Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 14 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Vector 23
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 08 Juun 2009 17:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Lubasin kunagi Vector'ist kirjutada, aga pole nii palju kätte võtmist olnud. Nüüd sain skänni mingist Rootsi paadiajakirjast mis käis kahte meil tehtud paati proovisõidutamas. Õnnetuseks on lugu rootsi keelne ja googli tõlkemasin suutis tekstist ainult mingi arusaamatu soga kokku miksida.
On siin kedagi kes rootsi keelt mõistab ja viitsiks hobi korras asja ära tõlkida? Kui leidub hea inimene, siis saadaksin selle megase faili e-postiga. Tasuks võib kogu loo siin avaldada. Ehk saab Kipperi abiga lausa koos illustratsioonidega. Mul endal kah põnev, kas on tuld ja tõrva kaela valatud või lauldakse hosiannat :?

Andke märku kui keegi arvab, et võiks tõlketöö hobikorras vaevaks võtta.
Mingi ülipika romaaniga tegu ei ole.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 08 Juun 2009 22:02 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 752
Asukoht: Muhu
Ise niipalju rootsikeelt ei oska, aga kas proovisid googlis rootsi keelest eesti keelde tõlkida? See annab tõesti väga jama tõlke. Proovi rootsist inglisse, peaks olema arusaadavam.
Muidugi rootsi keelest tõlkida oskab ka foorumlane Formula, aga kas tal aega on , on iseasi :wink:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 09 Juun 2009 12:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Nagu karta oli, leiduski siit foorumist üks hea inimene, kes artikli ära tõlgib!

Seniks aga ega midagi, asun tükkhaaval oma kunagist lubadust täitma:

Vector paatidega sattusime kokku tänu juhuste jadale. Valmistatud oli neid Soomes asuva allhankija juures ja esimene reaalne kohtumine V23-ga Rootsis mingis Stockholmi lähedal asuvas sadamakeses mulle suurt julgust ei lisanud. Paadi väljanägemine polnud just eestlaslikult-soomlaslikult kuigi „bling“. Lisaks oli olemasolevate isendite ehituskvaliteet alla igasugust arvestust. Soomalaste töö puhul harvaesinev nähtus, aga viimane asjaolu edasistel arengutel ilmselt meie kasuks töötaski.
Asjad kulgesid omasoodu ja mitte just eriti tempokalt, kuid mingi aja pärast oli Vectorite tootmiseks allhankijana leping sõlmitud, esimese paadi ettemaks laekunud, joonised e-meilitsi meile saadetud. Ja töö võis alata....
2008 aastal sai neid eriskummalisi paate valmistatud kõigest neli eksemplari. Kõik neli olid erinevad modifikatsioonid. Esimest mudelit oli enne meid valmistatud üks eksemplar ja kogu lahendus ei olnud mitte ligilähedaseltki tootmissõbralik rääkimata mõnest lausa jämedast veast mis tegelikult senise viletsa kvaliteedi põhjusteks olidki ilmselt olnud. Ülejäänud kolm erinevat versiooni olid puhtalt prototüübi ehitamised ja selle töö käigus võtsime soomlastelt täielikult üle ka struktuurprojekteerimise töölõigu. Paadi ja tema modifikatsioonide kontseptsioon, kerekuju, välimik, hüdrostaatika ja –dünaamika pärineb aga üsna nimeka rootsi projekteerija Peter Hakansoni sulest (kuvarilt). Tema üks tuntumaid osalusprojekte on minu teada Dockstavarveti CB90. Eks see fakt räägib ühte kui teist ka Vectori välimusest ja selle taga peituvast sõidurõõmust.
Paat ise on 7m pikk, 2,1m lai ja põhjanurgaga lausa 24 kraadi. Ehk siis suhteliselt pikk ja peenike ning terava V põhjaga. Kõik see tagab oluliselt väiksema prõmmimise lainetes ja pehme lõikamise. Samas põhjustab selline strateegiliste mõõtmete suhe kehvakese algstabiilsuse, paat on lihtsalt kai ääres seistes üsna tundlik tekil ringi jalutavate inimeste suhtes ja reageerib kreeniga. Konstruktsioonilt on paat tugev, küllaltki keeruline ja seega ka suurema töömahuga ning kallis. Eesti turu jaoks ilmselt lausa liiga kallis. Igaühele silmailu ta samuti ei paku. Soomlaste „Kippari“ iseloomustas teda vist umbes selliste sõnadega : kokku on pandud tööpaadi robustsus ja muskelpaadi sõiduomadused. Rootsi turul kasutatakse Vectori puhul aga justnimelt robustsust müügiargumendina ning Stockholmi messil ringi vaadates tundub, et just see sealmaal argument ongi. Igatahes on kõik meiepoolsed ettepanekud asja "magusamaks", siledamaks ja säravamaks teha kategooriliselt tagasi lükatud.


