Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 15 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Evinrude E-TEC ehk 2t VS 4t
PostitusPostitatud: Teisipäev, 14 Juul 2009 22:59 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Leidsin sellise info Evinrude kodulehelt:

Pilt

ja siis mis see rahaliselt tähendab:

Pilt

Kippari 50hp päramootorite testis tunnistati Evinrude kõige paremaks, lisaks High Output versioonid annavad mitu kuni mitukümmend hobust tasuta juurde? 115 HO olla tegelikult 130 kanti?
Nööriga hädakäivitamise võimalus.
Nupuvajutusega tehtav "talvesäilitushooldus"
Ja last but not least, valge päramootor sobib valge paadi külge märksa paremini kui must, hall või hõbedane :)

Tundub nagu ideaalne lahendus? Küsimus tekib, kus on konks selles asjas?

Mercury pakub Optimaxi, mis on Orbital tüüpi 2t vs Evinrude Ficht tüüpi 2t mootor mis on lihtsam ja lollikindlam, kui Orbital
Yamaha on loobunud oma 2t suurte Orbitalide müügist Euroopast.
Tohatsul on ka 2t TLDI mootorid olemas, vist Orbital tüüpi. Samas pole eriti kiitvaid hinnanguid silma hakanud.

On kogemusi?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Juul 2009 00:17 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 25 Mai 2005 19:01
Postitusi: 368
Asukoht: Võru
ETEC-id on igati ausad mootorid, kogemused olemas 24h kestvusvõidusõitudest, mis on räige tehnika hävitamine iseenesest. ETec mootoritega ei ole veel katkestatud ühtegi võidusõitu mootori probleemide tõttu vähemalt selles sarjas kus ise olen osalenud. Samas ühesuguste kubatuuride juures jäävad nad mineku poolest Mercuryle alla.
Aga see valge mootori jutt, räägi seda mõnes USA foorumis, saab alles nalja. Seal soovitatakse valge mootori meestel mootorid mustaks värvida , et äkki tuleb kiirust juurde. See viimane oli niisama inside joke, mida tavakasutajal ei maksa tõsiselt võtta.
Ja 115 Etec ongi tegelikult 130 hp, see on tõsi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Juul 2009 19:34 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 18 Sept 2005 11:55
Postitusi: 210
Asukoht: harjumaa
värsket haava rebid lahti :lol:
Eelmin kevad mootorit ostes tekkis korra ka mõte see isend soetada aga kuna 50 hp oli suht uus mudel ja inffi vähe, siis ei riskinud.
Kindlasti aitas kaasa ka see,et tuttaval oli teise tootja 2t osepritse ja ei kuulnud miskid hääd,sellel olla esimese hoolduse kulud müstilised :roll:
Nüüd cipa raske neid testide tulemusi lugeda,mitte et yamu oleks paha aga äkki see E- tec oleks ...

_________________
ja pumpan jälle oma päästerõngast..... ehk edaspidi ,nö. lamineerin ja nüüdsest keevitan, ehk nagu ikka keskmisele eestlasele omane,olen kõiges maailmameister.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 25 Juul 2009 11:39 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
rumsu kirjutas:
värsket haava rebid lahti :lol:
Eelmin kevad mootorit ostes tekkis korra ka mõte see isend soetada aga kuna 50 hp oli suht uus mudel ja inffi vähe, siis ei riskinud.
Kindlasti aitas kaasa ka see,et tuttaval oli teise tootja 2t osepritse ja ei kuulnud miskid hääd,sellel olla esimese hoolduse kulud müstilised :roll:
Nüüd cipa raske neid testide tulemusi lugeda,mitte et yamu oleks paha aga äkki see E- tec oleks ...


