Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 44 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Saarlased ehitasid hääletu mootorpaadi
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Juul 2009 12:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 06 Mär 2008 22:34
Postitusi: 719
Asukoht: Pirita - Lahetaguse Rannaküla (Saaremaa)
Saarlased jälle pildis :lol:

http://www.ap3.ee/Default2.aspx?ArticleID=6e2a25af-7a62-46cd-b2f5-9ec4115d04be

_________________
Mere vastu ei saa! No mitte kuidagi!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Juul 2009 15:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Oh neid saarlasi ikka küll! :lol:

Tegelikult oligi tagumine aeg, et Saiklamehed kah pildile saaksid.
Hoolimata sellest, et Lindvart nii väga Saiklas polegi.
Igatahes on eriti kiiduväärt just see, et maha saadi millegi teistest oluliselt erinevaga. See ongi areng :)

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Juul 2009 17:04 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 11 Veebr 2006 03:36
Postitusi: 711
Pressiteade originaalis.

Eesti Väikelaevaehituse Liit

Lindvart OÜ

PRESSITEADE

22.07.2009



Saaremaa väikelaevaehitajate ühistööna valmib hääletult kihutav mootorpaat, mis ei saasta loodust.

Saaremaal asuv väikefirma OÜ Lindvart on välja töötanud 6,5 meetrise elektrimootoriga paadi, mida võib kasutada muuhulgas ka siseveekogudel ja mujal, kus on sisepõlemismootoriga paatide kasutamine keelatud. Paadi valmimisel on oma panuse andnud ka mitmed teised Saaremaal asuvad väikelaevaehitajad: puidust teki ehitas Väike Paadivabrik, metallosad Saaremaa roostavaba laevadetaile tootev Hilmaa OÜ.

„See paat kihutab, aga ei lärma, ei eralda heitgaase, ei kasuta kütust ega õlisid. See on täiesti hooldevaba paat,“ ütles OÜ Lindvart juht Kristjan Kana. „Euroopas on sääraseid elektrimootoriga paate ehitatud vaid proovipartiidena, Baltikumis on see meie teada esimene omalaadne. Eks peamiseks põhjuseks on elektrimootori kõrgel püsinud hind, mis teeb aluse teistega võrreldes kallimaks.“

Eripäraseks muudab väikelaeva asjaolu, et see toob Saaremaa väikelaevaehituse traditsioonid tänapäeva. Nimelt on paadi disaini puhul tehtud kummardus Saaremaa tuntud paadimeistrile Vakrömile. Tema poolt ehitatud ajaloolise paadi disaini eeskujuks võttes on ehitatud plastpaat, lisatud on puidust sisu ja tehtud mitmeid täiustusi, mis muudavad paadi kasutamise mugavamaks ja ohutumaks.

„See on ideaalne paat järveäärsetele puhkajatele ja lõbusõitjatele,“ sõnas OÜ Lindvart juht. „Ööseks paned ta laadima ja päeval sõidad ringi, või ka vastupidi – kuuvalgel järvel täielikus vaikuses paadiga sõita on ju igavesti romantiline!“ naeris ta. Kummalgi juhul ei sega mootorimüra ei ümberkaudseid elanikke ega mereelukaid. Aku-paadile on võimalik lisada ka kaugjuhtimissüsteem, mille abil saab aluse kaldalt sadamasse tagasi navigeerida. „Ja kui akud peaksid ennastunustavalt ringi kihutava paadimehe käes liiga vara otsa lõppema, saab paadiga ka vanamoodsalt sadamasse aerutada,“ lisas paadi autor.

Hetkel käivad aluse lõppviimistlustööd täie hooga. Esmakordselt on saarlaste öko-paati võimalik näha ja sellega proovisõite teha Kuressaare Merepäevade ajal Raiekivi säärel. Peale seda viiakse paat rahvusvahelistele väikelaevamessidele popularsust koguma.

Lisainfo:



Edgar Kana

paadimeister

Lindvart OÜ

+372 520 9024

e-post: info@lindvart.ee



Anni Hartikainen

projektijuht

Eesti Väikelaevaehituse Liit

+372 514 5968

e-post: info@smallcraft.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Juul 2009 18:49 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
... aga:
www.sealine-boating.nl
ja
www.oldmarker.nl
teevad Hollandis selliseid juba ammu! :lol:
Vaata: foorumist snipade alt, kui ei usu :wink:

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Juul 2009 22:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Tsiteeri:
elektrimootoriga paadi, mida võib kasutada muuhulgas ka siseveekogudel ja mujal, kus on sisepõlemismootoriga paatide kasutamine keelatud.


