Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 20 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Aidake palun kaatrit valida
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Aug 2009 13:56 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 17 Aug 2009 11:49
Postitusi: 4
Soov osta esimene veesõiduk millega saaks harrastada veesporti (suusad, banaan jne) ning ka vahetevahel mere peal kalal käija.

Hinna vahemik võiks olla kuni 150 000 eek ja suurus peaks olema selline et mahuks nõuka aegsesse 18 ruutmeetrisesse garaazi ära.

Silma jäi sõiduk nimega: Sea Doo sportster Bombardier
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html

Mida arvate sellisest pillist? Kui jama siis milliseid kaatreid vaadata? Hea oleks ka kui oleks mingid lingid.
Mida üldse vaadata kasutatud kaatri ostul ja millised soovitused oleksid algajale?


Viimati muutis amfiibinimene, Esmaspäev, 17 Aug 2009 15:36, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Sea Doo sportster Bombardier
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Aug 2009 14:49 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 24 Veebr 2004 22:24
Postitusi: 339
Asukoht: Rohuküla
amfiibinimene kirjutas:
Silma jäi sõiduk nimega: Sea Doo sportster Bombardier
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html

Milliste kütusekuludega oled tulevikus arvestanud? Kui tavaliselt on mereliikuritel kütusekulud lihtsalt suured, siis sellel alusel on need hirmuäratavalt suured. Seda oma suuruse kohta muidugi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Aug 2009 15:32 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 17 Aug 2009 11:49
Postitusi: 4
Väga hea. Ei osanud selle peale ise tullagi. Mis see reaalne kütusekulu võiks olla ka eelpool mainitud paadil?

muidu jäid silma veel sellised sõidukid:

http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html

Kui võimalik siis ootaks vanade merekarude arvamusi. Kuna ise ei jaga asjast midagi siis kõik kommentaarid oodatud millele tuleks tähelepanu pöörata.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Aug 2009 15:57 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 24 Veebr 2004 22:24
Postitusi: 339
Asukoht: Rohuküla
amfiibinimene kirjutas:
Väga hea. Ei osanud selle peale ise tullagi. Mis see reaalne kütusekulu võiks olla ka eelpool mainitud paadil?

Sellised paadid on ühe või kahe jeti mootoriga. Õigemini ise olen näinud vaid kahe mootoriga Sea Doo jetpaate, kuid oletan, et väiksemad võivad olla ka ühega. Minu 135hp Sea Doo jet (üks mootor) võttis täisgaasiga ca 1l minutis. Kui kaks mootorit, siis korruta vastavalt.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Aug 2009 16:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 831
Asukoht: Tallinn / Muhu
Täpsusta natuke... Kuskandis kavatsed seda veesporti harrastada ja kus ning milliste vahenditega kalal käia? Kui suure seltskonnaga enamasti merele plaanid minna? Kas edaspidine võimalus paariks päevaks näiteks Soome saarte vahele põrutada on argument või mitte? Kui tihti paati käru peal vead ja vette/veest välja ajad? Valik sõltub kõigist sellistest vajadustest ja ilma ei oska keegi mingit asjalikku soovitust anda.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Aug 2009 17:40 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 17 Aug 2009 11:49
Postitusi: 4
Rehepapp kirjutas:
Täpsusta natuke... Kuskandis kavatsed seda veesporti harrastada ja kus ning milliste vahenditega kalal käia? Kui suure seltskonnaga enamasti merele plaanid minna? Kas edaspidine võimalus paariks päevaks näiteks Soome saarte vahele põrutada on argument või mitte? Kui tihti paati käru peal vead ja vette/veest välja ajad? Valik sõltub kõigist sellistest vajadustest ja ilma ei oska keegi mingit asjalikku soovitust anda.


Harrastaks Harjumaal ja Pärnumaal. Kalal käik oleks hobiriistadega (spinningud, ridvad, põhjaõnged, paar 60 m nailon võrku on ka olemas).
Korraga 2-5 inimest.
Peaks kannatama soome sõitu.
Hoida plaanisin Lohusalu sadamas. Vette laskmine toimuks ikka korralikelet slippidelt.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Aug 2009 18:26 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
amfiibinimene kirjutas:
Harrastaks Harjumaal ja Pärnumaal. Kalal käik oleks hobiriistadega (spinningud, ridvad, põhjaõnged, paar 60 m nailon võrku on ka olemas).
Korraga 2-5 inimest.
Peaks kannatama soome sõitu.
Hoida plaanisin Lohusalu sadamas. Vette laskmine toimuks ikka korralikelet slippidelt.

lühidalt: suurem/võimsam on parem kui väiksem/lahjem. HT on parem kui lahtine, päramootor on parem kui sisemootor (vahetus vana isendi puhul palju lihtsam ja hind odavam.
Mina vaataks min 5,5m ja min 60+hp HT paati, soovitavalt avaosakattega, ilmad on meil nagu on, pole just troopika.
Aga igaüks ostab esimese paadi vastavalt oma eelarvamustele ja eeldatavatele soovidele/vajadustele. Peale paari hooaega selgub, mida tegelikult vaja oleks. Mina olen oma soovid ja vajadused selgeks saanud
Edit: Käisin mõõtsin Katarina ära.
Mõõdud 4,85m Silver Fox treila peal:
Pikkus 6,3m (mootor all)
Laius 2,2m
Kõrgus u 2,1m
Vaat kas mahub Zhiguli kohale? Ukse kõrgus on ilmselt esimene asi mis piirama hakkab.
Edit2:
Tolle allpoolmainitud 3-päevase tripi ajal õnnestus ära põletada ca 80l kütust. 50hp suurim number, mis on õnnestunud ette manada on 16,5l/h (30+ sõlme), matkakiirusel 22-25 sõlme on kulu 10-12l/h, sõltuvalt lainest ja koormatusest. Tõeliselt viletsa lainega (meeter+ ja risti vastu) on liiter/miil ja üle 12-13 sõlme (nibin-nabin glissis) ei kannata sõita, taob neerud kurku :cry:


Viimati muutis Trutta, Esmaspäev, 17 Aug 2009 20:35, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Aug 2009 20:08 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 08 Juul 2006 10:15
Postitusi: 71
Asukoht: Tallinn
Kõige olulisem on endale selgeks saada, kus ja kui palju sa paati kasutad. Ja kui vähegi võimalik käi erinevate müüjate/tuttavate juures ja proovi paate, soovitavalt (väga) halva ilmaga. Sügis on selleks hea aeg. Üks suurema kaatri omanik (ca 50 a. mees)on öelnud- ta pole veel nii vana, et kinnise kaatriga sõita....
Kui oled kindel kalamees ja sellega tihedalt tegeled siis näiteks Pakri 480 on väga hea aparaat, Peipsil kui ka rannikuvetes ideaalne, et ka võrku lasta. Soome- üle lahe sellega sõitmine nõuab mune, kuigi siingi on mehi(Trutta), kes (väga)väikse lahtise paadiga Soomes on käinud. Kui aga paned rõhku pere ja sõpradega kruiisimisele siis kindlasti juba 5-6 meetrine aparaat. Kütusekulu- sõltub täpselt paadi suurusest,mootori!! suurusest ning raskusest ja sellest, kui kõvasti paugutad. Kevadel sai tehtud Arai ja Truttaga kalastusreis Tammisaari. Eri suurustes alustega, kuidas teised mehed oma laevadega rahule jäid saad neilt otse küsida.
Oli igasugust ilma(mai keskpaik), vastavalt paadi võimalusele-kes magas paadis, kes telgis, kuid kõik olid rahul. Ja seda nii sõidu kui ka kütuse kuludega. Ise sõidan Bella 621-ga ja väga paksult rahul. Eeskajutiga, teisaldatava kattega. Kui aus olla siis katte vajadus nulli lähendane. Mõnus on seista püsti ja sõita, iste võimaldab kahte asendit, saab ka kõrgelt ülevaate, mis vööri ees toimub.
Väga stabiilne laines ja 115 hp mootoriga pea olematu kütusekulu( ca 20lt, pööretega 4500-5000). Lahtine paat on minu arust etem kui HT ja keskkajutiga paadid. Öelge mis tahate aga kui pead merel akvaariumis(noh tegelikult traktoris) istuma ja müristama siis see pole küll see, mida nautida(muidugi on ütlejaid, et kõik ei mürise, kuid olen saanud erinevaid aluseid proovida ja ega lahtise vastu ei saa) . Maitse asi. Väiksema klassi kaatritel see häda, et sul puudub niiöelda püsti seismise võimalus, eriti hullud on need linkidel väljatoodud isendid. Oled madalas all, iga põrutus jookseb sabakondist ajudeni välja. Kui suuremal paadil seisad püsti siis lisaks paadi stabiilsusele ka laineid võtad niiöelda jalgadega. Kui oled rattaga krossi või mootorattaga offroadi sõitnud siis tead, kuidas jalgadega saad pauke vähendada, et selga paigast ei lööks. See kõik oluline, kui otsustad igasuguse ilmaga sõita aga kui vaid päikesega kruiisida nagu lõviosa siis pole vahet. Kui kalalstamine ja matkamine olulised siis pead enda tervise seisukohast valikuid tegema. Pead enda vastu aus olema- mida tahad(unistad) ja kas reaalselt ka sõidad/kus sõidad. Minu arust on kalamehe seisukohast just Pakri ja Busteri taolised head, need väikesed daycruiserid jätaks vahele ning siis vaataks inimeste sõidumugavuse järgi suuremad DC-d. Väikestesse daycruiseritesse topid läbi häda inimesed peale ja mugav neil seal küll ei ole. Kalastusega sama lugu, Kui vähegi tõsine kalamees oled siis niikuinii on kolm meest paadis absoluutne maximum. Pole mugav üle kolme loopida ega trollida(ok, kui katusel on siil siis teine asi). Põhjamaade paatidel sügav V- kujuline põhi, mis laintest läbimise stabiilsusele väga oluline on ja mis paljudel muudel ümaram. Peipsi laines näiteks lamedama põhjaga saad kiirelt endale liikuva neeru.
Jõudu!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Aug 2009 20:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1507
Asukoht: Kesse/Tallinn
Farmerboy on ilmselt sõitnud vaid väga suurte (üle 7m pikkuste) HT tüüpi paatidega. Väiksematel HTdel istub kapten välisõhu käes, müra tase ei ületa lahtise paadi oma ja ka püsti saab väga mugavalt sõita.