Millise teise tootja?
Millised hoolduskulud on müstilised? Palju E-TECi 300h hooldus maksta võiks?
Palju Orbital tüüpi 2t (Optimax, Yamaha HPDI, Tohatsu TLDI)hooldused maksavad 300 töötunni jooksul?
Neljataktilise eest lisaks esmahooldusele 10-20h järel küsitakse iga 100h järel 2-3 tuhat. (miks see Yamaha 2x nii palju hooldust tahab?)
Ja mis võiks olla sellise E-TECi ressurss tundides?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 26 Juul 2009 07:49 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 18 Sept 2005 11:55
Postitusi: 210
Asukoht: harjumaa
Trutta kirjutas:
rumsu kirjutas:
värsket haava rebid lahti :lol:
Eelmin kevad mootorit ostes tekkis korra ka mõte see isend soetada aga kuna 50 hp oli suht uus mudel ja inffi vähe, siis ei riskinud.
Kindlasti aitas kaasa ka see,et tuttaval oli teise tootja 2t osepritse ja ei kuulnud miskid hääd,sellel olla esimese hoolduse kulud müstilised :roll:
Nüüd cipa raske neid testide tulemusi lugeda,mitte et yamu oleks paha aga äkki see E- tec oleks ...


Millise teise tootja?
Millised hoolduskulud on müstilised? Palju E-TECi 300h hooldus maksta võiks?
Palju Orbital tüüpi 2t (Optimax, Yamaha HPDI, Tohatsu TLDI)hooldused maksavad 300 töötunni jooksul?
Neljataktilise eest lisaks esmahooldusele 10-20h järel küsitakse iga 100h järel 2-3 tuhat. (miks see Yamaha 2x nii palju hooldust tahab?)
Ja mis võiks olla sellise E-TECi ressurss tundides?


Konkreetsel juhul oli tegemist Tohatsuga. ja peale esimest hooaega oli hooldus midagi pealt viie tuhande :roll:

Kui seda loeb ka mootoriomanik ise ja soovib kommenteerida siis seletab ta vajadusel , teema lahti,pole minu asi nö.kuuldu põhjal kommenteerida.
Seepärast tundubki see E-tec kuidagi müstiliselt super olevat.

_________________
ja pumpan jälle oma päästerõngast..... ehk edaspidi ,nö. lamineerin ja nüüdsest keevitan, ehk nagu ikka keskmisele eestlasele omane,olen kõiges maailmameister.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 26 Juul 2009 08:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 26 Apr 2005 22:57
Postitusi: 158
Asukoht: Tallinn
Kahetaktilise mootori hooldus 5000.-????
Äkki omanik tõesti valgustaks...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Evinrude E-TEC ehk 2t VS 4t
PostitusPostitatud: Neljapäev, 07 Aug 2014 09:34 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 07 Aug 2013 20:25
Postitusi: 145
Asukoht: Tallinn
Evinrude tuli sel suvel välja uue generatsiooni mootoriga, vähemalt nii väidetakse. Nimeks
Evinrude Etec G2 (200-300hp)

The outboard of the future.

Introducing a revolutionary concept in outboards – a choice. Now, choose cutting-edge over commonplace. Choose more torque over more talk. Choose more time on the water over more time in the shop. Choose the outboard that performs, and looks like no other outboard in the world.

Ei viitsi kõike Eesti keelde üle hakata kirjutama.
Keda huvitab, siis infot saab siit:
http://www.evinrude.com/en-us/engines/etec_20/etec_300_hp_g2

Disain on küll selline uudne ja huvitav (pidavat ka hooldust kergem teha olema).
Pilt
http://www.evinrude.com/en-us/engines/etec_20/etec_300_hp_g2


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Evinrude E-TEC ehk 2t VS 4t
PostitusPostitatud: Pühapäev, 24 Aug 2014 12:00 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 05 Juun 2006 22:07
Postitusi: 341
Asukoht: Prangli
Kurat võtaks millal see tehnoloogia võiks automaailma jõuda. Tundub et harjumusel on ikka väga suur (pidurdav) jõud...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Evinrude E-TEC ehk 2t VS 4t
PostitusPostitatud: Pühapäev, 24 Aug 2014 15:27 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
vootele kirjutas:
Kurat võtaks millal see tehnoloogia võiks automaailma jõuda. Tundub et harjumusel on ikka väga suur (pidurdav) jõud...

Et siis milline tehnoloogia? 2 takti?
Noh, seda on rakendatud kas või Trabandi puhul :)
Kahetaktilise uus tulemine uue kõrgsurve sissepritse abil paistis 80-ndate- 90-ndate autoajakirjanduse põhjal kohe- kohe kõigi autode mootoriruumid vallutavat, paraku nii ei läinud.
Ju siis on mingi põhjus, miks inseneridele ta auto mootorina ei meeldi.

