Vastab tõele, et tööriist mis puurib, peksab, saeb ja niidab ei tee ühtki tööd korralikult. Kui me pesumasinaid, autosi ja muid kodumasinaid õnneks enam tarvitatuna Soomest ei too siis igaks ilmaks, linnasadamasse, suvekodu kai äärde ja pikale reisile erinevaid uusi aluseid suudavad/söendavad vaid vähesed soetada. Pikk jutt pole alati s***t jutt: meil on meri ennem rahutu kui rahulik ja kui nüüd "valida" igailma-paadiks nt Nordhavn 76 (jättes kõrvale igasugu mõttetu ülbamise-jutu või teadusliku-aparatuuri-jutu nö expedition yacht teemadel, lähtume ainult mehe ja mere suhtest, sellest et üks naudib ja teine võimaldab seda) siis Hanko sadamas paigutad end veel ära ja ebamugavust ei tunne. Aga Nauvo, tahaks ka inimeste keskele kus noorpere patsidega plika, poisipõnni ja koeraga kai peal ukerdavad aga ei saa. Sellise mölakaga (ikka väga ilus mölakas) saaks sinna vaid purre ja paar veerandtonnist maha sõites, muidu pargid end reisipraami juurde, elust kõrvale. Nõme.
Teine lähtekoht: kui juba mootoriga siis 3-4 tunniga võiks Tallinnast Hankosse ära minna, küll sealt edasi on aega nautida. Aga meri kuri siis kui puhkuse plaanisid! Siis ehk aitab tööriist mis puurib, peksab, saeb ja niidab. Ja mitte väga suur.
Mind viis sellist tüüpi alusega kokku juhus, ma ei teadnud asjadest midagi aga nüüd pean tunnistama, et enam ma sellistest ei loobu. Kui, siis ainult hard-core traaleri kasuks.
Üks alus näiteks. Kui ta Mustal Merel 30m/s tuulega hakkama saab siis meite rannas ehk paras?
2x480hj, 2160ltr kütust (standard, saab tellida ka üle-Atalandi-paagi), 610ltr magevesi, süvis 1.35 , täislastis 25T, max 24knots, €600T.
Juhin tähelepanu esiakna raamidele ja roolimaja küljeustele. Tonn vett mõne sekundi tagant pole nalja-asi. Samas, tagauks mis vatti ei saa, on väga õhuline, et sadama-jura vahtida...
Ps: sisearhitektuuris pole kutsutud seda meest ligi, kes vabal ajal pitsilist naiste aluspesu joonistab...
Skagen 50:
