Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 10 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: 2,5 Hj, 5 Hj ja 20/25 Hj mootorid vol 2 (Lukustatud teemast)
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 10 Juun 2009 13:23 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 18 Sept 2005 11:55
Postitusi: 210
Asukoht: harjumaa
Läks see arutelu kahe härrasmehe vahel natuke tuliseks neh..
Olin just teksti sisse toksinud kui kogu asi pange jooksis.
Avaldaks siiski asjast oma arvamuse.
See testi teema huvitaks kindlasti paljusid inimesi.
Olen ka ise alustanud veehobi nõrokiga ja sealt tasahilju edasi liikunud.
Usun et päris suur osa turust on just selliste väikeste kummikate ja plastpaadi huviliste päralt
Ka enda tutvusringkonnas on viimaste aastatega selliste väikealuste omanike ring kasvanud märgatavalt.
Omades mingil määral kogemusi erinevate kummipaatidega ja mootoritega,siis on tuttavad alati enne ostu ka minu poole pöördunud,viimane alles kuu tagasi.
Sai ka temale asi ära seletatud ning muutiski ostuplaani.
Samuti tundub siin foorumis olevat ka teisi erinevate kummikate kasutamisega kogemusi omavaid inimesi,kes jagavadeest häid nõuandeid näiteks Olavi.
Aga sellest tundub ikkagi jäävat väheseks
Sirvides aeg-ajalt ka kalale foorumit siis- tule taevas appi! ,mis küsimusi ja arvamusi teinekord kummarite kohta esitatakse.
Olles ka pidev ülelombi ajakirjade lugeja siis on huvitav lugeda seal esinevaid teste samasse klassi kuuluvate paatide vahel
Muidugist ei saa meie turgu võrrelda põhjanaabritega,kus testitakse ja võrreldakse juba ka parajaid "aurikuid".
Kuna eestis peaks olema üle kümnekonna erineva täispuhutava paadimargi esindaja,siis ei tohiks küll olla raske korraldada üks korralik testitaoline esitlus võrdlus.
Kas siis tõesti on paatide kvaliteedi vahe nii suur,et müüja saab neid ainult kinnises hämaras ruumis ja parras pardas ei kõlba paatide vahet näidata.(jätame kõrvle pvc mänguasjad).
Asjast mitteadvale inimesele on õige mootori ja rõnga suhte valimine raske oleneb ju kõik- mis ja milleks.
Hea näide on omalgi taskust võtta,kus kummari müüja ütles,et sellele ajab asja ära juba 5hj, ise kasutasin 15 hj ja kõik tundus ok.
Võttes aga ükskord kaasa neli sukeldujat koos varustusega ,siis sain aru milleks 40 hj. lubatud on.

Sellise esitluse korraldamises näeks oleks nagu küll mõtteainet.

Umbes samasugune jahumine käib ka väikeste plastpaatide ümber.

_________________
ja pumpan jälle oma päästerõngast..... ehk edaspidi ,nö. lamineerin ja nüüdsest keevitan, ehk nagu ikka keskmisele eestlasele omane,olen kõiges maailmameister.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 10 Juun 2009 17:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 03 Mär 2008 16:38
Postitusi: 412
Asukoht: Tallinn
Rumsul on asjale õige ja kaalutletud lähenemine.Niimoodi saab asjad aetud ja mingi testi korraldamine ei ole sugugi ülejõu käiv üritus.

[Kipperi edit: lõik kustutatud]

Ise kummipaatide müüjana olen alati kliendile välja pakkunud võimaluse testida vee peal erinevaid paate ja loomulikult saame pakkuda prooviks ka erineva jõudlusega mootoreid.Küll aga muutub asi pisut utoopiliseks kui tekib soov saada testimiseks kõik tuntud päramootorite margid ja seda siis võimsusvahemikus 2,5 -25hj.Kuna paadimüüjale kes ise aktiivselt mootorite maaletoomisega ei tegele,on teisejärgulise tähtsusega millise mootori kasuks ostja lõpuks otsustab siis võib ka eeldada,et mootorimüüjal on suht savi millise paadi taha tema mootor riputatakse.Arvestades kodumaise tarbija ostujõudu ja hetkelist üleüldist huvi(tamatust) mereasjanduse vastu ei ole sellisel ettevõtmisel paraku majanduslikust küljest vaadatuna ettevõtja jaoks mingisugust pointi.Kurb on muidugi lugeda,et leidub ka selliseid paadimüüjaid kes kliendi teadmatusest väidavad 5hj mootorit sobivat kuni 40hj asemele.Raske uskuda,et antud juhul ühegi tuntud brandi müüjaga tegemist oli.
Tuletagem siis siinkohal veelkord meelde rusikareegel:PAADILE TAHA VÕIMALIKULT MAX.LUBATU LÄHEDANE MOOTOR!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 10 Juun 2009 21:52 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 18 Sept 2005 11:55
Postitusi: 210
Asukoht: harjumaa
See kaubamärk on üsnagi tuntud,seepärast rohkem teemat ei puuduta. :wink: paat oli aus ja teenib nüüdseks juba järgmist rahulolevat omanikku.