Kuna oman mõlemat, siis tean mida räägin :D

PS. tänase vana jõmmiga merel olles oli hirmus hea tunda, et olin oma Magnumile täiskatte viitsinud peale pusida. Muidu oleks ikka hirmus vesiseks asi läinud. Viimati perega Pakritel olles vaatasin kadeda pilguga kuidas ootamatult saabunud vihmavaling tähendas naaberkaatril vaid ukse avamist ja sulgemist, et kuiva saada. Isegi mu HT paat tundus liig lahtine sellises olukorras. Seega ... olukordi on erinevaid.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Aug 2009 22:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 831
Asukoht: Tallinn / Muhu
Njah, vastakad tahtmised, nagu ikka... :) Ega tegelikult midagi konkreetset soovitada ei oska küll, kuna ei kujuta ette, milliseid parameetreid tähtsamaks pead, aga mõned mõtted võib ju kirja panna.

Suusa vedamiseks ilmselt alla 50hj ei tasu vaadata. Muidugi mida rohkem seda uhkem, aga vastavalt kasvab ka kütuse kulu. Eeldatavasti sul ikka paberid on olemas? Mootori valikust veel niipalju, et kui vähegi kiiremat sõitu tahad teha, siis vali paadile max. lubatu lähedane mootor.
Harjumaa kiviste randade avastamisel oleks kindlasti alumiiniumist kere abiks (Buster, Master, Silver jne.), aga need kipuvad hinna poolest piirangutest välja minema.
Nii spinningu püügiks kui võrgul käimiseks oleks mõistlik lahtine paat, samas pikemale matkale sellisega eriti ei kipu. Lisaks on üldse glisseerivate paatidega võrgu püügil see häda, et oma olematu süvise ja puuduva kiilu tõttu triivivad need juba vähimagi tuulega üsna tugevalt, aga eks selle harrastajale lubatud 70m võrguriviga hakkama saab ikka.

Mul on tekkinud arusaam, et tegelikult oleks ikka vaja kahte paati - veidi pikemateks matkadeks ja kaugemal kalal käimiseks mõni suurem alu. paat koos korraliku tendiga ja oma rannas võrgu laskmiseks hoopis pisike puust lootsik või näiteks Pakri Sail. No ja kolmas võiks ju tegelikult veel olla Soome ja Rootsi saarte vahel seiklemiseks, mingi veidi kabedama kajutiga asi...:P Aga kuni järgmise lotovõiduni põristan Terhi Nordic'uga ringi ja käib kah :)

Või kui kalapüük ei ole just päris pidev tegevus ja niisama lustimine ning vahel mõne matka ettevõtmine on peamised eesmärgid, siis osta Muhvi Meretäheke ära. Hea paat hea hinnaga ja õiges kohas ka juba.
Ja muidugi tasub soomlaste nettivene.com või rootslaste blocket.se lehti lapata, tekib ehk vähemalt mõni idee.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 18 Aug 2009 13:09 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 28 Juun 2006 09:08
Postitusi: 151
Vaataks ise seda paati. Sellega saab juba korralikult weiki ja veesuuska sõita. Eestist ostetud ja ajalugu ka teada arvatavasti. Ja sellise hinnaga saab ainult sama võimsa sama aasta päramootori :)
Kütusekulu ka kuskil 15 liitrit tunnis. Ja Soome viid paadi treileril kui sinna kanti asja.

http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/765/auto_php-id=638765-www_auto24_ee.html


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 18 Aug 2009 14:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mai 2008 20:02
Postitusi: 178
Asukoht: Saue
selle paadi ainuke viga on suht lame põhi mis juba väikse lainega irmsasti plärtsutama kukub :)
ja see 15l tunnis natuke vähe tundub..


