresR, see leht on põhjalikult läbi töötatud ;) Ja veel nii mõni sarnane.
Iseenesest ei ole just suur multihulli fänn aga mootorpurjekana - miks mitte! Ta on siiski selgelt kiirem aga ei pea olema nii pööraselt lai. Kas nüüd jaht on 6 või 7 meetrit lai pole enam väga olulist vahet (näiteks too kusagil Mark'ile viidatud 20X6 meetrit alust mono). Paljud mootor-katad on 6-7 meetrit laiad mitte 8-9 nagu purjekas-katakad. Sorry, lingi edit.
Ning selline purjestuse kontseptsioon on teoorias vägagi tegija! Küll on minu mõtted/ideed liikunud sellesse suunda, et rasket genu poleks üldse vaja, teeks masti madalama aga gunther-taglase kombel pikendatava. Selliselt, et paar meetrikest on mastis peidus ning see libiseb välja, kui gennakeri, cruising-shooti või code-zero vall on pingul ehk vall ise tiribki pikenduse kõrgele tööasendisse. Just nagu liug-pukspriidid samadel purjedel vööris. Tihttuules ei ole sellised mootorpaadid (ka katakana) kindlasti purjekad, pigem kergendavad piisavalt pisikesed purjed mootori tööd. Samas vaiksemas ilmas ja vabatuultes, mis on ju ookeaniületusel otsitud/oodatud tuuled, saaks nii suhteliselt suured purjed tööle panna. Nii ei läheks kogu aluse tavapärane raskus- ja purjestuskese liiga kõrgele ja poleks ohtlik püstivusele aga õigetes oludes saaks liikuda üliökonoomselt vägagi arvestatava kiirusega. Mis kõige tähtsam: koos self-tacking jibiga on tavapärane purjestus olematu kahe soodiga (sest rullid on loomulikult hüdro või elekter) ja vaid kahe soodiotsa + valli jagu läheks "keerulisemaks" täispurjes sõit. Kõik see tuleb vabalt kokpitti loomulikult elektri-isetõmbajate peale. OK, balloonidel suka ots ka ning zerol halsinurga rulli ringots. Shoot vajaks muidugi ka poomi aga... Need purjed peavad alguses ju olema "vorstid", et topp üles vinnata ja pingutada.
Pilt

Sellise saaks vabalt peale panna ka niisama mootor-traalerile. Või siis seda Bamba 50'et arendada fishbone-groodiga. Väga ideaalne rullina ja jätkaks selle genu põhimõtet. Madis16'e GoFive igastahes sõidab sellise purjega vägagi suurepäraselt. Ja näiteks Kielis vaatasime ühte vägagi huvitava taglasega pisikest purjekat, mille lahendus võiks ka long-range traaleri ökonoomsemaks muutmiseks sobida?
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Viimati muutis PriitV, Teisipäev, 27 Nov 2012 15:33, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Nov 2012 14:34 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 05 Aug 2012 22:33
Postitusi: 205
Asukoht: Tallinn
PriitV kirjutas:
160K EUR pole just odav veesõiduk aga omadusi ja hilisemat ökonoomsust ka ülalpidamise poolelt arvestades täitsa tegija long-range aparaat. Julmalt arvutades maksab 10 000 meremiili samapalju eurosid. Sama läbisõiduga on ka kruiisipurjed tegelikult ammu kaltsud ja vajaks osaliselt ümber vahetamist. Lisaks on ka purjekas selle läbisõidu jooksul kulutanud päris märkimisväärse koguse diislit, mille hind tuleb ju purjeka kulule juurde liita. Mootorpaadil tuleb ju kahe katla pealt kogu aeg tahtmisel keskküte ja keev vesi, akud on pungil täis ja veemagestaja võib sõidus olles muudkui tööd teha, autopiloot-radar-plotterid ei õgi särtsu ära, vaata kogu aeg DVD'sid, kuula bassimatsuga kilovatist tümakat ookeanidisko ajal - tee mis tahad.

Septembrikuise kuupäevaga prantsuse saidi kuulutusel oli hinnaks juba 140 keuri. Mitte et 2,2 milli vana raha vähe oleks, aga see on number, mis mahub juba mõistlikkuse piiiridesse ning kui see enesele piisavalt oluliseks mõelda, siis ehk saaks selle teoks teha. Aga arvata on, et 23 aastat vana paat tahab ka hooldust saada, peotäis pulki siit ja sealt vahetamist jne. Sinna paneb selle 20 kilo ära nagu niuhti.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 41 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group