_________________
ja pumpan jälle oma päästerõngast..... ehk edaspidi ,nö. lamineerin ja nüüdsest keevitan, ehk nagu ikka keskmisele eestlasele omane,olen kõiges maailmameister.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 10 Juun 2009 21:55 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 927
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
jah. sõbrad, nüüd pandi meid paika! Imetlen PriitV säravat stiili ja ammendamatuid, kaljukindlalt paikapidavaid teadmisi.
Olen ka paadi- ja mootorimüügi äris olnud mõned aastad, nedest telgitagustest kemplemistest, kes kellega käib ja kes keda (ainu)esindab, oleks rääkida palju.
Aga tõde on, et eesti paadituru väiksusest tingitult pole selliseid paaditeste seni veel keegi teinud. Oleme meiegi neid omal ajal plaaninud. Terhi 440, pärnu 440, kasse,kiili, mõni rakvere vikingi paat, Tartu Navis,nüüd vist ka liu ja see Viimsi firma, kes rootsi jaoks toodab, Cursus muidugi....oleks huvitav võrrelda, erinevate mootoritega ka.Sama kummikatele.See saaks eestis teoks ainult sel viisil, et iga tootja annab oma paadi tasuta, mootorite müüjad annavad erinevad vurrid tasuta, testid tehakse üle eesti tootjate juures või kõik koos ühel päeval ühes kohas. Viimane variant oleks parem-kõigil täpselt samad füüsikalised tingmused.Kohtunikud -arbiitrid-hindajad-mõõtjad valitakse lugupeetud asjatundlike kodanike hulgast, kellel omal ärihuvisid mängus pole.
tulemused avaldab Kipri foorum,kuna näiteks Tehnika Maailm oleks kallis koht, nad vaatlevad sellist materjali reklaamtekstina ja puudub UUDIS. Keda huvitab, et üks AERUPAAT läks 4-jõulise mootori jõul ja kahe mehega pardal teisest 0,3 sõlme kiiremini edasi?Uudis oleks, et näiteks L´Hydroptere on nüüd tõepoolest suutnud 50-sõlme piiri alistada!

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 10 Juun 2009 23:57 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Toivo kirjutas:
jah. sõbrad, nüüd pandi meid paika! Keda huvitab, et üks AERUPAAT läks 4-jõulise mootori jõul ja kahe mehega pardal teisest 0,3 sõlme kiiremini edasi?Uudis oleks, et näiteks L´Hydroptere on nüüd tõepoolest suutnud 50-sõlme piiri alistada!

No mind näiteks huvitab. sest seda aerupaati saan ma homme osta, kui tahtmine või vajadus tekib. Hüdropteerist jälle üsnagi savi ....mõelge, kulla paadiärimehed, uuesti.... :wink:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 11 Juun 2009 11:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 19 Jaan 2004 12:58
Postitusi: 167
Asukoht: linnas
:idea: jalgratta leiutamine on tore...kui muud targemat teha pole..

mõõta kütusekulu ....ämbriga...kiirust ..käsi GPS-iga..müra taset...kõvaga...jne.

Väiksed kummikad ujuvad-liiguvad kõik...ja ülejäänu on maitse & rahanumbri asi..kellele punane..kellele hall
nagu aru võib saada oskavad kõik lugeda ja netiavarustes sobrada...
on olemas ju piiramatus koguses avalikku teavet
näitex: http://www.yamaha-motor-europe.com/prod ... atchmaker/

_________________
Paadimootorite hooldus ja tehniline konsultatsioon.
Eesti ainuke YTA Silver Technican


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 11 Juun 2009 16:42 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Näädsa, Kiprihärra, kuidas ühest lukustatud teemast kaks on saanud:
Meenus kunagi 90-te alguses Soome TM autoraadiote test, võitis selle mingi Blaupunkt. Läksin u nädalake hiljem minagi poodi "Testivoittaja" raadiot oma Ladale soetama.... 3 päevaga oli nimetatud mudel Soome riigist otsa saanud, poemüüja jutu järgi tõmmati järgmisel päeval peale testi ilmumist maaletooja ladu kuivaks.

Niisama, vahepalaks. Mitte ühegi valemiga poleks sellist hullust puhta läikpiltide ilmutamisega saavutatud.
Üldiselt ei ole kunagi normaalseid tooteid testides maha tehtud, igal asjal on oma eelised ja miinused. Tõelist paska satub harva, aga kui satub, siis tore on seda lehest lugeda, mitte ise kinni maksta :)
Ja üldse võiks selle virina ära lõpetada, et "eesti on nii väike ja turg on nii mannetu ja meie selliste jamadega ei viitsi tegeleda" Tegelege siis millegi muuga! Paraku on paljud müüjad-maaletoojad (mitte kitsalt paadinduses) Eestis ikka veel suured kunnid ja väikse inimese väike huvi neid ei koti.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 11 Juun 2009 17:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Mul jälle kogemus ühe "konkurendi" paadiga. Oli teine kah uhkeid teste läbinud ja "Kipparis" ning "Venes" puha nelja-viie tärniga testitulemused ning taevani kiitused. Aga ei tõmmanud seda ladu kuivaks mitte keegi :D
Paat on ikka midagi muud kui autoraadio või talverehvid ;)
Viimaseid olen mina kah TM testide järgi ostmas käinud.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 11 Juun 2009 18:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
paadiservice oy kirjutas:
:idea: jalgratta leiutamine on tore...kui muud targemat teha pole..
mõõta kütusekulu ....ämbriga...kiirust ..käsi GPS-iga..müra taset...kõvaga...jne.