Järgnevalt siis lühiülevaated, ühe mudeli haaval

Vector 23 FC

Mootoriks nn sisepäramootor ( 315hj Yanmar) ja veo eest hoolitseb traditsiooniline „veojalg“.
Vöörikajutis on 2-3 magamiskohta
Istekohti tuuleklaasi taga 2 ja tagapingil kuni 4
Kiirus max 48 sõlme, marsikiirus umbes 30..35 sõlme
Keskmine reaalse kasutuse kogemusel põhinev kütusekulu skäärides liigeldes 30l/h
(max peaks olema kuskil 60l kandis)

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 10 Juun 2009 07:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Ja saigi foorumlase Aurora abiga rootsi keelne artikkel mõistetavaks. Nagu Aurora ise ütles, ei ole ta filoloog, aga minu arust pole tõlkele suurt ette heita midagi :) Eriti arvestades mu varasemaid kogemusi, kus tõlkebüroost kalli raha eest saadud tehnilise teksti tõlge on tulnud endal hiljem eesti keelest eesti keelde tõlkida :D

Jutt käib sellest eelmises postituses olevast paadist ja teise kohta lisan artikli alla samuti neli pilti:

Dagens Batar kirjutas:
VECTOR 23 MC, 23 FC
Skääride kiireim
Sama sõukruvi aga täiesti erinevad sõiduomadused. Testisime 50 sõlme juures kahte erinevat Vectorit ning saime kaks täiesti erinevat tulemust.

Nad on 23 jalga pikad ning 24 kraadise V põhjaga. Sellega aga lõpevad sarnasused nende kahe Vectori (vastavalt kajuti ja päramootoriga ning teisalt sisemootoriga ja avatud tekiga variandi) vahel.
- See oli suur erinevus, ütles Dagens Båtar`i testmeeskonnas olev Daniel Borg.
Rootsis ehitatavad alumiiniumpaadid Vector on mõeldud toimima kui „skääride jeebid“, millega saab aastaringselt saarele sõita. Täpselt nagu kunagine samanimeline superauto, ei ole sellel koonerdatud mootori jõus ning kiirusega.
Meie testpaadid võtavad sisse vastavalt 48 ja 46 sõlme, optimaalselt (marsivad) 37 sõlme. Kuid sellised kiirused nõuavad ka vastavat roolimeest. Igatahes kui meie testsõidul pandi paadid tugevasse külgtuulde ning kõikidest suundadest tulevatesse lainetesse, tuli roolimehel pidevalt rabeleda, et paat otse sõidaks.
Päramootori ning kajutiga Vector oli tundlik selle suhtes, kuidas inimesed paadis istuvad. Kui kaalujaotus on ebaühtlane, tekitab see kõikumist ning koguaeg peab seda manööverdades arvestama.