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 18 Aug 2009 15:22 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 09 Aug 2007 17:42
Postitusi: 25
Asukoht: Tallinn, Muhu
Soovitan ka seda Baylinerit. Lihtne tehnika ja odav üleval pidada (bensiini muidugi peab ostma). Need igasugused jetisüsteemid jäägu ikka fännidele.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 18 Aug 2009 15:30 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 17 Aug 2009 11:49
Postitusi: 4
Rehepapp kirjutas:
Njah, vastakad tahtmised, nagu ikka... :) Ega tegelikult midagi konkreetset soovitada ei oska küll, kuna ei kujuta ette, milliseid parameetreid tähtsamaks pead, aga mõned mõtted võib ju kirja panna.

Suusa vedamiseks ilmselt alla 50hj ei tasu vaadata. Muidugi mida rohkem seda uhkem, aga vastavalt kasvab ka kütuse kulu. Eeldatavasti sul ikka paberid on olemas? Mootori valikust veel niipalju, et kui vähegi kiiremat sõitu tahad teha, siis vali paadile max. lubatu lähedane mootor.
Harjumaa kiviste randade avastamisel oleks kindlasti alumiiniumist kere abiks (Buster, Master, Silver jne.), aga need kipuvad hinna poolest piirangutest välja minema.
Nii spinningu püügiks kui võrgul käimiseks oleks mõistlik lahtine paat, samas pikemale matkale sellisega eriti ei kipu. Lisaks on üldse glisseerivate paatidega võrgu püügil see häda, et oma olematu süvise ja puuduva kiilu tõttu triivivad need juba vähimagi tuulega üsna tugevalt, aga eks selle harrastajale lubatud 70m võrguriviga hakkama saab ikka.

Mul on tekkinud arusaam, et tegelikult oleks ikka vaja kahte paati - veidi pikemateks matkadeks ja kaugemal kalal käimiseks mõni suurem alu. paat koos korraliku tendiga ja oma rannas võrgu laskmiseks hoopis pisike puust lootsik või näiteks Pakri Sail. No ja kolmas võiks ju tegelikult veel olla Soome ja Rootsi saarte vahel seiklemiseks, mingi veidi kabedama kajutiga asi...:P Aga kuni järgmise lotovõiduni põristan Terhi Nordic'uga ringi ja käib kah :)

Või kui kalapüük ei ole just päris pidev tegevus ja niisama lustimine ning vahel mõne matka ettevõtmine on peamised eesmärgid, siis osta Muhvi Meretäheke ära. Hea paat hea hinnaga ja õiges kohas ka juba.
Ja muidugi tasub soomlaste nettivene.com või rootslaste blocket.se lehti lapata, tekib ehk vähemalt mõni idee.


muhvi meretäheke oleks täitsa sobilik variant kui ta hind oleks koos treileriga 150000 - sest just nii palju oleks sulli kohe lauale visata ja esimese paadi jaoks eriti rohkem ei raatsi välja käia ka


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 18 Aug 2009 15:46 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 28 Juun 2006 09:08
Postitusi: 151
Kütusekulu 15 liitrit tunnis täiesti reaalne kui näiteks veelauda sõita 3 liitrise sisepäramootorig. Kiirus kuskil 20 Nm. Tavaliselt sõidame ühe paagitäiega 4-5 tundi. Vaatasin igaks juhuks testi ka üle - kütusekulu 3000 rpm 21,3 Nm 3.9 gallonit st. 14,8 liitrit tunnis.
http://www.boattest.com/oem/general-info.aspx?ID=434&lp_id=354#TestResult
Mis lainetaluvusse puutub, siis kuni meetrise lainega saab ilusti sõita ja suurem lainega ei ole lihtsalt enam mugav ja turvaline nii väikese paadiga sõita. Ja ma ei usu, et tal oleks oluliselt lamedam põhi kui Skandinaavias valmistatud paatidel.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 20 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group