:?: Kas mingi seadus teeb elektri- ja sisepõlemismootoril vahet? :roll:
Praegu on minu teada nii, et elektrivurr arvatakse rahus mootorite alla. Mis annab teadagi laia mängumaa trahvimiseks...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Juul 2009 23:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 06 Mär 2008 22:34
Postitusi: 719
Asukoht: Pirita - Lahetaguse Rannaküla (Saaremaa)
Viimane info VTA kodulehelt on minu teada selline:

Küsimused ja vastused: Väikelaevad
Alger
12.10.2005 Sisepõlemismootor või elektrimootor ... ! ?
Sisepõlemismootorite kasutamisele on seatud piirangud. Kas need piirngud laienevad ka elektrimootoritele või on elektrimootor nö. võrdväärne aerudega?
Kust kohast leiab täpset infot kehtivate määruste kohta, millega on piiratud mootorite kasutamine erinevatel veekogudel. Kas iga vald võib piirangud enda territooriumil asuvatele veekogudele ise seada või on see kõrgemalt poolt ette antud?

Vastust oodates!

Lembit Mõtlik
25.10.2005 Re: Sisepõlemismootor või elektrimootor ... ! ?
Seda ala reglementeerib veeseadus koos sellest tulenevate määrustega. Kohalike omavalitsuste ettepanekul on maavanemal õigus kehtestada veekogudel liiklemise piiranguid. Täpsemaid andmeid peaksid andma konkreetse valla või maakonna keskkonnateenistused. Ühtne andmebaas kahjuks puudub. Omavalitsused on kehtestanud erinevaid piiranguid, mõned neist eristavad ka mootorite tüüpe. Kahjuks puudub Veeteede Ametil sellekohane teave.
Lisainfo: väike- ja siseveelaevade osakonna juhataja Lembit Mõtlik tel 620 5750.

Viimane info VTA kodulehelt on minu andmetel selline:

_________________
Mere vastu ei saa! No mitte kuidagi!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 23 Juul 2009 09:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Aga vaat nii:

Anni kirjutas:
pane see kipperisse rahvale kes ei tea kas elektrimootoriga järvel tohib või ei tohi. Meie ütlesime selle seadusemuudatuse kohta „tuld“. Kopi-paste attachmentidest:



Määruse nr 67 muutmise ettepanekuga pöördus Keskkonnaministeeriumi poole ka MTÜ

Lõuna-Eesti Kalastajate Klubi 24. novembri 2008. a kirjaga, milles tehakse ettepanek lubada

kasutada elektrimootoriga paate ka järvedel, mille pindala on alla 100 hektari ja jõgedel, mille

minimaalne laius veesõidukite liiklemist võimaldaval lõigul on alla 10 meetri. Ettepanek ühtib

Eesti Põlevkivitootjate Ametiühingute Liidu ettepanekuga. MTÜ Lõuna-Eesti Kalastajate

Klubi on oma kirjale lisanud Eesti Maaülikooli Põllumajandus- ja keskkonnainstituudi

Limnoloogiakeskuse professori Ingmar Oti arvamuse mootorpaatide sõidust väikejärvedel.

Professor Ott on seisukohal, et mootorsõidukite mõju võib olla erinev sõltuvalt kasutatava

mootori ja sõiduki tüübist. Elektrimootorite mõju (müra ja vibratsioon on oluliselt väiksem,

ainete leket ei toimu, kiirus väike) on sisepõlemismootoritega võrreldes palju kordi

tagasihoidlikum või sisuliselt olematu. Seetõttu võiks elektrimootorite kasutamine olla

lubatud ka alla 100 ha suurustel järvedel. See seisukoht ühtib MTÜ Lõuna-Eesti Kalastajate

Klubi seisukohaga.



Ja seadust muudeti nii:

(1) Sisepõlemismootoriga varustatud veesõidukite kasutamine avalikuks kasutamiseks

määratud järvedel, mille pindala on alla 100 hektari, ja jõgedel, mille minimaalne laius

veesõidukite liiklemist võimaldaval lõigul on alla 10 meetri, on keelatud.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 23 Juul 2009 11:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Apr 2007 17:10
Postitusi: 460
Asukoht: Tallinn
pressiteade kirjutas:
„Ja kui akud peaksid ennastunustavalt ringi kihutava paadimehe käes liiga vara otsa lõppema, saab paadiga ka vanamoodsalt sadamasse aerutada,“ lisas paadi autor.


See on sama kõva jutt kui bensiinimootoriga paadi puhul esile tõsta unikaalset omadust, et kui bensiin otsa saab, siis võib aerutada :) Mis vahe seal on, milline energiakandja sul otsa saab.

Muide, 6.5 meetrise paadi puhul saab see aerutamine päris vaevaline olema. Mulle tuli kohe meelde see, et ma kunagi paati vastu võtsin, siis ütles müüja paadiga komplektis olnud mõla kohta, et sellega on lihtsalt hea tähelepanu võitmiseks vehkida, kui kütus on otsa saanud. Ilus oranzh varrega asi :) muud olulist kasu temast ei ole. Ma olen hiljem proovinud paati selle mõla abil liigutada ja ma pean müüjaga nõustuma, tegemist on rohkem vee segamise ja füüsilise meelelahutusega, erilist mõju sellises suurusjärgus paadi liikumisele või mitteliikumisele see ei oma. OK, kui kaldast tõugata saab, siis omab.