Teine testija, Peter Lindvall, näeb üsna hirmunud välja peale seda kui paat on mõned korrad kõvasti kreeni kaldunud.
– See avatud paat mulle tõesti meeldib, aga too kajutiga on minu jaoks liiga ebastabiilne, ütleb Peter.
Daniel Borg, kes on sõiduõpetaja, selgitab paadi ebastabiilsust:
- See nõuab kõva treeningut, et selle paadiga toime tulla. Kui oled selle selgeks saanud, on sõita väga äge. Paat on tundlik ning annab juhile rohkem tagasisidet kui teised paadid. See on nagu võrrelda Porschet Volvoga. Kui sa Porshega hakkama ei saa, on see ebamugav, kui aga saad hakkama, edestab Porsche igas mõttes Volvot.
Vectori idee on kombineerida alumiiniumpaadi tugevus kiiremate paatide mereomaduste ning kiirusega. See peaks suutma tagada stabiilsuse ka üle 30 sõlmeste kiiruste puhul isegi tormituultes ning peaks viima sind mugavalt ka kaugele skääride vahele.
Vectoriga on sõit lühem ja lõbusam. Kui see liugleb üle lainete, tekib peaaegu tunne nagu oleks RIB-paadis.
- Oma suuruse kohta on sel võimsad sõiduomadused ning pealegi paistab ta olevat üsna ökonoomne, ütleb Daniel.
- Mind üllatas, et diisliga saab nii hea tõmbe. Palju erksam kui teised diiselmootoriga kaatrid, millega sõitnud olen. Samas on ta suurtel kiirustel rahulik kui piimanõu. See lamas rahulikult nagu padakonn, ütleb Peter ja tema näost on näha kui väga hindab ta paadi minekut ning mereomadusi.
Valitseb üksmeel. Daniel arvab lausa, et Vectori mereomadused ületavad Anyteci.
Vector tundub korralikum. Nii tehnika, mida on kasutatud kui ka seadmed, mis seal paiknevad, on tõeliselt head. Samas eksisteerivad mõned nn. lastehaigused – näiteks kajutiga paati sisseminek ja sealt välja tulek on veidi rasked. Aga kui sa juba seal sees istud, siis on seal väga hea ja kindel. Õnneks, sest meie testsõitude ajal kaldus paat paaril korral väga kreeni ning see raputamine väsitas käelihased ära.
- Tüürimine oli kajutiga paadil kuidagi liiga uimane, ma kohe ei uskunudki et see on hüdraluliline, ütleb Peter.
Tootja selgitus oli, et proovisõitja oli valinud tüüri, kus rooliratta täispöörete arv oli väiksem, suurema pöörete arvuga oleks juhitavus parem olnud.
Kui sa kajutit ei vaja, on sisemootoriga ning lahtine variant meie testijate sõnul kahtlemata parem. Sellel on raskuskese oluliselt madalamal. Kumb paat kellelegi praktilisem tundub, saab igaüks ise otsustada.
- Kui tahta sõita aastaringselt, oleks kajutiga vartiant parem. Seega oleks sisemootori ning kajutiga variant hoopis optimaalne, arvab Peter ning Daniel on temaga täiesti ühel nõul.

„Proff“ Daniel Borg
Koos koleegi Johan Karlöfiga korraldavad nad paadiomanikele kursusi, õpetamaks neid paremini, ohutumalt oma paatidega sõitma. Ta on endine amfiibi ning Stridsbat 90 sõitja, tal on VIII klassi laevajuhitunnistus (?) , VIII klassi masinisti tunnistus (?), OSC ja Yachtmaster Offshore 200 tonni.
Ütleb VECTOR 23 MC kohta:
+ Kõrge kvaliteet läbi ja lõhki
- Raskesti juhitav
Ütleb VECTOR 23 FC kohta:
+ Kiiruse ja mootori suhe
- Igatsen katust juhi kohal

„Amatöör“ Peter Lundvall
Paadipisik sees juba lapsest peale. Siiani hull kõige vastu, mis puudutab mootoreid ja vett. Igapäevaselt sõidab 22 jalase walkaround daycruiseriga aga unistab pidevalt millestki suuremast.
Ütleb VECTOR 23 MC kohta:
+ Mugavad istmed
- Ebastabiilne
Ütleb VECTOR 23 FC kohta:
+ Kiire ja võimas diiselmootor
- Tuuleklaas on minu jaoks natuke vale koha peal, aga nii on see kõigil.


Pildiallkirjad:
Lk 2. Suur ja selge plotter muudavad navigeerimise mugavamaks Vector 23 MC-s.
Lk 3. Klassikaline tekiplaat tekitab robustse tunde. Vector 23 MC on ehitatud talumaks suuri kiirusi.
Lk 4. Kajutiga paadi toolid on lausa imelised, samas kui lahtisel paadil on istmed rohkem RIB-ile sarnased.
Lk 5. Suure kiirusega üle Soome laeva ahtrilainete sõites tõusis Vectoril ka sõukruvi korralikult õhku. Kui kaameraga paat sõitis üle nende lainete pidi kaamera peaegu üle parda kukkuma.
Kõik detalid on tõeliselt robustsed ning kontrollpaneel ning istmed on kõrgest klassist.