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Evinrude E-TEC ehk 2t VS 4t
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 25 Aug 2014 11:19 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 05 Aug 2012 22:33
Postitusi: 205
Asukoht: Tallinn
Insenerid ei puutu praegu asjasse - nende töö on tehtud, ülesanne lahendatud, tooted valmis. Asi seisab ikka ärihuvide taga. Vähemasti mootorrattamaailmas oodatakse sel sügisel miskit Hondalt. Honda kahtlemata omab piisavalt korporatiivset rammu, et ka ülejäänud tootjad liikvele ajada. Aga tõsi on ka see, et neid ootusi on olnud ka varem, seni tulemusteta.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Evinrude E-TEC ehk 2t VS 4t
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 25 Aug 2014 16:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 801
5a tagasi valisin omale täiesti rohelisena esimest 80hj mootorit.
Võrdlesin teste ja kütusekulusid, mis olid samasse klassi.
Siis aga selgus, et uus kahetaktiline tahab muidugi mingit hirmkallist quicksilveri õli, muidu garantii ei kehti jms.
Siitsamast foorumist leidsin postituse kus üks foorumikaaslane oli käinud ühe Optimaxiga ühe pikema tripi ja postitas ka oma läbitud miilid, kütusekulu ja õlikulu.
Tegin tookord väikese arvutuse ja sain teada, et kahetaktilise puhul lisandub hirmkalli õli näol kütusehinnale umbes kolmandik.
Sellest tulenevalt ei saa ma aru kõikidest mootoritestidest milles võrreldakse 4t ja 2t mootoreid ning nende kütusekulu sama skaala peal.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Evinrude E-TEC ehk 2t VS 4t
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 25 Aug 2014 18:52 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Adolf kirjutas:
Ju siis on mingi põhjus, miks inseneridele ta auto mootorina ei meeldi.


a) kaks paaki, mida täita- inimesed on liiga mugavad lihtsalt.
b) vääne tuleb ja efektiivsus tekib alles pööretel, mida autos ei tahaks pikalt kannatada.
Umbes nagu vanakooli läägiga turbobensukatel....


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Evinrude E-TEC ehk 2t VS 4t
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 25 Aug 2014 21:29 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Nii puusalt tulistades (netist tarkust ammutada hetkel ei viitsi) arvaks peapõhjusteks siiski saastenormid ja kütusekulu.
Paadimootorite normid vist siiski nii ranged pole kui autol, isegi katalüsaatorit ei pruugita neljataktilisel.

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Evinrude E-TEC ehk 2t VS 4t
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 27 Aug 2014 10:56 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 05 Juun 2006 22:07
Postitusi: 341
Asukoht: Prangli
Ei ole nii. Kui sa vaatad andmeid, siis toosama E-tec tehnoloogia on kasutusel ka näiteks Ski-doo saanidel, kus nii kütusekulu kui heitgaaside puhtus on tegelikult paremad 4-taktistest. Kõige suurem erinevus tuli veel külmkäivitusel, kus vahe oli mitmekordne.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Evinrude E-TEC ehk 2t VS 4t
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 27 Aug 2014 11:01 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 05 Juun 2006 22:07
Postitusi: 341
Asukoht: Prangli
Trutta kirjutas:
Adolf kirjutas:
Ju siis on mingi põhjus, miks inseneridele ta auto mootorina ei meeldi.


a) kaks paaki, mida täita- inimesed on liiga mugavad lihtsalt.
b) vääne tuleb ja efektiivsus tekib alles pööretel, mida autos ei tahaks pikalt kannatada.
Umbes nagu vanakooli läägiga turbobensukatel....


Ega ma ei mõelnudki seda 5-käigulise manuaaliga koos, vaid eriti just hübriidajamis. Püsipööretel generaatori otsas surisedes tuleks 2-taktise tugevad küljed eriti hästi esile, kuna mootori-sisesed resonantsid (mis on selle mootoritüübi A ja O) ja sisselaske-väljalaske ajastuse saaks eriti täpselt paika timmida.

Aga OK, see teema on siin päramootoritest, seega rohkem ei risusta.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 15 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group