Aga muidu meestele respect. Kui mingi asi on tehtud, tulebki selliseid teateid väljastada, et maailm ikka tegemistest kuuleks kah.

_________________
GT-205 "Anaconda"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 23 Juul 2009 21:13 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
ex SUURLAID kirjutas:
„Euroopas on sääraseid elektrimootoriga paate ehitatud vaid proovipartiidena, Baltikumis on see meie teada esimene omalaadne.
....
Hetkel käivad aluse lõppviimistlustööd täie hooga. Esmakordselt on saarlaste öko-paati võimalik näha ja sellega proovisõite teha Kuressaare Merepäevade ajal Raiekivi säärel. Peale seda viiakse paat rahvusvahelistele väikelaevamessidele popularsust koguma.


khmm..... et minu arusaamise järgi pole tegemist ei seeriatootega, ei eelseeriatootega ega isegi mitte proovipartiiga, mida mujal öiroopas on justkui küllaga tehtud, vaid tegu on üksikeksemplariga. Milliseid on ilmselt kümnete kaupa kuskil maailmas ükshaaval tehtud. Seega pole nagu eriti millegi ümber lokku lüüa? Paat on tuhandeid aastaid vana leiutis, elektrimootor kah oma 100+ aastat, neid kahte kokku panemast on teisigi tabatud. Massilist kasutust piirab akutehnoloogia tase ja laadimiskiirus (või aeglus tegelikult)
Kui nad oleks maha saanud tehnoloogiaga, mis võimaldaks 4-5m korralikku plastaerupaati teha müügihinnaga 5000 eeku koos käibemaksuga lõpptarbijale ja sellega öirosse messile läinud, oleks küll põhjust kisa teha ja eksporti edendada. Praegusel juhul on tegu ilusa mänguasjaga ja ebaotstarbekalt kulutatud ressurssidega. Ja "öko" on kah tinglik, sest elektrienergia tootmiseks, mida akudesse salvestada, kulutatatakse taastumatuid ressursse. "Ökoelekter" ilma peale maksmata on kallim kui bensiin hetkel :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 23 Juul 2009 22:32 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 17 Juun 2009 20:48
Postitusi: 432
Nagunii järgmisena panevad saarlased paadi MHD'ga käima ;)

http://www.evilmadscientist.com/article.php/MHDOverview


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 23 Juul 2009 23:32 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 06 Veebr 2007 20:16
Postitusi: 216
Ja miks nad ometi peavad pressiteates rõhutama mitmel korral, et see paat "kihutab"? Või kui kiirusomadused tõesti nii silmapaistvad on, siis vähemalt võiks need teates kirjas olla. Samuti pole sõnagi sellest, kui kaua akud vastu peavad. Või kui raske on paat, mida nii tore aerutada on.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 24 Juul 2009 00:44 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 11 Veebr 2006 03:36
Postitusi: 711
Soomlastel on ju ökopaat Terhi Saiman Sunwind - elektrimootori ja päikesepaneelidega. Ja seda annab ka tegelikkuses sõuda, hea traditsiooniline sisevete paat.
http://www.terhiboats.com/boats/saimans ... index.html


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 24 Juul 2009 11:19 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 21 Okt 2008 18:58
Postitusi: 23
Asukoht: Orissaare
Lisan siia veidi tehnilisi andmeid:
Jõuallikaks siis 2,2kw 24v elektriajam, mida toidavad akud kõguvõimsusega ( 540Ah).
Arvestuslik sõidukiirus täisvõimsusel 4,9 sõlme ja 4h ja läbitav teekond 22 miili
80% võimsusel kiirus 4,6 sõlme ja 12h ja läbitav teekond 50 miili

sõiduomaduste kirjelduse lisan eeldavasti neljapäeval, kui esimene plaanitav testisõit on sooritatud.
Aluse kaal ca 600kg

Aluse kere on plastik, kogu sisemus on mahagon + teak
Koostöös tehnikaülikooliga olema arutanud ka päikesepaneelide paigaldusvõimalusi. Seega arenguruumi on veel küll ja küll.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 24 Juul 2009 11:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Pilti ka! Karga või autosse ja sõida kaema :)

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 24 Juul 2009 13:21 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 752
Asukoht: Muhu
lindvart kirjutas:
Jõuallikaks siis 2,2kw 24v elektriajam, mida toidavad akud kõguvõimsusega ( 540Ah).

Mis tüüpi mootor? mis akud? milline muundaja, kui on?
Kui see just suur ärisaladus pole :wink:


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 44 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group