(Muudetud) Tänud veelkord Aurorale! Sain meilile pdf formaadis olnud artiklist pärit olnud pildid ja asendasin need oma fotokogus olnud ülesvõtted artikli juurde kuulunutega.
Üks pilt jäi välja, liiga paljuks läheb....

Vector23 MC

Vöörikajutis nagu eelmiselgi 2...3 magamiskohta
Kajutis 4 istekohta
Mootoriks 250hp Suzuki rippmootor
Kiirus max 46 sõlme



Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Kaks samale kerele tehtud mudeli kirjeldust veel tulekul...

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Juul 2009 09:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Täna õnnestus lõpuks saada pildid V23'st mille idee sai alguse Saaremaal. Kuna tegu on päris kalli paadiga, siis tegime ettepaneku, et töötame välja nii öelda rahvapaadi: võimalikult lihtsa ja võimalikult odava. Saimegi nõusoleku ja põhimõtteliselt koostasime moodulite põhimõttel uue lihtsa paadi. Välja tuli töötada ainult tagumise istme ja panipaikade lahendus ning eesmise avatud teki lahendus. Viimase puhul oli keerukas eelkõige minimaalsete konstruktsioonidega saavutada olukord, et lainetes ja hüpetel ei hakkaks pardad vibreerima. Mul pole meie aju- ja kätetööga õnnestunud küll endal sõita, aga tagasiside on positiivne. Paadi stabiilsus ja tasakaal on väga head, 250hj Suzukiga ja standardkruviga saadi kiiruseks 52 sõlme.
Kuna üritame oma suure projekti kõrvalt endale just samasugust paati ehitada, siis seadsime endale kiiruse osas kõrgemad eesmärgid. Kas see ka õnnestub, eks näis....
Hind on sellisel paadil koos 250hj mootoriga ca 1mln EEK ümbruses ( Ehk siis katsetused asjast rahvapaati saada selles osas kahjuks lihtsalt ei õnnestunud).
Mootorivahemik algab küll vist juba lausa 150hj juurest, aga kas on mõtet omada 1,1 liitrise mootoriga sportautot? Minu arvamus on, et 250hj on nii öelda standardlahendus sellise paadi tarbeks.

Pilt



Pilt

Kere asend @50+ kn on üsna intrigeeriv?

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Juul 2009 16:34 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 08 Juul 2007 22:11
Postitusi: 285
Asukoht: Viljandimaa-Pärnu
Mark teed hinge haigeks. Kahju, et rahvapaati ei saa Vectorist kunagi :( .Ohkan ja metallimehena mõtlen DIY paadikesest edasi.

_________________
kes õppida tahab, sel on aabitsast õppida ikka küll ja küll


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Juul 2009 16:47 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 17 Juun 2009 20:48
Postitusi: 432
Mark, räägi, mis elektroonikat te olete seal kasutanud - plotterid jne.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 08 Juul 2009 08:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Tavapakett on Raymarine 80 või 120 kuvar, Raystar125 geps, DSM300 kajalood, Ray240 VHF. Kajaloeandur on ahterpeeglile kinnitatav.

Aga navivärk on selline nii öelda intiimne asi ja seega esineb armatuuris mida iganes. Üldjuhul on alati mingi suur ekraan kuhu kõike kuvatakse.
Ega täislennu pealt väikest ekraani eriti vist jälgida ei suudakski, palju seda siledat vett meil ikka on. Skäärides on võib olla asjad teisiti.

Valgustusele, sh teki valgustusele on ka ehk liigagi palju tähelepanu pööratud. Lisaks piltidel nähtavale jookseb parda serva all veel led valgustoru. Roolimehanismile alternatiive ei lubata, see on alati hüdrauliline. Viimane tagab selle, et mingit rooliloksu ei ole. Trimmid on ka hüdraulilised, aga ma ei ole veel pihta saanud milleks need vajalikud on. Minu arvamus proovisõidust Vectoriga oli, et trimmid pigem segavad ja ma tõstsin and üles ning seal nad olidki, va mõned katsetused mis mu arvamust ainult kinnitasid. Aga see on juba maitseasi.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 13 Mär 2010 16:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Kui juba võlgade likvideerimiseks läks, siis lisan ka siia veel ühe puudu oleva eksemplari: Vector 23 + 315hj rida kuus Yanmari diisel + Hamilton Jet jugakäitur = PURE FUN :D