Vaata, siit tulebki välja, et Sa isegi ei suuda ette kujutada, KUIDAS testimine käib, MIS tehnika peab testijal olema (mis maksab ja mitte VÄHE!!!), Kus ja KUIDAS seda tehakse etc. Kui Sa arvad, et näiteks 4 kummika ja 3 erivõimsuse mootoriga test kujutaks endast lõbusat väljasõitu õlle ja viinaga, siis Sa eksid RÄNGALT!

Jah, mõne riistapuuga, näiteks Alteri müüdava WB8 testimine käis küll lõbusalt, sest seal ei ole kedagi-midagi võrrelda ja kogu testitulemus baseerub vaid "tundel", kas oli mõnus või mitte. Oli. Aga seegi läks mulle maksma päris mitu tuhat, kui võtta, et tegu oli tööga.Mis sellest, et testipolügoonina kasutasin oma isiklikku maad ja randa. [Kipperi edit]

Tehnika testimine käib aga hoopis teisiti. Kõigepealt testigrupp, nelja paadi koostestis vähemalt 4 sõitjat, 1 fotograaf [Kipperi edit], 2 ajamõõtjat. Lisaks 4 stopperit, müramõõtur, 4 ühesugust käsiGPSi mille data saab pärast arvutisse tõmmata, neli vesti ja hea oleks ka juhtmeta 1-silindrilise tahhomeeter. Suurematel ei suuda kohe praegu sobivat tahhot mõelda. Siis luba Keskkonnaminist viia mootoritega test läbi siseveekogul, ideaalne oleks Saku tankodroomi saarega karjäär või raudteeäärne pikk järv. Aga võib olla ka näiteks Soodla veehoidla vms.
Kütusekulu mõõtmiseks käib tavaline köögi mõõtkavaga kann, tähtis on igasse paaki täpselt sama kogus tankida. Suurema, eraldi paagiga mootoritele aga selleks, et "Korgini täis" paak uuesti 10grammise täpsusega täis valada.

Kuna alusteks peab olema täpselt sama paat ja ka testijad enam-vähem samas kaalus, siis distsipliinid oleks kiirendus, lõppkiirus, ökonoomsus täiskäigul, müra db(A), tehase lubatud max.pöörded. Need on kõik MÕÕDETAVAD tulemused. Subjektiivne pool on kaal/hind/bränd/muud omadused.

Eraldi teema on sellise 3,5-4 pika kummikaga 25 jõudu paadiga sõitmine. See on juba veesport ja isiklikult näeks sel ajal roolis veemoto mehi ja väikeste testijad on vööris kallutamas. Sest selline komplekt ongi ekstreemi komplekt. Niisama sellisega sõita on väga kehv. Seega teeb kogu meeskonna suuruseks juba 11 inimest. Iga mootorivõimsuse jaoks 3 tundi koos mootorite vahetuse, söömise ja puhkamisega, siis koos kohale- ja tagasisõidu ning lahti-kokku pakkimisega min.12 tundi järjest TÖÖD. Aga nii paadid kui pajad tuleb veel ka kohale viia, inimesed, seega mitu autot, lisaks tahab see meestevägi ka süüa-juua jne. Ja nüüd tulevad "äri"mehed rääkima, kuidas nende 1000 eurone "asi" on sitaks kallis???

Üks korralik test maksab ja Eestis ei tehta neid tavaliselt seepärast, et lihtsalt ei viitsita, osata ega teata, kuidas neid teha. "Äri"meeste ruig sinna juurde ja milleks? Loomulikult testijad tahavad testida ja neile meeldib see tegevus aga see on päris suur TÖÖ ja VASTUTUS. Nii võõra vara kui enda väljaöeldud sõnade pärast lõpptulemustes.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 11 Juun 2009 19:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 09 Dets 2005 09:36
Postitusi: 381
Asukoht: Muhu
Noh, mis siin pikalt jahuda: tooge oma kondoonpaadid ja pajad Harkusse, ajakirjanikud ja igasugu muud tegelased kohale, paneme poid vette, telgi püsti, katame laua, kütame sauna ning hakkame testima :wink:
Saame kõik reklaami.
Üritus nimega HARKU PAADITESTIMISE LAUPÄEVAK, KUMMIPAADITESTIPÄEV, KOGU TÕDE KUMMIKATEST vms. :lol:


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 10 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: KalleJ ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group