Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 28 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 06 Veebr 2009 18:50 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1762
Asukoht: Tallinn
nojaa aga miks just üks äärmine?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 06 Veebr 2009 19:42 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
AndresA kirjutas:
nojaa aga miks just üks äärmine?


elementarno, watson, moment võrdub jõud korda jõuõlg.... mida kaugemal paadi pikiteljest, seda paremini tasakaalustab teiste mootorite "kiivakiskuvat" momenti


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 06 Veebr 2009 19:44 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 08 Juul 2007 22:11
Postitusi: 285
Asukoht: Viljandimaa-Pärnu
ei ole seda mootorite asja nii uurinud, aga kas sellel on siis nii, et kui keskmisel ja parempoolsel lükkad sisse edaspidi käigu, siis vasakpoolsel läheb see tagurpidi käigu hoova külge, või saab tellida nii vasakpidi, kui parempidi pöörlemisega reduktoreid? Ja nii lihtsalt sattuski?

_________________
kes õppida tahab, sel on aabitsast õppida ikka küll ja küll


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 06 Veebr 2009 20:09 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 924
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
saab tellida ja peabki, et kruvi reaktsiooni tasakaalustada. kataloogides, kus vastupäeva pöörleva kruviga mootor, mõeldud teisega paaris töötama, on tähistatud väljendiga counter rotation

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 06 Veebr 2009 20:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5871
Asukoht: Saaremaa
Paarisarvulise multiinstalli puhul valitakse tõesti vastupidi suundadega vinte pööritavad mootorid. See on ka selle neljamootorilisel näha. Rusikareegel oli vist nii, et keskmine paar keerab vett keskelt alt üles. Kolmese puhul ei oska ma arvata kumb pool oleks mõistlikum paari panna ja kumb teistpidi.
Jalgade erinevad pikkused, keskel pikk ja äärmised lühikesed tulevad aga sellest, et gavitatsiooniplaat peaks enam-vähem põhjajoonel olema. Seda saabki kas mootoreid erineva pikkusega ostes või siis erinevale kõrgusele monteerides. Igatahes ei tohiks keskmist nö kere varju jätta ja samuti ei tohi äärmisi liiga sügavale uputada. Aga 75 sõlme tagaajamiseks võiks, aga ei pea sportlikumad kruvid küll olla.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 06 Veebr 2009 23:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 14 Dets 2004 12:37
Postitusi: 607
Asukoht: Tallinn / Lääne-Virumaa
Täieliku mootorpaadivõhikuna tuli selline võimalus kupli alla: Kolm mootorit on, kuna 4 ei mahtunud, miks mitte 2, ei oska pakkuda. Et vastusuunaline üksik suudaks kahte muud tasakaalustada, kas ehk pannakse üksik kruvi kiiremini pöörlema?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 06 Veebr 2009 23:58 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 01 Apr 2004 21:52
Postitusi: 325
Tuleb ikkagi välja ,et ülemisel kolmemootoriga paadil asi vintidega ikkagi tehniliselt õieti lahendatud on.Et keskmine ja parem (tüürpoordipoolne) pöörlevad ühes- ja vasak(pakpoordipolne) vastupidises suunas.
Ma läksin ise alt selle alumuse RIB mootorite ja vintide paigutuse õnge...
Inimene õpib kogu elu...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 07 Veebr 2009 11:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5871
Asukoht: Saaremaa
Kolme puhul on ilmselt mitmeid variante milline mida pidi pöörlema panna. Aga ma arvan, et tõukejõudu peavad kruvid ikka võrdselt andma. Mingi variant muidugi on ka sellega mängimiseks, aga sellisel juhul pakun pigem, et keskmine võiks pisut ahnem olla. Sellist lähenemist kohtab aeg-ajalt jetipaatidel kus kaks äärmist on roolitavad ja keskmine on ilma roolimehhanismita, mõnikord ka teisest mõõdust ning sel juhul saavutab enda tööks ideaaltingimused alles täiskäikude lähedastel kiirustel. Sellistel juhtumitel kutsutakse keskmist jetti kõnekeeli booster'iks ja selle abil võetakse tippkiiruste viimane magusaim ots. Samas ei ole mõtet boosterit üle dimensioneerida, vastasel korral hakkavad kaks aeglasema otsa käiturit teda lihtsalt segama. Kõik peab omavahel klappima. Olen näinud kuidas sellist komplekti käigukatsetel seadistati. Läpakaid ja juhtmeid oli mööda masinaruumi uduumbe... Aeti taga viimaseid sõlmekesi tippkiirustelt seadistades jettide koostööd ja mootorite parameetreid. High-tech värk. Tegu oli Vahemeres ringi sõitva mingi 70+ jalga ja 50+ sõlme lendava sigarikujulise mootorjahiga. Kui kellegi 50+ mln krooni üle on, ma võin juhatada kuhu viia :twisted:

Näe, meelde tuli! Ligemalt ja odavamalt saab kah! Selle peal olen samuti viibinud ja kõike piltidel nähtavat oma käega katsunud. Mitte tööalaselt, lihtsalt külalisena. Ka sellel paadil on kolm jetti ja neist keskmine minu mäletamist mööda nn booster.

http://www.turunsanomat.fi/sunnuntai/?t ... :0:0:0:0:0:

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 07 Veebr 2009 12:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 16 Apr 2007 21:16
Postitusi: 1216
Asukoht: Rammu / Kopli
Aga mis järjekorras sellisel vindid pöörlema panna?
Pilt

_________________
TÄNAN!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 07 Veebr 2009 13:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 09 Dets 2005 09:36
Postitusi: 378
Asukoht: Muhu
kussu kirjutas:
Aga mis järjekorras sellisel vindid pöörlema panna?

Vahet pole, hulluks läheb ära igal juhul :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 07 Veebr 2009 14:10 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
kussu kirjutas:
Aga mis järjekorras sellisel vindid pöörlema panna?
Pilt


Ilmeslt peab mõni hüdrodünaamikguru ütlema, kuidas. Põhiprobleem tekib arvatavasti kavitatsiooniga, ehk propadele "ei jätku vett" ja lähevad tühja lööma. Mõistlikel kiirustel võib kasvõi neli vasakpoolset vastupäeva ja neli parempoolset päripäeva käima panna, tulemus nagu kahe mootoriga paadil ikke. Aga jah, tippkiiruse häälestamiseks vaja ilmselt mängida nii suuna kui sammu kui suurusega, et taga ainult vahupilv ei oleks....


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 07 Veebr 2009 15:53 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1762
Asukoht: Tallinn
see konkreetne konfiskeeriti. veeti teisega suuremaid koguseid narkootikume.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 15 Veebr 2009 03:50 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 28 Apr 2007 01:29
Postitusi: 490
Pilt

Helsingi paadimessilt :)


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 28 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group