Paat telliti Vector ProBoat'ist sihtkohaga Angola ja eesmärgiga saada abipaadiks suurel kalalaeval. Kliendi soov oli, et paat peab olema värvitud halliks ja paadil peavad olema tõstekõrvad selliselt, et teda saab ühe kraanakonksu abil laevalt vette ja tagasi tõsta. Ehk siis paat peab igal juhul tasakaalus olema eeldusel, et tekis mingit teab mis laadungit ei ole.
Valmis me ta tegime ja kogu loo juures oli tore, et kliendi nõudmisel pidi paadile vähemalt 10h tõsiselt valu andma, et kõik võimalikud apsakad ja nõrgad kohad enne kasutuselevõttu välja tuleks ning korda tehtud saaks. No meil tuli katsetusi pea topeltkoguses ja apsakaid ilmnes ainult üks tähtsusetu näpukas. Lõbu oli aga laialt.
Vette läks ta Orissaare treilerislipilt Edgar Kana Landcruiseri ja kaheteljelise treila abil. Esimene proovisõit oli ehmatav : paat kippus suunalt suunale tuiama ja oli ülitundlik rooli osas. See on ka täiesti loogiline, sest jeti imuava, mis lõikas ära põhjakolmnurga, ulatus pikalt ahterpeeglist ettepoole. Lisaks veel imuava tasapinnast üsna pikk kaldpindne kolmnurk kiiluni, jällegi ettepoole. Ikka selleks, et kiiluväljalõige ei hakkaks imuava ette turbulentsi tekitama. Seeläbi siirdus põhjakolmnurga tagumine tipp tegelikult umbes 1,5m ettepoole ja kõik pöörded toimusid just selle punkti ümber. Samas oli Jeti düüs meetri jagu ahterpeeglist tagapool ja tõukejõu resultantvektor sai alguse just sealt. Helistasin paadi tootjafirmasse ( meie oleme valmistaja) Fredrikule ja kurtsin muret. Vastuseks sain, et ta tuleb ise kohale ja proovib, aga ärgu ma parem rooliga nii palju vehkigu :lol: . Mis seal ikka, tegime uue katse. Lasin soovituse kohaselt rooli üleüldse lahti ja asi oli juba palju parem :roll: Järgmisel päeval kolmandat sõitu alustades oli asi veelgi parem ja selleks ajaks kui Fredrik pealelõunal STockholmist Orissaarde jõudis, lasin juba sirgelt nagu vana mees :lol:
Paati võib iseloomustada Fredriku poolt välja öeldud väljendiga: nagu tükk võid särtskuumal praepannil. Üks 40...50 kraadine rahmakas rooliga täiskiiruselt põhjustab peaaegu kannaka, suuna korrigeerimiseks ei tohi rooliga vehkida oluliselt rohkem kui auto rooliga kiirusel 90kmh maanteel sõites. Pigem veelgi vähem. Ja see nõuab pisut harjumist. Küll aga on kurvides tekkivad G jõud tõsiselt muljetavaldavad. Paat ise käitub kurvides eeskujulikult, kalludades ennast jõuliselt sisekurvi ja seda üsna ideaalilähedaselt, nii et sadulas istuja resultantvektor on enam vähem teki suunas ja lausa tunned kuidas sind tinaraskelt tooli surutakse. Vähemalt nii kaua kuni kurvis küljega lainet ei rammi. Viimasel juhul on sadulast lendamine nii kiire et jõua toimuvast isegi mitte mõhkugi aru saada. Just nii mul endal proovisõitudel läkski, kui hakkasima üha julgemaid ja julgemaid manöövreid tegema üha suurematelt kiirustelt.. :lol: Pildil nähtav tuulekaitse ja katus pakkusid ülihead kaitset ilma vastu, selle üle olin tõsiselt üllatunud. Kokkuvõtteks võib öelda, et sellist paati ma päris endale ei tahaks, aga sõitu teeks sellisega aeg ajalt suurima heameelega. Puhas adrenaliinilaks ;)

Pilte tehti Orissaare sadama kai pealt. Jetipaadiga võib julgelt sealt kivivare ja kainuka vahelt 40sõlmega sisse lennata, pidurduseks jääb maad veel kolmekordse turvatsooniga enne kui roogudest end leiad :)
Pilt

See tegelane end Crash-Stop testi ajal silmini vette ei vajutanudki. Küll aga paiskas ta ahtri taha üles muljetavaldava veesamba. Edasi juhtus muidugi see, et paat peatus, õhus närviliselt ringi lendav vesi mitte......
10..15cm vett paadi tekilt kadus aga kümmekonna sekundi jooksul läbi kahe 100mm piigardi. FUN!FUN!FUN!!! Muide kolleegid seal paadis on kõik tagapingilt ette roninud peale esimese testi õppetundi :lol:
Pilt

Juhitavus on super! Orissaare kai välisküljel veits alla 40 sõlme kannakas ja tagasi merele. Ikka selle pärast, et ilusaid pilte saaks.
Pilt

Noh, nagu juba öeldud, sauhh ja tagasi merele. Kiiluvesi on jetipaatidel alati visuaalselt väga atraktiivne. Kaugelt nagu rakett. Aga eks ta mingis mõttes seda ju ongi.
Pilt

Ikka selle kai ja kivivare vahel :) Kiirus ei ole suur, aga tooreid hobujõude tunned niimoodi mürades hästi. Mõnus! Mürame! Ringe ja kahekasid, kaamera plõksub.
Pilt

Üks pilt juhi töökohast ka. Üsna tabavalt ütles selle kohta üks Kihelkonna/Vilsandi mees : töökoht nagu traktoristil :D
Pilt


Hmmm.... merele tahaks juba! :twisted:

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 13 Mär 2010 17:35 
Foorumil
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1298
hmm, Mark, saad Sa vahetevahel ka tagasisidet, kuhu Su tehtud paadid lähevad ja mis otstarbe tegelikult saavad?

Angola. vesijugakäitur. võimas mootor. hall värv ja kerge veeskamisvõimalus suurelt laevalt - khm, kalalaeva abipaat? :roll:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 13 Mär 2010 17:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Ei läinud piraatidele! :lol:

Muide, Helsinki messil ronisid meie paati ( V23 "Simple" ) kaks pisut nokastanud tüüpi ja teatasid, et JUST seda neil ongi vaja, AGA jetiga ja diisliga ja.... lõpuks kirjeldasid oma soove esitades enam vähem üks-ühele sama lähteülesande mis sellelgi paadil. Küsisin, et milleks neil sellist aparaati vaja. Vastus oli : kalalaeva abipaadiks :!: Ja Balti meres pidavat askeldama. Hiljem tulin selle peale, et oleks pidanud küsima mis püügimeetodite juures sellist kiiret ja ülihea manööverdusega paati vaja on, aga oli juba hilja.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 05 Sept 2010 16:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Ehheee! Leidsin netiavarustest huvitava pildiseeria. Tuleb välja, et oleme siin Saaremaal andnud oma tubli panuse Rootsi jäämurdehooaja murede lahendamiseks :lol: Nagu ma aru sain, oli eesmärgiks läinud kevade esimesel aprillikuu päeval sadamas jää puruks saada, et see minema ujuks ja sadam oma hooajaga midagimoodigi pihta saaks hakata. Tööriistaks üks meie värkstoas sündinud Vector23-dest.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Aga paistab, et nõuks see innukas ettevõtmine jäigi :P

( Warning: Buster-Silver owners - Don't try it at home! ) :lol:

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 05 Sept 2010 20:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Mark kirjutas:
( Warning: Buster-Silver owners - Don't try it at home! ) :lol:


Mark, sa liialdad.
See ei ole ilus.
Kui Piritale sattud siis vaata selle aasta esimest kannet.
Ehk siis Kui Mark alles Vectorit keevitas oli Peeter juba merel ja tegi jäätükkide vahel sõitu.
Pirita sadamas tee slipile lõhkusime sarnast jääd lahti. Ainukese vahega, et jääpangale kuivale ma ennast parkima ei pidanud.

See kõik läheb pigem teemasse nii kui korralike maasturite puhulgi, et asi on tihendis mis istme ja rooli vahel.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 06 Sept 2010 07:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Peeter Ude kirjutas:
Mark, sa liialdad.
See ei ole ilus..


Liialdan küll :) Aga tögama ikka peab.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 14 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group